menu

Overig / Televisie / De kijkcijfers

zoeken in:
Ja programma's, Als ik op de site kom staat er Laatste kijkcijfers dan klik daar op en dan kan ik alleen maar de top 25 van de afgelopen week bekijken en niet welk net en welk programma ik graag zou willen.

je kan niet meer kijken naar de dingen die je wilt
Dat kan wel.

Als ik op de site kom staat er Laatste kijkcijfers dan klik daar op
Dat moet je dan dus niet doen.
Kijkcijfers->Programma's, en dan het juiste net kiezen, en dan zie je het per net per programma gespecificeerd.

"Laatste kijkcijfers" is inderdaad de top25 van de meest recente dag.

Ja het is nu gelukt Thanks.

Reinbo
In Overigen > Algemeen > Studio Sport #5:

Nee hoor, men is gewoon lui en blijft hangen. Zet VI op Ned 1 en Van Gelder op RTL 7 en de cijfers zullen nagenoeg omgedraaid zijn. Ben ik van overtuigd.

Reinbo schreef:
Nee hoor, men is gewoon lui en blijft hangen. Zet VI op Ned 1 en Van Gelder op RTL 7 en de cijfers zullen nagenoeg omgedraaid zijn. Ben ik van overtuigd.

Dat is al niet meer zo sinds de afstandsbediening.

Nicolage Rico schreef:
Zoals ik al eerder zei komt dit vooral doordat (1) SV direct na de wedstrijden (op dezelfde zender) begint en (2) de eerste is met 'live'-reacties van de spelers en trainer(s). Die 'rechten' heeft VI niet.

Reinbo schreef:

Sterker nog. VI Oranje heeft sinds het begin van het WK al een flinke groei doorgemaakt. Van ongeveer 400-500 duizend naar regelmatig een dikke 700.000.

Nicolage Rico schreef:

Dat is echt niet zo. Zet een willekeurig programma op prime time op Nederland 1 en het heeft honder duizenden kijkers meer dan op Nederland 2 of 3.

Don Dijk
De Pfaffs komt altijd op RTL7 voor een reguliere uitzending van VI op de maandag.
Dit is een real-life soap over de oud-doelman Jean Marie Pfaff en zijn familie.

Reinbo
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ondanks dat ding blijf ik zelf ook vaak te lang hangen...

timbo_ schreef:
(quote)

Dat is echt niet zo. Zet een willekeurig programma op prime time op Nederland 1 en het heeft honder duizenden kijkers meer dan op Nederland 2 of 3.

Zoals ik al zei, het zal er deels mee te maken hebben. Maar het grootste verschil is dat SV meer volwassen is en inhoudelijk meer over voetbal gaat. Sommige mensen vinden het saai (vooral de jongeren), maar veel mensen vinden dat een stuk interessanter dan VI.

timbo_ schreef:
(quote)

Ach, zelfs John de Mol verkondigde dit. Die heeft best wel verstand van kijkcijfers en hoe deze behaald worden.

Het programma na de wedstrijd heeft meer kijkers dan het zou hebben bij een willekeurige andere zender. Dat lijkt me niet meer dan logisch.

Sommige programma's breken niet door, door dit principe. Zo wordt een verkeerd publiek bereikt. Nu denk ik echter dat VI Oranje lang niet zoveel kijkers zou krijgen als Studio Sportzomer, mochten ze ruilen. Ik denk dat genoeg mensen die afstandsbediening zullen gebruiken.

Nicolage Rico schreef:
Die heeft best wel verstand van kijkcijfers en hoe deze behaald worden.
En ook hoe ze niet behaald moeten worden

timbo_ schreef:
(quote)

Sterker nog. VI Oranje heeft sinds het begin van het WK al een flinke groei doorgemaakt. Van ongeveer 400-500 duizend naar regelmatig een dikke 700.000.

Dit komt doordat het WK-voetbal veel meer leeft dan het voetbal in competitieverband.

Zie jij het al voor je dat er 11,2 miljoen mensen naar Feyenoord - Ajax kijken?

Denk dat het vooral komt door de gasten. NOS moet putten uit een klein groepje gasten dat bereid is om naar Zuid-Afrika te vliegen. Bovendien blijven die gasten daardoor ook langere tijd zitten omdat het anders te kostbaar wordt. VI kan makkelijker mensen binnenhalen omdat ze in Nederland zitten en het de gasten beduidend minder tijd kost.

Op zich heeft SV best wel veel verschillende gasten. Ik denk dat de cijfers van SV ook omhoog zijn gegaan?

Nicolage Rico schreef:
Zie jij het al voor je dat er 11,2 miljoen mensen naar Feyenoord - Ajax kijken?
Als het de finale Champions League is? Ja hoor

Overigens trekt Studio Sportzomer 2x zoveel kijkers, zonder dat er een WK-wedstrijd is gespeeld. Het is dus niet alleen kwestie van blijven hangen na de wedstrijd.

chevy93 schreef:
(quote)
Als het de finale Champions League is? Ja hoor

Zelfs dan niet. Dan gok ik op zo'n 7 miljoen kijkers. En dan zou VI ook betere kijkcijfers halen als ze daaromheen uitzendingen maken.

Overigens trekt Studio Sportzomer 2x zoveel kijkers, zonder dat er een WK-wedstrijd is gespeeld. Het is dus niet alleen kwestie van blijven hangen na de wedstrijd.

Eens.

Don Dijk
Een saaie discussie over discussieprogramma's. Bedankt allemaal voor het vervuilen van het sporttopic.

Nicolage Rico schreef:

Ach, zelfs John de Mol verkondigde dit. Die heeft best wel verstand van kijkcijfers en hoe deze behaald worden.

