• 17.307 nieuwsartikelen
  • 182.415 films
  • 12.573 series
  • 34.801 seizoenen
  • 656.422 acteurs
  • 200.472 gebruikers
  • 9.468.393 stemmen

Lost

zoeken in:

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Dacht ik dat na de laatste afleveringen van Grey's Anatomy mijn tranen op waren: Ik had me vergist.

Oh god, wat een einde van deze serie. Voor mij was het perfect. Dat ik nog enkele onbeantwoorde vragen heb doet er niet toe. Ik heb te zien gekregen wat ik wou zien. Lost zijn grote charme was voor mij altijd dat het uitdiepen van de personages, je leerde ze door en door kennen. En dat is precies wat er nu ook weer gebeurde. Charlie en Claire.. Sawyer en Juliet.. Jin en Sun met hun dochtertje... Alles viel op zijn plek.

Prachtige afsluiting van een prachtige serie. De romanticus in mij is tevreden.

Maar nu zijn mijn tranen toch echt op.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Curly1985 schreef:

Hier een duidelijke uitleg over het einde die op hyves staat:

The more I think about all this, the more I love it. I hope you do, too.

Dat was ook het eerste wat ik dacht, na het bekijken van the final episode. Eindelijk begrijp ik er weer iets van. Ik vind het echt een prachtig einde.

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

wurffie schreef:

je voelt je wel aangesproken he

hij heeft het tog ook over mij

SanderSander88

• 605 berichten
  • 0 stemmen

Voor de fanboys (waarvan ik er ook ooit een was), het is helemaal niet erg om teleurgesteld te zijn in je favoriete serie ooit. Het is niet gek dat mensen boos zijn dat er geen "oh dus zo zat het" einde is, de makers bleven er namelijk altijd op hameren dat we zo'n einde zouden krijgen (midden in seizoen 3 hadden ze het zelfs over een 'wetenschappelijke verklaring'). Ze hebben zichzelf in de knoei gewerkt in seizoen 5, door tijdreizen te introduceren. Met dit concept kon ik nog leven en dit had dan ook heel veel potentie om een heleboel antwoorden op mysteries te leveren. Nu Lost is afgelopen komt seizoen 5 (en dan met name het tijdreizen) eigenlijk grotendeels over als iets wat helemaal niet had gehoeven.

Wat ook opvalt is dat fans die eerst helemaal verslaafd waren aan de Lost mythologie, nu opeens terugkrabbelen en zeggen dat dat maar een bijzaak was en dat Lost om het drama ging. Ja, deze serie heeft best leuke drama (vooral de seizoen 6 finale), maar als Lost geen mysteries had, was ik allang gestopt met kijken. Gelukkig had Lost wel mysteries en deze waren zeer boeiend. Erg jammer dat we nog niet eens op de helft van de vragen antwoorden hebben gekregen. Dingen op eigen interpretatie oplossen is erg leuk.. maar wat valt er nou te interpreteren op bijvoorbeeld Walt die telkens terug kwam op het eiland, of op de scene in seizoen 5 waar de in een kano zittende Losties op eens beschoten worden door een andere kano. Dat zijn toch dingen die wel een beetje gehint moeten worden en wat dus niet gebeurde.

De serie heeft me genoeg bezig gehouden en ik heb er erg van genoten zolang dat duurde. Toch voel ik me nu na seizoen 6 een beetje gebruikt.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Ben wel benieuwd met welke vragen je nog zit dan? (Niet dat ik het antwoord heb hoor, daar niet van...)

lilB

• 201 berichten
  • 39 stemmen

Je gebruikt voelen. Ik moet echt altijd lachen als ik dat lees

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

The Final Journey samenvatting is erg aan te raden, ook na het zien van de finale. Ook veel castleden die in het uur en een kwartier aan het woord komen en hun zegje doen over momenten en personages. Keek erg prettig weg.

Nu heb ik Lost compleet afgesloten...

