- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Kinderprogramma's
Kinderprogramma's

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Wij Heren van Zichem, Johan en de Alverman en Kapitein Zeppos, dan weet normaal gezien iedere Vlaming

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dat is dan weer eigenaardig: wij als Vlamingen waren er altijd op gebrand om de Nederlandse tv te ontvangen...

jassonn
-
- 5303 berichten
- 3194 stemmen
Jullie Vlamingen missen vandaag de dag van de Nedrlandese tv niks,allemmaal zo slecht.
Vind trouwens al tijden dat de Belgen/Vlamingen het beter doen.Vooral de serie Flikken was erg prettig om naar te kijken,beter dan bv.Spangen of Blauw.(die zien we dan gelukkig ook niet meer terug).

kappeuter (crew films)
-
- 74391 berichten
- 5926 stemmen
Jullie Vlamingen missen vandaag de dag van de Nedrlandese tv niks, allemmaal zo slecht.
Vind trouwens al tijden dat de Belgen/Vlamingen het beter doen.Vooral de serie Flikken was erg prettig om naar te kijken, beter dan bv.Spangen of Blauw.(die zien we dan gelukkig ook niet meer terug).
Nou ik vind de Vlaamse tv (de publieken) maar saai. Veel mannen in pakken met serieuze blikken. Ik houd wel van actualiteiten, maar ik vind dat Nederlandse equivalenten dat veel beter doen: Jeroen Pauw en Rob Trip bijvoorbeeld, die zijn veel dynamischer.
Dan heb je de Kabouter Ploppen en Samson en Gerten. Menig kind van nu wordt met een trauma opgezadeld.
Wat films betreft ben ik wel blij met de zenders. Vooral in de zomer zenden ze mooie reeksen uit. Bijvoorbeeld een hele serie Hitchcock films.
In Nederland heb je meer series, dus zit er ook meer pulp tussen.
Ik dacht dat Russen heel aardig is. Een serie als Oud Geld heb ik nog niet bij de Vlamingen gezien, wel de herhaling van Baantjer.
Mijn stelling: de Vlaamse publieken mogen wel eens afgestoft worden.

kos
-
- 46430 berichten
- 8643 stemmen
Dan heb je de Kabouter Ploppen en Samson en Gerten. Menig kind van nu wordt met een trauma opgezadeld.

jassonn
-
- 5303 berichten
- 3194 stemmen
Wat de actualitieten betreft vind ik dat je gelijk hebt,veel lullen weinig actie,en de Samson en Gerten e.a is niks.Maar als je naar de Nederlandse kinder programma's kijkt zie je dat die niet veel beter zijn,de leuke tekenfilms van mijn tijd(klinkt wel oud)als bv.Dommel en Niels hoogerson zie je vandaaag de dag nergens meer.Tegenwoordig is het alleen nog maar Dragon Ball Z's achtige vecht en gil series en herhaling van herhaling van Saved by the bell etc.Ook de Smurfen zijn er uit gebonsjoerd.
De Film programmering bij de Belgen is inderdaad ook beter,snap niet dat ze in Nederland ieder seizoen de zelfde veelal oude niet geweldige durven uit te zenden.Ook de BBC heeft hierin een beter aanbod maar die heeft natuurlijk ook meer geld om goede films aan te kopen.

empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Inderdaad al die Dragonball-z series zijn verschikkelijk en afschuwelijk.
Moet je eens kijken om 9.20 tijdens Samson&Gert op Ketnet, dan zie je, juist, de smurfen.
Het gaat wel erg off-topic nu.

Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
de on-topic discussie was zowiezo al zinloos, nu is de topic nog een beetje nuttig.
Ik vind de uitspraken over de kinderprogramma's behoorlijk kortzichtig. Voornamelijk omdat er alleen gekeken wordt naar de commerciele zenders.
De VPRO en de NPS maken jeugdprogramma's van pure topkwaliteit (ik noem bijvoorbeeld de dalton's. Daar kijk ik zelfs met plezier naar als ik er toevallig langszap). Dat de tekenfilms op FoxKids en veronica enorm bagger zijn ben ik met je eens. Maar dat was het vroeger ook al met He-Man en Transformers dus wat dat betreft is er weinig veranderd.

kappeuter (crew films)
-
- 74391 berichten
- 5926 stemmen
Klopt. Villa Achterwerk is top. Mijn kleine neef en nicht kijken dat en zijn helemaal gek van de 'rode vrouw'.
Zelf vind ik De Daltons meesterlijk. Het komt binnenkort op dvd!

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Mijn stelling: de Vlaamse publieken mogen wel eens afgestoft worden.
België is het enige land in de Europese Unie waar de publieke meer kijkers heeft dan de commerciële zenders. Velen denken dat het te maken heeft met het feit dat er geen reclame uitgezonden wordt op VRT, Canvas & Ketnet. En afstoffen? Je had onze Vlaamse tv vroegere jaren moeten zien: in het begin van de eerste commerciële zender in België (1/2/1990) hadden ze bijna geen kijkers meer over. Na een sereuze periode van reorganisatie is men eindelijk weer de 'grootste'. Enfin, den ouwen BRT was vééééél slechter dan de nieuwe VRT nu...

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3205 stemmen
Maar dat was het vroeger ook al met He-Man en Transformers dus wat dat betreft is er weinig veranderd.
He! Geen kwaad woord over de Transformers . Die waren vroeger echt geweldig.

Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Klopt. Villa Achterwerk is top. Mijn kleine neef en nicht kijken dat en zijn helemaal gek van de 'rode vrouw'.
Zelf vind ik De Daltons meesterlijk. Het komt binnenkort op dvd!
Buurman & Buurman

jassonn
-
- 5303 berichten
- 3194 stemmen
Villa Achterwerk is inderdaad een uitzondering op de regel.

Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Wel een gigantische uitzondering, en dat al ik weet niet hoe lang.
Ik weet wel dat mijn kinderen later die bagger niet te zien krijgen. Zelf keek ik altijd wel transformers, ghostbusters e.d., maar zij dus niet. Hypocriet? Ja, maar 't zijn mijn kinderen En dan ben ik er mischien niet slechter aan geworden...beter ook zeker niet.

Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Dat dacht ik dus ook, maar die vlieger gaat mooi niet op. 's Ochtend Foxkids, 's middags Foxkids, en dan moet je ook nog mee naar Foxkids Planet Live! Want dat is pas cool!
Voordeel: kinderen krijgen vanzelf wel een keer genoeg van die crap.