Lost
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
Sayid is ook in dat water gelegd en sindsdien volgde hij Mib. Het is ook al meer dan duidelijk dat Mib Benjamin gemanipuleerd heeft wat het niet onlogisch maakt dat hij dat ook al veel eerder gedaan zou hebben. Jacob laat mensen naar het Eiland komen wat kan verklaren waarom het Dharma daar aanwezig is. Mib daarentegendeel dwarsboomd Jacob door zich ermee te moeien. Zou het niet kunnen dat Benjamin onder indirect bevel van Mib heel het Dharma Initiative uitgeroeid heeft?
nee kan niet, net ook al gezegt.
ben heeft dat in opdracht van richard dus indirect voor jacob gedaan.
ik heb alleen nog niet begrepen wat jacob's voordeel daaruit geweest is. hij laat eerst dharma naar het eiland komen om ze dan vervolgends weer te laten uitmoorden
misschien had hij ze nodig om al die stations te bouwenverder nog onopgeloste vraag : die helderziende heeft toen tegen claire gezegt dat aron zonder haar opvoeding kwaadaardig zou worden ofzoiets? ook niets meer over gehoord.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Als je me eens de aflevering zegt wanneer dat duidelijk gemaakt word zal ik het meteen controleren en misschien zelfs bevestigen.
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
The Man Behind the Curtain 
goede aflevering trouwens 
ik vraag me alleen af of ze toen al wisten dat sayid (door het tijdreizen) ben neer schiet als die nog jong is.
wat ik me ook nog steeds afvraag hoe kwam locke's vader nou op het eiland terrecht en waarom moest die per se afgemaakt worden
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Buiten Richard weet niemand dat. The Man Behind the Curtain zal dan zo meteen herbekeken worden.
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
Unanswered Lost Questions - CollegeHumor video voor alle vragen die nog niet beantwoord zijn.
veel te veel iig 
AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
wat ik me ook nog steeds afvraag hoe kwam locke's vader nou op het eiland terrecht en waarom moest die per se afgemaakt worden
De Others hebben hem gewoon gevonden op het vaste land, daarna naar het eiland gebracht. Het was bedoelt als een soort machtspel om Locke aan hun kant te krijgen. Want hij was toen ook een candidate.
Dat denk ik dan
catdog
-
- 1438 berichten
- 2067 stemmen
heel zwak einde. kon me totaal niet bevredigen.
je zit nog met zo veel vragen.
komt ineens jacob als jongetje voorbij om die as van hemzelf dus eigenlijk te vragen aan hugo en mib heeft hem ook al een paar keer gezien en dan hoor je er niks meer over.
zelfde met die tempel, wie was die chinees en uberhaupt die mensen daar en wat er allemaal met sayid daar is gebeurd.
in eerdere seizoenen zie je dat er kinderen werden gekidnapt hoor je ook niets meer over (gaat dus ook over walt)
je hoort niets meer over die opsevatiebrieven die gwn op een hoopje op het einland belanden.
toen de 'moeder' van jacob hem de taak gaf om het licht te gaan beschermen moest jacob wijn drinken en toen ging zijn moeder (wie is die vrouw uberhaupt???) in een of ander taaltje een soort spreuken opzeggen, jacob doet hetzelfde bij jack, maar als jack hugo dan aanwijst dan hoeft hugo alleen maar dat water te drinken en verder zegt jack dan niet die spreuken, logisch want hij kent die taal niet, maar hoe kan hugo dan zijn plaats overnemen, want het ritueel is dan toch niet verlopen zoals hoort??
jacob kon dingen die hem een soort van godelijk maakte, waarom heeft jack die skills niet als hij de taak van jacob overneemt.
de nummers stonden dus voor the candidates, maar waarom zijn die nummers (ver voordat the candidates op het eiland waren) in the hatch gegraveert. en waarom kon juist door het intoetsen van deze nummers steeds die explosie tegen gehouden worden(zie het verband tussen the candidates en die computer niet).
waarom werd mib ineens sterfelijk???
waarom werd er steeds gezegt laat hem niet met je praten dan is het te laat, dat is tegen heel veel personages gezegt, maar mib is dood dus dat klopt ook weer niet.
en waarom kon mib jacob niet zelf doden en ook niet the candidates, tegen de regels???
wtf zijn dan die regels
@ wurfie: best wel goed stuk in aantal dingen kan ik me goed vinden andere wat minder, maar dit klopt gwn niet.
