- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Slechte series
Slechte series
kos
-
- 46682 berichten
- 8841 stemmen
Ik vind Married with Children ook erg melig, maar daar kan ik me wel van voorstellen dat je het vreselijk vindt. Is een ander soort humor. Echt hele makkelijke humor is het. Friends humor spreekt veel méér mensen aan.
gemaster
-
- 1005 berichten
- 2714 stemmen
Ik ben helemaal met je eens dat Friends na seizoen 5 (of 4 eigenlijk) gigantisch veel minder goed werd, al begrijp ik je reden niet helemaal. De reden waarom ik seizoen 1 t/m 4 zo goed vind is juist het geloofwaardige drama gecombineerd met sterke komedie.
Hmmm, ik zit nu af en toe weer de herhalingen te kijken op Net 5, maar daar zie ik toch minder dramatische elementen in. Later kreeg je dat oeverloze gezeik over Rachel en Ross. Wat mij betreft was het 'Jump The Shark' moment van Friends de aflevering waarop ze met z'n allen naar zo'n vakantiehuisje waren geweest en dat Rachel en Ross weer bij elkaar kwamen, om vervolgens toch weer uit elkaar te gaan. Die aflevering was nog wel leuk(vooral dat stukje waarin Ross net doet of ie huilt en dan ineens roept: 'FINE WITH ME!'), maar daarna werd het zóveel minder.
Na seizoen 5 is het (met een uitzondering van seizoen 8 met Rachel en Joey) bijna nooit meer die kant op gegaan.
Toen ik dus zag dat Joey ineens verliefd werd op Rachel was voor mij de kous helemaal af. De schrijvers zaten zonder inspiratie en dus moest iedereen aan elkaar gekoppeld worden. Ik zat echt te wachten op het moment dat Ross en Joey naar elkaar begonnen te knipogen.
Alleen maar op zichzelf staande komedieafleveringen waar er vreemde dingen gebeurde, zonder dat er (goed) aandacht werd besteed aan de personages of hun relatie. Precies het omgekeerde dus van wat jij zegt
Ik houd dus heel erg van losstaande afleveringen. Dat zorgt ervoor dat je vaak wat verder kan gaan in je komische situaties. Maar ik ben een nog grotere voorstander van series die alleen maar voor het komische effect gaan en lak hebben aan verhaallijnen met drama erin. Daarom vind ik Seinfeld dus oneindig veel beter dan Friends. Bij Seinfeld heb je geen enkel moment van drama of leermomenten. Heerlijk!
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Diagnosis murder ook wel erg slecht
Vertel verder, ik vind het nl. persoonlijk best wel goed en leuk...
CSI, echt zo slecht. Iedereen loopt er blijkbaar mee weg maar ik vind het echt helemaal niks.
Geen humor, niet goed geacteerd, alleen wat vage beelden van wat wonden, pistoolcurves, en close ups van bloedbanen.
Tis niet te geloven dat mensen dit goed kunnen vinden. Er is ook nooit echt een climax..... nooit echt spannend.....
Waarom ik af en toe kijk, is ook voor mijzelf een raadsel 
Het is er ook niet echt de bedoeling van dat het grappig en spannend moet zijn he...
Nederlandse series zijn idd slecht, ksnap niet dat sommigen hier liever GTST dan Friends zien...:?
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8537 stemmen
Ik snap niet dat je Friends afschuwelijk kan vinden. Dat kan ik van veel series wel.
Captain Pervert
-
- 4643 berichten
- 2099 stemmen
Ik vond het niet nodig om een apart topic aan te maken, maar ik heb gister die serie op SBS 6 gezien: Probleem wijken. (of iets in die geest). Dat was niet slecht maar gewoon zielig..!!!
Dat was goeie TV
Dat zootje woont hier drie straten vandaan. Maar de Oosterpark is echt niet zo erg als daar werd geschetst, het zijn hooguit een paar straten waar het schorriemorrie woont, en die veroorzaken niet echt merkbaar overlast. Maar het is inderdaad ergens wel zielig. Beetje werkloos rondhangen en aan de brommer sleutelen. Goed voorbeeld voor je kinderen (dat bleek, want die griet werd van school gekickt).
Vamperia
-
- 141 berichten
- 107 stemmen
Het is er ook niet echt de bedoeling van dat het grappig en spannend moet zijn he...
Waar moet een goede serie dan aan voldoen ? Het moet toch onderhoudend zijn, hoe dan ook ?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Om even Donnie te citeren "you can't just put it in 2 categories". 
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Waar moet een goede serie dan aan voldoen ? Het moet toch onderhoudend zijn, hoe dan ook ?
Het moet niet saai zijn, niet langdradig, je moet je er kunnen inleven, de afleveringen moeten een goed verhaal hebben en zo wel dat je mee kan proberen te puzzelen(inleven dus). Dit moet allemaal samenhangen met goed acteerwerk en goede muziekkeuzen etc.
En ik had het trouwens over CSI he...
Vamperia
-
- 141 berichten
- 107 stemmen
Precies... je noemt allemaal eigenschappen waar CSI niet aan voldoet.

Saai, langdradig ( want je weet toch wel hoe het afloopt ) inleven is moeilijk want de personages worden allemaal niet menselijk neergezet, alsof het allemaal koele kikkers zijn zonder prive leven. Filmisch gezien is het een ramp en daardoor let je dus niet eens meer op de muziek.
Waarom Tarantino fan is van de serie... ik snap het echt niet. Misschien heeft-ie aandelen ?
Iets anders kan ik niet verzinnen.
