menu

Overig / Televisie / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Geweldig niet dat hoedje

IK lag wel dubbel toen die vleugeltjes kwamen . Heerlijk slecht, dit moet natuurlijk winnen.

Finland staat op de eerste plaats nadat twee landen punten gegeven hebben .

[edit]Hier in Belgie zijn ze blijkbaar te lui om degelijke berichtgeving te geven op de radio, maar ze staan nog steeds op één met 68 punten, dat moet dus na een land of 7 zijn waarschijnlijk

[edit2]Intussen aan de leiding met 148, dat is 30 punten meer dan de nummer twee, Rusland . Als Finland dit wint hebben we volgend jaar geen songfestival meer denk ik, althans dat besluit zou ik nemen als organisator .

Hard Rock Hallelujah

Prachtig hoe heel Europa massaal stemt op Litouwen en Finland. Een complete afstraffing door kijkers uit alle landen aan het adres van het Songfestival.

Ik verheug me nu al op volgend jaar, kan leuker worden dan een cabaretavond denk ik

Nederland moet volgend jaar maar de Josti Band sturen .

Reinbo
Oerend hard

kijkert
?

V
Het mooiste zijn de reacties van die oernichten die het Songfestival daadwerkelijk serieus nemen. Prachtig.

Alle nummers zijn bagger, alleen vinden de deelnemers hun creatie meestal briljant. Nu is er eindelijk een band die lekker ridicuul doet. Zoals het hoort. Tegen het zere been van de commentatoren. Waarom dit wel slecht wordt bevonden? Geen idee. Lordi is net zo belachelijk slecht, amateuristisch, lachwekkend en overdreven als de rest van het deelnemersveld. Alleen zijn zij de enigen die zich dit realiseren.

briljant!!

damon
V schreef:
Lordi is net zo belachelijk slecht, amateuristisch, lachwekkend en overdreven als de rest van het deelnemersveld. Alleen zijn zij de enigen die zich dit realiseren.
eerlijk gezegd denk ik dat Lordi het ook erg serieus nam. Ik zag ze niet echt grappen maken, ze voerden net als de andere steeds eenzelfde act op...

kos
V schreef:
Het mooiste zijn de reacties van die oernichten die het Songfestival daadwerkelijk serieus nemen. Prachtig.

Alle nummers zijn bagger, alleen vinden de deelnemers hun creatie meestal briljant. Nu is er eindelijk een band die lekker ridicuul doet. Zoals het hoort. Tegen het zere been van de commentatoren. Waarom dit wel slecht wordt bevonden? Geen idee. Lordi is net zo belachelijk slecht, amateuristisch, lachwekkend en overdreven als de rest van het deelnemersveld. Alleen zijn zij de enigen die zich dit realiseren.
Idd, Paul de Leeuw maakte zich volstrekt belachelijk door een beetje cynisch te doen alsof het deze keer zonder briljante Nederlandse inbreng ( ) nergens om ging. Net alsof het normaal zo'n hoge kwaliteit is.

Paul de Leeuw maakte zich volstrekt belachelijk

Pleonasme was het ?

Raar nummer eigenlijk van Lordi. Het doet mij erg denken aan mijn jonge tijd in de jaren '70 met Alice Cooper en Kiss.

Film Pegasus (moderator)
speedy23 schreef:
Raar nummer eigenlijk van Lordi. Het doet mij erg denken aan mijn jonge tijd in de jaren '70 met Alice Cooper en Kiss.

Vanmorgen zijn nog iemand op de radio dat het nummer hem deed denken aan Poison...

