• 17.307 nieuwsartikelen
  • 182.415 films
  • 12.573 series
  • 34.801 seizoenen
  • 656.422 acteurs
  • 200.471 gebruikers
  • 9.468.295 stemmen

Lost

zoeken in:

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

Waardering/volwassenheid komt niet met de jaren, het draait meer om levenservaringen. Leeftijd zou nooit als argument gebruikt moeten worden.

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

Curly1985 schreef:

(quote)

ja alsof de schrijvers 6 jaar lang hun best hebben gedaan om ons kei hard te naaien.

misschien dat je het wat meer gaat waarderen als je dadelijk wat ouder bent

ik zeg niet dat ze ons hebben proberen te naaien.

ze hebben het zichzelf gewoon te moeilijk gemaakt met raadsels waar ze zelf geen passend antwoord meer op wisten.

dat laatste zegt meer over jou dan over mij

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Raadsels.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Nog één ding.. Jacob was onsterfelijk, maar Locke heeft hem om het leven gebracht. Hoe zat dit ook alweer?

En een vriend van me vraagt zich het volgende af:
*+ die richard gozer die was ook niet kapot te krijgen
*maja wat die voor functie heeft gehad in het hele verhaal...

Ik ben alweer helemaal kwijt hoe het zat.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Dat filmpje van collegehumor is best grappig en ze hebben er ook een punt met veel dingen. Er zijn gewoon teveel enorm grote mysteries die helemaal niet opgelost worden en wat zaken die helemaal nergens op slaan.

Ik geloof best dat de makers een heel verhaal in hun hoofd hadden toen ze begonnen aan Lost maar door er steeds meer dingen bij te verzinnen hebben ze zich een beetje in de nesten gewerkt en ervoor gezorgd dat niet alle losse eindjes aan elkaar te knopen zijn.

De finale vond ik ook niet zo heel erg bijzonder, ik had wat spectaculairders verwacht. Aardig, maar meer ook niet. Het laatste stuk met Jack vond ik dan wel weer erg mooi, de circel is rond.

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

Jacob was onsterfelijk tot zover dat die geen geen natuurlijke dood kon sterven, maar dat is ook niet gebeurt.
Alpert was Jacob zijn woordvoerder. Heeft achteraf inderdaad niet zoveel invloed gehad op het verhaal. Alleen vorig jaar met het time-travellen had die wel een belangrijke rol in het verhaal.

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

Dus technisch gezien kan Jacob iedereen onsterfelijk maken zonder dat ze zijn taak over moeten nemen. Maar nu vraag ik me wel af; aangezien Jacob gewoon een man is zonder superkrachten. Hoe heeft hij die candidates bepaald (los van het feit dat ze geen goed leven hadden) en hoe heeft hij ze gevonden. Het is ook duidelijk gemaakt dat hij elke candidate eerder heeft ontmoet bv. Sawyer tijdens de begrafenis van zijn ouders. Hoe is hij toen van het eiland gekomen?

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Precies Achmed, dat vraag ik me ook af. Dat heb ik sowieso altijd maar iets raars gevonden, dat hij de kandidaten in hun kindertijd opzocht. En inderdaad hoe hij weg kwam.

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

jacob zonder superkrachten?? hij kan toch mensen onsterfelijk maken en mensen naar het eiland halen. alleen jack lijkt niks veranderd te zijn als hij de taak overneemt.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Lost voor dummies

Jacob heeft zelf bepaald dat niemand het eiland af kon. Niemand, behalve hij zelf. Hij heeft honderden mensen gevonden die zijn taak mogelijk konden overnemen. Smokey is er echter altijd in geslaagd ze te doden. Wij volgen het verhaal van de groep mensen die er wél in slaagde Smokey te verslaan en Jacob's taak over te nemen. Jacob heeft geen superkrachten. Hij is alleen de bewaker van het eiland en dronk van de rivier die hem eeuwig leven gaf.
Richard, Ben, Locke, iedereen, waren pionnen in het spel tussen Jacob en Smokey. Ze werden gehaald om hen te helpen bij hun quest om het eiland te redden/te vernietigen.

