- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Dvd database software - je filmcollectie beheren
Dvd database software - je filmcollectie beheren

dimi303
-
- 3381 berichten
- 3534 stemmen
Ik had dvdprofiler maar daarvoor moet je nu betalen dacht ik. Nu bijhouden in een zelf gemaakte blog. Wel wat meer werk aan dan enkel de streepjescode in te geven.

Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Ik ben nu ook bezig met excel maar ik wil iets doen maar ik weet niet hoe (google vond niks nuttigs)
Ik ben namelijk bezig dus mijn eigen data base te maken maar ik wil voor elke titel een hyper link naar moviemeter plaatsen. Dat is me op dit moment goed gelukt, alleen met de boxen lukt het niet erg. Ik wil namelijk 1 titel per cel, maar boxsets wil ik ook in 1 cel dus bv The Lord Of The Rings EE bluray in 1 cel zodat het 1 nummer is ipv 3. 3 titels in 1 cel voegen lukt me ook maar tot nu toe kan ik dan 1 hyperlink voegen voor 3 titels in 1 cel. Is er een manier om meerdere hyperlinks in 1 cel te voegen?
Als dat niet kan heb ik een andere optie, maar daar kom ik ook niet uit. Ik kan ook in 1 cel he Lord Of The Rings EE tikken en dan een hyperlink toevoegen van de zoek opdracht van MM (dan krijg ik ook alle films te zien met die titel) alleen zit ook nog eens een titel van LOTR tussen die ik niet heb (ook bv met de Alien Anthology) Is er een manier om voor deze optie wat uitgereider te kunnen zoeken op titel?
Ik ben niet heel erg ervaren met excel, dus ik hoop dat hier iemand advies voor me heeft
iig alvast bedankt

Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
heeft iemand misschien anders een tip voor website waar je ook film informatie kan bekijken van boxsets? zodat ik dan maar 1 link hoef toe te voegen aan een boxset?

handelaar
-
- 269 berichten
- 79 stemmen
Ant Movie catlog heb ik zo'n kleine 6000 filmtitels opgeslagen, prima gratis proggie dat niet onderdoet voor de betaalde jongens en het gaat vliegensvlug. Titeltje invoeren en sneltoets F6 als je moviemeter hebt vastgezet om automatisch informatie via deze filmsite in te voeren.
Zoeken op genre, jaartal, director, acteur, nummer, uitgeleend, etc. alles kun je ermee dankzij onze Belgische vriend.
Natuurseries, tekenfilmseries, Tv series die niet op moviemeter zijn te vinden..geen nood die kan je handmatig opslaan. Kortom met dit gratis proggie kun je letterlijk alles!
Ook leuk en gratis om online je dvd's te zien is moviecollectors.nl

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Ik houd het al decennia bij in Excel met link naar IMDb.

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Same here, alleen kom ik nog niet aan een decennium Vind het altijd zoveel moeite om zo'n 1100 films te moeten gaan invoeren in zo'n nieuw programma.

Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Same here, alleen kom ik nog niet aan een decennium Vind het altijd zoveel moeite om zo'n 1100 films te moeten gaan invoeren in zo'n nieuw programma.

Waar anderen zwoegen met Word of excel, gebruik ik Access. Handig om dingen in op te slaan, maar de toegevoegde waarde zit vooral in wat je ermee kan doen (lijstjes dus). En vanochtend een kleine uitbreiding gedaan.
Aanleiding was het topic MovieMeter top 1000 project. Ik wilde op een zeer gebruiksvriendelijke manier weten welke shorts (korte films) ik had gezien (gesorteerd op score, incl. regisseurs, ...). Zo gezegd en zo gedaan en zie hier de twee kleine uitbreidingen aan mijn database:
0: De basis waarin je alles invoert (verder n.v.t. op de gemaakte queries):
1: Klikken op de form "Films op Genre". Het volgende scherm opent zich:
2: Scroll door de lijst met genres (of gewoon intikken (vult automatisch aan)):
3: Genre selecteren en klikken op OK:
4: En zie hier de lijst van films gesorteerd op score. Selecteer je bijv. actie, dan krijg je alle films waarbij dat ingevuld is (een film heeft meerdere genres):
Vooral het samenvoegen van de regisseurs kostte even (regisseurs worden afzonderlijk opgeslagen op voornaam en achternaam).
Op eenzelfde manier maak je bijv. een query van bijvoorbeeld "Films op Regisseur" (toets in/selecteer naam regisseur en je krijgt alle films van die regisseur). Voor het volgende weekend.
Bonus:
Toen dit gefikst was, was de volgende query een eitje:
het genereren van een toplijst met één klik op de knop (enkel nog handmatig sorteren indien films gelijke scores hebben). Om niets weg te geven (i.v.m. de samenstelling van de MovieMeter top 1000 door The One Ring) heb ik alles weggehaald behalve de eerste:
Luie mensen worden niet geboren maar gemaakt.

