menu

Overig / Televisie / Wie is de Mol?

zoeken in:
Hear hear!

Sowieso ook wel in hindsight schitterende mol vind ik.

De Mol 2020 is afgelopen zaterdag van start gegaan. Een jubileum jaar.

De eerste opdracht vond ik er erg mooi uit zien maar begrijp ik de toegevoegde waarde niet van.

Leuke diverse groep.

Leuke groep inderdaad. Wel jammer dat nu al uitgelekt is wie de laatste 5 kandidaten zijn. Een Chinees garagebedrijf heeft destijds foto's gemaakt en ze online gezet. Daarop was de groep te zien.

Zeggen ze dergelijke dingen niet ieder jaar? We zullen zien, ik heb die foto gemist in ieder geval!

De Belgische reeks is gisteren weer begonnen, zat meteen weer op het puntje van mijn stoel. Enorm straf hoe hoog de kwaliteit blijft..

Ik heb die reeks al niet meer gezien sinds die de laatste keer op VRT was. Na 2 reeksen was de nieuwigheid er al af voor mij.

Amai mannekes, wat een fabelachtige openingsaflevering van de Enige Echte Mol weer! Alles deugde gewoon: spanning en sensatie, heerlijke opdrachten, geweldige groepsdynamiek, nu al! En dan die beelden... Meteora en het spektakelstuk op het water, grote klasse wat den Zuiderbuur hier weeral laat zien.

Mol na afl 1: Els

Sinds ep.4 op Nathan.

geplaatst:
Na 10 jaar groot fan ben ik dit jaar na aflevering 3 afgehaakt, geen leuk seizoen.

geplaatst:
Fantastische tweede aflevering, vooral de eerste opdracht met de trappen was zalig! Schitterende omgevingen, een leuke groep die er vol voor gaat, een hoop mysterie met 'de kist.' Toen Gilles de naam van Bruno daar uithaalde dacht ik eerst echt aan een supermindfuck. Jammer trouwens dat hij het spel moest verlaten: leuke kandidaat! Alleen qua molletje is het erg moeilijk te zeggen, de bangige Dorien is voorlopig schijnbaar de grootste spelbreekster maar een mol kan ik in haar niet zien, dus ik blijf maar gewoon bij mijn eerste hunch:

Mol na afl. 1: Els
Mol na afl. 2: Els

geplaatst:
Griekse mythologie, kom daar nog eens mee! Den zuiderbuur doet het gewoon, met de draden van Ariadne en de verschrikkingen van de Minotaurus. Lol was er natuurlijk ook genoeg, eerst met het raften en daarna met het graven en boetseren. Heerlijk hoe het programma aangepakt wordt door zowel crew als kandidaten en, ik kan dat niet genoeg benadrukken, wát een verschil met de Nederlandse versie. Uiteraard van molletje moeten wisselen, dat deed ik overigens al tijdens de uitzending, ik ben zowat zeker nu:

Mol na afl. 3: Salim

En hoe zeker ben je nu, otherfool?

Pieter Montana schreef:

Hehe, was ook wel één van mijn mollen.. Maar niet hoofdverdachte.

Sowieso is dit seizoen wel weer heel goed aan het worden. Op het begin had ik wat twijfels over dit seizoen, maar laatste twee afleveringen waren echt top.

Pieter Montana schreef:

Wat hier nu mee te doen!? Ik was echt zeker van m'n zaak, weet het nu écht niet meer... Christian vind ik ergens het meest verdacht omdat hij soms snel schakelt van naïeve kandidaat naar goed nadenkende strateeg. Maar ik houd het (hoewel ik het jammer zou vinden) toch maar op Dorien, ook omdat ik wel had verwacht dat zij anders inmiddels uit het spel zou liggen.