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

veel van dat lost voor dummies klopt sowieso al niet.

hij heeft nooit van die rivier gedronken. hij heeft wijn gedronken en jack ineens water en bij hugo hoeven die spreuken helemaal niet meer genoemt te worden smokey kan geen candidates vermoorden, maar wel jack en als dat kwam omdat smokey ineens weer menselijk was wat had het dan uitgemaakt of hij het eiland had verlaten. maar jij zegt geen superkrachten, hoe verklaar dat van alpert dan

feit is gewoon dat er te veel dingen niet kloppen/onbeantwoord zijn gebleven die wel relevant voor het verhaal waren.

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

Misschien is die wijn verdunt met het water uit die bron? Wat wel een verklaring zou kunnen zijn is dat op het midden van het eiland bevind zich de bron van eeuwige jeugd?, dit is iets waar velen al jaren naar op zoek zijn gegaan. Daarnaast zou het ook verklaren wat Mother zei; Iedereen heeft het een beetje in zich maar wil steeds meer.

En over smokey, als het eiland ontkurkt was zou het eiland kapot gaan ongeacht op smokey er nog was. Maar wat als hij van het eiland was gekomen en de kurk werd er weer in gedaan? Dan was hij toch op vrije voeten in de echte wereld. En dat zou erg zijn

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Wat een teleurstelling. Misschien wel de slechtste afsluiting van een serie die ik heb gezien. De makers van Lost zijn naar mijn idee met iets begonnen zonder te weten waar het zou eindigen. De vragen en ideeën van fans hebben de makers dusdanig beïnvloed dat zij volgens mij niet meer wisten waar de serie moest eindigen, wilden zij de fans nog enigszins willen en kunnen verrassen.

Op een 'cheesy' einde zoals dat van Lost zat ik in ieder geval niet wachten. 'Er is geen hier en nu' en het concept van 'herinneringen' vond ik ontzettend matig bedacht.
De momenten waarop men het eiland en alle personen weer konden herinneren waren over het algemeen goed en mooi. Dat verhaaltje in die kerk met Christian verpeste echter alles. De makers komen er veel te makkelijk af door alles te laten ophouden in een soort 'vagevuur' waar 'hier en nu' niet bestaan en men alleen maar herinneringen heeft.
Wat een bullshit.

Daarnaast was ik ook niet zo enthousiast over de setting. Dat gouden fonteintje met kurk deed in zijn geheel denken aan 'Droomvlucht' (Efteling).

Jammer.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Opnames van de wrap-up party waren per ongeluk in de laatste minuten van de finale terechtgekomen.

Bedankt, Lindelof en Cuse.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Gelukkig hebben we nog even kunnen genieten van CHARLIE En de andere overledenen.

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

“For those people that want to pony up and buy the complete Lost series, there is a bonus feature,” Michael just told our Kevin Pereira of Attack of the Show!, which airs tonight at 7 on E!’s brother network G4. “Which is um, you could call it an epilogue. A lost scene. It’s a lot; it’s 12 or 14 minutes that opens a window onto that gap of unknown time between Hurley (Jorge Garcia) becoming number one and the end of the series.”

Michael says this extra footage is not the premise for a spinoff. “It’s self-contained. Although, it’s a rich period in the show’s mythology that ‘s never been explored, so who knows what will come of it.”

That said, as I reported earlier, we’ll find out what happens to Walt on the DVD as well. And so for the last time ever (sniff!), I think I get to say, Lost spoiler alert! Whatcha wanna bet that during Hurley and Ben’s adventures on the island, they run into Walt a few years into the future, when he’s oh, 18 and looking just as Malcolm David Kelley looks now?

Hier ben ik blij mee !

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Aha, kijk eens aan!

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

Dat is wel cool en konden ze idd niet in de serie laten zien..

Sowieso kopen, heb alle seizoenen op DVD.

En ik ben gek genoeg om dadelijk het hele handeltje ook nog op blu-ray aan te schaffen.. ooit..

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

ze moesten ook wel na de vele klachten over het zeer zwakke einde

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

stukje van jimmy kimmel afgelopen zondag: YouTube - Kanaal van JimmyKimmelLive

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

AchmedATM schreef:
Misschien is die wijn verdunt met het water uit die bron? Wat wel een verklaring zou kunnen zijn is dat op het midden van het eiland bevind zich de bron van eeuwige jeugd?, dit is iets waar velen al jaren naar op zoek zijn gegaan. Daarnaast zou het ook verklaren wat Mother zei; Iedereen heeft het een beetje in zich maar wil steeds meer.

