• 13.891 nieuwsartikelen
  • 171.834 films
  • 11.447 series
  • 32.492 seizoenen
  • 634.881 acteurs
  • 197.271 gebruikers
  • 9.233.268 stemmen

Dvd database software - je filmcollectie beheren

zoeken in:

Michail

• 9 berichten
  • 6 stemmen

In DVD en VHS > Algemeen > Online dvd manager:

Hoi, ik ben op zoek naar een online dvd manager. Ik hoef geen client-software ofzo, ik wil het gewoon online kunnen doen zodat ik er ook overal bij kan.

Ik heb een eigen webhost waar ik het op wil draaien, dus zoiets als DVDSpot is uitgesloten.

Ik heb al veel gezocht, maar niet echt iets gevonden. Het zijn voornamelijk offline producten waar je op uit komt, en dat is niet wat ik zoek.

Hoop dat hier iemand me kan helpen.

Groeten, Michail

Michail

• 9 berichten
  • 6 stemmen

DVD Profiler is overigens ook geen optie. Ik vind het programma niet gebruiksvriendelijk en het online gedeelte ziet er enorm lelijk uit!

Dus ik hoop dat iemand iets beters weet

MacGyver

• 14 berichten
  • 3168 stemmen

Ik ben al een tijdje op zoek naar een programma die gegevens van MovieMeter importeert. ''Personal Video Database'' en 'All My Movies'' voldoen mij niet echt.

Zijn er nog meer van dit soort programma's die gegevens van MovieMeter importeert?

charliEish

• 4 berichten
  • 0 stemmen

je verdiepen in php en zelf iets maken heb ik ook gedaan => www.rmdb.nl

SpikeR

• 143 berichten
  • 620 stemmen

DoBs ... ?

Versie 1.7.1 heeft vanaf nu MovieMeter ondersteuning, hiermee kunt u ook film informatie ophalen van de website MovieMeter.nl. Verder zijn er nog een aantal bugs opgelost en intern weer aardig wat code gewijzigd.

Na deze release staat versie 2.0 in de planning, deze versie zal waarschijnlijk wat in layout veranderen, maar de grootste verandering zal het zijn dat DoBs meerdere talen gaat ondersteunen.

even een Linkje..

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Voor Mac/Apple gebruikers raad ik DVD Pedia aan. Ik gebruik deze zelf en ben zeer content. Ook voorzien van een "moviemeter" automatisch zoeksysteem bij het invoeren van titels. Evenals scan mogelijkheid m.b.v. een scanner (hoe anders?) en diverse templates om uit te kiezen hoe je een lijst wilt exporteren, als html, voor op je i-pod, als tekst bestand en vele vele andere mogelijkheden.

Echt een top programma! En nu ik een apple account heb kan ik zelfs met 1 druk op de knop mijn dvd collectie lijst direct online updaten.

SpikeR

• 143 berichten
  • 620 stemmen

DoBs misschien, vandaag aan het toevoegen en haald gegevens op van o.a. moviemeter.nl

Versie 1.7.1 heeft vanaf nu MovieMeter ondersteuning, hiermee kunt u ook film informatie ophalen van de website MovieMeter.nl. Verder zijn er nog een aantal bugs opgelost en intern weer aardig wat code gewijzigd.

hier de link

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Handig!

Mescaline

• 7047 berichten
  • 2964 stemmen

Ze hebben alleen niet aan linux gedacht pff..

kefjuh

• 2 berichten
  • 1 stemmen

Ik heb me echt rotgezocht hier, maar niet echt een goed antwoord kunnen vinden. Mocht iemand toch het goede topic geven, dan zal ik me heel erg gaan moeten schamen in een hoekje

Ik zoek dus software om mijn DVD Collectie te beheren ..