Dharma was originally brought in to be good. But was turned bad by MIB's corruption and eventually destroyed by his pawn Ben.
ben heeft al die mensen in opdracht van richard vermoord en die heeft weer de boodschap van jacob doorgegeven.
But, from a more "behind the scenes" note: the reason Ben's not in the church, and the reason no one is in the church but for Season 1 people is because they wrote the ending to the show after writing the pilot. And never changed it. The writers always said (and many didn't believe them) that they knew their ending from the very first episode. I applaud them for that. It's pretty fantastic.
hoezo is hurley dan met libby in de kerk??
maar ik ben dus echt zwaar teleurgesteld door lost.
de reden dat ik vanaf seizoen 1 zit te kijken komt vooral door de vragen die opgeroept worden en als er dan 1 beantwoord werd kwamen er weer vele nieuwe.
ik ben het laatste seizoen ingegaan dus met de verwachting dat alles duidelijk gaat worden, is het een slap melodramatisch einde waar je helemaal niks mee kan en is iedereen ineens zogenaamd dood.
ik ben er wel van overtuigd net als velen dat ze bewust gekozen hebben om veel antwoorden niet te geven, maar niet zodat de serie daardoor zogenaamd leuker blijft als die eenmaal is afgelopen. nee omdat ze gewoon weg geen goede antwoorden wisten te verzinnen op de vragen en zwakke en/of vergezochte antwoorden zit natuurlijk ook niemand op te wachten.
maar ze konden veel vragen ook niet uit de serie laten omdat die misschien juist wel de redenen zijn dat zoveel mensen de serie bekijken.
conclusie ik voel me zwaar bedrogen, 6 jaar verspeelt
Jaa maar zo kan je over elk klein dingetje wel gaan zeiken. De grote lijnen waren al inmiddels beantwoord en het is al een tijd duidelijk dat LOST voor een character driven einde ging. Waarom zou je eigenlijk de antwoorden op die kleine dingetjes willen weten ? Zou dat het eigenlijk niet verpesten.. 6 jaar lang heb je gespeculeerd rondom de vragen LOST.. moeten die nu in 1x opgelost zijn ? Wat hou je dan eigenlijk over ? En wie zegt dat je tevreden bent met het einde ?
Ik vraag me eigenlijk af waarom je gekeken hebt als een in jouw ogen bedroevend einde 6 jaar voor je verspeeld heeft ?
Herkijk de episode nog eens.. kauw er even op.. en als je m vat is het een geweldig einde ! Vond het heerlijk dat ik gisteravond in mijn bedje over de nog openstaande verhaallijnen zoals de cabin of Walt's gave kon speculeren..
Waarom het antwoord op die vragen geven als er aan het einde van de show blijkt dat de serie al die tijd daar niet om gedraaid heeft ? Het voegde alleen wat toe.
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
jij doet me denken aan een romeinse uitspraak. de mens wil bedrogen worden, dus laat men zich bedriegen.
je vergeet dat veel mensen de serie vooral om de mysteries volgden
en precies zoals je zegt 6 jaar zit je op antwoorden te wachten en dan krijg je dit einde.
maar zijn volgens mij geen kleine dingen hoor
volgens mij kon jacob niet verschijnen voor iedereen als hij in jongere vorm niet die as had afgepakt??? een kreupele vent land op en eiland en kan zomaar weer lopen zonder verklaring???
dus jij vind het goed in een serie dat ze dingen aanhalen en vervolgens de rest van de serie gaan negeren of geen antwoord meer op geven???
