- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Dvd database software - je filmcollectie beheren
Dvd database software - je filmcollectie beheren

Jurruh
-
- 25 berichten
- 263 stemmen
Ik ben al een tijdje op zoek naar een handige site / programma (nee niet MM ) om je dvd-collectie online te showen. Dus het moet eigenlijk makkelijk zijn om films toe te voegen, top-lijstjes te maken, informatie er bij te geven, subcategorieën te maken en dergelijke. Ook moet de site natuurlijk een externe url krijgen, omdat ik dan de link naar vrienden kan sturen.
Wie kan me hieraan helpen?

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik ben er ook eens aan begonnen. Zal wel een werk van lange adem worden. Hopelijk lukt het mij een beetje.

bas24
-
- 10 berichten
- 1 stemmen
Weet iemand een gratis programma, waarmee je je eigen dvd collectie mooi kan weergeven met titel foto enz.
Moviecollector is een programma, maar daar is een creack voor nodig.
Wie kan mij helpen.
gr

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik kwam er niet uit met die DVD profiler dus heb ik het maar gewoon bij mn Excell bestandje gehouden. Vond het erg irritant.

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8440 stemmen
Is anders een bijzonder fijn programma ...

roger
-
- 206 berichten
- 55 stemmen
Inderdaad erg makkelijk. Gewoon even de nummers van de barcode invullen, effe checken of je de goede versie hebt en dan in de collectie opslaan.
Alleen: ik begrijp nog steeds niet hoe ik mijn collectie voor anderen zichtbaar maak. Wederom gaarne uitleg maar dan echt stapje voor stapje.

bas24
-
- 10 berichten
- 1 stemmen
Ik heb sinds kort ook dvd profiler gebruikt, het is inderdaad een top programma, mooi overzicht van mij dvd collectie.
Maar ja hoe je het naar iemand anders kan sturen is mij ook niet bekend, die optie staat er ook niet bij volgens mij.
Missss weet iemand hier meer over grtzz

Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
De url kopiëren en als linkje versturen.

Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad erg makkelijk. Gewoon even de nummers van de barcode invullen, effe checken of je de goede versie hebt en dan in de collectie opslaan.
Alleen: ik begrijp nog steeds niet hoe ik mijn collectie voor anderen zichtbaar maak. Wederom gaarne uitleg maar dan echt stapje voor stapje.
Dan moet je naar boven met je muis bij 'bestand'... Dan heb je bestand - Collectie - DVD - Bekijk - Online etc.D
Dan moet op 'online' klikken en dan op 'My Profiler'. Als je dat gedaan hebt, krijg je een schermpje met daarop je naam & wachtwoord. Moet je dan ff intypen, als je aangemeld bent bij DVD Profiler...
Maar dan druk je op 'volgende' en dan op het vakje 'Download van my profiler'...
Dan download hij alles naar je site...
Hopelijk is dat wat je bedoelt...

bas24
-
- 10 berichten
- 1 stemmen
there is no online connection available staat er als ik me aanmeld volgens deze nanier.
Wel vreemd, iemand enig idee
grttzzz

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8440 stemmen
Hier staat het volgens mij goed in uitgelegd:

bas24
-
- 10 berichten
- 1 stemmen
dank u, het is gelukt om de site online te krijgen. Ik heb alleen nog 1 probleem ( lastig he ) 1 dvd staat wel in het programma maar krijg hem niet op mijn site terwijl ik wel upload, is de film The Descent, weet iemand hoe dit kan??
Grtzzz

bas24
-
- 10 berichten
- 1 stemmen
ook heb ik de dvd van Eddie murphy met de show raw. is een import versie, krijg ik er ook niet op bij me site???
Weet iemand hoe dit kan

Pierlala
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Filmdragers > Algemeen > DVD Webservice:
Hoi,
Heeft iemand een idee waar ik een webservice kan vinden waarmee je informatie over een bepaalde dvd op kan halen?
Ik wil namelijk mijn dvd collectie online zetten en via een webservice info over de dvd ophalen, bijvoorbeeld op isbn nummer of titel.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Met vriendelijke groet,
Paul

Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Ik kan je DVD Profiler aanraden. Daarmee staat je collectie op je harde schijf en op het internet. Op internet ziet het er dan zo uit. Je kunt het programmatje hier downloaden, daar moet je je trouwens ook inschrijven.
Je kunt DVD's toevoegen door middel van de barcode, titel, of disc-id (DVD Profiler leest dan de disc die in je speler zit).

JP
-
- 620 berichten
- 262 stemmen
Ik baal altijd een beetje van die niet scherpe covers bij DVD Profiler. Is er niet een dergelijk programma waarbij dit beter is?

stinissen (crew films & series)
-
- 22778 berichten
- 75056 stemmen
collectors .com

Fotoontje
-
- 9 berichten
- 9 stemmen
In De Site > Algemeen > plugin voor Personal Video Database:
Ik heb het niet zo op IMDB; erg summier en wazige plotomschrijving. Moviemeter doet dat stukken beter en ligt beter in dezelfde smaak, want het is nederlands....
Het zou dus erg handig zijn als er iemand een plugin zou kunnen schrijven/maken voor het programma ''Personal Video Database''
Kun je op Personal Video Database - Index - videodb.info downloaden.
Is een erg goed stukje gratis software, maar ja...alle data dus wel engels! Dus als er een programmeur onder de filmfanaten zit, laat je gelden!

Lionheart
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik ben opzoek naar 'n software programma voor mijn dvd's
Wie kan mij helpen aan die sofware?
ik hoor het graag
Groetjes, Mike

tsjidde
-
- 2112 berichten
- 4010 stemmen
Met DVD Profiler kun je je DVD-collectie beheren en indien gewenst online weergeven. Zij bieden zowel een gratis versie, als een uitgebreidere versie waarvoor je (éénmalig) moet betalen.

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8440 stemmen
De gratis versie is nu wel heel erg beperkt geworden ...

streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Ik heb ook DVD Profiler geprobeerd en vond het niks. Ik heb geen zin om ervoor te betalen.
DVDaficionado vond ik uitstekend (en geen software), totdat het totaal veranderd was een paar weken geleden. Ik ben nu met DVDSpot gegaan (ook web-based), hoewel ik nog een aantal Nederlandse DVDs moet toevoegen.

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De gratis versie is nu wel heel erg beperkt geworden ...
Inderdaad. Ik had de vorige versie nog op mijn pc staan en ik heb mij een dikke maand geleden laten verleiden om de nieuwste gratis versie te installeren. Het resultaat is dat ik ze nu allemaal zelf kan zien, maar dat er slechts vijftig 'online' komen.

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8440 stemmen
Van de oude versie is de catalogus nu niet meer te verversen .

Fotoontje
-
- 9 berichten
- 9 stemmen
ik vond net ''All my movies'' die wel de gegevens van moviemeter gebruikt. Nu alleen nog het plaatje...!

tsjidde
-
- 2112 berichten
- 4010 stemmen
Ik heb een tijdje geleden na lang wikken en wegen gekozen voor de betaalde versie van DVD Profiler (éénmalig $29,95, omgerekend €22,73) en ik heb daar tot nu toe nog geen moment spijt van gehad. Het programma is mooi uitgevoerd en beschikt over vele mogelijkheden, en is wat mij betreft het geld zeker wel waard.