- DVD Profiler heeft niet alle films die ik heb;

- DoBs heef teveel fouten;

- AllMyMovies & MovieCollector (Collectorz.com) zijn in het Engels

Dus, wat er over blijft? Naar mijn mening niets. Wat ik dus zoek:

- Een programma als DVD Profiler

- Mét functie om via MovieMeter gegevens op te halen

- Mét functie om je collectie uit te printen

Ik hoop dat iemand nog iets weet, en anders ga ik gewoon aan de Excel

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

- DVD Profiler heeft niet alle films die ik heb

Dan vraag ik me af welke soort films jij kijkt. Van de ongeveer 900 dvd's die ik heb kan ik er op Profiler misschien 5 niet toevoegen (maar van 4 wel een alternatief). Resteert er nog 1 (Ballad of Narayama), een vrij nieuwe dvd nog, die binnenkort ook echt wel toe te voegen valt. En ik heb toch wel vreemde/zeldzame titels in mijn collectie. Zelfs twee Bootlegs (!!!!) heb ik toe kunnen voegen. Perfect programma.

kos

• 46508 berichten
  • 8700 stemmen

The Corporation kon ik ook niet vinden.

SpikeR

• 143 berichten
  • 620 stemmen

kefjuh schreef:

Ik heb me echt rotgezocht hier, maar niet echt een goed antwoord kunnen vinden. Mocht iemand toch het goede topic geven, dan zal ik me heel erg gaan moeten schamen in een hoekje

Ik zoek dus software om mijn DVD Collectie te beheren ..

- DVD Profiler heeft niet alle films die ik heb;

- DoBs heef teveel fouten;

- AllMyMovies & MovieCollector (Collectorz.com) zijn in het Engels

Dus, wat er over blijft? Naar mijn mening niets. Wat ik dus zoek:

- Een programma als DVD Profiler

- Mét functie om via MovieMeter gegevens op te halen

- Mét functie om je collectie uit te printen

Ik hoop dat iemand nog iets weet, en anders ga ik gewoon aan de Excel

als je het dan goed wil doen gebruik dan access

toevoeging om in dobs moviemeter.nl gegevens op tehalen is pas toegevoegd, die bug problemen ondervind ik ook.

Maar!

even toevoegen met de gegevens van Imdb en later als de bug is opgelost kan je alsnog gegevens van moviemeter.nl plaatsen

er word continue aan gewerkt en dingen aan toegevoegd

cyberde

• 1 berichten
  • 3 stemmen

Leuk dat mijn programma wordt aangehaald door SpikeR De ondersteuning voor MovieMeter is helemaal werkend, samen met feedback van gebruikers heb ik zover mogelijk de bugs er uit gehaald.

Toch wil ik je nog eens aanraden DoBs te proberen

http://dobs.cyberde.nl en feedback is altijd welkom!

Een hele mooie oplossing zou een samenwerking zijn met moviemeter zodat mijn parser de site niet hoeft te verweken maar direct informatie van moviemeter kan ophalen middels een speciale pagina. Maar men kan alleen hopen

Krenton

• 3 berichten
  • 7 stemmen

Ik persoonlijk ben zeer tevreden over het programma All My Movies.

Ik lees in 1 van de vorige berichten dat AMM in het engels is, maar het programma is wel degelijk in te stellen op de Nederlandse taal !

Verder kan All My Movies ook als 1 van de weinige, met 1 druk op de knop, film informatie ophalen van moviemeter.nl. Er wordt automatisch een cover bijgezocht op Amazon of DVDempire, deze hebben mooie grote covers.

All My Movies heeft ook de mogelijk om je database te exporteren naar een HTML file, zodat je meteen je films kan delen met andere d.m.v. een mooie website.

Er zitten standaard verschillende templates bij, maar er zijn ook custom templates gemaakt zoals bv deze:

http://www.jarl.gnr.gr/test2/test2.html

Persoonlijk vind ik dit een erg goed uitziende site met een handige zoek en sorteer functie. En zoals je ziet ook dit in het Nederlands.

Het programma zelf kun je ook customizen met verschillende skins.

Je kunt gemakkelijk je uitgeleende films ermee bijhouden

Je kunt je films importeren vanuit een excel file, misschien handig voor de eerste keer.

enz. enz.

Voor meer info kun je gaan naar de site van bolidesoft:

http://www.bolidesoft.com/allmymovies.html

Ik kan het echt iedereen aanraden om de nieuwste versie eens te proberen

ik heb van de week gekeken als ik een plugin kon maken voor Index of / - vcddb.konni.com

Het is wel lastig om te doen dus hulp is altijd gewenst!

