• 13.734 nieuwsartikelen
  • 171.479 films
  • 11.378 series
  • 32.354 seizoenen
  • 634.014 acteurs
  • 197.122 gebruikers
  • 9.222.490 stemmen

Dvd database software - je filmcollectie beheren

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik heb nu al een paar maanden Personal Video Database.

Ik ben er zeer tevreden over, maar ik zoek nog naar één ding: hoe moet ik mijn gegevens updaten?

Voor mijn films is het niet zo erg maar ik ben ook een database van acteurs en regisseurs aan het opbouwen en die zou ik toch regelmatig eens willen vernieuwen.

Jenailik

• 12 berichten
  • 7 stemmen

Het is me gelukt om een database in access te maken, maar hoe voeg je afbeeldingen (filmposters) toe. Ik kan een afbeelding toevoegen, maar deze staat dan bij elke film en niet bij één.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Jenailik schreef:

Het is me gelukt om een database in access te maken, maar hoe voeg je afbeeldingen (filmposters) toe. Ik kan een afbeelding toevoegen, maar deze staat dan bij elke film en niet bij één.

Ik kan je wel een ingekorte versie van mijn database opsturen. Dan kan je zelf kijken hoe en wat (o.a. met de code).

Jenailik

• 12 berichten
  • 7 stemmen

Gaaf, bedankt! Heb je een prive-bericht met mijn email gestuurd.

De Mees

• 558 berichten
  • 64 stemmen

Zelf een access database gebouwd, gebruik ik al een jaar of 4.

Werkt prima, kost me 2 min. om een film toe te voegen dat is ex. scannen van de hoes.

Access is een relationele database waar je tabellen aan elkaar kan linken en zo tot een overzicht van een film kan komen of wat je zelf wil.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Gebruik gewoon Excell met gewoon titel film, tussen haakjes alternatieve titel en een link naar IMDB en naar Moviemeter. Meer moet dat toch niet zijn?

Al is die database in Access van Legan wel knap.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik heb toch dvd profiler eens uitgeprobeerd maar is er een functie waar je een excell bestand kunt exporteren naar dvd profiler?

Lui (crew films)

• 3444 berichten
  • 11020 stemmen

volgens mij niet metalfist, ik gebruik het soms, maar vind het geen ideaal programma.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Lui schreef:

volgens mij niet metalfist, ik gebruik het soms, maar vind het geen ideaal programma.

Ik heb het al aangehaald: probeer eens het gratis Personal Video Database. Ik ben er zeer tevreden over.

Lui (crew films)

• 3444 berichten
  • 11020 stemmen

bedankt voor je tip speedy, ik ga het meteen proberen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Lui schreef:

bedankt voor je tip speedy, ik ga het meteen proberen

Het is wel makkelijk. je kan er alle gegevens van zowel imdb, MM en andere sites downloaden.

Lui (crew films)

• 3444 berichten
  • 11020 stemmen

ik heb het nu ook, ik ben er meteen erg tevreden mee! erg handig en stukken beter als dvd profiler

bas.z

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb nu movienizer, personal video database en Emdb uitgeprobeert en ik moet zeggen sommigen werken wel aardig. Vooral het ophalen van de front cover en info is erg handig.

De enige 2 nadelen vind ik dat je dvds stuk voor stuk moet toevoegen omdat die programma's niet eerst zelf de hardeschijf doorzoeken zoals bijvoorbeeld winamp dat wel doet. (bij 900dvd's wil je dat echt niet handmatig doen)

Ik heb dus al mijn dvd's digitaal opgeslagen op een setje grote harde schijven. (een stuk goedkoper als elke dvd branden en beprinten !) Zo kom ik dus bij het tweede nadeel, je kan niet vanuit de databases afspelen zoals zegmaar bij itunes en winamp library.

Weet iemand hier dus een database die je wel op een goede manier kan koppelen aan de dvd bestanden?

Bijvoorbeeld zodat de film geopend word in VLC zodra je er in de database op klikt.

Lui (crew films)

• 3444 berichten
  • 11020 stemmen

uuhh.. ik ken verder geen anderen helaas, persoonlijk ben ik echt heel erg tevreden over personal video database, het werkt voor mij echt het beste

MiST

• 3 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > Algemeen > MovieMeter API:

Beste,

Reeds een tijdje ben ik op zoek naar een API voor filmdata (als titel, jaar, genre, acteurs, etc..)

Dit zou ik gebruiken voor een soort database om mijn eigen films te klasseren. Ik vroeg mij nu af of MovieMeter zo niets kan vrijgeven, of dat er een andere website is die dit doet?

Ik begrijp dat het collecteren en centraliseren van filmgegevens een serieuze klus is en dat daarvoor handen vol werk voor nodig is, maar ik zoek nu al een tijdje naar iets dergelijks en ik kan het maar niet vinden...

Groeten

MiST

Lui (crew films)

• 3444 berichten
  • 11020 stemmen

misschien heb je aan www.imdb.com wat

MiST

• 3 berichten
  • 0 stemmen

ik zoek een API,

Weet niet of veel mensen zo iets kennen

Het komt erop neer dat je een URL aanroept met een titel van een film en de API geeft een XML bestand terug met alle nodige informatie.

