- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Anouk vind ik gewoon erg mooi
Amen 
Heb er verder geen minuut van gezien, maar blij dat we (BE) door gaan!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het liedje leent zich er ook niet bepaald voor om extravert gebracht te worden natuurlijk
.
Maar voor een populariteitscontest waar je twee kansen hebt moet je gewoon snel toeslaan. Leent zich er gewoon slecht voor.
En een matig liedje is het uiteraard niet. Het kan zijn dat het niet jouw smaak is maar het is een kwalitatief prima nummer. Mooi arrangement en erg fraai gebracht door Anouk. Winnen zie ik ook niet gebeuren, die eer komt Denemarken toe, maar de Top 5 moet er zeker wel in zitten.
Zie werkelijk niet hoe dit de top 5 haalt en dan hou ik mijn eigen smaak buiten beschouwing, want ik vind alle liedjes die meedoen slecht en heb veel meer oog voor de outfits en performances.
Maar helaas lijkt de trend dat dat belangrijk was gekeerd en verzanden we nu weer in het verkiezen van 'niets-aan-de-hand pop deuntjes'.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
I Het liedje van Anouk vind ik gewoon erg mooi, misschien wel het beste Nederlandse songfestivalliedje dat ooit gemaakt is.
Dat ben ik misschien wel met je eens, maar dat zegt dan vooral veel over de vorige inzendingen....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En Nederland is niet mijn land
. Ik noem het beestje gewoon bij de naam. De Nederlander is gewoon snel euforisch, overschatten zichzelf te snel en hebben totaal geen zelfreflectie.
Je kent de Nederlander slecht. Ziet blijkbaar niet dat die euforie vaak vol zelfspot zit. (De berichten die gister op sociale media opriepen voor een rondvaart, waren niet serieus bedoeld.)
Evenals de zelfoverschatting, die geluiden moet je een stuk minder serieus nemen.... We vinden het gewoon leuk om enthousiast te zijn.
En zelfreflectie? Waar denk je dat die spot vandaan komt?
Nederland is juist en nuchter volk met een vleugje carnaval.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Bij het zien van die vogels en de wolken moest ik ook aan deze film denken;

Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3702 stemmen
Ik heb het daar toch over Onderhond?
Lijkt me sterk dat andere landen niet voor hun eigen nummertje is. Als je na 8 jaar eens een keertje mee mag doen met de finale mag je toch een beetje euforie hebben? Het is maar een spelletje/amusement hoor. Maak je niet dik.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je kent de Nederlander slecht. Ziet blijkbaar niet dat die euforie vaak vol zelfspot zit. (De berichten die gister op sociale media opriepen voor een rondvaart, waren niet serieus bedoeld.)
Evenals de zelfoverschatting, die geluiden moet je een stuk minder serieus nemen.... We vinden het gewoon leuk om enthousiast te zijn.
Niet mee eens, maar blijf vooral recht praten wat krom is, dat staaft mijn bewering juist
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb het daar toch over Onderhond?
Lijkt me sterk dat andere landen niet voor hun eigen nummertje is. Als je na 8 jaar eens een keertje mee mag doen met de finale mag je toch een beetje euforie hebben? Het is maar een spelletje/amusement hoor. Maak je niet dik.
Maakt mij niet uit verder, maar ik mag dat dan toch ook triest vinden? Vind het vooral opvallend.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Niet mee eens, maar blijf vooral recht praten wat krom is, dat staaft mijn bewering juist
.
Jouw reactie ook de mijne 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3702 stemmen
Maakt mij niet uit verder, maar ik mag dat dan toch ook triest vinden? Vind het vooral opvallend.
Mag wel maar opvallend dat je het juist bij dit zo hebt. Dit vind ik zo een nichtenfestijn dat zichzelf weinig serieusneemt evenals de fans. Maar wellicht verkeren we in verschillende kringen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk inderdaad dat het 'm daar in zit.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Eens met Macmanus. Als je na 9 jaar weer een keer mee mag doen met de grote jongens (
) in de finale is dat toch gewoon leuk? Dat hoeft toch niet gelijk zure reacties op te leveren. Anouk maakt zeker geen muziek die mij lang bij zal blijven, maar het is allicht beter dan alle Tros b - artiesten die de laatste jaren zijn afgevaardigd.
Gewoon de waan van de dag heet zoiets, iedereen stort zich er even massaal op, typisch Nederlands fenomeen, zeker in tijden van komkommertijd. Iets kleins heel belangrijk maken.....En persoonlijk vind ik het ook leuk en dapper dat Anouk gewoon buiten hokjes denkt en iets doet wat niemand van d`r verwacht. Anderzijds zou ik mij ook niet druk maken mochten we weer in de halve finale gestrandt zijn. Immers genoeg andere dingen om weer ( even ) euforisch van te worden. 