wat maakt het uit wat je overhoud het is nu toch afgelopen, dan zou de serie wel tenminste goed rond zijn. nu blijf ik gewoon echt met een fokt op gevoel achter.
het excuus van je kan nooit iedereen bevredigen met de antwoorden is ook makkelijk te verwerpen. met dit einde zijn zeker veel mensen niet blij van geworden. en als het werkelijk zo is dat de schrijvers gewoon weg geen antwoorden hadden op de vragen. laat ze dan ook niet voorkomen in de serie.
omdat de serie mij en vele met mij, door al die mysteries bleef boeien, ook door mindere afleveringen heen. dus door de open vragen die je beantwoord wilt hebben blijf je kijken (slim trucje natuurlijk van de makers) en dan komt er geen enkel goed antwoord op de belangrijkste vragen.
ik wil naar 6 jaar niet meer hoeven speculeren, maar gewoon antwoorden en dat is niet het geval geweest punt.
catdog
-
- 1438 berichten
- 2067 stemmen
[quote]AchmedATM schreef:
klopt niet, Juliet was ook in de kerk en zii verscheen pas in season 3.
[quote]
Waarom niet? Tuurlijk kwamen er karakters bij in de kerk die niet in Season 1 zaten maar aanpassingen zijn toch altijd mogelijk? Het lijkt me ook namelijk veel beter om Libby, Juliet, Desmond en Penny erbij te hebben omdat de eerste twee respectievelijk Hurley en Sawyer hielpen met 'moving on' en Desmond door Penny het iedereen heeft laten inzien. Zonder deze vier had dat hele concept van 'moving on' iets minder sterk in zijn schoenen gestaan omdat sommige karakters dan niet geheel rond kwamen zoals Ben eigenlijk op dit moment. Denk er maar over na.. iedereen heeft nu iemand die m helpt. En samen bundelen ze die krachten. Krijg nog kippenvel nu ik eraan terugdenk.
catdog
-
- 1438 berichten
- 2067 stemmen
jij doet me denken aan een romeinse uitspraak. de mens wil bedrogen worden, dus laat men zich bedriegen.je vergeet dat veel mensen de serie vooral om de mysteries volgden
en precies zoals je zegt 6 jaar zit je op antwoorden te wachten en dan krijg je dit einde.
volgens mij kon jacob niet verschijnen voor iedereen als hij in jongere vorm niet die as had afgepakt??? een kreupele vent land op en eiland en kan zomaar weer lopen zonder verklaring???
dus jij vind het goed in een serie dat ze dingen aanhalen en vervolgens de rest van de serie gaan negeren of geen antwoord meer op geven???
wat maakt het uit wat je overhoud het is nu toch afgelopen, dan zou de serie wel tenminste goed rond zijn. nu blijf ik gewoon echt met een fokt op gevoel achter.
het excuus van je kan nooit iedereen bevredigen met de antwoorden is ook makkelijk te verwerpen. met dit einde zijn zeker veel mensen niet blij van geworden. en als het werkelijk zo is dat de schrijvers gewoon weg geen antwoorden hadden op de vragen. laat ze dan ook niet voorkomen in de serie.
omdat de serie mij en vele met mij, door al die mysteries bleef boeien, ook door mindere afleveringen heen. dus door de open vragen die je beantwoord wilt hebben blijf je kijken (slim trucje natuurlijk van de makers) en dan komt er geen enkel goed antwoord op de belangrijkste vragen.
ik wil naar 6 jaar niet meer hoeven speculeren, maar gewoon antwoorden en dat is niet het geval geweest punt.
Ga je serieus moeilijk doen over het feit dat niet beantwoord is waarom Locke plots kon lopen ? Kijk zulke kleine dingetjes.. moeten een mysterie blijven.. aangezein het eiland dat ook door de gehele serie is geweest en de gebeurtenissen op het eiland dat uitlokte. Het verklaren zou afbreuk doen aan hetgeen wat het eiland is en zou wellicht als nutteloos worden verklaart terwijl dat juist niet is wat de schrijvers met de serie wilden doen.