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Omdat hij er wss meer verstand van heeft hè. Die dingen waarvan jij zegt dat CSI er slecht in is is helemaal niet zo. En jij zegt dat CSI altijd het zelfde afloopt, vertel me dan even op welke manier...
kos
-
- 46682 berichten
- 8841 stemmen
Het probleem van CSI is vooral dat het dermate ongeloofwaardig is, dat het al snel irriteert.
Forensische lui en de detectives die onderzoek doen en ondervragen zijn dezelfde personen
Ze vinden altijd precies dat stukkie dat de doorslag geeft
.
Ze zijn allemaal veel te knap voor van die wetenschappelijke nerds
.
etc.
Vamperia
-
- 141 berichten
- 107 stemmen
En jij zegt dat CSI altijd het zelfde afloopt, vertel me dan even op welke manier...
Precies zoals Kos zegt: Je weet hoe het gaat eindigen, want ze vinden altijd dat ene piepkleine stukje bewijsmateriaal waardoor ze de zaak kunnen oplossen.
Gaap.
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Precies zoals Kos zegt: Je weet hoe het gaat eindigen, want ze vinden altijd dat ene piepkleine stukje bewijsmateriaal waardoor ze de zaak kunnen oplossen.
Gaap.
Zelfs dit seizoen is er al een onopgeloste zaak geweest...;)
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
CSI is gewoon van ongekend hoge kwaliteit !, tis niet voor niks s'wereld's best bekeken serie, en de serie mag dan op enkele dingen niet realistisch zijn, alle methoden om een misdrijf op te lossen bestaan echt ! aan de serie werken ECHTE forensche recherchiers mee, zij adviseren de schrijvers/acteurs/regiseuren, alleen niet ieder politielab in de VS heeft alles tot hun beschikking omdat het te duur is, maar ze zijn er wel ! Nederlande Politielabs zijn ongelofelijk achteraald en leven bij wijze van spreken nog in de middeleeuwen wat forensisch onderzoek betreft.
CSI is een fantastische en boeiende whodunnit politieserie met over het algemeen uitsetkende acteurs, zeer interesante verhalen en ten alletijden boeiend en onderhoudend
Vamperia
-
- 141 berichten
- 107 stemmen
Roda, ik geloof dat het topic ging over slechte series..... 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Weet je wat een slechte serie was: crank yankers. Ook al lachte ik me een scheurbuik tijdens een gemiddelde aflev.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Vrijwel alle Amerikaanse sitcoms, behalve Seinfeld. En ook vrijwel alle Nederlandse comedies. Vond eigenlijk alleen 't Zonnetje In Huis leuk (met de briljante John Kraaykamp sr!
), en een enkele aflevering van Kees & Co.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
John Kraaykamp
(beide trouwens)
Ze zouden een tv verbod moeten krijgen.
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7931 stemmen
10 jaar geleden waren de Kraaykampjes nog wel leuk, maar nu stem ik in met het tv verbod.
Danielle*
-
- 13 berichten
- 13 stemmen
Ik heb ook een afschuwlijke hekel aan CSI en nu helemaal omdat het zo uitgemolken word..CSI New York en Miami, kom op zeg. Ga wat nuttigs doen.
Verhalen zijn te voorspelbaar en ik heb het helemaal gehad met het feit dat je nooit echt iets te weten komt over de hoofdrolspelers zelf.
En dat mag ik vinden.
Captain Pervert
-
- 4643 berichten
- 2099 stemmen
Vrijwel alle Amerikaanse sitcoms, behalve Seinfeld. En ook vrijwel alle Nederlandse comedies. Vond eigenlijk alleen 't Zonnetje In Huis leuk (met de briljante John Kraaykamp sr!
), en een enkele aflevering van Kees & Co.
Zeer merkwaardige motivatie. Twee hele genres afkraken om er dan twee zogenaamd positieve voorbeelden uit te halen die totaal niet boven het maaiveld uitsteken. Zowel Seinfeld als Zonnetje zijn grappig, maar zeker niet zo briljant dat ze de rest doen verbleken.
Maar ja, het blijft een kwestie van (wan)smaak. Als ik langs Married with Children zap, kan ik het nooit laten om het te laten staan. 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Als ik langs Married with Children zap, kan ik het nooit laten om het te laten staan. 
Idem.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Ik dacht eerst ook comedy-series niet leuk te vinden, maar toen ik naging welke eigelijk uitzonderingen waren, kwam er en hele lijst! (Bottom, Married with Children, 3rd Rock from the sun, Seinfield, Alf, Are you being served, Fawlty Towers, Black Adder...
)
Ewing Oil
-
- 146 berichten
- 49 stemmen
Al die real-life series zijn slecht, en vele Nederlandse series zijn ook erg slecht zonde van mijn tijd om dat te gaan volgen.
Verder vind ik Married With Children, The West Wing, Seinfield, Roseanne, Joey, Lost en The Nanny erg slecht.
Ik heb geprobeerd deze series te volgen, maar wist me gewoon niet te boeien.
gemaster
-
- 1005 berichten
- 2714 stemmen
Ja! The Nanny, dat komt nu weer op Yorin geloof ik. Wat een totale flutserie zeg, evenals Joey.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Ik haat die serie van politie achtervolgingen. Dat is zo'n rechts programma over politiegeweld verheerlijking.
gemaster
-
- 1005 berichten
- 2714 stemmen
Ja misschien wel, maar ik vind het altijd wel spectaculair om te zien.
SamanthaAa
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
seinfield vind ik echt saaaaii mijn vader kijkt het altijd en ligt helemaal dubbel en dan kijk ik hem echt zo aan van dat is niet grappig 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Joey is inderdaad slecht. The Nanny is slecht, maar wel leuk af en toe, evenals Married With Children.
Verder vind ik Hunter echt slecht. En nog meer van die SBS 6 middag-series.