menu

Overig / Televisie / Sliders (1995) (pilot)

zoeken in:
aha, nooit geweten dat er een film bestond... de serie was best aardig.

yosemite44 schreef:

aha, nooit geweten dat er een film bestond... de serie was best aardig.
Ja, zo'n 2 seizoenen wel, daarna werd het echt belachelijk slecht.

Volgens mij is deze film ook in delen in Nederland uitgezonden als begin van de serie. Het verhaaltje is dan ook exact de eerste aflevering.

Als dit niet zo is verwijder ik mijn stem. Alhoewel ik betwijfel dat ze daar nieuwe opnamens voor gemaakt hebben.

De serie was in het begin wel ok.

Dit was inderdaad de pilot van de serie.

Leuk dat die gast van de taxi, Vladimir, en Rembrandt elkaar steeds weer tegenkomen.

Serie wordt nu herhaald op Veronica.

top serie totdat de cast langzaam verdween op de eentje na dan

wow is hier een film van?? heftig dit keek ik vroeg altijd. Vond ik echt een topserie. Is die film nog een beetje te doen dan?

Hij werd volgens mij aldoor op zondag uitgezonden. Op het laatst werden afleveringen van verschillende seizoenen doorlekaar gegooid. Waardeloos! Je kon het zo helemaal niet meer volgen. Het concept van de serie doet me een beetje aan de serie Quantum Leap denken met Scott Bakula. Is het ook niet een Glenn a. Larson Productie?

een top serie ,ik heb seizoen 1,2 en 3 op dvd gekocht ,het is alleen jammer dat ze de laatste 2 seizoenen niet in nederland uit brengen
de film is overigens de pilot van de seizoenen

Dit is de eerste aflevering van de serie.

Ik vond het niet echt meer leuk na seizoen 4 omdat de rest van de cast opeens verdween, op één na (Rembrandt Brown).

Seizoen1: *3.5*
Seizoen2: *3.5*
Seizoen3: *3.0*
Seizoen4: *1.5*
Seizoen5: *1.5*

Gemiddeld krijgt de serie dus een *2.5*

WB
Hee, is hier ook een film van? Deze wil ik zeker wel zien. De eerste zoveel aflevering van de serie waren geweldig, dus neem aan dat de film ook wel super is!

Info over de serie:

De film heb ik zelf nooit gezien, maar wel gehoort dat het inderdaad exact the eerste aflevering (pilot) van de serie is, zoals de omschrijving toont.

De bedoeling was om de film als opener te hebben die vervolgt zou worden door een serie. Fox wou een serie hebben die erg simpel was en scifi achtig, waar niet te veel intelligente gesprekken plaats zouden vinden en ook niet een erg moeilijk concept op na gelaten zou worden.

Na 3 seizoenen trok fox de stekker eruit, en nam scifi kanaal het over voor nog 2 seizoenen, in totaal waren er dus 5.

De eerste 2 seizoenen waren erg vermakelijk om te kijken, leuke cast ieder deed zijn rol perfect. 3e seizoen begon al met aftakelen, 4 en 5 waren vooral waardeloos. Dit mede door verhaal twist / zender kijk op de serie / cast verandering.

eerste 2 seizoenen hadden een geweldige cast, waar werelden verkent werden waar hystorische moment niet plaats hebben gevonden zoals de atoombom of noem maar op. Een zeer vermakelijk concept. Daarbij draaide alles om terug komen naar hun eigen realiteit.

Seizoen 3 ging de serie meer de richting op actie en het neerzetten van de hoofd personages als helden. Dit was vernieuwend maar uiteindelijk daalde de kijk cijfers doordat het terug naar huis sliden nu veel minder op de achter grond gezet werdt.

De professor haakte af in seizoen 3, door dood geschoten te zijn geloof ik ( weet ik niet meer exact ' in de serie" )
de rede waarom hij ontslagen was omdat de acteur meerdere malen duidelijk maakte aan de schrijvers dat het script gewoon niks voorstelde, weinig creativiteit en totaal geen intellectuele hoogte punten bevatten, tevens op een feestje van fox maakte hij een directie medewerker belachelijk die later een hogere functie betrad en hem op straat zetten.

