menu

Overig / Televisie / 24

zoeken in:
Spin-off '24' rond personage Kate Morgan? - Serietotaal.nl

Rot op zeg. Geen Jack, geen 24 (achtig iets).

Al is deze mevrouw wel leuk.

Jack die Margot gewoon even uit de flat naar beneden gooit. Problem solved!

En Heller niet dood dus. Ik had een klein vermoeden, maar ergens wat zijn dood epischer geweest.

Verder jammer dat er niemand hier wat over Live another day post. Of ik kijk het als enige of niemand wil er over praten

Het staat hier wel op het programma, maar het heeft vooralsnog geen hoge prioriteit. Ik zie dat er nog maar één aflevering te gaan is, dan download ik het hele zooitje wel en kijk het rustig achter elkaar.

Er zijn nog 3 afleveringen. Deze week was aflevering 9 van de 12.

deel 1 gezien was redelijk

Ik moet eerlijk zeggen dat ik had gedacht dat na een aantal jaar van stilte de schrijvers met iets origineels op de proppen zouden komen. Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds een goede serie, maar het is gewoon weer hetzelfde. Naar mijn mening hadden ze het gewoon zo moeten laten. Seizoen 8 had een mooi einde....

DiDa schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik had gedacht dat na een aantal jaar van stilte de schrijvers met iets origineels op de proppen zouden komen. Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds een goede serie, maar het is gewoon weer hetzelfde. Naar mijn mening hadden ze het gewoon zo moeten laten. Seizoen 8 had een mooi einde....

Ben het wel met je eens hoor. Alles in Live Another Day is al eens in andere seizoenen gedaan. Maar toch blijft het uitermate vermakelijk. De aflevering van deze week was zelfs gigantisch goed, met de terugkeer van Cheng en Jack die effe de hand van Navarro kapot mept met zijn wapen

Ik heb er overigens geen moeite mee als ze met nieuwe seizoenen gaan komen. Hopelijk dan wel met andere scriptschrijvers, want een frisse wind mag er best eens waaien in de verhaallijnen.

De eerste zes afleveringen via RTL7 gekeken. Kon ze lekker opnemen via mijn UPC box. Moet zeggen, dat ik die 2x 3 afleveringen per week ook achter elkaar heb afgekeken. Vind dit, tot nu toe, een uitstekend seizoen.

De vaart zit er goed in en het hacken van de drones zie je niet vaak. . Er moet volgens mij wel elk seizoen weer een verrader in hun midden zijn, dat mogen ze er van mij ook wel eens uitlaten . De terugkeer van Heller, Audrey en Chloe vind ik wel weer prima en hoop dat ze in een eventueel volgend seizoen ook meerdere mensen laten terugkeren, zoals Tony, die een te goede karakter is om zo anoniem weg te laten kwijnen in de gevangenis.

Kortom tot nu toe een leuk seizoen waar, als het zo blijft, nog wel een vervolg op mag komen. Jack ziet er aardig oud uit, maar liet zich, door margot bruut uit het raam te gooien, weer van zijn harde kant zien.

Aangezien het seizoen is afgelopen, heb ik het afgelopen week elke dag een paar afleveringen gekeken tot nu toe.

Op zich kijkt het door de vlotte pacing lekker weg, met de nodige actie; het voelt aan als een mini-film gezien de getoonde hectiek. Het onderwerp is actueel en de serie profiteert ervan dat het nu maar 12 afleveringen lang is t.o.v. de reguliere 24 afleveringen, waardoor er geen fillers zijn. Tevens is Yvonne Strahovski zeker van toegevoegde waarde.

Alleen jammer dat 'Live Another Day' tegen het einde aan een paar rare sprongen maakt en subplotjes erin brengt die er enigszins met de haren bij zijn gesleept. Desondanks kent het een aantal aardige momenten waarin Jack zich van zijn beste kant laat zien (o.a. de dood van Cheng). Op de één of andere manier eindigt het dan ook als een typisch '24' seizoen.

Overigens zat ik de hele tijd tevergeefs op deze scène te wachten:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=PFMCReouZJ0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Zonde dat het niet in de serie is verwerkt.

Al met al toch een vermakelijk seizoen. Nu dus wachten op de film, hoewel ik een nieuwe mini-serie zeker zou toejuichen.

Waarom is 24 in zijn geheel eigenlijk nog niet op blu ray? Volgens mij alleen S7 + 8 en Live Another Day....Ik zou graag een complete blu ray collectie zien.