Locke: It's not just an island. It's a place where miracles happen
Dus neem je sommige dingen zoals ze zijn. Als je echt 6 seizoenen aan die mysteries hebt vastgehouden dan heb je je vergist in de serie. De serie is vanaf Seizoen 1 al (check de Seizoen 1 dvd maar, de extra's) draaiende om de personages.. hun struggles.. hun weg naar redemption en de mysteries die daarbij komen kijken en die hun op weg helpen naar die redemption die dus aan het einde van de serie is gekomen.
De serie draaide niet om de mysteries en de personages die daarin verwikkeld raakten. De mysteries draagden enkel bij aan de kracht van de serie en door die weg te nemen neem je een deel van de kracht van de serie weg. Het is idd. een groot risico in terms dat vragen geacht beantwoord te gaan worden maar op deze manier behouden ze een serie waarover jaren nu na gespeculeerd kan worden.. want mede daar lag de kracht van LOST. De speculatie.
Alles draait nog altijd om meningen.. maar dat 6 jaar verspeeld zijn omdat een paar vraagjes niet zijn opgelost? Alsof de serie juist om die specifieke vragen gedraait heeft.. we hebben toch ook al die jaren zonder die antwoorden met genot kunnen kijken ? Het verhaal is op term van characters nu gewoon afgerond.. wil je antwoorden ? Zoek op het internet of koop de nieuwe Season 6 DVD
jay73
-
- 1184 berichten
- 1389 stemmen
Ik voel me niet bedrogen maar The End is wel de minste van alle Season Finales...en ik hoopte dat het de beste zou gaan worden.
Wat ik kan zeggen is dat de schrijvers van Lost fantastisch geweest zijn in het creeren van mysteries. Nog nooit ben ik zo gegrepen geweest door een mysterie als bij Lost. Ik hoopte uiteindelijk op een antwoord dat enerzijds mindblowing zou zijn geweest maar waarbij tegelijkertijd alle puzzelstukjes op hun plek vielen. Helaas was dat te veel gevraagd. Ik heb theorieen gelezen over Lost die ik beter vond dan de antwoorden die we kregen in de finale.
Toch kan ik leven met het eind. Het was niet superslecht en de eerste helft van de finale vond ik zelfs ijzersterk.
De plek van bestemming was misschien niet wat velen ervan hoopten maar het was een heerlijke, lange rit ernaartoe, waarin we de meest prachtige dingen hebben gezien.
Toch snooppac?
Curly1985
-
- 819 berichten
- 357 stemmen
Als iets nog veel terugkwam in de serie dan was het de genezende kracht van het eiland wel.
Rose was genezen van kanker, Ben kreeg een tumor omdat die uit balans lag met het eiland, jack kreeg een blinde darm ontsteking om dezelfde reden. Sun & Jin raakte zwanger.
Het eiland heeft helende krachten, that's it.
En ik kan een hele lijst aan antwoorden noemen die je dit seizoen wel hebt gekregen:
Wie is Jacob
Wat is de Black smoke
Hoe kwam de Black rock op het eiland
Hoe is the statue in elkaar gestort
Waarom word Alpert niet ouder
Wat is het eiland
Waarom zijn de overlevenden hier gecrasht
Wie zijn Adam & Eve
Wat zijn de whispers
Je moet jezelf nog maar eens moet verplaatsen naar hoe je naar een seizoen 1 of 2 aflevering keek, je bent een heel stuk wijzer geworden in de tussentijd!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Voordat ik al jullie onbeantwoorde vragen lees. Dat was een prachtig, ongeëvenaard stukje televisie. Een verhaal, zo spannend, ontroerend, machtig en voldoenend. Episch.
Ik heb LOST nooit voor de mysterie gekeken. Het was een drijfveer die al die jaren de serie dat extra-tje gaf in tijden van creatieve afkeer, maar voor mij nooit de reden om het af te zien.
