24
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Spoiler die over alle seizoenen gaat:
Seizoen 1 eindigde met Teri's dood, seizoen 2 weet ik even niet meer, seizoen 3 met een huilende Jack nadat hij op de school de bom onschadelijk maakte, seizoen 4 met Jacks schijndood, seizoen 5 met de Chinese ontvoering, seizoen 6 met het emotionele betoog tegen Heller en seizoen 7 met Kim die Jack toch laat opereren.
Ik vond de 4e en 6e het mooist qua einde. Zeker seizoen 6 gaf me echt een brok in de keel.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
@AjaxLitmanan: hahaha s2 was met met mandy die palmer een hand gaf en uiteindelijk neerviel. Geniaal!!!
helemaal uit niets en het had ook niks van doen met het plot ofzo, maar daarom juist zo goed. Gewoon vol in de gezicht van de kijker spugen. Geweldige zet was dat.
En s4 was vond ik tegelijkertijd mooi en kut toen ik die voor de eerste keer op tv zag weet ik nog. Maar nu is het geen van beide meer, omdat je weet dat Jack toch terug komt. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Owja, klopt. Was een suf einde inderdaad. Ze hebben ook nauwelijks iets met dat plot gedaan meer.
Over dat einde van s4: Je ziet hem toch weglopen op het einde dus je weet toch dat hij nog leefde?
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Klopt, maar ik zat met zo'n gevoel van ''komt hij nog wel terug?'' Nu ligt dat anders ja....
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik vond seizoen 6 al een van de betere seizoenen, maar 6.21 de die-hard aflevering zeg maar, schroeft het nog een beetje verder omhoog. Ik kan nu officieel zeggen dat seizoen 6 voor mij het beste is. Zo. Geen ene belangrijke verhaallijn meer die op het einde opgelost moest worden, sterke verrassingen zoals de bom die ontploft, Audrey leeft nog, Cheng valt CTU aan, en uiteraard de dood van Milo en Curtis. In seizoen 6 gaan alle remmen los. De verhaallijnen van alle seizoenen komen samen, het acteerwerk is stukken beter. Er worden veel meer persoonlijke verhalen bij betrokken.
Schitterend. Hopelijk maken de laatste 3 afleveringen het nog een stukje beter. Enige seizoen dat tot nu toe een herziening waard is. En dat zonder Spawn....eh Elisha.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Opvallend....
Seizoen 6 hing juist als los zand aan elkaar. Het 1e gedeelte was goed maar ergens rond aflevering 16 ofzo leek het verhaal voorbij te zijn en kwam opa Bauer plots weer tevoorschijn die Josh ontvoerde. Dat had verder weinig tot niks te maken met het oude plot. En dat gold ook voor Audrey. Vond haar terugkeer wel goed maar de manier waarop was krom. Je hebt ieder geval nog 3 schitterende afleveringen voor je want het slot van seizoen 6 vond ik wel van heel hoog niveau. Jack gaat effe helemaal los! 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Daarom is dit seizoen juist zo verrassend. De rol van de vader van Jack zorgt juist voor afwisseling, en borduurt verder op de verhaallijnen van seizoen 5. Dat maakt dit seizoen zo sterk. De overige seizoen stonden meer op zichzelf, maar in seizoen komt juist een heleboel samen tot explosie en dat maakt dit zo goed.
In seizoen 4 zaten ze de hele tijd achter die Marwan aan en die ontsnapte keer op keer, en dat maakte het vervelend. Hier hadden ze Gredenko en Fayed eerder te pakken en werd er kordaat mee afgerekend, in plaats van dat ze telkens ontsnapten.
Ook de hele plot in het Witte Huis is spannend vanwege de politieke spelletjes die er gespeeld worden.
Ik kijk uit naar de laatste paar afleveringen ja. Ik vrees dat Cheng het nog zwaar gaat krijgen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Zometeen de finale van seizoen 6 kijken. Ik ben benieuwd. Er zit ook ongewild veel humor in de serie. Elke keer als ze een 'perimeter' gaan afzetten, moet ik weer lachen. Daar is nog nooit iemand mee gepakt.
En hoe vaak iemand z'n woord geeft, is ook al niet meer op 1 hand te tellen. 
Curly1985
-
- 819 berichten
- 357 stemmen
leuk einde van seizoen 7
toch nog een uitleg voor de daden van tony dit seizoen.
al om al een best tof seizoen 7.