Zelf vondt ik dit erg jammer, aangezien hij toch altijd een aanwezigheid was op het scherm, 95% van de fanbase vondt dit ook.

Buiten dat, hebben ze een nieuwe sexier vrouw in laten spelen, aan het einde van seizoen 3 om het lege plekje op te vangen. Zij moest meer jongere kijkers aantrekken door haar lichaam vooral, maar haar acteer prestaties paste gewoon niet goed tussen de sliders, te veel aanwezig, wat het verhaal terug naar huis niet meer aanwezig was.

Tevens werdt gesloten door de zender om er 1 vrouwelijk figuur uit te trappen, aangezien ze weer terug wouden naar 3 mannen 1 vrouw. Aangezien de nieuwe vrouw meer mensen aantrok figuurlijk. Zaten ze al te denken om de oude actrice eruit te gooien. Nadat zij om een loons verhoging vroeg was dat een mooi moment om haar te dumpen.

De serie eindigde ze zo:

uiteindelijk kwamen ze terug op hun eigen aarde die compleet verwacht bleek te zijn door kromaqs. Iedereen kon ontsnappen maar zij werdt meegenomen door de kromaqs naar een broedkamp. Pas bijna einde van seizoen 5 is er een aflevering aan haar besteed, die geknipt en geplakte stukken bevat van andere delen. Aangezien ze er geen zin meer in had, nadat ze zo weggezet was, ze wou het wel doen maar tegen een enorm bedrag. Wat de producers niet deden.

Zelf vindt ik dit ook erg zonde, zij deed haar rol geweldig, het verhaal blijf op kop lopen doordat ze er wat minder aantrekkelijk uit zag als je het mij vraagt. Tevens zoals ik al zij is het nieuwe vrouwelijk figuur gewoon te veel aanwezig en gooit het verhaal naar achteren.

Na 2 cast figuren te zijn opgestapt, werdt een broer van de hoofdrol speler o'connol erbij gegooit wat ik overigens ook maar weinig vondt voorstellen net zoals de meeste. Ondertussen waren 2 cast figuren niet van onze aarde, maar van 2 verschillende. Wat de serie niet meer neerzetten terug naar onze realiteit, maar naar de ouders aarde van o'connels ( heel verhaal achter, waardeloos bedacht ).

Einde Seizoen 3 en Seizoen 4+5 kwam er een complete twist in het verhaal, nu was het niet meer andere historische momenten planeten, maar een groep kormaqs die mensen opaten en al die alternatieve werelden door sliden verwoeste. Dit zelf maakte de serie compleet anders. het was niet meer hoe komen ze nu thuis, maar hoe vluchten ze nu weer voor de kromaqs, het hele verhaal kern was hierdoor aangetast en heeft dus ook het verhaal naar compleet waardeloos getrokken.

De kromaqs bracht de serie voornamelijk omzeep, ze waren leuk voor 2 afleveringen daarna konden ze nog is terug komen. maar het hele verhaal begon meer om hun te draaien dan om het sliden, het werdt maar een bij product.

Na seizoen 4 vond de hoofrol speler, o'connel het wel goed geweest, de serie begon nergens meer op te lijken en stapte op omdat hij zogenaamd zijn film cariere wou vervolgen. Zijn broer deed hetzelfde, aangezien hij niet veel voorstelde vonden de kijkers dat ook niet hinderlijk.

Doordat de hoofdrol speler uit het verhaal gestapt was, waar toch eigenlijk het verhaal het meeste om draaide, moest er dus iets bedacht worden, het verhaal in seizoen 5 zorgde ervoor dat de hoofdrol speler door een wazige slide in een ander lichaam vast kwam zitten, die vervolgens heel seizoen 5 aangewezig daarin is.

