- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Overspel
Overspel
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Wat een kutseizoen en wat een waardeloze laatste aflevering. Seizoen 1 was een aangename verrassing, 2 was al een flink stuk minder. Maar dit 3e seizoen is wel heel erg matig. Valt goed te zien dat de scenario-schrijver het niet meer wist.
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 berichten
- 76919 stemmen
Wat een kutseizoen en wat een waardeloze laatste aflevering. Seizoen 1 was een aangename verrassing, 2 was al een flink stuk minder. Maar dit 3e seizoen is wel heel erg matig. Valt goed te zien dat de scenario-schrijver het niet meer wist.
Vind ik niet en 100000 maal beter als Penoza
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Dikke onzin.
De schrijvers wilden het tot een goed einde brengen en juist niet uitmelken zoals Penoza (een vermakelijke serie) dat natuurlijk bij lange na dit niveau niet haalt.
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Die vergelijking met Penoza is aan mij niet besteed, aangezien ik die serie helemaal niet heb gezien. Sorry, prima als jullie er tevreden over zijn. Ik heb me, en ik was niet de enige, behoorlijk geërgerd aan het lachwekkende niveau.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Die vergelijking met Penoza is aan mij niet besteed, aangezien ik die serie helemaal niet heb gezien. Sorry, prima als jullie er tevreden over zijn. Ik heb me, en ik was niet de enige, behoorlijk geërgerd aan het lachwekkende niveau.
Wat vindt je wel leuk dan?
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Daar jij vól op het orgel gaat betreffende Overspel, dient zich onvermijdelijk de vraag aan wat jij dan wél leuk vindt.
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Welke serie? M'n nummer 1 serie aller tijden blijft toch wel Carnivále. X-Files heb ik inmiddels ook al een keer of 3/4 helemaal gezien. Series als Community, Frasier en Seinfeld hebben een hoge herzieningswaarde, dus die kijk ik nog wel eens voordat ik ga slapen.
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd maar weinig series heb geprobeerd/gekeken die me echt konden boeien. Heb een paar weken geleden The Walking Dead geprobeerd, maar na 3 afleveringen had ik dat ook wel gezien. Ga nu binnenkort aan Homeland beginnen.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Nu maar wachten op een Blu-ray boxset met alle 3 seizoenen.
P8371G
-
- 24 berichten
- 11 stemmen
Prima NL serie op een heel hoog niveau, 1 van de beste NL series gemaakt, 1 persoon springt er voor mij uit qua acteren en dat is Silvia Hoeks ,ik vind dat zij haar rol echt heel erg goed en overtuigend speelt , maar ook de andere acteurs zijn zeer overtuigend ,en het verhaal zit prima in elkaar.
Kortom een uitstekende NL serie die mij positief heeft verrast.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Inmiddels op Blu-ray!
1 persoon springt er voor mij uit qua acteren en dat is Silvia Hoeks ,ik vind dat zij haar rol echt heel erg goed en overtuigend speelt .
Qua NL TV-thrillers:
1. Overspel; 2. Klem; 3. Ik weet wie je bent; 4. Penoza.
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
Klem tòch beter dan 'Ik weet wie je bent' Dogie 
Goedzo! 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
@de grunt. Door irritante en matig acterende Daan Schuurmans en het toch wel vreemd einde.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
De TV-serie heet "Overspel", maar eigenlijk is "De Couwenberg Dynastie" toepasselijker. Maar "overspel" klinkt veel commerciëler, dan die 13-in-een-dozijn titel. "Overspel" slaat eigenlijk op de 1e episode (heeft nu knullige titel), daar begint "alle ellende" mee; verder gaan de 3 seizoenen toch merendeels over wat Huub Couwenberg uitspookt en uitgespookt heeft, en de gevolgen daarvan voor zijn naasten en (aan-)verwanten.
Bestaat er eigenlijk een totaaloverzicht van die geweldige nummers, die deze Huub Couwenberg alle seizoenen gedraaid heeft? Kon die op IMDb namelijk niet vinden.
1. The Tracks of My Tears - Smokey Robinson & The Miracles (tevens soundtrack van Overspel)
2. Moody-Blues - Night in White Satin (episode 1.5)
3. Earth & Fire - Storm & Thunder (episode 1.5)
etc.
Overspel - seizoen 1 t/m 3 op Blu-ray: boxset.
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 berichten
- 76919 stemmen
De TV-serie heet "Overspel", maar eigenlijk is "De Couwenberg Dynastie" toepasselijker. Maar "overspel" klinkt veel commerciëler, dan die 13-in-een-dozijn titel. "Overspel" slaat eigenlijk op de 1e episode (heeft nu knullige titel), daar begint "alle ellende" mee, verder gaan de 3 seizoenen toch merendeels over wat Huub Couwenberg uitspookt en uitgespookt heeft en de gevolgen daarvan voor zijn naasten en aanverwanten.
Bestaat er eigenlijk een totaaloverzicht van die geweldige nummers, die deze Huub Couwenberg alle seizoenen gedraaid heeft? Kon die op IMDb namelijk niet vinden.