Het had zijn wat mindere momenten maar heb mer er prima mee vermaakt.
tukkerstein
-
- 2219 berichten
- 3473 stemmen
Gisteren de laatste vier afleveringen gezien, en ik moet zeggen dat het mij nogal tegenvalt. Er wordt op het laatste moment nog een saai, voorspelbaar nieuw plot gestart met Kim Bauer in de hoofdrol. De laatste twee afleveringen hadden gewoon een enorme climax moeten vormen waar 22 afleveringen naar toe wordt gewerkt, maar daar komt niets van terecht. De nieuwe uitleg voor de daden van Tony Almeida vind ik vergezocht. Het is pijnlijk duidelijk dat het een plotwending is die echt op het laatste moment bedacht is. En het einde is eveneens bijzonder matig, omdat het zo duidelijk was dat Jack toch wel behandeld zou worden.
Nee, een dikke onvoldoende voor de laatste twee afleveringen.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
ik heb een vraagje, ik heb net seizoen 1 t/m 3 gekeken en aan de ene kant wil ik graag verder kijken maar aan de andere kant heb ik mijn twijfels. Is het het waard om seizoen 4 en verder te zien of vallen die seizoenen tegen vergeleken met de eerste 3?
tukkerstein
-
- 2219 berichten
- 3473 stemmen
Zeker de moeite waard, ook al moet wel opgemerkt worden dat de serie na seizoen 3 een beetje een andere richting krijgt. Het accent wordt wat meer op actie gelegd, daarnaast begint het op te vallen dat de serie al wat langer loopt, verhaallijnen worden bij vlagen herhaald. Toch blijft de serie prima kijkbaar, zeker seizoen 5, die zeker anders is dan de eerste drie seizoenen maar qua niveau absoluut vergelijkbaar is.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind juist dat voor Sasja de mooie seizoenen nog volgen. Seizoen 4 is sterk, seizoen 5 is subliem. Als de 1e 3 seizoenen je goed bevielen moet je zeker verder kijken.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Gisteren de laatste vier afleveringen gezien, en ik moet zeggen dat het mij nogal tegenvalt. Er wordt op het laatste moment nog een saai, voorspelbaar nieuw plot gestart met Kim Bauer in de hoofdrol. De laatste twee afleveringen hadden gewoon een enorme climax moeten vormen waar 22 afleveringen naar toe wordt gewerkt, maar daar komt niets van terecht. De nieuwe uitleg voor de daden van Tony Almeida vind ik vergezocht. Het is pijnlijk duidelijk dat het een plotwending is die echt op het laatste moment bedacht is. En het einde is eveneens bijzonder matig, omdat het zo duidelijk was dat Jack toch wel behandeld zou worden.
Hier ben ik het niet mee eens. Als je de beweegredenen van Tony in de juiste context plaatst, dan valt het allemaal prima op z'n plek met alles wat zich eerder het seizoen afspeelde. Ook met het kim-gedeelte. Ik vind het zelf zowel plottechnisch als dramatisch juist erg sterk. Ik had nergens het gevoel dat het op het laatste moment is bedacht. Zeker omdat het logisch aanvoelde i.t.t. bijv. s4 en 6, waarbij je vaak van zulke momenten had. Maar de ene vind het vergezocht en de ander (zoals ik) niet.
S7 is in elk geval samen met s3 en 5 de beste wat mij betreft.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik had wel het idee dat het met Kim snel bedacht was. Ze kwam ergens in aflevering 18 ofzo al in beeld maar daarna was ze op 1 of 2 momentjes uit beeld tot ep 23 waarbij ze per toeval te maken kreeg met Tony en de handlangers.
Het viel me op het einde wat tegen zonder vette eindfight.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Je moet zeker ook seizoen 6 kijken. Met seizoen 1 nog steeds het beste. Seizoen 4 is met afstand het minste, vond ik. Het begon nog wel goed, maar daarna liep het helemaal stuk.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Wat een hilarisch begin van seizoen 7. Ik weet dat ik het allemaal heel serieus moet nemen, maar als je ziet hoe Kiefer in no-time weer vrijwel de leiding heeft bij het onderzoek, weer iemand mag ondervragen en voor de zoveelste keer de tafel aan de kant duwt in de verhoorkamer, kan ik m'n lachspieren niet in bedwang houden. Wel interessant dat het complot tot in de hoogste kringen van het Witte Huis leidt. Ben wel benieuwd hoe dat zich ontvouwt.
Verder gaan ze gewoon weer verder waar ze gebleven zijn met de verhaallijnen en biedt S7 niets nieuws, afgezien van de nieuwe setting.
Kan er 1 overheidsorganisatie nu niet een goede 'perimeter' maken? Dat blijft toch een running gag volgens mij. Ik zie ze in de schrijverskamer al bij elkaar zitten en bedenken hoe ze weer een perimeter kunnen maken. Schitterend.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik S7 goed vind of niet. De nieuwe setting in Washington is een welkome afwisseling, maar de meeste 24-kenmerken zitten er nog steeds in, dus echt nieuw is het niet.