En over smokey, als het eiland ontkurkt was zou het eiland kapot gaan ongeacht op smokey er nog was. Maar wat als hij van het eiland was gekomen en de kurk werd er weer in gedaan? Dan was hij toch op vrije voeten in de echte wereld. En dat zou erg zijn

Dit alles is toch totaal niet relevant doordat er geen 'hier en nu' is? Eigenlijk zijn alle avonturen in de hele (vanaf het moment dat het vliegtuig is gecrasht) puur tijdverdrijf. Iedereen is toch al gewoon sinds het ongeluk dood?

De hele uitleg (door Christian Shepard) doet eigenlijk afbreuk aan alles wat de Losties hebben mee gemaakt? Het eiland bestaat toch eigenlijk ook niet, maar is slechts ontstaan in de gedachten van de mensen die in het vliegtuig zaten (en dus dood waren / gingen) en we door de hele serie gezien hebben?

Zelfs het einde van The Sopranos had niet zo'n (SLECHT) anti-climax.

(Heeft iemand trouwens een verklaring waarom Michael en Walt niet aanwezig waren in de kerk en waarom Benjamin buiten bleef?)

De Knip

• 1885 berichten
  • 3681 stemmen

Ik heb in het begin (seizoen 1/2) nog weleens over Lost 'nagedacht', over allerlei theorien.

Maar zo keek ik er allang niet meer naar. Gewoon verhaaltje simpel volgen. Zeker het laatste seizoen. Nooit de behoefte gehad om een of ander forum over LOST meer op te zoeken.....

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

pascal83 schreef:
(quote)

Dit alles is toch totaal niet relevant doordat er geen 'hier en nu' is? Eigenlijk zijn alle avonturen in de hele (vanaf het moment dat het vliegtuig is gecrasht) puur tijdverdrijf. Iedereen is toch al gewoon sinds het ongeluk dood?

De hele uitleg (door Christian Shepard) doet eigenlijk afbreuk aan alles wat de Losties hebben mee gemaakt? Het eiland bestaat toch eigenlijk ook niet, maar is slechts ontstaan in de gedachten van de mensen die in het vliegtuig zaten (en dus dood waren / gingen) en we door de hele serie gezien hebben?

Zelfs het einde van The Sopranos had niet zo'n (SLECHT) anti-climax.

(Heeft iemand trouwens een verklaring waarom Michael en Walt niet aanwezig waren in de kerk en waarom Benjamin buiten bleef?)

Dat is niet zo. De gebeurtenissen op het eiland zijn wel degelijk gebeurd.. die sideways is een universe gecreeerd na ieders avonturen op het eiland en na ieders dood.. een alternatieve wereld opgezet waarin ze elkaar kunnen vinden omdat ze met elkaar 'hunzelf hebben gevonden' en samen verder kunnen gaan.. of iets in die richting.

Waarom Michael er niet was ? Heb je 'Everybody Loves Hugo' wel gezien. ? 'Were the ones who can't move on' zei hij.. dus hij zit voor altijd op het eiland vast en bestaat dus niet later in de alternatieve wereld. Daarom is Walt in die alternatieve wereld niet geboren. Benjamin omdat hij niet verbonden was met de overige overlevenden in het opzicht dat zijn binding bestaat met Alex en Rousseau.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Alles op het eiland is echt gebeurd, Pascal. Het is geen "en het was allemaal maar een stervensdroom"-einde.

Hurley en Ben hebben samen Jacob's taak overgenomen. Jack is overleden op het eiland. Kate is teruggevlogen en is pas veel later doodgegaan (daarom zegt ze dat ze Jack zo heeft gemist). En zo heeft ieder zijn leven op of van het eiland (uit)geleefd totdat ze in de flash-sideways elkaar hadden gevonden en waren 'awakened'. Dat alternatieve universum is gecreëerd speciaal voor de groep mensen die elkaar moeten vinden. Er is daarom geen "nu", want sommigen gaan pas veel later dood dan anderen.

De hele premisse van de show is dat mensen met elkaar verbonden zijn en enkel 'verder' kunnen gaan (zij het in het leven zelf, zij het in het vagevuur) zodra ze zich daarvan bewust zijn. Zolang ze daar niet van bewust zijn, zijn ze 'Lost'.