Review 24: Live Another Day

You should have stayed hidden like a rat.

Van de voorgaande seizoenen heb ik ook een review geschreven in dit topic en nu ik 24: Live Another Day op Bluray opnieuw heb bekeken doe ik dat ook van deze miniserie, ook wel day 9 genoemd.

24: LAD speelt zich 4 jaar na het einde van seizoen 8 af, waar Jack bijna de Russische president vermoordde en een spoor van doden achter zich liet waarna hij als voortvluchtige Amerika nog kon verlaten. Vier jaar later keert de serie terug met een plot in Londen, waar Jack ook verscholen zit en waar zijn voormalige schoonvader James Heller nu president van Amerika is.

Op zich een erg leuke locatie voor een nieuw seizoen 24, zeker ook doordat diverse personages weer terugkeren in de serie. Naast Jack zien we ook Chloe, Heller, dochter Audrey en later zelfs Jack zijn grote vijand Cheng terug. Ideaal, want deze serie mag nog zo goed zijn, maar een groot deel wordt toch bepaald door de achtergronden van Jack. Zonder kennis van de vorige seizoenen zal niemand snappen waarom Jack en Chloe ondanks alles elkaar nooit laten vallen en waarom het zo ongemakkelijk tussen Jack en Audrey voelt.

24: LAD heeft mij behoorlijk vermaakt, omdat de 24 formule eigenlijk altijd houdbaar blijft. Het is weer ouderwets spannend en intensief. Maar de formule kent ook minpunten en die zie je in deze miniserie zeker terug. In plaats van 24 afleveringen moet nu alles in 12 afleveringen. Dat houdt het tempo hoog, maar er is nauwelijks ruimte voor wat gas terug te nemen of uitdieping van personages en zaken. En toch proppen ze weer alles in die afleveringen. Van grote aanslagen tot de dood van geliefde personages tot een verrader binnen de geheime dienst tot martelpraktijken tot wraakacties van Jack. Dit is zowel positief als negatief. Het blijft allemaal boeiend om te volgen, maar we kennen het wel en het gaf me soms een been there, done that gevoel. Maar ik wil niet te zuur klinken, want het is zeker wel tof om te zien, ook in herhalende vorm. Jack is ook heer-lijk op dreef dit seizoen. Hij is alles kwijt, pissiger dan hij ooit was en hij stopt voor niemand. Dat zien we dan ook terug in momenten als dat hij Margot en haar zoon uit het raam gooit. Of de ondervraging van Navarro en al helemaal het slot als hij helemaal los gaat op het grote schip. Absoluut heerlijke klassieke 24 momenten die me echt lieten genieten.

Het plot had wel beter gekund moet ik zeggen. Zo vind ik Margot te weinig bedreigend met haar drones. Echt veel schade heeft ze niet aangericht. Het had de serie wel gesierd als ze gestart waren met een enorme aanslag met honderden doden ofzo. In voorgaande seizoenen toonde 24 wat meer lef. Dat merk je nu toch ook met de opoffering van Heller in Wembley Stadium. Erg cool, maar dan overleeft hij het wel. Ik vind Heller een fantastisch personage, maar het was wel iets voor de show geweest als hij gewoon overleden was. Nu voelde het achteraf toch wat suf. Idem met de aanslag op het ziekenhuis. Net op tijd kregen ze bijna iedereen er nog uit...
Anderzijds vallen er in het seizoen natuurlijk wel genoeg doden, maar wel in kleinschaliger vorm. De terugkeer van Cheng was wat overdreven, maar wel erg leuk. Dat leverde toch nog een hele persoonlijke finale op.

Wat ik wel erg sterk vind aan 24: LAD is het acteerwerk. Kiefer Sutherland is weer fenomenaal als Jack Bauer, zowel tijdens de actie, maar zeker ook als er meer emotie en dialogen worden gevraagd. William Devane is minstens net zo sterk als President Heller. Zijn vastberadenheid, maar ook zijn Alzheimer zwaktes zijn heel fraai getoond. En van het slot, als hij hoort van Audreys dood, inclusief zijn speech op het vliegveld kreeg ik kippenvel. Indrukwekkend sterk geacteerd. Chloe vond ik dit seizoen heel wat minder met haar I don't care emo gedrag en looks. Door haar verleden valt het te snappen, maar ik vond de oude versie van Chloe veel leuker. Een nieuwe rol is die van Yvonne Strahovsky, die een vrouwelijke versie van Jack speelt. Ze deed in haar rol wel heel erg aan Renee Walker uit seizoen 7 en 8 denken, iemand die ik helaas wel mis. Maar Yvonne was enorm goed op dreef als Kate. En natuurlijk wil het ook wat. Wat een prachtige, sexy vrouw zeg.

