- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Dat liever dan de Belgische instelling, meedoen is belangrijker dan winnen.
De Belgische instelling is eerder:
Kijken naar wat er staat om je land te vertegenwoordigen en beseffen dat, finaleplaats of niet, het gewoon beschamend is.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3703 stemmen
Op een feest waar elke artiest beschamend is. Bescheidenheid is soms wat zinloos. Helemaal hier. Wat reinbo zegt. Onzinnig event waar je als je het dan toch kijkt ook al je gene opzij moet zetten.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Euforie is nog zinlozer als er geen greintje eer te rapen valt. Dan sta je jezelf alleen maar wat belachelijk te maken.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3703 stemmen
Dan heb je tenminste nog wel een beetje lol vooraf. Vind ik minder zinloos eerlijk gezegd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Welnee, totaal niet. Er is alleen gezegd dat ze de finale wel kon halen. Je probeert nu gewoon iets te roepen dat onzin is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee hoor. Maar naast zelfoverschatting is het gebrek aan zelfreflectie ook iets wat structureel bij een Nederlander terug komt.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Dan heb je tenminste nog wel een beetje lol vooraf. Vind ik minder zinloos eerlijk gezegd.
Met die instelling kan je ook elke film 5 sterren gaan geven. Altijd een meesterwerk kijken, hoe geweldig is dat!
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3703 stemmen
Vergelijking gaat natuurlijk vrij mank. Maar als je gelijk wil hebben mag het van mij hoor.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Ik vind de vergelijking terecht. Jezelf een beetje warm lopen maken voor rommel (en dan nog in de naam van chauvinsime) in de hoop zo nog wat lol te beleven in ronduit zielig.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Scheer ze maar niet over één kam, Watts.
Ik ben het (als Nederlander uiteraard) namelijk met je eens. Zie het zelfs om mij heen gebeuren dat mensen die eerder kritisch waren op de songfestivalpolitiek, na gisteren in een soort euforie komen (mede door de mediahype die gecreëerd wordt, waar iedereen weer als een kudde schapen aan mee doet). Je ziet ze bij dit kleine succesje weer wat nationalistischer worden om dan na zaterdag weer te vervallen in 'kutfestival' en 'vriendjespolitiek' etc.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Weet ik, want ben ook een Nederlander
.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3703 stemmen
Natuurlijk gaat de vergelijking mank. Hier kun je geen 5 sterren halen. Als elke film hetzelfde soortgelijke ondergrens niveau zou hebben als the smurfs zou het misschien ergens op slaan.
Dit is veel meer te vergelijken met voetbal. Je bent voor je land en hoopt dat ze winnen. Of je team nou matig is of niet, je hoopt er vooraf op. Je kijkt dit toch door het competitie verband? Of geniet je van de nummers? Overigens vond ik Anouk ondanks ik het totale non muziek vind, in deze competitie echt lang niet de slechtste. Je moet het wel bekijken in het kader waar het zich bevind, lijk je (waarschijnlijk for the sake of argument) wat uit het oog te verliezen.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Het is toch een liedjeswedstrijd? De grootste van Europa. Waarom zou je daar geen 5 sterren kunnen halen?
De enige reden waarom ik dit "kijk" is omdat iemand anders het opgezet heeft. Thuis hebben we geeneens een TV-aansluiting.
Verder vind ik dat binnen de context van de wedstrijd BE en NL niet eens wat te morren hadden gehad wanneer ze gewoon uitgeschakeld waren. Die Belg kon niet zingen en z'n act was compleet doods, het nummer van Anouk was een complete fail, zelfs als depri janknummer. Ik vind Anouk echt drie keer niks, maar binnen haar repertoire was dit gewoon één van haar meest belabberde nummers.
Als de Duivels zouden voetballen zoals er gisterenavond gezongen werd dan zou het me verder ook niet interesseren wie er wat wint, laat staan dat ik een beetje fake enthusiast ga lopen doen.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3703 stemmen
Je kan geen 5 sterren halen omdat het geen goede muziek is.
Heb verder hetzelfde. Kijk het ook niet op eigen kracht. Maar ik vind het dan wel leuk om een beetje gezellig erin mee te gaan. Dus support ik NL. Als het niveau van de rest zo hoog was dat NL echt zwaar door mand zou vallen. Had ik wellicht wel een toontje lager gezongen. Maar dat vond ik dus niet. Het is allemaal troep en Anouk sprak het beste Engels van deze lichting, dus mocht wel door.
Overigens spreek ik hier met Onderhond. Lijkt me weinig representatief voor België en Naomie is geloof ik een Rotterdamse Spanjaard. Gaan jullie me nu vertellen dat in de rest van Europa iedereen heel eerlijk is over de zangtalenten van hun land? Of zijn dit weer van die semi buitenlanders die net gaan doen alsof een ander land gek is?