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Die wou ik vanavond inderdaad een kansje geven, leek me wel interessant. Fijn dat het jou iig al goed beviel.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb het lekker nog tegoehoed.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

100 minuten met reclameblokken erbij? Mmm, je hebt dus vrijdag van half 8 in de avond die 2 uur in de nacht wat te kijken

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Sander heeft natuurlijk wel een punt. Dat je mysteries zelf moet oplossen en geen uitleg over krijgt is opzich prima, en dat het eiland ook na afloop van de serie mysterieus moet blijven kan ik ook nog inkomen. maar op een aantal vragen hadden ze meer hints moeten geven. Claire moest van die waarzegger Aaron zelf opvoeden anders zou hij kwaardaardig worden. Ook niets over gehoord. Waarom konden er geen baby's op het eiland geboren?Wat betekende het standbeeld? Waarom verscheen 'Walt' voor Shannon's dood en wie was het ? Smokey kon alleen de gedaante van overleden personen overnemen toch? Wat zag Locke in de jungle toen hij tegen Jack zei dat hij in het hart van het eiland keek en wat hij zag was prachtig.. Zo kunnen we nog even doorgaan. Begrijp me niet verkeerd hoor, Lost is voor mij de beste tv serie ooit gemaakt. Mijn enige punt van kritiek is dat ik de antwoorden wil die ze me ook hadden beloofd met de promo filmpjes van dit seizoen. The answers are coming.. nee niet echt.

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

SanderSander88 schreef:

Voor de fanboys (waarvan ik er ook ooit een was), het is helemaal niet erg om teleurgesteld te zijn in je favoriete serie ooit. Het is niet gek dat mensen boos zijn dat er geen "oh dus zo zat het" einde is, de makers bleven er namelijk altijd op hameren dat we zo'n einde zouden krijgen (midden in seizoen 3 hadden ze het zelfs over een 'wetenschappelijke verklaring'). Ze hebben zichzelf in de knoei gewerkt in seizoen 5, door tijdreizen te introduceren. Met dit concept kon ik nog leven en dit had dan ook heel veel potentie om een heleboel antwoorden op mysteries te leveren. Nu Lost is afgelopen komt seizoen 5 (en dan met name het tijdreizen) eigenlijk grotendeels over als iets wat helemaal niet had gehoeven.

Wat ook opvalt is dat fans die eerst helemaal verslaafd waren aan de Lost mythologie, nu opeens terugkrabbelen en zeggen dat dat maar een bijzaak was en dat Lost om het drama ging. Ja, deze serie heeft best leuke drama (vooral de seizoen 6 finale), maar als Lost geen mysteries had, was ik allang gestopt met kijken. Gelukkig had Lost wel mysteries en deze waren zeer boeiend. Erg jammer dat we nog niet eens op de helft van de vragen antwoorden hebben gekregen. Dingen op eigen interpretatie oplossen is erg leuk.. maar wat valt er nou te interpreteren op bijvoorbeeld Walt die telkens terug kwam op het eiland, of op de scene in seizoen 5 waar de in een kano zittende Losties op eens beschoten worden door een andere kano. Dat zijn toch dingen die wel een beetje gehint moeten worden en wat dus niet gebeurde.

De serie heeft me genoeg bezig gehouden en ik heb er erg van genoten zolang dat duurde. Toch voel ik me nu na seizoen 6 een beetje gebruikt.

jij hebt helemaal gelijk

het is logisch dat mensen boos zijn om het einde, want het grootste gedeelte van de fans keek om de mysteries. en wat dan blijkt is gewoon dat ze die er in hebben gestopt voor de kijkcijfers, want wat hebben ze met het einde van de serie te maken???

juist helemaal niets, dus mogen we ons zeker wel bedrogen voelen

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

wurffie, spoilers!

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad, wtf!

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Meeste dingen nog van seizoen 1

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Meeste, maar niet allemaal. En daarbij zijn er ook mensen die nog in de eerdere seizoenen zitten, dus al die spoilers zijn dan niet zo leuk.