24: LAD is vooral meer van hetzelfde. Iedereen moet maar zelf bepalen of dat positief of negatief is. Ik was en ben vooral heel blij dat 24 weer terugkeerde en hoop dat dit niet het einde van de serie is. Het lijkt me ook niet, want op de bluray staat de extra Solitary, waarin we Tony Almeida weer ontmoeten in de gevangenis. En gezien het slot van de serie met Jack die gevangen door de Russen wordt genomen moet dit natuurlijk wel verder gaan. Als ik eens zou speculeren...Tony breekt uit en zal door Chloe worden benaderd om samen met haar en Kate Jack uit Rusland te bevrijden

Top 3 momenten:

1. Jack gaat los op het vrachtschip, inclusief onthoofding van Cheng.
2. Jack gooit Margot uit het raam haar dood tegemoet.
3. De speech van Heller op het vliegveld als de overleden Audrey Air Force One in wordt gedragen.

You were right about what you said earlier, about being my best friend. Thank you.

3,5*

Ben eraan begonnen. Zoals gehoopt veel "beauty shots", zoals dat in het jargon heet. Dat daarnaast ook het Bauer-verhaaltje lekker wegkijkt is een leuke bonus.

Meteen maar doorgezet, dus inmiddels de hele serie van Live another day gezien.

Yvonne is uiteraard het stralend middelpunt. De wereld redden en ondertussen zo mooi blijven, je moet het maar kunnen. Eerlijk gezegd vind ik haar als superagente niet altijd overtuigend als het op actie aankomt. In de meer dramatische gedeelten komt Strahovski beter tot haar recht, en de sequentie waarin ze erachter komt dat Navarro haar man erin geluisd heeft is indrukwekkend, met gemak het beste acteerwerk uit de hele serie.
Het algehele acteerniveau in deze 24: live another day is op z'n best wisselvallig te noemen. Sutherland heeft de ergerlijke gewoonte op spannende momenten een octaaf lager te gaan prevelen, en van die momenten zijn er nogal wat. De terroristen, de Russen en vooral de hackers bakken er gewoonweg niks van, met de actrice die Chloe speelt als absoluut dieptepunt.

Qua verhaal is het allemaal zeer vermakelijk en vrij spannend. Het tempo ligt vrij hoog: dat hele real-time gebeuren is natuurlijk een farce, zeker als je iemand van Afganistan naar Londen transporteert in anderhalf uur. Het is jammer dat veel schrijvers van series soms een plottwist belangrijker vinden dan de geloofwaardigheid van een karakter (zie Navarro), maar het wordt nog redelijk binnen de perken gehouden. Wel vind ik er voor een kwaliteitsserie teveel plotgaatjes en ongeloofwaardige details in zitten.

Ik had nog nooit wat van 24 gezien, maar al met al een prima serie (ondanks dat ik hierboven vooral kritiekpunten opsom). Gezien de amusementswaarde valt het zeker te overwegen ook de eerdere seizoenen er ooit eens bij te pakken.

@ A&L: je hoeft in het einde geen cliffhanger te zien, dus ik kan me goed voorstellen dat het hier bij blijft.

eRCee schreef:

Ik had nog nooit wat van 24 gezien, maar al met al een prima serie (ondanks dat ik hierboven vooral kritiekpunten opsom). Gezien de amusementswaarde valt het zeker te overwegen ook de eerdere seizoenen er ooit eens bij te pakken.

@ A&L: je hoeft in het einde geen cliffhanger te zien, dus ik kan me goed voorstellen dat het hier bij blijft.

Je vind een einde waarin Jack wordt ontvoerd door de Russen geen open einde? Kijk, je zegt hier hierboven al dat je de andere seizoenen niet hebt gezien. Is wel aan te raden, want dat plot met de Russen heeft dus een hele ruimte voorgeschiedenis (seizoen 4 en verder).

