- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete zenders
Favoriete zenders

empirekees
-
- 1597 berichten
- 2370 stemmen
BBC 1 en 2
Ned. 1
Ned. 3
En ik wacht nog op een 24 kanaal met alleen comedy.

JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Ja, zou wel leuk zijn, maar of die zender er ook komt...? En wat zou dat moeten zijn? RTL zoveel of Talpa 2
Een Belgische zender denk ik...

Dylan Blanker
-
- 210 berichten
- 124 stemmen
Mijn favoriete tv zenders:
-Discovery Channel
-National Giographic Channel
-Animal Planet
-En zenders waar in de avonduren (vaak en best wel veel) goede films worden uitgezonden, zoals canal +, BBC1 en 2, Veronica etc.

soom
-
- 24778 berichten
- 2640 stemmen
Voor de series en de films: Net 5.
Voor sommige films en M*A*S*H: Rtl 7
Voor andere films: Nederland 3, Rtl 4, 5 en soms SBS 6...
Nederland 3 voor sport.

katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Van 18.00 tot 20.00 kijk ik altijd naar VT4. VT4 is niet m'n favoriete zender, toevalligerwijze vind ik die komische series gaande van 'gaat wel' tot 'heel goed'. Dat is zowat m'n enige vaste zender tegenwoordig. Daarna kijk meestal in het TV-blad. En meestal gaat de televisie gewoon af.
Vroeger waren MTV, Canvas, VT4 en Nederland3 mijn favoriete zenders. MTV is dik afgevallen sinds ze daar echte programma's willen maken en de presentators weinig toevoegen. De zoete lachjes van Rebecca De Ruvo, Steve Blame, Paul King, Pip Dan, Simone Angel en natuurlijk de enige echte Ray Cokes mis ik wel. Maar ik heb ze allemaal nog mooi op band staan.
VT4 is na 20.00 ook niets. Het gaat daar alleen maar over huizen kopen, bouwen en verbouwen. Waar blijft die oude kitsch van 'Man O Man', 'Vergeet Je Tandenborstel Niet-show', 'Ideale Maten' en die Dragqueenshow? VT4 was groots in zijn prentieloze programma's. Nu is het noch vis noch vlees. Ze durven niet meer helemaal voor de slechte smaak te gaan.
Ik kijk nog maar heel sporadisch naar Canvas en Nederland3: voor het Eiland/The Office, sommige documentaires, films,... Nederland3 is nog oké, maar bij Canvas wil die leuke Woestijnvisbende altijd persé laten zien hoe gezellig en hoe fijn ze het wel onder elkaar hebben. Aanvankelijk was dat vernieuwend, stuntelige scoutsjongens op de televisie, maar 10 jaar later heb ik er wel genoeg gezien. Al blijft Mark Uytterhoeven nog wel een kràk. En behoren Man Bijt Hond, Het Geslacht De Pauw, In de Gloria,... tot de beste Vlaamse televisieprogramma's.
Niettemin, ik heb geen favoriete zender meer.

speedy23
-
- 18926 berichten
- 14043 stemmen
Bij mij: Als het maar beweegt. Dan ben ik al dik tevreden.

Doom
-
- 8212 berichten
- 1495 stemmen
Valt me wel op dat BBC enorm veel films uitzend, kijk de laatste tijd redelijk wat films op deze zenders

katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Bij mij: Als het maar beweegt. Dan ben ik al dik tevreden.
Speedy: het droompubliek in een persoon. Zijn jullie soms met 23? (Grapje, ik weet wel waar dat cijfer vandaan komt).

Dylan Blanker
-
- 210 berichten
- 124 stemmen
Maar over het algemeen vind ik dat er veel bagger op de tv komt. Ik kijk eigenlijk alleen films en veel natuurfilms, want daar ben ik gek op.

