menu

Overig / Televisie / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Zaterdagavond ga ik niet uit en blijf thuis omdat de kindjes van m'n schoonzus blijven slapen, dus Sara (m'n vriendin) en ik hebben er aan gedacht om een bevriend koppel uit te nodigen om samen op tv naar 't Eurosongfestival te kijken (en wie weet, misschien gevolgd door wat partnerruil).
Als liefhebber van harde rock en metal ga ik natuurlijk supporteren voor Lordi uit Finland.
Om de avond wat interessanter en leuker te maken (want we zullen ons waarschijnlijk weer door héél wat kutnummers moeten worstelen) zou ik iedereen een lijst willen geven met daarop alle landen, zodat iedereen punten kan geven om dan te zien wie er op 't eind van de avond dichtst bij de uiteindelijke uitslag zit.
Wie kan mij aan een lijst met deelnemende landen (in juiste volgorde van opteden) bezorgen of zeggen waar ik er één kan vinden?

Eén kutnummer, dat van ons, zul je toch alvast niet meer moeten aanhoren. En daar zijn we zo blij om .

Reinbo
Litouwen RuleZ (Net als Finland!) Jammer dat Polen en IJsland eruit liggen.....

Rusland, Turkije en Armenië

Ondertussen een lijst gevonden op een Duiste site:

1. Zwitserland * Six4one * If We All Give A Little
2. Moldavië * Arsenium & Natalia Gordienko * Loca
3. Israel *Eddie Butler *Together We Are One
4. Lettland * Cosmos *I Hear Your Heart
5. Noorwegen * Christine Guldbrandsen * Alvedansen
6. Spanje *Las Ketchup *Bloody Mary
7. Malta * Fabrizio Faniello * I Do
8. Duitsland * Texas Lightning * No No Never
9. Denemarken *Sidsel Ben Semmane * Twist Of Love
10. Rusland *Dima Bilan *Never Let You Go
11. Macedonië *Elena Risteska *Ninanajna
12.Roemenië * Mihai Traistariu * Tornero
13. Bosnie- Herzegovina *Hari Mata Hari *Lejla
14. Litouwen * LT United *We Are The Winners
15. Groot-Brittannië * Daz Sampson * Teenage Life
16. Griekenland *Anna Vissi * Everything
17. Finland * Lordi *Hard Rock Hallelujah
18. Oekraine *Tina Karol * Show Me Your Love
19. Frankrijk *Virginie Pouchain * Il était temps
20. Kroatië * Severina * Moja štikla
21. Ierland * Brian Kennedy * Every Song Is A Cry For Love
22. Zweden * Carola * Invincible
23. Turkije * Sibel Tüzün * Superstar
24. Armenie * Andre * Without Your Love

Freud schreef:
Eén kutnummer, dat van ons, zul je toch alvast niet meer moeten aanhoren. En daar zijn we zo blij om .

Duur kutnummer, dat wel.

Reinbo schreef:
Litouwen RuleZ (Net als Finland!) Jammer dat Polen en IJsland eruit liggen.....

Rusland, Turkije en Armenië

Finland rules?

Ik wist niet wat ik zag!

Litouwen vond ik wel erg goed, ''We are the winners''

Die van Denemarken klonk nog wel normaal.
Is ook de enigste die ik gehoord heb

Ravenstein schreef:
Als liefhebber van harde rock en metal ga ik natuurlijk supporteren voor Lordi uit Finland.
Als een liefhebber van Metal zou je dat toch juist vreselijk moeten vinden Het lijkt me wel leuk als ze winnen, simpelweg omdat het 'weer eens wat anders' is. Zo belachelijk dat het gewoon cool wordt.

Maar ik hoop vooral dat Trebbel wint (of is het Trebble? (En ze zitten er toch nog wel in he?)) Ik hoor erg veel negatiefs over de meisjes, maar het lijkt mij toch een erg leuke en kansmakende act met die trommels en het is zeker aan te horen.