Nee. Wat mij betreft heeft de serie een compleet verhaal, zoals dat zelden ooit is gedaan voor televisie, verteld. De laatste keer dat ik het gevoel heb gehad een volwaardige afronding van een jarenlange reis te hebben afgesloten was met Friends in 2004. Ik ben zo blij met het fantastische einde. Dat pakt geen enkele teleurgestelde geek van me af.
catdog
-
- 1438 berichten
- 2067 stemmen
Ik denk dat het nadeel gewoon is geweest dat de verwachtingen van de episode in de weg stonden met hetgeen wat het uiteindelijk is geworden.
Hopelijk gooien mensen de episode (of misschien de hele serie) in de herziening.. achter mekaar. Ik denk dat je dan heel wat moois overhoud.
Een verhaal van 6 Seizoenen is hier perfect in afgewerkt mits er nog veel plotgaatjes openliggen.. op zich jammer dat sommige mensen die wat zwaarder opvatten dan anderen. Maar zo is het nou eenmaal en dat is altijd al het risico geweest. Maargoed.. zowat alle mooie dingen hebben wel eens kritiek. Dit is de bedoeling geweest. Dingen zijn zoals ze zijn en whatever happened, happened.
Op zich weten we evenveel als de main characters zelf.. mooi toch ?
catdog
-
- 1438 berichten
- 2067 stemmen
Voordat ik al jullie onbeantwoorde vragen lees. Dat was een prachtig, ongeëvenaard stukje televisie. Een verhaal, zo spannend, ontroerend, machtig en voldoenend. Episch.
Ik heb LOST nooit voor de mysterie gekeken. Het was een drijfveer die al die jaren de serie dat extra-tje gaf in tijden van creatieve afkeer, maar voor mij nooit de reden om het af te zien.
Nee. Wat mij betreft heeft de serie een compleet verhaal, zoals dat zelden ooit is gedaan voor televisie, verteld. De laatste keer dat ik het gevoel heb gehad een volwaardige afronding van een jarenlange reis te hebben afgesloten was met Friends in 2004. Ik ben zo blij met het fantastische einde. Dat pakt geen enkele teleurgestelde geek van me af.
Mooie woorden ! 
jwmf
-
- 4 berichten
- 4 stemmen
Wat ik een beetje vreemd vind is dat de schrijvers hebben gekozen voor een "dramatische" afloop (wat ik opzich wel sterk vind) maar er eigenlijk helemaal geen sluitende theorie/conclusie van te maken valt voor de kijker.Hetgeen dat ze dan willen toegeven/verklaren maakt het voor mij nog slapper. Ik hoop dat ze meer duidelijk gaan maken middels die dvd
Curly1985
-
- 819 berichten
- 357 stemmen
Een hoop mensen zaten gewoon te wachten op dat ene momentje dat je dacht: oooow zo zit het.. ala the sixth sense..
Ikzelf wilde eigenlijk alleen een goede reden waarom er al die tijd zo geheimzinnig werd gedaan, waarom het eiland en jacob geheim moesten blijven, waarom the others de 815ers niet hielpen na de crash, waarom er kinderen ontvoerd werden.
Dit is door logisch nadenken allemaal wel duidelijk nu.
Ik was vooral bang dat ik na het laatste seizoen zoiets had van: ja maar waarom hebben ze het niet gewoon zus of zo gedaan..
De schrijvers hadden toch in grote lijnen een plan is me nu wel duidelijk.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Een parel in een doods, duf en door cliché's verwoekerd televisieklimaat waar ik eigenlijk al lang de hoop voor had opgegeven.
Volgens mij volg jij maar een handjevol series want er is een hoop moois / origineels uit TV land voortgekomen afgelopen decennia annex nu.
JB.