Materny
-
- 10187 berichten
- 1026 stemmen
Nederlandse zenders voor films = ,
- SBS 6 ( vooral op de maandag met bijna altijd een goede film.
( alleen klote dat HVN er altijd doorheen raast rond 10.30 .
- Veronica (heeft af en toe lekkere filmavonden).
- Yorin ( heeft ook regelmatig goede films).
Verder vindt ik de Belgische zenders wel fijn zonder reclame ertussen.
Voor de rest Animal Planet en Discovery

Fangs (crew films)
-
- 1406 berichten
- 4388 stemmen
Valt me wel op dat BBC enorm veel films uitzend, kijk de laatste tijd redelijk wat films op deze zenders
De BBC zendt ook erg veel (goede) onbekendere horrorfilms uit. Aanstaande dinsdagnacht komt Horror of Snape Island uit 1972. Die film komt ook niet elke dag op tv, laat staan op de Nederlandse tv.

Leno
-
- 5871 berichten
- 4116 stemmen
's middags westerns en 's nachts horror: de BBC heeft het goed gezien!

arne66
-
- 198 berichten
- 105 stemmen
''Mijn'' top 5 van filmkanalen:
1) Net5 (zend toch meestal de beste films uit, vooral op dd)
2) RTL7 (heeft regelmatig goede films)
3) Talpa (leuke films, alleen ze beginnen na 10 films weer bij degene die ze als eerste uitzonden)
4) Veronica (Leuke films, soms dan, zend ook gelijk ee aantal films achterelkaar uit)
5)SBS6 (Help, hart van nederland!!!)

U-96
-
- 11870 berichten
- 1744 stemmen
Van de commerciëlen geef ik de voorkeur aan Net 5, omdat die het redelijk netjes doet wat betreft onderbrekingen in films.
SBS6 heeft over het algemeen wel veel fijne films te bieden, maar wat betreft onderbrekingen is het een kutzender. Nadat het tergend lange reklameblok is afgelopen, komen er nog tig voorstukjes van eigen programma's en als pijnlijke natrap laten ze ook nog eens die KUT-Piet Paulusma met z'n Oet Mogn (of wat die gast ook blaat) irritant doen op de buis. Keer op keer op keer... Ooh, Hart van Nederland begint nu.
Om nog maar te zwijgen over dat Shownieuws. Kut wannabe-sterretjes.
BBC 1 en BBC 2 zijn mijn favoriete filmzenders, omdat het net kijkt als naar een DVD; breedbeeld, geen onderbrekingen, geen logo en volledige aftiteling. Zelfs ondertiteling als je dat wilt. (teletekst 888)
Bij langere films soms wel lastig als je nodig moet plassen of wat te drinken wilt halen.
Voor de rest kijk ik best graag naar Discovery en National Geographic Channel voor documentaires.

Angrod_Pallanén
-
- 6688 berichten
- 1042 stemmen
Nu we tijdelijk de UPC-mediabox hebben:
Cartoon Network
Film 1.1
Film 1.2
Film 1.3

Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2544 stemmen
Animal Planet
Net 5
Yorin
Veronica
Talpa
Tmf
MTV

Materny
-
- 10187 berichten
- 1026 stemmen
Ik hou van films op de Belg, met geen reclames / hart van Nederland ertussen. .
Bij de Nederlandse zenders zijn Yorin , Veronica en SBS 6 toch wel de betere als het op films aankomt vind ik.

maxcomthrilla
-
- 15531 berichten
- 2678 stemmen
TMF ( muziek )
Talpa ( voetbal, koppensnellers, Ex. Rob. )
SBS 6 ( HVN, films )
Veronica/RTL 5 ( voor de films )
Discovery Channel
NL 2/3 ( ook om teletekst te checken )