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Maar moet je dan niet enorm veel gegevens ingeven bij nieuw geziene of gekochte films? Dat is het mij eerlijk gezegd niet waard

j0enne
-
- 9597 berichten
- 3692 stemmen
Ik heb 't gewoon zo in Excel, werkt uitstekend!

Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Maar moet je dan niet enorm veel gegevens ingeven bij nieuw geziene of gekochte films? Dat is het mij eerlijk gezegd niet waard
Ik heb 't gewoon zo in Excel, werkt uitstekend!

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Lijkt me nogal lastig in te schatten Hangt er natuurlijk van af hoeveel acteurs je er hebt in staan en dergelijke en welke andere velden je nog in de database hebt staan. Tenzij je natuurlijk alleen maar een MovieMeter link moet plakken en dat automatisch de juiste gegevens worden binnengehaald maar ik denk niet dat dat in Access mogelijk is.

Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Lijkt me nogal lastig in te schatten Hangt er natuurlijk van af hoeveel acteurs je er hebt in staan en dergelijke en welke andere velden je nog in de database hebt staan. Tenzij je natuurlijk alleen maar een MovieMeter link moet plakken en dat automatisch de juiste gegevens worden binnengehaald maar ik denk niet dat dat in Access mogelijk is.
En met die drie minuten bedoel ik het volgende:
Voor mij is simpelweg bijhouden boring. Kunnen terugkijken (een oude review opzoeken) of statistieken (wat heb ik van een regisseur gezien + score, hoeveel Zweedse films heb ik gezien (incl score), ... zonder een eeuwigheid bezig te zijn is veel leuker. Dit gezegd hebbende:
Persoonlijk zou ik graag wat meer screenshots willen zien van wat eenieder gebruikt (en hoe). Bijvoorbeeld die van j0enne is top (nostalgie voor mij ); gewoon leuk en interessant. Maar ook van programmaatjes en zelfs een schrift. Plaatjes zeggen zo veel meer dan alleen maar tekst. (en nee, het gaat mij er niet om wie de grootste, beste, ... heeft)
Zo ziet bij mij tabblad Recensie er bijvoorbeeld uit:

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Als je cast en personages erbuiten laat, dan zal het inderdaad erg weinig tijd in beslag nemen. De rest van je opties gebruik ik MovieMeter voor dus ik zie het nut niet echt in van een extra programma, zeker niet in Access wat ik haat
Maar het ziet er natuurlijk wel erg mooi uit, ben zelf ook iets ineen aan het knutselen voor mijn comics maar daar gebruik ik Access enkel als opslagformaat en werk via een eigen gecodeerde website.

Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Extra programma? Of je nu een Excelbestandje of een Accesbestandje gebruikt, blijft om het even. Eerder andersom aangezien jij ook nog eens een extra website moet gebruiken (de zoekfunctionaliteit op MM is nu een plus, maar ik denk dat de meesten onder ons wel de andere tijden kunnen herinneren). Maar oké, voor de Excelliefhebbers:
Maar verder geef ik je gelijk. Ik haat Access.

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik doelde op de zoekfuncties (Zweedse films en dergelijke) die jij in je Access hebt gestoken. Die heb je evengoed in MovieMeter zitten dus daarmee bedoelde ik een extra programma. Ik gebruik mijn Excel gewoon voor de films in op te slagen zodat ik de lijst eens kan doorgeven aan wat vrienden.
En hetgeen ik gisteren vertelde met de website is natuurlijk voor mijn comics, daar bestaat geen MovieMeter like site voor maar het heeft hier voor de rest niets mee te maken.