Ik ben wel blij dat Lordi gewonnen heeft. Een moderne Pas De Deux die een protestsong zingen op het Eurosong. Protest tegen de klassieke Eurosongnrs waarmee de landen denken te winnen. Dacht je nu echt dat België zou winnen met Je t'adore? Dat valt totaal niet op in de reeks dansnummers. En Nederland wil met een slechte imitatie van Urban Trad (zowat het beste dat België ooit gestuurd heeft) een plaats in de finale te winnen. En dan maar zagen op de Oostbloklanden die onder één hoedje spelen. Stuur potverdorie dan een goei nummer en geen B-artiest die dankzij dit festival een heropleving van z'n carriere wil! Veel goeie nummers zaten er niet bij (zoals altijd), maar de beste kwamen imo uit het Oosten. Rusland, Bosnië en Ukraïne behoorden tot de betere nummers. Maar de Lange Landen moeten het blijkbaar vooral van de Zuiderse landen hebben. De Westerse landen laten het trouwens enorm afweten. België en Nederland sturen nooit serieuze kandidaten (toch geen topartiesten), Frankrijk stuurt jaarlijks hardnekkig z'n ballade (ze mogen zelfs met weinig punten het jaar erop terug meedoen) en veel variatie zit er ook niet in bij Duitsland en Spanje. Enkel Ierland heeft na vele jaren terug een leuk nummer gestuurd.

België en Nederland willen niet meer meedoen. Onsportief. 't Is toch maar een spelletje, en niet de Elisabethwedstrijd. En stuur in het vervolg iemand die zijn eigen ding kan doen en niet een nr wil maken dat volgens de kijkers een typisch Eurosonglied is. Ze hebben trouwens ook op de rockers van Finland gestemd. Urban Trad werd zelf gekozen en niet door de tv-kijker zoals in Vlaanderen. Laat het duidelijk zijn dat die met Xandee en Kate Ryan niet over een goeie smaak beschikt.

Voila, genoeg gezeverd hierover. Kunnen we weer discussieren over de vriendjespolitiek en de eerlijkheid... De kijker heeft gekozen en wil wel degelijk verandering. Volgend jaar doen we opnieuw een poging.

Hard rock hallelujah!

Film Pegasus schreef:
Urban Trad werd zelf gekozen en niet door de tv-kijker zoals in Vlaanderen.

Kunnen we weer discussieren over de vriendjespolitiek en de eerlijkheid...De kijker heeft gekozen en wil wel degelijk verandering
.
Het lied werd inderdaad 'zelf gekozen' door tv-kijkend Vlaanderen, maar ik volg (zoals elk jaar trouwens) de boel op de voet en eerlijkheid gebied mij te zeggen dat er voor Kate Ryan én La Sakra zwaar gelobbyd werd door de VRT, de pers én zelfs de jury van Eurosong.

Ik kan misschien belachelijk overkomen, maar ik geloof nog steeds dat we met Belle Perez verder zouden geraakt zijn dan nu. Ze is ook internationaal bekend en zou het zeker en vast goed doen bij de zuiderse landen.

Volgend jaar doen we opnieuw een poging.

Ja, met Belle Perez. En Sergio heeft gezegd dat hij binnen twee jaar opnieuw meedoet. Hij zij dat hij zich niet moet verkleden als monster, dat hij het al is.

Film Pegasus (moderator)
Belle Perez had hetzelfde effect gehad als Kate Ryan, alhoewel die inderdaad wel verder geraakt zou zijn. Ze heeft al bewezen dat ze er live ook kan staan. Maar of de Zuiderse landen staan te wachten op een Spaans nummer door een Belgische? Ik vind dat we hadden moeten durven met Peter Evrard, Brahim of misschien zelfs La Sakra...

Nu zeggen er veel dat België niet moet meedoen volgend jaar. Eerst zien en dan geloven. We hebben evengoed veel punten gegeven (en terecht) aan Lordi. Sergio zei ten tijde van Sister ook dat het er hypocriet en vals aan toegaat en nu wil hij al weer meedoen. Dat de Belgen is tegen hun verlies kunnen. Kate kan nog niet eens een kniezwengel onthouden, die maanden in de media besproken werd. Lordi wint als opvallend anti-Eurosongnr terecht het festival. Dat het nu gedaan is met al die typische Eurosongnummers. Dan krijg je zo geen circusnummers.

Haha die Lordi is zo retro als disco. Het is niets meer dan een GWAR look-a-like met nogal lompe rock.

kos
GWAR was wel heel wat toffer en heftiger .

