menu

Mijn Updates +
Overig / Televisie / Wie is de Mol?

zoeken in:
Joke doet veeel te hard haar best voor die vrijstellingen en pasvragen.. ik kan bijna niet geloven dat ze de mol is, of het kan ook net een meesterlijke mol tacktiek zijn. Lloyd daarentegen... erg vreemd dat hij als sportieve jonge kerel Joke niet kon inhalen op die trap terwijl hij er letterlijk net achter liep, en dat enkele verdiepen lang. Ik vond ook wel dat hij zich verder erg verdacht gedroeg deze aflevering, vooral toen hij maar bleef tijd winnen terwijl hij opzoek was naar die envelope bij dat standbeeld.

Kasparovski schreef:
De opdrachten tot nu toe vallen mij vooral nog wel een beetje tegen. Dat die een zoveel hoger niveau aantikken dan bij de Nederlandse variant zie ik tot nu toe nog niks van terug otherfool

Dat vind ik echt, maar dan ook écht, onbegrijpelijk, maar afijn.

Want met name de trappenopdracht was weer van een andere planeet: zo simpel maar toch zo effectief, en natuurlijk weer perfect in beeld gebracht met optimale muzikale omlijsting. De draadjesopdracht was ook geweldig trouwens, en nu ja de worstelopdracht óók. Dat is toch geen vergelijk met de NL kleuteropdrachten waarbij de broek niet eens vuil mag worden?

Qua mol veel opties; Lloyd, Joke, Pieter... maar ik blijf in mijn tunneltje:

Mol na afl. 1: Jeffrey
Mol na afl. 2: Steve
Mol na afl. 3: Steve
Mol na afl. 4: Steve

Zó goed hoe de Belgen het programma persoonlijker maken door per kandidaat een familielid over te laten komen. Vond de tweede opdracht plus het dilemma aan het eind van de aflevering weer briljant gevonden.

Mol na aflevering één: Pascale
Mol na aflevering twee: Pascale/Lloyd
Mol na aflevering drie: Pascale/Steve
Mol na aflevering vier: Pascale/Steve
Mol na aflevering vijf: Pascale/Baha (kies nu voor Baha omdat hij ook niet volledig onverdacht is en ik nog niet volledig op Pascale wil gaan. De rest kan het haast niet zijn.)

Leuke aflevering, met veel interessante opdrachten voor de zoektocht naar de mol. Lloyd en Steve vielen deze afleveringen voor mij definitief af als mol. Pascalle en Pieter had ik al eerder definitief afgeschreven. Als je enkel op de afgelopen aflevering focust, is Baha de meest verdachte, dus dat wordt nu mijn enige reserve. Maar ik blijf overtuigd op Joke zitten en denk dat Baha en de regie gewoon hard hun best doen om verdacht te worden. Al vind ik het gek dat mijn verdachte op het laatst voor de pasvragen koos.

Mol na aflevering 1: Jeffrey of Channy
Mol na aflevering 2: Jeffrey of Joke (of Katrien)
Mol na aflevering 3: Joke
Mol na aflevering 4: Joke
Mol na aflevering 5: Joke

Fascinerend hoe wij verschillen van mening Teunnis, haha.

Vorige keer wist ik het tijdens de eerste aflevering al met Eline, nu denk ik vanaf de eerste aflevering dat Joke de mol is. Moet wel zeggen dat er dit seizoen meer gemold wordt door andere kandidaten om zich verdacht te maken. Slim gezien natuurlijk, al zal de geldpot waarschijnlijk kleiner zijn aan het eind. Natuurlijk wil ze altijd pasvragen want zo zorgt ze ervoor dat er geen geld in de pot komt. Een dierenarts die 8² niet kan uitrekenen? Daar geloof ik niet veel van. Ik denk ook dat Lloyd haar nu verdenkt en hij zit er nog in dus.. Verder is haar muziekkennis echt wel goed en toch wou ze in aflevering 1 of 2 niet die liedjes raden van de Mariachiband. Ik vond ook dat ze veel te snel op gaf bij die films. 350 euro verdienen is nu ook niet veel dus dat zegt uiteindelijk niks. Ze moet natuurlijk soms wel iets verdienen. En ze kan heel goed liegen.

Haar reactie toen ze werd neergeschoten door Lloyd toen ze zo moest lopen als opgejaagd wild, leek dan weer heel spontaan dat ik wel wat ben gaan twijfelen aan mijn mol. Ze lijkt hoe dan ook nooit gestresseerd bij de eliminatie. Ze is er ook meestal bij in de opdrachten waar ze wel wat kan mollen. Toen met Lloyd en Katrien in die kamer, heel de tijd de verkeerde kleur aan het zeggen. Het verbaasde dan weer dat ze Green Day niet herkende.

