menu

Overig / Televisie / Sherlock (BBC)

zoeken in:
Echt een must voor de misdaadliefhebber.

YouTube - ‪BBC Sherlock Trailer‬‎

Prachtige moderne adaptatie van de klassieke Sherlock Holmesverhalen. Het speelt zich allemaal af in de 21e eeuw, en Sherlock en Watson zijn dan ook van alle moderne gemakken voorzien. Maar het gaat ze zo goed af!

De serie is heel mooi gefilmd en wordt in HD uitgezonden. De verhalen zijn gewoon de bekende Sherlock Holmes verhalen, maar ze blijven boeien. De afleveringen van 90 minuten per stuk blijven spannend, maar vooral ook doordat de relatie tussen Sherlock en Watson ontzettend mooi wordt verbeeld.

Het bewijs dat een goed verhaal niet gebonden is aan tijd (wel aan plaats, het speelt zich nog steeds af in Londen), mits het goed is uitgewerkt. Hier kan crimeserie nummer zoveel nog een puntje aan zuigen. Zijn anderen bekend met deze serie? Ik stuitte er per toeval op. Ik weet wel dat het om 22.00 op zondag wordt uitgezonden op BBC1, en de derde aflevering was gister (8-8-2010) op televisie.

Mijn oordeel: wat de BBC doet, doet de BBC goed.

Ja, twee afleveringen gezien, met gekromde tenen helaas.
Die acteur die Moriarty speelt is echt niet te harden.
Niet mijn ding in ieder geval.
Maar leuk dat jij er wel blij mee bent natuurlijk.
Ieder het zijne.

Moriarty vond ik ook niet leuk. Maar verder vond ik het echt geweldig... Misschien ligt het wel aan mijn obsessie met Sherlock Holmes... haha.

Jammer dat het niet je ding is!

Holmes wél hoor, alleen deze versie niet (helaas)(zie ook het Sherlock Holmes topic Filmdragers >> Titels >> Sherlock Holmes )
Maar ik wens je uiteraard veel plezier met de serie.
(Het is niet mijn bedoeling daar afbreuk aan te doen)

Misschien doe ik later nog wel eens een 3e poging...

Hahaha het is ook niet zo dat ik me zo laat beinvloeden door de mening van anderen dat ik er niet meer met plezier naar kan kijken.

Ik kick stiekem ook wel een beetje op de moderne invullingen van oude verhalen... Ik moet nog even rondsnuffelen hier voor ik alle topics gevonden heb, vrees ik.

Vond je de invulling aan het karakter en de homo-erotische grapjes ook niet leuk dan? Dat maakt het juist zo leuk, dat Watson een soort homofoob is, en Holmes een heel ambigue karakter, waarvan je eigenlijk niet weet wat zijn intenties zijn.

Maar ik kan ook niemand dwingen om het leuk te vinden, maar er zijn allicht mensen die het een kans willen geven...

(Hahaha het is ook niet zo dat ik me zo laat beinvloeden door de mening van anderen dat ik er niet meer met plezier naar kan kijken.)

Goed zo (en gelukkig maar)

Homo-erotische grapjes in de Holmes verfilmingen spreken me niet echt aan nee, haha.
In de originele verhalen is Watson nogal een fervente liefhebber van de dames, en Holmes volledig ongeïnteresseerd in welke vorm van lichamelijke betrekkingen dan ook(met één uitzondering dan, die meer met de geestelijke vermogens van de dame in kwestie te maken heeft)
Ik houd het liever bij de originele personages.
Heeft waarschijnlijk ook met mijn leeftijd te maken

Ben je 120, dan?

Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is. Ik hou niet van kostuumdrama's, maar de victoriaanse tijd spreekt me wel aan. Ik vind die knipoog naar Sherlock Holmes' verslavingen en aseksualiteit eigenlijk wel heel leuk. Maar ik ga niet nog duizend keer zeggen hoe tof ik deze serie vind, want zoals bij alles is het gebonden aan smaak...

Haha, iets meer dan de helft (en ik heb 'hem' dus niet meer persoonlijk gekend )

In ieder geval heeft de serie hier nu even in de kijker gestaan, en wellicht belangstellenden attent erop gemaakt.