Ja ken je misschien die clip nog van GWAR vs. evil buitenaardse robotten die met botte bijlen in de pan werden gehakt? Ik zoek die al een tijdje op het net.

narva77 (crew)
Ik heb het gelukkig niet gezien zaterdagavond (of moet ik zeggen "helaas"). Maar ik vind het geweldig dat Lordi met zijn Hard Rock Hallelujah heeft gewonnen

Ik las trouwens gisteren in de krant dat - ik citeer - "België het Songfestival behoorlijk beu is". Ze hadden heel hoge verwachtingen van Kate Ryan, ook omdat haar song een grote hit was in België.
Misschien kunnen de Vlamingen hier er meer over zeggen?

Diesel
Kroatië had van mij mogen winnen.

Armenië, Spanje

Dat Kate Ryan niet door de halve finales geraakte, daar trok ik me niks van aan.
Mij was het te doen rond Lordi.
Humor in combinatie met harde rock heeft het gehaald van meestal onoriginele en/of plat commerciële nummers.

Volgend jaar stuurt België Ancient Rites, Nederland stuurt Gorefest, de Zweden sturen Entombed naar 't Songfestival, de Britten sturen Cradle of Filth...

Humor in combinatie met harde rock

Nu ben ik geen rockkenner, maar volgens mij is dit evenzeer harde rock als de Marshall Masters harde house zijn.

Had eerst de fotos gezien en dan pas de muziek gehoord, en volgens mij komt er een hoop compensatie aan te pas.

Ga een keertje met mikey mee. Enkel in het songfestival is muziek die al 15 jaar retro is revolutionair

tovenaar
Onderhond schreef:
als de Marshall Masters harde house zijn.
LOL

kijkert
Onderhond schreef:
(quote)

Nu ben ik geen rockkenner, maar volgens mij is dit evenzeer harde rock als de Marshall Masters harde house zijn.

Had eerst de fotos gezien en dan pas de muziek gehoord, en volgens mij komt er een hoop compensatie aan te pas.

volgens mij is dit wel ongeveer wat 30 jaar geleden 'hardrock' genoemd werd. Daarna kwamen allerlei andere benamingen, voornamelijk met 'metal' erin, waar nogal wat hardere muziek tussen zat.

Hardrockbands van het eerste uur, zoals ik ze ken (Black Sabbath, Kiss, Alice Cooper etc.) maakten niet echt veel hardere 'rock' dan die Finnen.

Dat nummer van Kate Ryan was zo belachelijk als maar zijn kan... ongelooflijk dat België (en vooral Vlaanderen dan) keer op keer weer een dergelijk nummer stuurt. We gaan alsmaar op zoek naar een nummer dat "typisch Eurosong" is, in de hoop dat we daarmee de tegenstand gaan verpletteren. Dat we hierdoor zelden nog origineel zijn, lijken de meeste mensen iedere keer opnieuw weer te vergeten.
Dat de zege dit jaar naar een bende orks en kobolden gaat, vind ik dan ook een goede zaak: het toont de belachelijkheid aan van de ganse show!

Maar da's toch allemaal niks nieuws ? Een vijftal jaar geleden won er een valszingende travestiet. Same difference toch ?

Veel te veel ophef over slechte muziek (want kom op, want een triest nummer) die, als je er iets langer over nadenkt, perfect in het hele circus past.

Mug
Songfestival is het songfestival niet meer sinds de afschaffing van de orchestrale begeleiding en de verplichting te zingen in je moederstaal, en het invoeren van het tele-voting principe.

Nu is het meer een mode-show geworden ipv een liedjes-avond. Toen Dana (OH's valszingende travestiet) won, was het al officieel het begin van een anderssoortige songfestival. Het gaat nu om de act, niet om het liedje.

Mijn favoriet was trouwens Turkije, het meest frisse europop-liedje.

Eurosong 2006...haha

Gast
geplaatst: vandaag om 18:28 uur

geplaatst: vandaag om 18:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.