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Drie minuten per film zonder cast? Verdorie. Ik heb er minimum dan 2200. Maal drie is 6600 = 110 uur aan één stuk.
Er bestaat ergens een site waar je tegen een soft prijsje alleen het barcodenummer moet ingeven en alle gegevens staan er meteen in. Duur 20 seconden.
Maar ik kan niet meteen die site benoemen.

stinissen (crew films & series)
-
- 22852 berichten
- 75564 stemmen
Ik heb al jaren deze maar wel de betaalde versie
die is gewoon top

funkeydogz
-
- 5 berichten
- 1 stemmen
In Overigen > Algemeen > Gezocht; Dé ideale windows <--> android moviecollector:
Ik zoek al een tijdje naar de (voor mij) ideale oplossing.
Ik heb een samsung (android) tablet, op mijn tablet wil ik een database met covers en plot kunnen bekijken van al mijn films in mijn collectie.
Ik hoef verder geen toetser en bellen zoals op afstand starten en whatever. Alleen een overzichtje.
Als het even kan wil ik de database op mijn pc kunnen bijhouden, welke ik dan kan syncen met m'n tablet.
Volgende heb ik al geprobeerd en bevielen niet.
XMBC (veel te omslachtig, veel te veel opties)
Yatse (icm XBMC)
My movies (van binnerup)
Movie Collection + Inventory (Metosphere)
CLZ Movies (Collectorz)
Iemand nog ideeën welke software een poging waard is?
TNX

Dk2008
-
- 11036 berichten
- 760 stemmen
Wat is eigenlijk mis met deze site.
Wat dacht je van moviemeter zelf? Geen optie?
Anders ken ik nog collectorz en allmymovies.
Voor mij dus wel. Alles wat ik in bezit heb, daarvan heb ik de meningen aangevinkt. Plot, poster, statistieken, mijn eigen mening erbij. Prima.

alexspyforever
-
- 21322 berichten
- 2328 stemmen
Ik gebruik moviemeter en hou overzichtjes bij in Excel (films per genre, tijdsperiode, per beginletter, en een lijst waarbij ik onderscheid maak tussen mijn originele en kopies).
Ook heb ik een lijst in Word en Powerpoint met een oplijsting van alle films met plotbeschrijvingen (gekopieerd van moviemeter). In Word heb ik de films voorzien van links naar de film op imdb en op moviemeter. In Powerpoint heb ik de films voorzien van een filmposter van eigen keuze. Deze kopieer ik meestal van MoviePosterDB.com - The biggest source for digital movie posters waar je van heel veel films posters vinden kan, soms in diverse designs en landen. Om echt DVD's te beheren om exact te weten welke versie ik heb en de cover gebruik ik catawiki. IK hou er wel van om lijstjes te maken.

handelaar
-
- 269 berichten
- 79 stemmen
Wie van de Ant Movie catelog (AMC) gebruikers heeft sinds deze maand ook problemen met het programma?
Ik gebruik het al jaren maar sinds deze maand kan ik niets meer met AMC in combinatie met Moviemeter. Heb het een tijdje afgezien of er nieuwe updates voor handen waren maar de problemen blijven met moviemeter.

handelaar
-
- 269 berichten
- 79 stemmen
Het probleem is opgelost in de nieuwe release van AMC 4.2.1 Beta (update 10/08/15)

Onderhond
-
- 87454 berichten
- 12506 stemmen
Op hoop van zegen:
iemand een idee of er één of ander pakket al bezig is met een universal app voor Windows 10. Allemaal wel leuk dit soort software, maar zou fijn zijn moest ik het gewoon op desktop + phone in dezelfde app hebben zitten.

j0enne
-
- 9597 berichten
- 3692 stemmen

Humphrey
-
- 370 berichten
- 314 stemmen
Al jaren gebruik ik Ant Movie Catalog tot grote tevredenheid. Bij updates kan er wel eens iets mis gaan, maar dit wordt altijd snel verholpen. Zeer overzichtelijk en poepsimpel om mee te werken.
Kijk wel uit van welke site je het programma download ( malware e.a.)

lars-pixar
-
- 1459 berichten
- 3801 stemmen
Mensen verklaren mij voor gek... zelf houd ik mijn dvds bij via een stapeltje A4 blaadjes.
Ja, dat betekend dat ik elke dvd opschrijf met de daarbij horende informatie.
Elk jaar plan ik een 3 daagse waarbij ik mijn collectie opnieuw sorteer en de lijst naloop, zo zit ik nu aan de 504 dvd's waar ik op de lijst weer verder kan met noteren.
Zelf heb ik er geen problemen mee dat ik het noteer op papier, ik doe het zelfs met plezier!

Dk2008
-
- 11036 berichten
- 760 stemmen
Mensen verklaren mij voor gek...
Nou ja gek. Wel veel werk. (Waar is de computer voor? )
Ik doe het gewoon in Office/Word en dan print ik het eens in de zoveel tijd uit. De volgorde van de lijst is zoals ze in de kast staan. Alleen de boxen staan apart in de kast, maar niet in de lijst. Dan kan ook meteen zien hoeveel ik er heb.