1. The Tracks of My Tears - Smokey Robinson & The Miracles (tevens soundtrack van Overspel) en van de cult film Platoon
2.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
- Seizoen 1:
Home Is Where the Heart Is – Gladys Knight & the Pips
Papa Was a Rollin' Stone – The Temptations
Nights In White Satin – The Moody Blues
Storm and Thunder – Earth & Fire
The Tracks of My Tears – Smokey Robinson & The Miracles (tevens titelsong serie)
Child in Time – Deep Purple
New York Mining Disaster 1941 – Bee Gees
Sebastian – Steve Harley & Cockney Rebel
Riders on the Storm – The Doors
When You are a King – White Plains
These Dreams – Jim Croce
- Seizoen 2:
Tears in the Morning – The Beach Boys
White Rabbit – Jefferson Airplane
Since I Fell for You – Lenny Welch
Scarborough Fair – Simon & Garfunkel
Monday, Monday – The Mamas & Papas
I'd Rather Go Blind – Etta James
Yesterday When I Was Young – Charles Aznavour
Albatross – Fleetwood Mac
I've Got Dreams to Remember – Otis Redding
Need Your Love So Bad – Fleetwood Mac
Georgia on My Mind – Ray Charles
Black Sabbath – Black Sabbath
Time in a Bottle – Jim Croce
Dazed and Confused – Led Zeppelin
Where Do You Go To My Lovely – Peter Sarstedt
Disney Girls – The Beach Boys
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Overspel 1 - 3: voorspel:
Overspel - -3: naspel:
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Zoals toegezegd de soudtracks uit Overspel,
- seizoen 3:
Give Up Your Guns – The Buoys (ep3.1)
Walk on the Wild Side - Lou Reed (ep3.2)
Samba Pa Ti – Santana (ep3.3)
Hurt – van Johnny Cash (ep3.4)
Never Marry a Railroad Man – Shocking Blue (ep3.5)
Don't Worry Baby – The Beach Boys (ep3.6)
How Can You Mend A Broken Heart - Al Green (ep3.7)
The End - The Doors ( s3.8)
I Close My Eyes and Count to Ten – Dusty Springfield (ep3.8)
Solitaire - Neil Sedaka (ep3.9)
Crying - Roy Orbison (ep3.9)
If You Don't Know Me By Now - Harold Melvin & The Blue Notes (ep3.10)
Tussen haakjes de desbetreffende episode. (Hurt van Johnny Cash wordt door een bajesklant gespeeld)
Vooral in 1e seizoen van Overspel heeft personage "Bjorn" o.a. deze songs via de autoradio:
50 Cent - Candy Shop
In Bloom (nevermind version)- Nirvana
Polly – Nirvana
Zag dat op IMDb de soudtracks in de 3 seizoenen van Overspel niet op IMDb staan. Die ga ik nu eerst updaten. Daarna enkele songs van dit 3e seizoen in muziek-topic MM.
Cast 2e seizoen:
Cast 3e seizoen:
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
https://i.postimg.cc/1zFWmfZ5/croc-bl.jpg ISBN: 978-1612250014
...wordt uit voorgelezen in Overspel en is via Google meest gezochte kinderboek van 2011. Echter niet in NL-taal uitgegeven. Commentaar BNN/VARA, quote: Het boek ‘De Blauwe Krokodil’ is speciaal voor de serie Overspel gemaakt. Het is helaas niet verkrijgbaar."
Volgens de schrijver en regisseur Frank Ketelaar (zie filmpje op site Overspel: "Vragen aan Frank Ketelaar"), heeft hij het verhaal zelf geschreven en heeft zijn vrouw de tekeningen gemaakt.
Overspel - deleted scenes:
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Weggevallen in mijn vorige bericht: filmlocaties Overspel: Overspel - NL Film & TV Locaties - nlfilmtvlocaties.weebly.com
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Wat een schoonheid, die Sylvia Hoeks. Die ziet er volgens mij nog goed uit als ze net uit haar nest komt.
Los van bovenstaande, er wordt heel wat (mobiel) afgebeld in Overspel.
(Inmiddels wel duidelijk, dat ik onlangs de 3 seizoenen achter elkaar gekeken heb.)
P8371G
-
- 24 berichten
- 11 stemmen
Op netflix nog eens helemaal bekeken , mijn al eerdere opmerking hier bevestig ik nog eens; Uitstekende NL serie met als absolute toppers qua acteerwerk; Iris Hoegaarden, Willem Steenhouwer en Huub Cauwenberg zij waren met zijn 3en de beste acteurs ,speelden hun rol fenomenaal goed.
Opvallend ook het goede acteerwerk van de overige acteurs, wat de basis is van een goede serie.
4 sterren waardige serie voor mij , Kijk niet zo heel veel NL series vind Overspel en Unit 13 de beste tot nu toe.
P8371G
-
- 24 berichten
- 11 stemmen
Inmiddels op Blu-ray!
Qua NL TV-thrillers:
1. Overspel; 2. Klem; 3. Ik weet wie je bent; 4. Penoza.
Vind Sylvia Hoeks fenomenaal goed qua Emotie ,kreeg veel voor haar kiezen en had niets te lachen in de serie vandaar dat ze veel mompelde omdat ze eigenlijk gewoon depressief was , uitstekende rol van haar evenals Willem Steenhouwer en Huub Cauwenberg zij staken er met zn 3en bovenuit.