menu

Mijn Updates +
Overig / Televisie / Black Mirror

zoeken in:

Ik vond San Junipero wat tegenvallen, ik kreeg daar niet echt het 'Black Mirror' gevoel dan wat ik bij andere afleveringen had, misschien had ik er wel te veel van verwacht vanwege de hype.

Kwa visueel en plot vond ik Fifteen Million Merits de beste aflevering, White Christmas keek ook lekker weg en de aflevering waar ik na afloop bijna ziek van werd was White Bear, die aflevering was echt naargeestig.

Ja Black Mirror lijkt nu eens echt niets voor mij. Twee afleveringen gestart, allebei niet uitgekeken. Voor mij niet bekijkbaar. Doet echt denken aan een B of C-film. Misschien geef ik het ooit nog wel een kans, maar niet in de eerstkomende tien jaar.

TornadoEF5 schreef:
Ja Black Mirror lijkt nu eens echt niets voor mij. Twee afleveringen gestart, allebei niet uitgekeken. Voor mij niet bekijkbaar. Doet echt denken aan een B of C-film. Misschien geef ik het ooit nog wel een kans, maar niet in de eerstkomende tien jaar.

Uit nieuwsgierigheid: welke twee afleveringen hebben jou doen afknappen?

remorz schreef:
(quote)

Uit nieuwsgierigheid: welke twee afleveringen hebben jou doen afknappen?

USS Callister en de allereerste.

Echt? Dat het niet ieders kopje thee is, ontdek ik meer en meer maar zó slecht dat het niet uit te zitten is? Vooral die eerste aflevering vond als vertrekpunt zo goed gekozen van de serie.

kappeuter (crew)
Waarom sciencefictionserie Black Mirror ons zoveel vertelt over het héden | De Volkskrant

Als nieuwe technologische ontwikkelingen weer eens nét een stapje verder gaan dan tot voor kort voor mogelijk werd gehouden, dan is de kans groot dat de Engelse serie Black Mirror als referentie opduikt. Wat zegt deze techsatire over ons huidige tijdsgewricht en welke in de serie beschreven ontwikkelingen zijn binnen handbereik? Vijf sprekende voorbeelden.

kappeuter (crew)
Vanaf morgen te zien op Netflix:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=HifVioWIauA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Bandersnatch (2018)

In 1984 begint een jonge programmeur vraagtekens bij de werkelijkheid te plaatsen als hij een grillige fantasyroman bewerkt tot een videogame en al snel voor een ingewikkelde uitdaging komt te staan.

Wat een aflevering. Wat denken jullie? Wordt een interactieve film een nieuwe manier van film beleven?. Zal deze ontwikkeling standhouden/ voort gezet worden?

Ik vond het goed gedaan. bandersnatch was de tweede aflevering die ik heb gezien van black mirror (de eerste ging over een of andere chip op je achterhoofd). Beide afleveringen waren goed en complete mindfucks.
Maar wat ik me nu afvraag, waren er nu wel of niet verschillende eindes mogelijk? Of kwam je uiteindelijk allemaal op hetzelfde uit? Zoals Colin zegt, het gaat niet om dat ene pad, maar om het geheel van paden;)
Heel sterk dit in elk geval!!

Rmie schreef:
Wat een aflevering. Wat denken jullie? Wordt een interactieve film een nieuwe manier van film beleven?. Zal deze ontwikkeling standhouden/ voort gezet worden?

Het zijn keuzes toch, waarna je dan een volgend stukje verhaal krijgt? Niet werkelijk interactief. Dit procedee is al eerder gedaan in boeken maar daar nooit echt aangeslagen, en uiteindelijk is het ook hoe games werken. Ik geloof niet dat dit voor films de toekomst is. Misschien dat het in series wat breder toegepast zal worden, dat medium leent zich er beter voor.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Seizoen 5, vanaf 5 juni:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=_S831AkyxgA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
kappeuter al iets bekend over welke regisseurs het gaan doen?

kappeuter (crew)
geplaatst:
Ik heb daar nog niets over kunnen vinden. Cast is wel bekend gemaakt:

Anthony Mackie, Miley Cyrus, Yahya Abdul-Mateen II, Topher Grace, Damson Idris, Andrew Scott, Nicole Beharie, Pom Klementieff, Angourie Rice, Madison Davenport en Ludi Lin.

geplaatst:
Ja, had ook al even gezocht waar weinig concreets gezien. Cast inderdaad wel, maar dat boeit me minder

geplaatst:
Erg veel zin in. Blij ook dat ze het bij drie afleveringen houden - kwaliteit boven kwantiteit in dit geval.

geplaatst:
3 afleveringen maar? In hoeverre kan je dan van een seizoen spreken? Of gaan ze ook hier al met halve seizoenen beginnen? Dat is namelijk de trend bij Netflix tegenwoordig.

Enfin, ik klaag niet hoor. Laat maar komen! Eén van mijn favoriete reeksen.

geplaatst:
Ik zie het probleem niet zo, gezien de eerste - originele - twee seizoenen ook slechts drie afleveringen telt. Laat maar komen.

geplaatst:
Klopt, een "error" van mij, ik was dat helemaal vergeten. In mijn hoofd waren het er telkens zes.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:21 uur

geplaatst: vandaag om 13:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.