Ik heb het trouwens gister niet gezien, dus heb geen idee of de andere kandidaten steengoed zijn, of dat Trebbel het helemaal verprutst heeft

Gizzmann schreef:
(quote)
Als een liefhebber van Metal zou je dat toch juist vreselijk moeten vinden Het lijkt me wel leuk als ze winnen, simpelweg omdat het 'weer eens wat anders' is. Zo belachelijk dat het gewoon cool wordt.

Maar ik hoop vooral dat Trebbel wint (of is het Trebble? (En ze zitten er toch nog wel in he?)) Ik hoor erg veel negatiefs over de meisjes, maar het lijkt mij toch een erg leuke en kansmakende act met die trommels en het is zeker aan te horen.

Ik heb het trouwens gister niet gezien, dus heb geen idee of de andere kandidaten steengoed zijn, of dat Trebbel het helemaal verprutst heeft

Treble? Gisteren eruit..

Jammer

speedy23 schreef:
(quote)

Duur kutnummer, dat wel.

Allemaal de fout van de kniezwengel . hadden we die gedaan hadden we het ganse Songfestival gewonnen. Nu ga ik morgen supporteren voor Finland met aangepast kledij

altijd gevonden dat Kate Ryan vals zingt, het was gisteren niet anders. bovendien heeft ze geen uitstraling, haar act stond totaal niet op punt (ze vergeet domweg haar kniezwengel, een zwengel waar vlaanderen al 4 maand van in de ban was nota bene) - niet moeilijk dat de grieken het niet deftig in beeld krijgen - last minute werden nog wat dansers uit Zweden & Engeland overgevlogen, in de hoop van wat extra punten wellicht. een lelijke outfit kon ook niet ontbreken natuurlijk. al goed voor haar dat het geen fiasco werd zoals in de repetities. zonde van ons belastingsgeld ...

een mage troost voor ons Belgen, Nederland was misschien nog ietske slechter ... en da's een hele opgave. maar ja, zij mogen wel naar het WK.

my 12 points go to Lithuania, ze maken met hun liedje het festival belachelijk en zo hoort het ook

Pff, totaal niet geïnteresseerd meer in dit festival, vroeger was het mijn jaarlijkse feestje, maar nu....Treble alleen al

Litouwen

Vond ik ook het beste. Toch best wel hillarisch hoe zichzelf én het hele songfestivalgebeuren in het belachelijke trekken!

L. luchtloper
Het boeit me niet of Treble verloren heeft, ik vind het al een mooie prestatie dat ze het überhaupt bereikt hebben tot het Songfestival.

Dat kun je niet zeggen van die Idols malloten die gecreëerd zijn door een commercieel k*tprogramma, en zich niet vanuit zichzelf ontwikkeld hebben

Miss Daisy schreef:
Allemaal de fout van de kniezwengel

En daar is een volle maand over gezeverd en dan vergeet ze hem nog te doen van de zenuwen. Van zulke professionele zangeres had ik echt wat anders verwacht.
Maar allé, we hebben toch 'een been' in beeld gehad.

Reinbo
Gaan ze bij Boulevard (en waarschijnlijk overal in homo/songfestivalland) weer zeuren over de zg. Oost Europese samenzwering terwijl ik als westerling ook voor Litouwen en Finland ben. Snappen die gasten niet dat alle liedjes zo slecht zijn, dat de act veel belangrijker is.....

(afbeelding)

Je ziet nu dat Finland en Litouwen veel stemmen krijgen met gewoon anti-Eurovisie 'songs'. Waarom doet Nederland niet een keer zoiets
Maakt Nederland in elk geval meer kans dan de afgelopen jaren waar we elke keer 10 jaar achterlopen

Wat een kansloze, opgeblazen show met waardeloze optredens van, zichzelf voor lul zettende, 'artiesten'. Bah bah echt niet mijn ding. En de winnaars, hoor je er ooit nog wat van? Mooi niet, m.u.v. Abba in +/- 1973 toen het nog ergens om ging en er nog enige kwaliteit in de optredens zat. Nu gaat het puur om met zo min mogelijk kleding, zoveel mogelijk stemmen binnen te loodsen..

Reinbo
Werwolf schreef:
Nu gaat het puur om met zo min mogelijk kleding, zoveel mogelijk stemmen binnen te loodsen..