I'm still on the fence.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Interessante ontwikkelingen in S7 met de aanval op het Witte Huis en de dood van Bill Buchanan. Ik was helaas gespoilerd hiervoor, maar dat maakte het niet minder indrukwekkend. Het nadeel van 24 is elke keer dat Jack zegt dat hij zich gaat opofferen, je wel weet dat er iemand voor hem in de bres springt, en dit keer kon dat alleen Bill zijn. Toch jammer, want ik vond hem een van de beste, zoniet het beste personage van de serie.
Maar goed, 24 is op z'n best als Jack er helemaal alleen voor staat. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
PS. Volgens mij heb ik in 1 van de afleveringen van 24 Dr Beardface van Scrubs voorbij zien komen. 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
S8-nieuws:
According to reports, Freddie Prinze Jr. will be joining the cast of 24 during its 8th season!
The former teen heartthrob will be a regular on the hit drama playing Davis Cole, a marine who runs CTU Field Ops and idolizes Kiefer Sutherland's character, Jack Bauer.
Van Perezhilton.com
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Daar komen ze dan snel van terug, dat CTU weghalen. Jammer....krijg je weer continue sattelieten inschakelen om Jack te helpen enzo. Was daar wel klaar mee. En who the fuck is Freddy Prince Jr in godsnaam???
tukkerstein
-
- 2219 berichten
- 3473 stemmen
Da's toch wel een vrij bekende naam. Speelde in de Scooby Doo-films en I Know What You Did Last Summer de hoofdrol.
Nouja, vond je echt dat er zoveel veranderd was in het zevende seizoen? In plaats van CTU was het nu de FBI die de satellieten positioneerde, perimeters afzette en beveiligde verbindingen opzette.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Owww, ja ik herinner hem weer. Ik zie alleen niet echt een 24 personage in hem. De ''tv presentator'' uit Slumdog Millionaire komt trouwens ook in seizoen 8 als Midden Oosten onderhandelaar of zoiets.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Inmiddels bij aflevering 16 van seizoen 7. Sterk seizoen toch wel weer, ondanks het wat stroeve begin.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dan heb je nu het beste gedeelte helaas gehad. Ik vond het vanaf ongeveer die buurt inkakken, uitgezonderd af en toe deels een aardige aflevering.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Volgens geruchten komt Freddy Prince Jr in seizoen 8 van 24 te spelen als iemand van CTU.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Het einde van seizoen 7 nadert. Ben bij aflevering 21 nu. Jammer dat Tony toch weer evil lijkt te zijn. Sterk acteerwerk wel van Sutherland. Seizoen 6 en 7 zijn z'n beste seizoenen qua acteerwerk, mijns inziens. Ook sinds seizoen 2 hebben we weer sterk acteerwerk gezien van de president. De actie is inderdaad wat minder, maar het blijft wel spannend, en vrij verrassend.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Tja Freddy Prince jr is natuurlijk een flutacteur. Die gast van Slumdog Millionaire spreekt me wel aan. Maar goed, 24 heeft mij eigenlijk nooit teleurgesteld qua acteurs dus we zien wel wat het wordt.
Ik weet trouwens niet wat ik ervan moet vinden dat CTU terugkomt. Vond de FBI verrassend genoeg zeer goed en ook veel geloofwaardiger. En s8 speelt zich ook weer af op een nieuwe locatie: New York. 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Tja Freddy Prince jr is natuurlijk een flutacteur. Die gast van Slumdog Millionaire spreekt me wel aan. Maar goed, 24 heeft mij eigenlijk nooit teleurgesteld qua acteurs dus we zien wel wat het wordt.
Ik weet trouwens niet wat ik ervan moet vinden dat CTU terugkomt. Vond de FBI verrassend genoeg zeer goed en ook veel geloofwaardiger. En s8 speelt zich ook weer af op een nieuwe locatie: New York.
De FBI vond ik niet zo heel spannend. Een hele etage vol mensen waarvan er maar drie echt aan het werk waren

Door seizoen 7 heen nu en al was het afgezien van de setting niet zo heel verschillend wat we hebben gezien, dit seizoen sloot mooi aan bij 5 en 6, iets wat de show beter is gaan doen de laatste jaren. De verhaallijnen van de hele serie lopen in elk seizoen door en dat is een pluspunt.
Grootste verrassing? Dat er eindelijk eens een gsm leeg raakte
tukkerstein
-
- 2219 berichten
- 3473 stemmen
Ik vond dat lege gsm-accuutje persoonlijk erg stom. Het was erg duidelijk, omdat dat zo expliciet in beeld werd gebracht, heel duidelijk dat het later als plotelement gebruikt zou worden. Zoals altijd bij 24 eigenlijk, iemand of iets hoeft maar iets te overdreven/lang in beeld gebracht te worden en je weet dat er iets niet klopt.