menu

Overig / Televisie / Sherlock (BBC)

zoeken in:
eppo349 schreef:
Jullie willen Moriarty terug. Doe mij Irene Adler maar, perfect neergezet in de eerste aflevering.
(afbeelding)

Vond Irene Adler ook nog sterker dan Moriarty. Een van mijn favoriete personages aller tijden.

Brix schreef:
Ik ben wel eens benieuwd hoe ze het einde van dit laatste deel van serie 2 gaan verklaren. Als het lichaam dat van het dak viel dat van Moriarty blijkt te zijn gaat de knop van mijn TV meteen op uit.

Ligt er bij mij helemaal aan hoe het uitgewerkt wordt. Maar ben wel erg benieuwd naar de verklaring.

timbo_ schreef:
(quote)

Ligt er bij mij helemaal aan hoe het uitgewerkt wordt. Maar ben wel erg benieuwd naar de verklaring.

Eens met jullie allebei. Ik zou het erg goedkoop vinden als dat de oplossing zou zijn, maar ik zou dan ook wel benieuwd zijn naar de draai die de makers eraan geven.

Overigens denk ik niet dat het zo is gegaan, we konden toch best zien dat het vallende lichaam dat van Sherlock was. Toch? Dus iets met veel hulp van het Homeless Network denk ik.

hwwtje
Een lijstje met wat mogelijke verklaringen. Let op! UITERAARD bevat deze website spoilers!

http://bit.ly/zUpgD7

Zou met die uitleg prima kunnen leven

Hun aangedragen oplossing is lang zo gek niet!

kos
haha, geniaal!

Zo zie je maar, de makers kunnen gewoon een extreem einde aan een reeks breien en vroeg of laat zijn er zoveel fans en gekkies die met antwoorden komen dat je dan wel zelf kunt kiezen.

Bij Lost lukte dat toch niet meer.

Zouden de lezers van het originele verhaal ook zo hebben gereageerd? Dat ze allemaal hebben geschreven naar de uitgever of naar Sir Arthur himself om te vragen Moriarty terug te laten komen?

Ik hoop dat Moriarty wegblifjt. Als ze het allebei overleeft zouden hebben, ben ik wel teleurgesteld

Ik niet. Al mag het dan wel pas in de tweede of derde aflevering zijn, voor het verrassingseffect.

Vanavond trouwens aflevering 1 van seizoen 2 op Canvas. 20.40 uur. Iedereen die het nog niet gezien heeft. Kijken!!

Dank voor de tip!

hwwtje
timbo_ schreef:
Vanavond trouwens aflevering 1 van seizoen 2 op Canvas. 20.40 uur. Iedereen die het nog niet gezien heeft. Kijken!!

Prachtige aflevering! Vooral de humoristische oplossing aan het begin van dit deel...

Je bedoelt de boemerang?

Meneer Bungel
Leuke serie, aan deze aflevering (Canvas, zaterdag jl.)te zien. Heb als gevolg maar eens de complete serie van The League of Gentlemen besteld.

hwwtje
Toch verbaast mij de beperkte belangstelling van de televisie kijker voor deze serie. Ik kan niet anders zeggen dan dat de BBC met deze serie de orginele film (2009 / 2011) ver overstijgt. Pas Sherlock Holmes 2 gekeken, maar die vond ik eigenlijk maar erg matig in vergelijking met Sherlock.

Vooral heel erg niet te vergelijken wat mij betreft, ook al is het gebaseerd op hetzelfde bronmateriaal.

Heerlijke eerste aflevering. Cumberbatch is heerlijk als Sherlock (Robert Downey who??), wat een geweldige antiheld ook. Heerlijke chemie ook met Freeman, erg fijne humor (wat kan Cumberbatch heerlijk uit de hoek komen), visueel zeer goed te doen, leuke visuele vondsten, vooral die textual cues en ook qua vertelling enorm boeiend. Prima Bluray uitgave ook. Zeer goede moderne reimagination van Sherlock. Het beste wat Sherlock ooit is overkomen eigenlijk.

AHWA
Hmmm...toch maar eens proberen dan.

Humor zal jou ook wel bevallen, en de delivery van Cumberbatch is echt spot on. Heerlijke facial expression ook . Holmes vs Anderson is geweldig maar ook Watson op versier tour is briljant. Lang geleden dat ik zo stuk ben gegaan.

Vooral dit soort momentjes .

En dan te bedenken dat afleveringen uit seizoen twee nog paar klasses beter zijn.

Naomi Watts schreef:
Het beste wat Sherlock ooit is overkomen eigenlijk.

Het beste dat Sherlock ooit is overkomen is m.i. dat Arthur Conan Doyle hem bedacht heeft

Edit

En het beste dat Doyle zelf overkwam was zijn kennismaking met Dr. Joseph Bell (het prototype voor Sherlock)

AHWA
Dat filmpje vind ik dan weer niet zo grappig, maar ik zet het op de lijst.

AHWA
Aiaiai, ik ben pas halverwege s01e01 en ik vind het nu al briljant.

Told ya

The Blind Banker

Zeer aardige episode. Een pak minder dan de briljante pilot, mede omdat Sherlock zich wat meer in lijkt te houden. Miste de venijnigheid die hij in de eerste episode had. De job zelf is dan wel interessant uitgewerkt. Erg genoten weer, qua production zo enorm sterk. Al schijnt de volgende aflevering en seizoen 2 weer van een enorm hoog niveau te zijn. Ook al was deze iets minder, nog steeds erg goed.

Aflevering 2 van seizoen 1 is de enige 'misser' uit de reeks. Afsluiting seizoen is weer geweldig en seizoen 2 is simpelweg het beste dat ooit op seriegebied is verschenen

Hoor ik van velen, in ieder geval goed nieuws en blijkt dan maar gelukkig dat de pilot geen toevalstreffer was. Spoedig de derde episode kijken en S2 maar bestellen.

Beide seizoenen intussen gezien. Gewoonweg fantastisch. Seizoen 3 is in de maak en ik zal het zeker niet missen: eerst op BBC kijken, dan op Canvas en dan nog een keer op NL

Gast
geplaatst: vandaag om 02:32 uur

geplaatst: vandaag om 02:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.