-
- 149 berichten
- 293 stemmen
Lost vond ik zeker een vermakelijke serie. Ik heb totaal geen spijt dat ik het heb gevolgd. Maar ik begrijp mensen die teleurgesteld zijn ook wel. Zelf heb ik dit seizoen mijn verwachtingen snel bijgesteld, daarom vond ik dit einde wel ok.
Maar...wat een mierzoete karakters bleken het allemaal te zijn zeg. In het eerste seizoen had je nog Sawyer als klootzak, Kate als fugitive, Sayid als folteraar, later in seizoen 2 Ben wat hij het beste deed. Heerlijk mindfucken. Nu aan het eind zijn het allemaal ideale schoonzonen en dochters.
Wat ik ook jammer vind aan Lost is dat de serie potentie had om een topserie te worden. Vooral het eerste seizoen was top. Daarna werd het verhaal gerekt met allerlei zij-verhalen die totaal niet belangrijk bleken te zijn. Het is voor mij heel duidelijk dat de schrijvers vaak geen idee hadden hoe ze iets later moesten uitleggen en daarom maar niets meer zeiden (schreven). Nu is mij duidelijk dat mysteries puur voor het aanhouden van kijkers gebruikt werd.
De sterkte van de show ligt voor mij wel in die mysteries, dat hebben ze toch heel knap gedaan. Ik wilde steeds verder kijken. Eigenlijk is het nooit een heel sterk verhaal geweest. Er waren altijd al momenten waarbij ik me irriteerde. Afleveringen die totaal overbodig waren, zoals Nikki en Paolo. Dat is toch een belediging van de intelligentie van je publiek.
Het filmpje dat hier gepost werd is wel hilarisch. Zelfs die lui hebben niet alle mysteries die niet verklaard zijn gebruikt, kun je nagaan 
Het had wat mij betreft wat rauwer mogen zijn. Wat meer Lord of the Flies achtig. Te soapie voor mijn smaak achteraf. Maar nogmaals ik heb me wel vermaakt moet ik toegeven.
@Curly
Waarom kinderen ontvoerd werden is door logisch nadenken wel duidelijk? Wil je dat uitleggen, mij is het niet duidelijk.
Curly1985
-
- 819 berichten
- 357 stemmen
Jacob had een opvolger nodig, het liefst een jong iemand. Daarom kreeg locke toen die klein was ook bezoek van alpert.
Als je op het eiland geboren bent ken je alleen maar het eiland en is het je thuis. Ook als je er op jonge leeftijd komt ga je het eerder als je thuis zien net zoals walt 
dat is tenminste mijn invulling.. 
lilB
-
- 201 berichten
- 39 stemmen
Of Alpert ging naar John toen hij een baby was omdat John had verteld dat hij dan geboren zou worden. (Toen John Locke terug in de tijd was en hij naar Alpert ging, vertelde hij dat hij over een tijdje geboren zou worden).
Maar ach, boeie ^^
JB.
-
- 149 berichten
- 293 stemmen
Ok. Ja, zo kan je het zien.
Maar hoe verklaar je de candidates dan die kwamen om Jacob op te volgen? Daar zaten geen kinderen bij. Volgens mij wilde Jacob niet nog dertig jaar wachten op zijn opvolger.
En om kinderen te ontvoeren van hun ouders vind ik ook best ver gaan voor een persoon die gelooft in de 'goedheid van de mens' zoals Jacob.
catdog
-
- 1438 berichten
- 2067 stemmen
Volgens mij werd dat gedaan zodat de kinderen zich niet zouden bevinden in de 'struggle' die de candidates met elkaar ondervonden om uiteindelijk het punt te bereiken waarbij ze realiseren dat ze elkaar nodig hadden waarmee de serie nu dus ook gesloten is.
Daarom moesten al die lijstjes ook voor Jacob gemaakt worden. Jacob moest uit zien te vogelen wie candidates waren en wie het niet was werd weggehaald.. iig bij the tale section.