Mol na afl. 4: Salim
Mol na afl. 5: Dorien

Ik heb sinds begin dit jaar ook Wie is de Mol "ontdekt", nadat ik midden in het seizoen er in viel op de Nederlandse tv. Ben nu de vorige seizoenen in de tegenovergestelde richting (dan ze oorspronkelijk op de tv zijn uitgezonden) aan het bekijken en ben inmiddels al bij seizoen 7 uitgekomen. Heeft één nadeel, dat je soms namelijk plotseling met oude mollen wordt geconfronteerd uit eerdere seizoenen, die ik dan nog moet bekijken, dus dat is wel balen, zo weet ik nu dus al wie de mol in dit zevende seizoen is.

Best geinig programma, maar ik begrijp dat de Belgische versie nog beter is? Dan zal ik die ook eens proberen, wanneer ik door de Nederlandse afleveringen heen ben. Ik geloof dat de eerste vier seizoenen er niet bij staan, dus dan heb ik er nog twee te gaan.

geplaatst:
otherfool schreef:
(quote)

Wat hier nu mee te doen!? Ik was echt zeker van m'n zaak, weet het nu écht niet meer... Christian vind ik ergens het meest verdacht omdat hij soms snel schakelt van naïeve kandidaat naar goed nadenkende strateeg. Maar ik houd het (hoewel ik het jammer zou vinden) toch maar op Dorien, ook omdat ik wel had verwacht dat zij anders inmiddels uit het spel zou liggen.

Je wordt een beetje de koning van foute mollen

geplaatst:
Falen zonder weerga noemen we dat... mannekes, welk een lastig geval. Bart had ik na 5 minuten al afgeschreven, want de Mol zou nooit de groep laten beginnen met -10.000... moet ik dat dan terugdraaien? Waarom ging hij bijvoorbeeld zo theatraal tegen de grond bij de hardloopwedstrijd? Zijn hele gedrag doorheen het spel is sowieso bijzonder verdacht...

Maar neen, ik houd het toch maar op mijn plan B:

Mol na afl. 6: Christian

geplaatst:
Dan hou ik het bij Jolien. Wat een bijzonder rare tactiek van haar bij het 'diner' met de Mol.

geplaatst:
Vanaf aflevering 1 al Jolien. Verkwist slim geld en acteert erg onnatuurlijk
Over dat diner gisteren: De zogezegde "mol" liet z'n klemtonen vallen zoals Gilles de Coster dat ook doet (althans, zo hoorde ik het)

geplaatst:
Dat laatste meende mij gisteren ook even op te vallen... maar ik dacht dat de mol / Gilles de tekst niet inspreekt maar intypt? Zo was dat tenminste in de openingsaflevering...

Wat was die Ouzo-opdracht trouwens zalig... kapot gelachen

geplaatst:
Ik zit volledig op Alina, al is het absoluut niet duidelijk dit seizoen.

Ik blijf vinden dat Alina zich vreemd gedraagt; kleine acties deze aflevering maar wel relatief cruciale, o.a.

- in eerste instantie willen lopen omdat ze weet dat dat als enige uitmaakt, ondanks dat ze haar enkel heeft omgeslagen
- bij de ouzo blijven zitten ondanks dat ze amper geld opbrengt (want ze moet constant drinken, en weet waarschijnlijk al vragen op voorhand; zo breng je meest van iedereen in de pot, maar heb je er eigenlijk ook meest uigehaald
- bij het diner met de mol lijkt ze ontgoocheld, dat ze niet direct heeft gedaan wat ze wist dat moest gebeuren, nl. de hamer gebruiken, in plaats van eerst de kandidaat uit te hangen.