Heb afgelopen week in Iemand dit toevallig gezien? al iets vermeld en na de 3e episode zie ik een vervolg wel zitten. Moriarty is wel apart maar ondanks zijn korte screen time zie ik hem in deze ''facelift versie'' van Sherlock Holmes wel werken. En om even met uit de duim gezogen cijfertjes te gooien:
ep1. 8
ep2. 6.5
ep3. 7.5

Jammer dat er maar 3 afleveringen van zijn...

Heb aflevering 1 inmiddels gezien. Werkelijk fantastisch. Als ze alledrie dit niveau halen dan hebben we hier te maken met de beste Sherlock Holmes verfilmingen ooit.

kos
Dit is toch gewoon een mini-serie? waarom niet op de site?

Vroeg ik me ook al af.

Drie afleveringen maar? Jammer, heb erg genoten van de eerste twee afleveringen. Had eigenlijk gehoopt dat dit een reguliere detective was (maw dat er meerdere seizoenen worden gemaakt).

En ook aflevering twee zit erop. Beduidend minder maar nog steeds leuk.

Aflevering drie eindigde met een clifhanger. Dit wordt vervolgd, neem ik aan (en hoop ik)?

Als het goed is wel, het is maar wanneer de schrijvers er tijd voor hebben. Een van de makers is ook nog steeds druk bezig met het maken van Dr. Who.

Damn wat een open einde. En dan te bedenken dat het in eerste instantie niet eens is zeker was dat hier een vervolg op zou komen.

Vond laatste aflevering net als eerste in ieder geval weer ijzersterk. Jammer dat aflevering twee zoveel minder was, toch is het wat mij betreft de beste Sherlock Holmes verfilming die ik ooit zag.

afgelopen week heb ik de eerste aflevering op canvas gezien, en ik vond het echt heel goed. komende zaterdag komt de tweede aflevering:)

Prachtige serie.
Ik houd van de arrogantie van een meester als Holmes.
De conversie naar de 21e eeuw is een goede vondst geweest.
Jammer dat er maar drie epidosdes zijn gemaakt...

Benikke schreef:
Prachtige serie.
Ik houd van de arrogantie van een meester als Holmes.
De conversie naar de 21e eeuw is een goede vondst geweest.
Jammer dat er maar drie epidosdes zijn gemaakt...

Nog maar, de verwachting is dat er kort na de zomer weer wat nieuwe afleveringen komen.

Brix schreef:
Die acteur die Moriarty speelt is echt niet te harden.

Chemie schreef:
Moriarty vond ik ook niet leuk.

Artemis schreef:
Moriarty is wel apart maar ondanks zijn korte screen time zie ik hem in deze ''facelift versie'' van Sherlock Holmes wel werken.

Toen ik bij de eerste view Moriarty te zien kreeg, werd ik uit mijn sokken geblazen door de interpretatie van het personage en het concept waarvoor hij staat.

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat bij een tweede view het effect - misschien logischerwijs - veel minder was.

Ik vond het totaal vreselijk. Het was saai. De acteurs waren niet overtuigend. De homofiele ondertonen sloegen nergens op. Saaie camara-bewegingen en een verhaal(althans deze versie van het verhaal) dat totaal niet beklijfd. PULP!

kos
Nou, vond dit toch wel een erg vermakelijke, verrassende serie. Gisteren de 3de aflevering gezien en die was toch wel lichtjes briljant.
Wat een geweldig type ook die Sherlock . Anti-helden komen wel vaker voor maar dit is wel heel extreem, wat een mafkees.
Prima wisselwerking ook met Homes. Leuk!

Inderdaad. Buiten aflevering twee een hele goede serie.

kos
Homes . Wisselwerking met Watson bedoel ik. .

vanaf 1 januari wordt het nieuwe seizoen, ook weer 3 afleveringen, uitgezonden op de bbc

hwwtje
Anneniem schreef:
vanaf 1 januari wordt het nieuwe seizoen, ook weer 3 afleveringen, uitgezonden op de bbc

Jep! En ik ga ze zeker kijken. Zijn spannend en vermakelijk tegelijkertijd. Die Moriarity vind ik juist geniaal omdat het inderdaad zo'n verschrikkelijke eikel is.

kos
Erg, erg fijne eerste episode weer gisteren. Wat is het ontzettend sterk geschreven zeg.
Héérlijk personage ook weer die Irene Adler.
(afbeelding).

Gast
geplaatst: vandaag om 02:29 uur

geplaatst: vandaag om 02:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.