Ze deed ook bij die geldbriefjes rangschikken alsof ze de waarde van de briefjes goed kende. Blijkbaar toch niet, wel mooi tijd mee verspeeld. Zou mij zeer verbazen moest het Lloyd zijn want toen met die koffers op de luchthaven moest hij 6000 euro verdedigen. Als mol zijnde ga je zeker niet dat bedrag nemen. Pieter zag er toen erg wanhopig uit voor pasvragen dus die is ook geschrapt. Pascalle en Baha vind ik wat moeilijker in te schatten. Al vond ik dat Pascalle het dan weer prima deed bij de opdracht van het spiegelpaleis, de rollercoaster etc. Ging toch om 1000 euro telkens. Baha kan wel goed liegen dus zou hem als reserve nemen.

Pfffff wát een rollercoaster, deze aflevering... ik kreeg het gewoon bijna te kwaad aan het eind met het goede doel... Diabolical. Mijn molletje is eruit dus dan maar vol op plan B:

Mol na afl. 5: Joke

Net aflevering drie gehad. Tot nu toe heb ik iets minder met de groep dan die van vorig jaar bij de Belg. Blijft wel beter dan de Nederlandse versie, maar het verschil is niet zo groot als sommigen doen voorkomen. Overigens duren de afleveringen wel veel te lang (opening was 1 uur 17 ofzo, daarin kan je een film kijken). 50 minuutje vind ik meer dan zat voor zoiets.

Mijn mol is de arts die niet weet dat het betaalmiddel in Rusland de Roebel is.

Vijfde aflevering was heel vet. Wat een fijne mensen ook zeg. Ga nu mee met de redenering van Alathir: Joke moet de mol zijn. Tegen Baha pleit dat hij Jeffrey bevestigde toen die de 0-euro koffer pakte (maar misschien zou er oorspronkelijk iemand anders uitvliegen, dus dan gaat die redenering niet meer op).

Haha, de hits op YouTube voor Un Chien Andalou zullen wel stijgen de komende dagen. In mijn herinnering viel die redelijk goed mee trouwens, dan is The Big Shave van Scorsese erger.

Net de nieuwste aflevering gezien. Ben echt wel verrast dat Joke eruit ligt. Baha dan toch de mol? Proef met de pepers vond ik straf. Baha heeft hem binnen na 15seconden en doet alsof het niets was. Volgens mij onmogelijk hahaha.

Metalfist schreef:
Haha, de hits op YouTube voor Un Chien Andalou zullen wel stijgen de komende dagen.

Precies wat ik ook dacht, haha.

Mijn mol van aflevering één blijft ook mijn mol na aflevering zes. Heerlijk gelachen tijdens de opdracht met de geiten. De opdracht waarbij elke kandidaat de mede-kandidaten op de proef kon stellen vond ik briljant. Jammer dat niemand voor de doos met slangen of pieptoon koos, die lijken mij het moeilijkst te acteren qua reactie.

Mol na aflevering één: Pascale
Mol na aflevering twee: Pascale/Lloyd
Mol na aflevering drie: Pascale/Steve
Mol na aflevering vier: Pascale/Steve
Mol na aflevering vijf: Pascale/Baha (kies nu voor Baha omdat hij ook niet volledig onverdacht is en ik nog niet volledig op Pascale wil gaan. De rest kan het haast niet zijn.)
Mol na aflevering zes: Pascale (ga nu weer volledig op haar. Het kan haast niet anders en dat gevoel heb ik sinds aflevering één al.)

Ik blijf bij mijn Mol van de eerste aflevering - ik wil niet die persoon zijn die op het laatste moment verandert en zo verliest - De Mol is dus Baha.

Pieter Montana schreef:
Ik blijf bij mijn Mol van de eerste aflevering - ik wil niet die persoon zijn die op het laatste moment verandert en zo verliest - De Mol is dus Baha.

Ik volg jou

Oei, dat zag ik niet aankomen. Het viel me wel op dat mijn mol al twee afleveringen onverdachte dingen aan het doen was, maar geen moment overwogen om te switchen. Ik ging er na de vrijstelling van Pieter en het groene scherm van Pascalle eigenlijk al van uit dat Baha weg zou gaan en ik zo echt voor de volledige 100% zeker kon zijn van mijn mol. Nu ben ik dat eigenlijk ook, want de andere drie zijn het echt niet. En ik heb even de slotopdracht van aflevering 3 teruggekeken; mijn nieuwe mol is daar wel heel verdacht bezig.