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

zal erop letten

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Maar wat hadden fanboys nou verwacht? Elk antwoord dat er op al die vragen die niemand anders behalve jullie ooit gevraagd hebben (de serie zelf heeft daar nooit specifiek op gefocused, dat hebben de fans gedaan), zou nooit bevredigend zijn.
Wat, de vogel die Hurley's naam zei was getraind door Dharma? Degene die Sawyer & co beschoten in een flash waren een vroegere stam die op het eiland woonde? En dan heb je die antwoorden, wat dan? Dan zijn er een paar miljoen anderen die er niet te vreden mee zijn en meer uitleg willen. Daar is geen beginnen aan. Geef de makers de schuld van weet ik veel wat, maar ze hebben er juist aan gedaan om alles aan de fans over te laten. Zo heeft iedereen die de serie nog eens bekijkt niet het idee dat ze alles al weten, maar genoeg over kunnen blijven speculeren tot ze eindelijk bereid zijn "to remember and let go".

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

En zo is het ! Zo zal de herziening ook nog altijd interessant blijven en dat is waar de meeste series altijd hun kracht mee verliezen.. misschien is hier ook bewust op gedoeld ?

SanderSander88

• 605 berichten
  • 0 stemmen

Jullie hebben gelijk, antwoorden als: "because I made it so", "I'm special", "I just know" en "because I'm supposed to" zijn bevredigend genoeg, daar heb ik 5 seizoenen lang op gewacht en het was het dubbel dwars waard!

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

Jaa dat is de nieuwsgierigheid. In het leven zelf weten we ook teveel dingen niet die gewoon zijn zoals ze zijn, of niet dan ?

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Lost heeft voor dit seizoen aangegeven met antwoorden te komen, je kan moeilijk zeggen dat ze die hebben gegeven. Dat is gewoon jammer..

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

De grootste zijn beantwoord, maar elke fan heeft nog zijn eigen kleine vraagjes. Die worden waarschijnlijk nooit beantwoord

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

nog iets de makers hadden gezegt dat we across The Sea beter zouden gaan bergrijpen na the final. in tegenstelling tot velen vind ik het een sterke aflevering, maar naar herziening ben ik niet meer wijzer geworden door het einde

iemand ideeen

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

nee helaas niet

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

Je hoort nu de MiB beter te begrijpen, maar veel hebben we niet gekregen.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

We begrijpen nu hoe de cyclus van het beschermen van het eiland werkt. Wat er beschermt moet worden. Hoe het werkt. Waarom er regels waren die 6 seizoenen voor belemmeringen zorgde. Wat het monster is. Waar die strijd over faith en destiny allemaal over ging. Het einde is filosofisch, niet wetenschappelijk.
Maar zoals catdog al zegt, verwacht je dat een TV serie de antwoorden op het leven geeft? Het einde is open voor interpretatie. Wat jij gelooft, wat jij denkt, alles kan onderbouwd worden. Ik vind zoiets machtig. Als je jezelf erover heen zet dat we nooit alles te weten komen dan kijk je een stuk beter. Volgende vragen: Zijn er andere levende wezens in het universum? Waar houd het heelal op? Wat zijn wormgaten precies? Bestaan goden? Blabla. Daar ben je toch ook niet boos over als je leraar/priester/vader daar geen antwoord op geeft? En dat kan je je gehele leven afvragen in tegenstelling tot die 6 jaar van Lost. You'll never be found if you don't want to be.

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

zullen we het hier maar verder bij laten.

met die bullshit hierboven kan ik toch niks.

als jij je lekker wil laten flashen, be my guest

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Kom op, je hebt toch zelf fantasie en een voorstellingsvermogen? Je moet niet alles voorgeschoteld willen krijgen. Bekijk de seizoenen nog eens nu je de season finale kent, dan zul je merken dat er nog het e.e.a. op zijn plaats valt.

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

snooppac schreef:

zullen we het hier maar verder bij laten.

met die bullshit hierboven kan ik toch niks.

als jij je lekker wil laten flashen, be my guest

ja alsof de schrijvers 6 jaar lang hun best hebben gedaan om ons kei hard te naaien.

misschien dat je het wat meer gaat waarderen als je dadelijk wat ouder bent

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.