Volgens mij had Jolien vorige keer het rode scherm, en was ze nu enorm gedreven om meer informatie te verkrijgen. Anders krijg ik ook niet verklaard waarom nadat ze hadden gekozen om haar pijl af te schieten als laatste, ze zich zo vurig blijft verdedigen (waarom zou je als mol NIET willen dat je pijl wordt afgeschoten?). Ook hier weer is Alina goeie mol: eerst wat afwachten, en dan je amper verdedigen wanneer ze jou als laatste pijl kiezen.

geplaatst:
otherfool schreef:
Falen zonder weerga noemen we dat... mannekes, welk een lastig geval. Bart had ik na 5 minuten al afgeschreven, want de Mol zou nooit de groep laten beginnen met -10.000... moet ik dat dan terugdraaien? Waarom ging hij bijvoorbeeld zo theatraal tegen de grond bij de hardloopwedstrijd? Zijn hele gedrag doorheen het spel is sowieso bijzonder verdacht...

Maar neen, ik houd het toch maar op mijn plan B:

And again! Hahaha

geplaatst:

Maar versagen zal ik niet: nu weet ik het echt zeker: Alina is de mol! Van Bart geloof ik het niet vanwege de 10.000 euro en de regie is té duidelijk Jolien aan het verdacht maken, appeltje eitje dus!

Mol na afl. 7: Alina

Wat een fantastische opdrachten trouwens in Sparta, met zelfs aandacht voor de Spartathlon (het Enige Echte sportevenement ter wereld) en de hilarische pogingen tot winkeldiefstal

geplaatst:
Mannekes, ik zei toch dat Alina de mol was!

Emotioneel einde van weerom een fantastische jaargang van de Enige Echte Mol. Ik vind het eerste seizoen van deze nieuwe reeks nog wel altijd het beste, ook omdat ik het niveauverschil met de Nederlandse mol toen nog gewoonweg niet kon geloven. Maar ook elk jaar erna was het weer genieten geblazen. Wat een fantastische opdrachten, groep, beelden, presentatie... alles klopt gewoon aan dit programma, zou er nou echt niemand van de AVROTROS mee zitten kijken hoe het ook kan / moet?

Oh, en de aanmeldingen voor het nieuwe jaar schijnen al binnen te zijn gestroomd

geplaatst:
otherfool schreef:
Oh, en de aanmeldingen voor het nieuwe jaar schijnen al binnen te zijn gestroomd
Nog straffer, ze waren zelfs luttele uren na de uitzending al volzet dus ze hebben het aantal inschrijvingen verdubbeld (van 5.000 naar 10.000) en die zitten ook al vol. Er zal dus ongetwijfeld een nieuw seizoen komen.

geplaatst:
Lijkt me sterk dat met corona een programma als dit gemaakt kan worden. Dat extra seizoen in Nederland in het najaar zal ook wel niet door gaan, of het moet al lang zijn opgenomen.

geplaatst:
thunderball schreef:
Lijkt me sterk dat met corona een programma als dit gemaakt kan worden. Dat extra seizoen in Nederland in het najaar zal ook wel niet door gaan, of het moet al lang zijn opgenomen.

Het extra seizoen is al opgenomen. Dus die komt er gewoon aan. Wat mij betreft komt die niet in September op tv maar in Januari zodat we volgend jaar ook gewoon een editie hebben. Ik denk namelijk niet dat ze de komende maanden op reis kunnen.

geplaatst:
Ik heb me helemaal wild gelachen met Christian en Bart die 100% op elkaar zaten en op één of andere manier maar door het spel bleven rollen Wat een koning is die Bart toch ook, zo ogenschijnlijk rustig terwijl hij het rode scherm had op het strand. Maakt het overigens wel extra terecht dat Jolien de winnaar is!

Het was weer een heerlijke slotaflevering, ondanks de Corona-afstand. Mooi in beeld gebracht welke mol-acties wel en welke niet slaagden. En ook wie op wie zat in elke fase van het spel! Dan uiteindelijk de echte emoties bij Alina en haar moeder op de bank. Prachtig, prachtig!

Een dikke, dikke proficiat voor den Zuiderbuur

Gast
geplaatst: vandaag om 17:06 uur

geplaatst: vandaag om 17:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.