Curly1985
-
- 819 berichten
- 357 stemmen
Hier een duidelijke uitleg over het einde die op hyves staat:
Hope This Helps: I'm seeing a lot of confusion on this out there, so want to point it out that I firmly believe the Losties did not all die in the plane crash or on the island. They were alive on the island. They all died at different times and in different places (some on the island; some off). This final season was about them being in a holding pattern (the Sideways world) after they died, and Desmond showing them all that they are in fact dead and it's time to move forward with the ones they love. They needed each other to "Remember and to move on."
Jack died on the island. Kate, Claire, Lapidus, Sawyer, Miles and Richard all left the island and lived out their lives. (Jack saw their plane taking off safely as he died.) When Kate saw Jack in the church, on their way to the afterlife (The Light), she told him how much she had missed him, because she probably lived on many years once she got off the island.
When Hurley and Ben meet up, they reference that Hurley "was a great number one" and Ben was a "great number two." That's because they lived on the island after Jack died to protect it, presumably for many years. Ben says he's not yet ready to move on because he doesn't feel he's ready to cross over (or doesn't yet deserve to).
The more I think about all this, the more I love it. I hope you do, too.
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
Wat ik ook jammer vind aan Lost is dat de serie potentie had om een topserie te worden. Vooral het eerste seizoen was top. Daarna werd het verhaal gerekt met allerlei zij-verhalen die totaal niet belangrijk bleken te zijn. Het is voor mij heel duidelijk dat de schrijvers vaak geen idee hadden hoe ze iets later moesten uitleggen en daarom maar niets meer zeiden (schreven). Nu is mij duidelijk dat mysteries puur voor het aanhouden van kijkers gebruikt werd.
De sterkte van de show ligt voor mij wel in die mysteries, dat hebben ze toch heel knap gedaan. Ik wilde steeds verder kijken.
helemaal met je eens.
al vind ik wel dat als in de laatse afleveringen alles duidelijk was gemaakt dat de serie goed geslaagd was.
Het filmpje dat hier gepost werd is wel hilarisch. Zelfs die lui hebben niet alle mysteries die niet verklaard zijn gebruikt, kun je nagaan 
vooral dat stukje: how discusting was it when hugo was eating of that tub of dressing 
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
Hier een duidelijke uitleg over het einde die op hyves staat:
Hope This Helps: I'm seeing a lot of confusion on this out there, so want to point it out that I firmly believe the Losties did not all die in the plane crash or on the island. They were alive on the island. They all died at different times and in different places (some on the island; some off). This final season was about them being in a holding pattern (the Sideways world) after they died, and Desmond showing them all that they are in fact dead and it's time to move forward with the ones they love. They needed each other to "Remember and to move on."
Jack died on the island. Kate, Claire, Lapidus, Sawyer, Miles and Richard all left the island and lived out their lives. (Jack saw their plane taking off safely as he died.) When Kate saw Jack in the church, on their way to the afterlife (The Light), she told him how much she had missed him, because she probably lived on many years once she got off the island.
When Hurley and Ben meet up, they reference that Hurley "was a great number one" and Ben was a "great number two." That's because they lived on the island after Jack died to protect it, presumably for many years. Ben says he's not yet ready to move on because he doesn't feel he's ready to cross over (or doesn't yet deserve to).
The more I think about all this, the more I love it. I hope you do, too.
ik vind het allemaal wel heel logisch klinken en ik weet wel haast zeker dat het klopt. maar dan blijf je nog steeds met die vragen waaraan de serie veel kijkers te danken had.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Volgens mij volg jij maar een handjevol series want er is een hoop moois / origineels uit TV land voortgekomen afgelopen decennia annex nu.
Vertel!
snooppac
-
- 116 berichten
- 0 stemmen
Dat pakt geen enkele teleurgestelde geek van me af.
wat kom je praten idioot, mag ik geen mening hebben
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Onwaarschijnlijk sarcastisch, maar toch: zo'n beetje de hele horde die HBO, Showtime, AMC en FX aan te bieden heeft? En dat zijn pas de betaal zenders.