De nieuwe personage stelt ook hier weinig voor, uiteraard moest het een goed uitzient figuur zijn, want daar waren ze gek op bij sliders. Tevens komt er een nieuw vrouwelijk figuur bij die als een soort van professor functioneerde uit de eerdere seizoenen, allen bracht zij het lang niet zo goed.

uiteindelijk bleef alleen rembrand over, die erg goed acteer prestaties neerzet, dit is ook wel het enigste. ze slider maar aan, en eigenlijk verdwijnt het hele verhaal. In het niks. De overigen acteurs gingen van slecht naar erg slecht, tevens speelde ze zelf ook nog is vaak " die mensen in de andere wereld " waardoor je infeite 2x naar dezelfde erg slechte acteur prestaties loopt te kijken.

Ik zelf ben niet verder gekomen dan half seizoen 5 doordat het echt compleet niks voorstelde. Het was gewoon een uitmelking als je het mij vroeg.

Doordat de producers dachten dat er een 6e seizoen zou verschijnen, hebben ze het einde open gehouden. Er was officieel een einde geschreven, maar werdt dus uiteindelijk door nog een seizoen mogelijkheid werdt vervangen door een open einde. Doordat de scripts totaal niet meer ingekeken werden door scifi mederwerkers was er al enig reden voor om achterdochtig te zijn dat de serie niet nog een ronde mee zou gaan. Toch probeerde ze het door het verhaal een open einde te gegeven. Scifi vondt het genoeg geweest en trok de stekker eruit, aangezien de fanbase de afleveringen al niet eens meer volgende.

Erg jammer dat het zo aflopen is met de serie, het had een goede start, maar door de cast / twist veranderingen. is het verhaal compleet vervallen.

Als je seizoen 1 en 2 kijkt, wil je weten of ze ook weer terug komen, wat toch altijd wel spannend was of ze het nu weer zouden redden in de rare wereld en uiteindelijk thuis komen.

Dit wordt echter vaag beantwoord, met allemaal als als als statements, die vervolgens weer op nog meer bende eindigen.

Leuke serie waardeloos uitvoering ervan.

seizoen 1 en 2 zijn zeker de sterkste van de serie
seizoen 3 begin erg leuk nog
seizoen 3 einde ging er berg afwaards, heel jammer
seizoen 4 was gewoon ronduit prut, erg ver gezocht de twist maakte het helemaal gaar.
seizoen 5 vrijwel alle cast weg buiten rembrand. maar alleen rembrand kijken vondt de kijker niet genoeg, de rest van de cast was gewoon troep troep. De verhalen gingen dan ook nergens over.

Seizoen 1 2 en 3, werden uitgebracht in veel werelddelen, 4 en 5 echter niet. Omdat er maar erg weinig vraag naar was.

Tevens is seizoen 1 volgorde verkeert op dvd gezet, waardoor veel vraag tekens onstaan na het zien van aflevering 2.

Fox wou orgineel een serie hebben, waar afleveringen willekeurig uitgezonden konden worden, dus niet aan elkaar gelinkt waren. Dit was echter dus ook het doel, toch veranderde het verhaal somsm wat de willekeurige volgorde een onduidelijk verhaal weergaf. Soms werden delen die toch echt in een volgorde uitgezonden moesten worden, uitgezonden in een verkeerde volgorde.

De eerste dvd van het seizoen bevat de fox uitzend volgorde wat, dus veel onduidelijkheid schept.

tevens eindigde veel verhalen met vraag tekens, die stopte gewoon en werden nooit meer behandeld aan het einde. Dit kwam onderanderen door uit zend volgordes maar ook door het gewoon lax zijn van de schrijvers.

my 50 cent

@gatygun, bedankt voor je uitgebreide review. Las dit enkele maanden terug en heeft er toegeleidt dat ik alle afleveringen ben gaan kijken (incl. Seizoen 4 & 5).

Zojuist de laatste aflevering van seizoen 5 afgezet. Kan me verder volledig vinden in je review, seizoen 5 is op een enkele aflevering na echt beroerd slecht.

Maar de eerste 3 seizoenen vond ik echt erg leuk om weer te zien, kon me eigenlijk alleen de zombie en twister aflevering nog maar herinneren van m'n jeugd

Gast
geplaatst: vandaag om 08:23 uur

geplaatst: vandaag om 08:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.