Guyke
-
- 298 berichten
- 253 stemmen
Ik ben fan van zowat elke zender maar dan wel in de zomerperiode. Iedereen is op vakantie. Alle oerstomme populaire programma's worden opgespaard voor het najaar. Onnozele series zoals de 124ste jaargang van de kampioenen, de 85ste jaargang van flikken en de 67ste jaargang van Witse worden ons in juli en augustus bespaard.
Als compensatie krijgen we dan gelukkig wel heel wat meer goede films. Er is geen betere periode om films te bekijken op televisie dan in de zomer.
Omdat reclame in een film mij vreselijk ergert houd ik het vooral bij Canvas, Eén en de pulblieke omroepen in Nederland. Af en toe BBC al is het filmaabod van de Britten niet geweldig. De Duitsers hebben een geweldig aanbod maar ik kan mij echt niet inleven in een film waarin Robert De Niro Duits praat. De Niro in het Frans is al even ergerlijk, maar gelukkig zenden de chauvinistische Franstalige zenders heel vaak Franse producties uit.

CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 622 stemmen
Ik vind de tv in de zomer dus compleet waardeloos, oftwel heel verschrikkelijk, met al die onnodige en onzinnige herhalingen. Plus de series hebben in de zomer een stop.
Mijn favoriete zenders zijn:
NED 2 - voetbal
RTL 4 - GTST
SBS6/Veronica - Films
en natuurlijk MTV en TMF

korykory
-
- 136 berichten
- 111 stemmen
Als je digitale televisie hebt (via kabel of satelliet), kan ik je niet alleen TCM aanraden, maar ook BBC4. Bijna elk weekend een of twee interessante films, klassiekers of genre 'arthouse'.
Komend weekend bijvoorbeeld 'Osama' (niet over Bin Laden, maar wel uit Afghanistan) en 'To Be Or Not To Be' (klassieke komedie van Ernst Lubitsch .)

L. luchtloper
-
- 857 berichten
- 0 stemmen
Vara, cabaret en soms opinie
RTL5/SBS6/Net5, films
Animal Planet, witte haaien e.d.

Angrod_Pallanén
-
- 6688 berichten
- 1042 stemmen
Ik hou van films op de Belg
VTM

lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
eurosport, mtv, national geographic channel, zenders met boeiende films.

Quido
-
- 14623 berichten
- 5887 stemmen
Ver bovenaan: TCM.
Verder kijk ik regelmatig naar Ned 3, Canvas en BBC.
Jammer dat ik VTM niet kan ontvangen, daar komen nog wel eens wat onbekendere Nederlandse/Vlaamse films op.

kappeuter (crew films)
-
- 68688 berichten
- 5479 stemmen
De zenderindeling gaat per september veranderen he.
NL3 wordt NL2 geloof ik.
Ik kijk het meest naar NL3.
Maar ik kijk gemiddeld minder dan een half uur tv per dag. Vind het niet zo'n boeiende bezigheid.
Zomergasten kijk ik wel deze maand.

Quido
-
- 14623 berichten
- 5887 stemmen
Eigenlijk kijk ik ook bijna nooit iets 'live', neem het meestal op en kijk dan later. Heb bovendien nog genoeg dvd's liggen die ik nog moet zien.

Angrod_Pallanén
-
- 6688 berichten
- 1042 stemmen
Echt waar? Nog niets van gehoord (ja, dat er plannen waren, maar definitief?)

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
BNN is mijn favoriete zender. Er zij geweldige programma's op te zien, met mijn fovoriet de Lama's.
In de tijd van Bart de Graaff was ik te jong om het te bekijken, maar ik heb achteraf de dvd's aangeschaft. Dat mannetje heeft echt behoorlijk veel voor de televisie van nederland betekent. Hij heeft gelukkig een geweldige zender achtergelaten.
Voorderest kijk ik afentoe naar Mtv of TMF. The Box vind ik daarentegen geen ruk aan.

MFEO
-
- 682 berichten
- 38 stemmen
Talpa
Programma's die ik volg:
Big Brother, Law & Order (CI, SVU, TBJ), Hotel Babylon, De Wedstrijden, Comeback show, 1 miljoen wat?
Ik kijk uit naar:
Deal or No Deal (Heb ik al eens in Hongarije gezien), Gooise Vrouwen, Joling & Gordon over de vloer, Expeditie Robinson, M/V, De Slimste, Koppensnellers.