Nu kan ik wel heel IMDb met regular expressions gaan ontleden, maar ik stel me de vraag of dat zo legaal is, zij vragen voor dergelijke toegang monstersommen geld, die ik niet heb... (heb ik eens opgezocht en nagevraagd bij IMDb zelf)

Lui (crew films)

• 3444 berichten
  • 11020 stemmen

aha, dan mijn excuses, ik snapte inderdaad je vraag niet zo goed vandaar dat ik zei misschien heb je aan imdb wat, het spijt me maar ik heb verder geen flauw idee, in ieder geval heel veel succes!

latrat

• 264 berichten
  • 580 stemmen

en dvdpedia?

Werkt maar redelijk, vind ik, maar je kan wel je dvd's inscannen, en je kan moviemeter selecteren. Alleen komt er dan geen prentje bij.

A. Jacobsen

• 495 berichten
  • 104 stemmen

Ik ben sinds kort Mac gebruiker en zoek een programma in het genre dvd-profiler.

Ik dacht de ideale oplossing gevonden te hebben met Delicious Library 2. Software die de barcode van je dvd's scant via webcam en vervolgens archiveert. Helaas (en te verwachten) werkt dit programma enkel voor de 3 Amerikaanse dvd's die ik bezit.

Ik zoek dus een dvd-beheer programma voor mac dat r2 Dvd's terugvindt.

Iemand een gouden tip?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

werkt dvd profiler niet met Mac?

A. Jacobsen

• 495 berichten
  • 104 stemmen

Neen

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Met Movie Collector kun je je gegevens van DVD Profiler importen.

A. Jacobsen

• 495 berichten
  • 104 stemmen

Zal het eens checken, thx!

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

A. Jacobsen schreef:

Ik ben sinds kort Mac gebruiker en zoek een programma in het genre dvd-profiler.

Ik dacht de ideale oplossing gevonden te hebben met Delicious Library 2. Software die de barcode van je dvd's scant via webcam en vervolgens archiveert. Helaas (en te verwachten) werkt dit programma enkel voor de 3 Amerikaanse dvd's die ik bezit.

Ik zoek dus een dvd-beheer programma voor mac dat r2 Dvd's terugvindt.

Iemand een gouden tip?

DVDProfiler

Absoluut nummer 1 op gebied van DVD archief programma die ook op basis van webcam kan scannen maar zo ook op basis van opgegeven titel op imdb en zelfs op moviemeter!

http://www.bruji.com/dvdpedia

Kost je echter wel iets van 13 euro maar dat is het meer dan waard! Ik heb nu al meer dan 10 updates gedurende het jaar gekregen zonder verder extra kosten.

Met een 'mac' account is het helemaal genieten want dan zet je met één druk op de knop je hele collectie online zoals mijn collectie bijvoorbeeld.

Er bestaan diverse (gratis) templates die je kunt downloaden om je collectie mee te kunnen tonen, ook export functie voor i-phone of i-web of gewoon als html bestanden op je lokale schijf of middels ftp online...wat jij wilt!

Wat ook erg prettig is, is dat het programma met 1 druk op de knop je statistieken tevoorschijn tovert. Die zien er dan zo uit - klik hier.

Ik zou het zeker eens naar kijken.

A. Jacobsen

• 495 berichten
  • 104 stemmen

Lijkt me ideaal!

Leuk dat je er via webcam mee kan scannen, een feature die niet enkel cool maar ook handig is.

Een .mac account heb ik niet misschien komt dat er nog ooit van maar voorlopig lijkt het me overbodig.

Alleszins bedankt en complimenten voor je indrukwekkende collectie en site (repulsion.nl).

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2203 stemmen

Ik gebruik excel.

Met behulp hiervan is het gemakkelijk om te sorteren per land, per jaar, per regisseur, volgens MM-score, IMDB-score, enz...

Je moet natuurlijk wel eerst de database opbouwen, en de informatie invoegen die je zelf wenst Ik ben hierbij vertrokken vanuit een CSV-export van moviemeter, en daarna alle informatie handmatig ingevoerd (afkomstig van moviemeter en imdb).

(afbeelding)

(afbeelding)

Het grootste nadeel van mijn database, is bijv. als je sorteert op "actie" bij genre, je niet die films met het genre "actie/avontuur" in het resultaat zal hebben.

Ik heb al met meerdere rijen proberen werken, maar dan wordt het iets onoverzichtelijker. Ik had graag 1 rij per film gehad. Een ander voorbeeld: als ik wil sorteren op films van de Coen broertjes, en ik dus sorteer op Joel Coen/Ethan Coen, zal ik niet die films vinden waarbij enkel Joel Coen als regisseur staat aangeduid.

Heeft er iemand hier een oplossing voor?

Hannibal

• 9288 berichten
  • 3189 stemmen

WhoKnowZ schreef:

Het grootste nadeel van mijn database, is bijv. als je sorteert op "actie" bij genre, je niet die films met het genre "actie/avontuur" in het resultaat zal hebben.

Filteren op Custum--> contains: aktie

(afbeelding)

resultaat:

(afbeelding)

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2203 stemmen

Zozo,

weer wat bijgeleerd.

Van harte bedankt!

Even off topic: Hoe plak je die screenshots rechtstreeks in een post?

Hannibal

• 9288 berichten
  • 3189 stemmen

De directe link van imageshack die je van imageshack niet in fora mag gebruiken tussen [img ] tags zetten.

(afbeelding)

daar dus

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.