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Net zei je nog dat diegene die euforisch zijn (lees: denken dat 'we' winnen met dit lied), zich op Tros.nl bevinden. Nou, ik denk eerlijk gezegd niet dat de gemiddelde bezoeker daarvan, weet wat zelfspot is. Oftewel, je lult maar wat
Er zijn best mensen met zelfspot in NL, maar dat zijn niet de mensen die NW bedoelt en waar het in deze over gaat.
Een nuchter volk met een vleugje carnaval is dan wel weer een omschrijving die dichterbij de waarheid komt (helaas, voor wat het carnaval betreft).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Serieuze fans, waar vind je die buiten bij Sterren.nl in het carrousselpaleis?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Net zei je nog dat diegene die euforisch zijn (lees: denken dat 'we' winnen met dit lied), zich op Tros.nl bevinden. Nou, ik denk eerlijk gezegd niet dat de gemiddelde bezoeker daarvan, weet wat zelfspot is. Oftewel, je lult maar wat
Er zijn best mensen met zelfspot in NL, maar dat zijn niet de mensen die NW bedoelt en waar het in deze over gaat.
Ik geloof dat de mensen die ik ken, die (pseudo euforisch) roepen "We gaan winnen', zichzelf total niet serieus nemen. Dat zijn wel de mensen waar ik het over heb, de mensen uit mijn kring. (Zie macmanus)
Zij die het wel serieus menen ken ik niet, maar ik vermoed dat als ze er zijn, ze bij de Tros rondlopen. Daar zijn ze immers compleet wereldvreemd, die zijn niet euforisch maar gewoon dom. Zo blijkt toch duidelijk uit hun inzendingen de afgelopen 20 jaar.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Dan heb ik (slecht) nieuws voor je. Als er al gesproken kan worden van een gemiddelde Nederlander (vind ik sowieso te zwart-wit) dan vrees ik dat die zich dichterbij een Tros-abonnee bevindt dan bij jouw milieu.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, maar die (domme massa) bepalen het dna van de natie niet, dat doen zij met de VOC mentaliteit. 
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Knap, dat positivisme...
En dan woon je ook nog eens in Rotterdam, het Mekka van de Tros-tokkies 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als Feyenoord supporter krijg je de beste leerschool die er is. 
En als ergens de boel met humor wordt gerelativeerd is het de havenstad wel.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Nou, ik ken wellicht nog wel betere liedjes. De Troubadour, De Oude Muzikant, De Eerste Keer, Hemel en Aarde, Wthout You. De meesten vooral met een goede melodie. Slecht is deze van Anouk echter alleszins. Mooi zelfs. Maar zeker niet de beste.
Je vergeet nog Vrede. 
In het jaar dat we Without You brachten, hadden we eigenlijk deze band moeten sturen:
YouTube - Yellow Pearl - For You And Me
Klinkt toch echt een stuk beter.
kos
-
- 46696 berichten
- 8853 stemmen
Ik vind de vergelijking terecht. Jezelf een beetje warm lopen maken voor rommel (en dan nog in de naam van chauvinsime) in de hoop zo nog wat lol te beleven in ronduit zielig.
.
.
Is typisch Nederlands. Als ze opeens iets kunnen winnen staan ze massaal op de banken, maakt niet uit wat voor kutevenement of onnozele sport het is.
kos
-
- 46696 berichten
- 8853 stemmen
IHet liedje van Anouk vind ik gewoon erg mooi, misschien wel het beste Nederlandse songfestivalliedje dat ooit gemaakt is.
Ga je mond spoelen!
.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Met zo'n prutnummer voor het eerst in 9 jaar de finale halen...
Hoog doorgestoken kaart, omkoping, vriendjespolitiek gehalte.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Vreselijk nummer
Kan mij nog herinneren dat Koot en Bie daar een parodie op hebben gemaakt.
Dan hoor ik nog liever dit winnende songfestivalliedje van Teddy Scholten:
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dit was toch mijn favoriet. Niet door. Onbegrijpelijk. 
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1279 stemmen
Is typisch Nederlands. Als ze opeens iets kunnen winnen staan ze massaal op de banken, maakt niet uit wat voor kutevenement of onnozele sport het is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
He, jongens en meisjes, de volgende 100 uit het MovieMeter top 1000 project is toch veel spannender dan het ESF vanavond. 
mikey
-
- 28991 berichten
- 5141 stemmen
Dat is wel een okay nummer van teddy. Maar dat klokkespel nummer ook wel @wibro @ kos. Dat ongeval van anouk is niet om aan te horen. Mijn hemel wat een drama. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Letland
Ach, lekker energiek nummertje. Mag door.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
San Marino
Ach... Vind er eigenlijk niks van.
Macedonia
Zigeunermuziek, dat klinkt veel belovend.....