Dat er een voorgeschiedenis was, was op zich wel duidelijk. Ik heb misschien wat minder binding met het Jack Bauer-personage, maar het lijkt me dat je z'n zelfopoffering best kan zien als z'n laatste daad. Laat ik het zo stellen: het einde biedt de mogelijkheden voor een schrijver tot een vervolg, maar verplicht daar niet toe.

eRCee schreef:
Dat er een voorgeschiedenis was, was op zich wel duidelijk. Ik heb misschien wat minder binding met het Jack Bauer-personage, maar het lijkt me dat je z'n zelfopoffering best kan zien als z'n laatste daad. Laat ik het zo stellen: het einde biedt de mogelijkheden voor een schrijver tot een vervolg, maar verplicht daar niet toe.

Ah, bedoel je het zo. Dat ben ik dan wel met je eens. Eindigen met zelfopoffering had ik niet eens zo bekeken. Al hintten de makers ook wel erg naar een vervolg. Heb je de bluray feature gezien met Tony Almeida die een oplossing krijgt aangeboden om te ontsnappen uit de gevangenis? Dan lijkt het toch de bedoeling dat de serie nog een vervolg krijgt. Al zegt jou het personage Tony Almeida helemaal niks denk ik dan

Het gaat er dan toch komen:

Fox gaat verder met nieuwe versie van hitserie 24 | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

24 zonder Kiefer Sutherland is als...nouja, iedereen snapt 'm wel. Blergh.

Al is het 24-concept wel boeiend genoeg om er nog wat leuks van te maken. Maak dan een spin-off seizoen dat inspeelt op het slot van Live Another Day: Dat Kate, Chloe en Tony naar Rusland gaan om Jack te bevrijden. Kan er daarna weer een echt 24 seizoen met Sutherland starten

Dan moeten ze inderdaad wel even inhaken op hetgeen dat in Engeland is gebeurd.

Ik ben benieuwd wie de opvolger van Jack zal worden, al hoop ik wel dat Mary Lynn Rajskub weer de rol van Chloe gaat spelen. Yvonne Strahovski zou trouwens ook wel weer nice zijn.

Ben gister weer helemaal van voor af aan begonnen. Eerste 3 afleveringen gezien. Blijft geweldig. Is zeker 10 jaar geleden dat ik seizoen 1 heb gezien.

Ik heb ze onlangs ook weer helemaal vanaf het begin gekeken, geweldige serie met als hoogtepunt seizoen 5......

DiDa schreef:
Ben gister weer helemaal van voor af aan begonnen. Eerste 3 afleveringen gezien. Blijft geweldig. Is zeker 10 jaar geleden dat ik seizoen 1 heb gezien.

Leuk!

Heb ik een jaar of 2 terug gedaan, was een hele toffe ervaring om weer eens alles te kijken. Seizoen 3-5 en 7 + 2e helft van 8 vind ik toch wel de piekmomenten van de serie.

Post je af en toe je bevindingen nog hier?

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Leuk!

Heb ik een jaar of 2 terug gedaan, was een hele toffe ervaring om weer eens alles te kijken. Seizoen 3-5 en 7 + 2e helft van 8 vind ik toch wel de piekmomenten van de serie.

Post je af en toe je bevindingen nog hier?

Tuurlijk!

Valt me echt op dat seizoen 1 een stuk trager verloopt dan de rest. Alleen maar positief eigenlijk, want dat maakt het iets realistischer. Seizoen 1 is echt goed geschreven. Al die verschillende verhalen die samen komen als 1 groot plan. Gister met aflevering 6 geëindigd. Echt een wtf moment wanneer Alan York niet Alan York blijkt te zijn en Janet vermoord. Vervolgens moet Teri de boodschap aan Jack doorgeven dat het lijk wat in een kofferbak is gevonden het lijk van Alan York is, terwijl ze denkt naast Alan York in de auto te zitten. Shocking!

Inmiddels aanbeland bij de aflevering waarbij Alexis Drazen neergestoken wordt door Elisabeth Nash. Sterke scene! Na de redding van Teri en Kim neemt de serie wat gas terug, maar blijft zeker nog heel boeiend! Het enige minpunt is de redelijk irritante Teri Bauer met haar geheugenverlies...Maar goed effe doorbijten...

Kippenvel moment wanneer Jack erachter komt waarom die stroom er om 19:20 af moet en wanneer hij constateert dat Victor Drazen de gevangene is. Ondertussen beramen Andre Drazen en zijn team een aanval op de ondergrondse gevangenis. Top aflevering. Tof om terug te zien.

Eerste seizoen nu afgerond! De laatste 2 episodes zijn echt fenomenaal!

Gast
geplaatst: vandaag om 08:34 uur

geplaatst: vandaag om 08:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.