Finland schopte kont. Verder was het allemaal ruk.

moviefreak#1 schreef:
Je ziet nu dat Finland en Litouwen veel stemmen krijgen met gewoon anti-Eurovisie 'songs'. Waarom doet Nederland niet een keer zoiets
Maakt Nederland in elk geval meer kans dan de afgelopen jaren waar we elke keer 10 jaar achterlopen

Omdat we de nummers hier tijdens de voorrondes aan een heuse kwaliteitseis willen toetsen.

En dan blijkt tijdens het songfestival duidelijk dat het om aankleding en danspasjes gaat...

Finse deelnemers Songfestival aangeklaagd voor ,,satanisme’’

ATHENE - Conservatieve Griekse organisaties zijn bij het gerecht en de organisatoren van het Songfestival gaan aankloppen om de Finse metalgroep Lordi te weren uit de finale in verband met ,,satanisme’’.

Lordi bleek tijdens de halve finale een buitenbeentje te zijn. Uitgedost als gedrochten brachten de vijf hardrockers, onder wie een vrouw, het liedje Hard Rock Hallelujah waarbij de zanger even vleugels zoals die van een vleermuis uitspreidde. Visueel en muzikaal was de groep een kruising van Gwar, Kiss en Manowar.

De Unie van Griekse wetenschapsters, de Toren van Piraeus en het Centrum voor de Coördinatie van het Hellenisme hebben een klacht gestuurd naar het parket van Athene en de EBU (Europese Radio-Unie) die het liedjesfestival organiseert. De organisaties willen de verwijdering van Lodi uit het festival. De groep ,,cultiveert en vergoelijkt het satanisme en ondermijnt de fundamenten van de Europese en Griekse cultuur’’, zeggen ze.

Volgens de Griekse media was er in Finland zelf ook al controverse over de selectie van Lordi.

bron: De Standaard

Wat een heisa om niks.

Ik heb het liedje niet gehoord noch de act gezien, maar het is wel elk jaar opnieuw opvallend dat je bij het songfestival maar een scheet moet laten of je wordt al langs alle kanten beschuldigd van extremisme . Daarbij denken we vooral niet terug aan de Waalse zangeres van Urban Trad die niet mee mocht omdat ze zogenaamd banden had met extreem rechts .

Ik heb hem wel gezien maar veel refereren Metal al snel met satanisme. Vaak niet het geval, het is ook maar een act.

voor de liefhebbers: lordi

Het is niet eens echt geweldig, maar het fuck you gebaar maakt het echt super.

Reinbo
Freud schreef:
Finse deelnemers Songfestival aangeklaagd voor ,,satanisme’’

ATHENE - Conservatieve Griekse organisaties zijn bij het gerecht en de organisatoren van het Songfestival gaan aankloppen om de Finse metalgroep Lordi te weren uit de finale in verband met ,,satanisme’’.

Lordi bleek tijdens de halve finale een buitenbeentje te zijn. Uitgedost als gedrochten brachten de vijf hardrockers, onder wie een vrouw, het liedje Hard Rock Hallelujah waarbij de zanger even vleugels zoals die van een vleermuis uitspreidde. Visueel en muzikaal was de groep een kruising van Gwar, Kiss en Manowar.

De Unie van Griekse wetenschapsters, de Toren van Piraeus en het Centrum voor de Coördinatie van het Hellenisme hebben een klacht gestuurd naar het parket van Athene en de EBU (Europese Radio-Unie) die het liedjesfestival organiseert. De organisaties willen de verwijdering van Lodi uit het festival. De groep ,,cultiveert en vergoelijkt het satanisme en ondermijnt de fundamenten van de Europese en Griekse cultuur’’, zeggen ze.

Volgens de Griekse media was er in Finland zelf ook al controverse over de selectie van Lordi.

bron: De Standaard

Nou dat wordt massaal op Finland stemmen

Geen geweldig liedje, maar duizend keer beter dan de gewoonlijke shit .

Vooral zijn hoedje is gieren .

Gast
geplaatst: vandaag om 18:49 uur

geplaatst: vandaag om 18:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.