Mol na aflevering 6: Baha (en Lloyd gaat winnen)

Ja ik ga ook voor Baha , ben alleen nog niet helemaal zeker van Pieter . De andere twee zijn het niet.

En daar ging de volgende verdachte alweer... schiet mij maar lek. Heerlijk die opdracht trouwens met de plagen! En de opdracht met de geiten was wel comedy capers op zijn best

Mol na afl. 5: Joke
Mol na afl. 6: Pieter

Ik raak toch een beetje in de war. Baha als mol ligt er té dik bovenop. Maar Pieter en Lloyd heb ik al meerdere keren op momentjes kunnen betrappen waardoor ik ze definitief weg heb gestreept. Het meest logische is dat de mol dit jaar een beetje moeite met acteren heeft. Op zich niet zo erg, want dat is ook een veelgebruikte tactiek van niet-mollen (zie bijv. Cathy in 2016). Andere mogelijkheid is dat Pieter of Lloyd een geniale mol is.

Mol na aflevering 6: Baha (en Lloyd gaat winnen)
Mol na aflevering 7: Baha

zalige finale!

De aflevering zelf vond ik behoorlijk saai, maar dat Pieter de mol is zag ik niet aankomen. Gelukkig geen Baha. Heel benieuwd naar volgende week.

Vond de finale echt van een andere planeet, fantastisch! Zó hard gelachen bij die waterval-opdracht, en w.a.t. een plaatjes Pieter pas gaan verdenken nadat Joke eruit vloog, toch nog op het juiste spoor gekomen maar rijkelijk laat. Dit was echt schitterend, maat.

Met enige vertraging de laatste drie afleveringen gezien. Die tegenzet van Baha in de vliegtuig-koffer opdracht is wel straffe kost zeg, kan me niet herinneren dat ik een Nederlandse kandidaat zo vroeg in het spel zo goed heb zien spelen.

Ik ben beire content

De kandidaten voor Wie is de Mol 2019 zijn vandaag bekend gemaakt:

1. Robért van Beckhoven, bakker en presentator.
2. Nielson (Zanger)
3. Jamie Trenité (Presentator)
4. Sinan Can (Journalist en programmamaker)
5. Rick Paul van Mulligen (Acteur)
6. Merel Westrik (Nieuwslezeres)
7. Evelien de Bruijn (Radio-DJ en nieuwslezeres)
8. Sarah Chronis (Actrice)
9. Nikkie de Jager (Youtuber en make-up stylist)
10. Evi Hanssen (Presentatrice)

Lijkt me wel een prima line-up, misschien wat braaf, maar ik kijk om uiteenlopende redenen wel graag naar Merel, Evi en Sinan.

Nikkie de Jager, heerlijke meid!
Ik zal wel de enige zijn die er zo over denkt.

Het is weer begonnen! Wat is jullie opgevallen na de eerste aflevering?

En wat vinden we van Rik als presentator?

Ik ben na de eerste aflevering niet veel wijzer geworden, voornamelijk veel chaos. Zo op de eerste indruk vind ik Robert Sinan, Nikki en Merel leuke spelers.
De aflevering zag er weer prachtig uit, maar de grote verrassing die we vorig jaar in de eerste aflevering kregen, bleef uit.

missl schreef:
Het is weer begonnen! Wat is jullie opgevallen na de eerste aflevering?

Behalve dat Merel zich verdacht gedroeg tijdens de biecht, niet veel.

missl schreef:
En wat vinden we van Rik als presentator?

Weinig op aan te merken. Iets minder mysterieus dan zijn voorganger Art, maar dat mocht ook wel. Art stond soms haast als een robot, terwijl wat menselijkheid zoals in de Belgische editie veel toffer is.

Vond het zelf overigens een prima begin. Ben benieuwd wat ze met de jokers van plan zijn dit jaar. Voorlopige theorie: de kandidaten krijgen te horen dat in drie(?) jokers een vrijstelling zit. Welke dat zijn weet niemand. Ze mogen elke joker die ze verdienen open breken met kans op een vrijstelling, wat er wel in resulteert dat de joker waardeloos wordt. Kandidaten nemen zo dus een groot risico.

Dat laatste verwacht ik ook. En ook eens over Art.

Mijn mol op dit moment is Niels (met Merel als goede tweede), maar je kan er naar mijn idee nog niks over zeggen op basis van de opdrachten.

Vond Rick nog erg onwenning en niet erg onderscheidend van Art, maar je moet hem natuurlijk nog wel de kans geven om erin te groeien.

Verder verdenk ik Rick Paul (waarom moet dit in spoilertags?), is verder ook niet ergens op gebaseerd.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:25 uur

geplaatst: vandaag om 13:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.