Lijkt me overigens sterk over de rode duivels. Als die in de finale van het wk staan met een onterechte penalty en een hand van god. Staat heel Belgie gewoon op zijn kop hoor. Ondanks hun spel. Maar jij natuurlijk niet LOL! Wil ik dat evenement verder niet met dit evenement vergelijken voordat we daar een discussie over krijgen.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Noem je mij nu een semi-buitenlander? 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3703 stemmen
Nou bijna wel
Loopt hier meer over NL te praten soms dan je eigen land. Maar doelde meer op Naomi. Maar om het wat aan te dikken viel je wat in de zin.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Als ik trouwens zeg dat "de Duivels zouden voetballen zoals er gisterenavond gezongen" dan denk ik eerder aan dit soort taferelen. Als ze zo spelen, supporter ik niet meer mee nee.
Loopt hier meer over NL te praten soms dan je eigen land.
Komt ook omdat ik enkel naar de NL TV kijk. In België heb ik het makkelijker de media te mijden, dus daar weet ik ook helemaal niks van.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee hoor. Maar naast zelfoverschatting is het gebrek aan zelfreflectie ook iets wat structureel bij een Nederlander terug komt.
Zelfreflectie leidt juist steeds weer tot die zelfvoldane houding. Nederland is gewoon een fantastisch land. Vrijwel nergens heeft men het beter voor elkaar. 
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Wat een gezeik hier allemaal over Anouk. En we mogen als Nederlander blijkbaar ook niet blij zijn dat we in de finale zitten en denken dat we kans maken op de winst. Het is allemaal wat zeg.. Hebben we eindelijk een serieuze en succesvolle inzending (dus geen draaiorgel, indianentooi, vrouwen op trommels of 3 homo's) is het weer niet goed.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3232 stemmen
Heb het idee dat het toch allemaal van te voren al bekend is wie er bij zoiets gaat winnen, er zit zo veel geld in dat het bijna al niet eerlijk meer kan gaan.. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kans maken doen we totaal niet. Plek 5- 10 hooguit.....
Heb ook nog nergens iemand over winnen gehoord, maar lees dan ook geen Tros.nl
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En waar is dat dan op gebaseerd? Want op haar introverte vertoning van een matig liedje kan het niet zijn....
Had zelf liever gehoord dat Servie door was gegaan. Vond Anouk niet overtuigend bij de 10 beste horen, en al zeker niet de 8 beste.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Het liedje leent zich er ook niet bepaald voor om extravert gebracht te worden natuurlijk
. En een matig liedje is het uiteraard niet. Het kan zijn dat het niet jouw smaak is maar het is een kwalitatief prima nummer. Mooi arrangement en erg fraai gebracht door Anouk. Winnen zie ik ook niet gebeuren, die eer komt Denemarken toe, maar de Top 5 moet er zeker wel in zitten.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ik heb niet naar het songfestival gekeken gisteravond. Het liedje van Anouk heb ik zelfs vanmorgen pas voor de eerste keer gehoord. Daarna heb ik nog dat van Wit Rusland en Denemarken beluisterd. Geen schaduw van dat van Anouk, hoewel dat liedje van Denemarken best wel aardig klonk. Het liedje van Anouk vind ik gewoon erg mooi, misschien wel het beste Nederlandse songfestivalliedje dat ooit gemaakt is. Ik ga zaterdagavond sinds heel lange tijd in ieder geval weer eens kijken. Want wat Nederland in de afgelopen 10 jaar heeft gepresteerd is niet meer dan bagger in het kwadraat.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik vind het zeiken op Nederland en Nederlanders juist erg Nederlands.
Je bent een echte Nederlander, Watts! 
Edit: je zegt het zelf ook al, zie ik.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Black Swan en the Tree of Life. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4520 stemmen
I Het liedje van Anouk vind ik gewoon erg mooi, misschien wel het beste Nederlandse songfestivalliedje dat ooit gemaakt is.
Nou, ik ken wellicht nog wel betere liedjes. De Troubadour, De Oude Muzikant, De Eerste Keer, Hemel en Aarde, Wthout You. De meesten vooral met een goede melodie. Slecht is deze van Anouk echter alleszins. Mooi zelfs. Maar zeker niet de beste.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Black Swan en the Tree of Life.
The Birds van Hitchcock niet te vergeten 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nou bijna wel
Loopt hier meer over NL te praten soms dan je eigen land. Maar doelde meer op Naomi. Maar om het wat aan te dikken viel je wat in de zin.
En Nederland is niet mijn land
. Ik noem het beestje gewoon bij de naam. De Nederlander is gewoon snel euforisch, overschatten zichzelf te snel en hebben totaal geen zelfreflectie. Ik erken het gewoon, meer niet. Alsof een mix van afkomsten in mijn familie dat teniet zou doen. En Feyenoord supporter zijn maakt me opeens een Rotterdammer, als je zo redeneert lust ik er nog wel een paar.