Maar de uitleg die ergens eerder in dit topic door wurffie is gegeven, vat het eigenlijk veel beter samen.

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

ja, maar dan blijft het alsnog een zeer zwak einde

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

snooppac schreef:
veel van dat lost voor dummies klopt sowieso al niet.

hij heeft nooit van die rivier gedronken. hij heeft wijn gedronken en jack ineens water en bij hugo hoeven die spreuken helemaal niet meer genoemt te worden smokey kan geen candidates vermoorden, maar wel jack en als dat kwam omdat smokey ineens weer menselijk was wat had het dan uitgemaakt of hij het eiland had verlaten. maar jij zegt geen superkrachten, hoe verklaar dat van alpert dan

feit is gewoon dat er te veel dingen niet kloppen/onbeantwoord zijn gebleven die wel relevant voor het verhaal waren.

Idd, Richard heeft van wijn gedronken, hij was dan ook geen opvolger van Jacob. Jacob, Jack en Hurley hebben allemaal van de rivier gedronken zodat zij het eiland konden beschermen. Richard kreeg alleen het eeuwig leven.
Smokey heeft nooit kandidaten kunnen vermoorden, en inderdaad, toen Smokey weer sterfelijk werd stak hij Jack neer. Het klopt dat hij in die sterfelijke staat gewoon weg had kunnen gaan. Maar zou iemand zo'n persoon los laten in de vrije wereld?
Again, het eiland heeft als enige speciale krachten. Al het andere maakt er alleen gebruik van.

Er zal altijd genoeg onbeantwoord blijven, het punt is alleen hoeveel er van WIL je opgelost zien. Ik ben er tevreden mee, jij duidelijk niet. Maar geloof me, het is een stuk leuker aan deze kant..

snooppac schreef:
ze moesten ook wel na de vele klachten over het zeer zwakke einde

Yep, na al dat commentaar in drie dagen hebben ze besloten belangrijke scènes op de DVD te plaatsen om sommige fans te vreden te stellen. NOT. Tijdens het editen moet gewoon heel veel uit een aflevering gesneden worden en soms hou je geweldige stukken over, maar waar de aflevering in essentie zonder had gekunt. Dat heten deleted scenes.

Voor een theorie van een medewerker van Bad Robot:
click

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

hoe dan ook , wil het graag bekijken

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

Idd, Richard heeft van wijn gedronken, hij was dan ook geen opvolger van Jacob. Jacob, Jack en Hurley hebben allemaal van de rivier gedronken zodat zij het eiland konden beschermen. Richard kreeg alleen het eeuwig leven.
Smokey heeft nooit kandidaten kunnen vermoorden, en inderdaad, toen Smokey weer sterfelijk werd stak hij Jack neer. Het klopt dat hij in die sterfelijke staat gewoon weg had kunnen gaan. Maar zou iemand zo'n persoon los laten in de vrije wereld?
Again, het eiland heeft als enige speciale krachten. Al het andere maakt er alleen gebruik van.

nee, jacob drinkt die wijn en jack en hurley dat water, dus het klopt gewoon niet. over die spreuken die jacob en zijn moeder wel uitspreken en jack dan ineens niet zeg je ook niets
en richard kreeg helemaal niet alleen het eeuwige leven dat kreeg de beschermer van het eiland juist ook.

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

Nog nooit een pagina gezien met zoveel legen ruimtes

Volgens mij heeft JJ zijn doel bereikt, de kijker er zover in het verhaal slepen dat zelfs na het einde de vragen blijven komen.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

snooppac schreef:
nee, jacob drinkt die wijn en jack en hurley dat water, dus het klopt gewoon niet. over die spreuken die jacob en zijn moeder wel uitspreken en jack dan ineens niet zeg je ook niets
en richard kreeg helemaal niet alleen het eeuwige leven dat kreeg de beschermer van het eiland juist ook.

Oja, verwarrend. Dan geef ik het op. Misschien moest die moeder die spreuken uitslaan omdat het wijn was ipv water? Of om de broers van elkaar af te houden? Zorgen dat Jacob's kleren nooit kapot zouden gaan? I don't know. Maar je hebt gelijk, daar zit iets niet goed. Maar het mag de pret niet drukken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.