John de Mol heeft er zeker verstand van maar het is zo ongeveer mijn werk dus ik meen er ook wel wat verstand van te hebben.

Basisregels zijn in ieder geval.

Nederland 1 prime time scoort altijd wat je er ook neerzet. Van de beste 10 bekeken programma's per dag komen ook op een normale dag in het jaar ongeveer 7 van Nederland 1.

Verder is het van levensbelang wat er voor je zit. Zet je TV Kantine tussen de live show van X-factor en de uitslag in scoren ze 1,5 tot 2 miljoen. Zet je zo als afgelopen zaterdag na zeg eens aaa worden het er 300.000.

Zijn natuurlijk altijd uitzonderingen en omstandigheden te bedenken maar je kunt er vergif op innemen dat als VI Oranje en Studio Sportzomer waren opgewisseld van zender dat VI Oranje dik boven het miljoen kijkers zat en Studio Sportzomer daar een paar honderduizend onder.

Don Dijk schreef:
Een saaie discussie over discussieprogramma's. Bedankt allemaal voor het vervuilen van het sporttopic.

Nee gisteren die 18 pagina''s durende discussie over voor welk land je wel en niet mocht supporteren was boeiend.

Quido schreef:
(quote)
Dat heeft dus - voor de derde keer - vnl. te maken met het exclusiviteitscontract tussen de NOS en het NL elftal (eerste intervows, reportages, e.d.).

Chevy zegt toch juist dat het niet alleen daarmee te maken heeft. Iets dat jij niet in wilt zien.

Als een dergelijk programma als VI Oranje op Nederland 1 zou komen, zou het klachten regenen bij de NOS.

timbo_ schreef:
(quote)

John de Mol heeft er zeker verstand van maar het is zo ongeveer mijn werk dus ik meen er ook wel wat verstand van te hebben.

Basisregels zijn in ieder geval.

Nederland 1 prime time scoort altijd wat je er ook neerzet. Van de beste 10 bekeken programma's per dag komen ook op een normale dag in het jaar ongeveer 7 van Nederland 1.

Verder is het van levensbelang wat er voor je zit. Zet je TV Kantine tussen de live show van X-factor en de uitslag in scoren ze 1,5 tot 2 miljoen. Zet je zo als afgelopen zaterdag na zeg eens aaa worden het er 300.000.

Zijn natuurlijk altijd uitzonderingen en omstandigheden te bedenken maar je kunt er vergif op innemen dat als VI Oranje en Studio Sportzomer waren opgewisseld van zender dat VI Oranje dik boven het miljoen kijkers zat en Studio Sportzomer daar een paar honderduizend onder.

Ik heb al meerdere malen aangegeven dat het kijkers kost, inderdaad. Maar ik weet bijna zeker dat, mocht het omgedraaid zijn, SV nog steeds de meeste kijkers heeft, omdat er meer mensen zijn die houden van inhoudelijk over voetbal praten, dan sneren geven, goedkope entertainment.

chevy93 schreef:
Als een dergelijk programma als VI Oranje op Nederland 1 zou komen, zou het klachten regenen bij de NOS.

Nicolage Rico schreef:
Chevy zegt toch juist dat het niet alleen daarmee te maken heeft. Iets dat jij niet in wilt zien.
Nee, hij zegt alleen dat het er niet alleen mee te maken heeft dat ze direct na een wedstrijd zitten, maar dat is een andere factor die invloed heeft op de kijkcijfers. Ik heb het nl. niet alleen over eerste interviews e.d. na wedstrijden van het NL elftal.

Zeg nou zelf, toen Studio Sport naar RTL ging, kelderden de kijkcijfers enorm. Het aantal radioluisteraars was in jaren niet zo hoog geweest.

Als interviewrechten, reportages van de spelers etc. naar RTL zou gaan, zou precies hetzelfde gebeuren. RTL kan gewoon geen degelijk, serieus voetbalprogramma maken. Hooguit 10% van de Nederlanders zit daarop te wachten en ik wed dat een veel groter percentage het afkeurt.

VI Oranje is gewoon een jolig, vrolijk (en ik vind het flauw) programma die verder niks interessants te vertellen heeft, maar puur alleen dient ter vermaak. Het is puur commercieel en heeft verder niks te maken met kwalitatief een goed programma neer willen zetten. Zolang het aantal kijkers aan blijft hangen, boeit het ze niks.

chevy93 schreef:
Zeg nou zelf, toen Studio Sport naar RTL ging, kelderden de kijkcijfers enorm. Het aantal radioluisteraars was in jaren niet zo hoog geweest.

Als interviewrechten, reportages van de spelers etc. naar RTL zou gaan, zou precies hetzelfde gebeuren. RTL kan gewoon geen degelijk, serieus voetbalprogramma maken. Hooguit 10% van de Nederlanders zit daarop te wachten en ik wed dat een veel groter percentage het afkeurt.
Nee, mensen zeuren altijd in het begin als iets anders is dan dat het was. Maar we zijn ook allemaal getuige geweest van het feit dat de samenvattingen van de eredivisie dit jaar van bedroevend niveau waren bij de NOS én het feit dat men nu in begint te zien dat Talpa niet eens zo slecht was als men destijds wenste.

kos
God wat ben ik blij dat ik hier de afgelopen dagen niet was.

Quido schreef:
(quote)
Nee, hij zegt alleen dat het er niet alleen mee te maken heeft dat ze direct na een wedstrijd zitten, maar dat is een andere factor die invloed heeft op de kijkcijfers. Ik heb het nl. niet alleen over eerste interviews e.d. na wedstrijden van het NL elftal.

Chevy heeft al een paar maal vermeldt dat het daar deels mee te maken heeft.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:22 uur

geplaatst: vandaag om 02:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.