Index of / - vcddb.konni.comforum/viewtopic.php?p=3838

ook is het jammer dat moviemeter geen goede acteurs lijst heeft .

opendb heeft de mogelijkheid om van meerdere sites info te halen.

Home · pellcorp/opendb Wiki · GitHub - opendb.iamvegan.net

zo kan je plot etc. van moviemeter halen en acteurs van imdb of amazon

Ik ben op zoek naar een programma om ten eerste mijn dvd collectie te beheren maar ook ten 2de dat dienst doet als mediaplayer.

bestaat er een programma dat beide functies vervult zodat ik al mijn dvd op mijn computer kan storen en na een bepaalde dvd gekozen te hebben uit de database deze dvd onmiddelijk kan afspelen op mijn computer

Heeft er iemand een idee waar ik zoiets kan vinden?

greetz

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Velen hebben allerlei programma's die ze gebruiken voor hun database. Ikzelf begon met Excel maar dat werd op een gegeven moment zo groot dat het onoverzichtelijk werd. Daarna dus allerlei gratis programmatjes uitgeprobeerd maar op allen waren er wel meerdere dingen op aan te merken. En aangezien ikzelf het leuk vind om dingen te leren en te doen, dacht ik ach, waarom niet een eigen offline database maken (online ben ik tevreden met IMDB en MM). Het makkelijkste en handigste leek mij MS Access alleen het nadeel is dat je begint met noppes aan informatie (cast, filmomschrijving, ...) en dus alles moet zelf moet invoeren, maar tegenwoordig kost dat me nauwelijks 10 minuutjes per film, dus dat valt reuze mee.

De database is gevormd om één tabel ( genaamd 'XXX' om onderaan de lijst te komen ) waarin alle velden voorkomen.

(afbeelding)

Daaromheen is een formulier gemaakt (genaamd 'Films') welke daarvan is afgeleidt. In iedere veld, zoals bijvoorbeeld bij 'Cast', kan je direct de info selecteren.

(afbeelding)

En als het niet in de lijst staat, dan voeg je het toch gelijk toe...

(afbeelding)

En uiteindelijk ziet een compleet ingevoerde film er dan zo uit:

(afbeelding)

De meeste info in het formulier komt uit de desbetreffende tabel. Naast overzichtelijkheid, is het prachtige hieraan dat als je een bedrijf selecteert, je gelijk kan zien bij welke film die betrokken is geweest. Dit geldt dus voor alle tabellen die er staan, zoals een specifieke regisseur, de status, land, een personage, een acteur/actrice, ... (werkt nog niet 100%, zie laatste aandachtpunt helemaal beneden).

(afbeelding)

Verder kan je ook Queries maken voor wat dan ook. Momenteel heb ik er maar eentje, namelijk over films die zijn ingevoerd maar nog niet zijn afgemaakt. Je moet toch ergens overzicht houden .

(afbeelding)

Dit kostte mij 1 weekje (met online hulp bij een forum natuurlijk ) waarbij mijn kennis ervan noppes was. Wat ik dus wil zeggen is dat eigenlijk alles wat je maar wil mogelijk is! En dat is nu precies wat ik wil. Ik heb er wat moeite in moeten steken (qua programmeren, invoeren info,...), maar ik heb alle vrijheid die ik wil. Alles is aan te passen wanneer ik wil, hoe ik wil, ... Noem maar op. Qua uiterlijk, taal, gebruiksvriendelijkheid, nieuwe opzet, ...

Het is echter nog niet af. Enkele dingen ik nog wil aanpassen cq toevoegen aan de form zijn o.a.:

- veld 'Oordeel' uitbreiden met '+' en '-' welke voor de waarden 0,25 en 0,75 staan i.p.v. de huidige waarden die verspringen om de 0,5.

- veld toevoegen die laat zien wat de vorige film in de reeks is en tevens moet het aanklikbaar zijn om er gelijk heen te gaan.

- veld toevoegen die laat zien wat de volgende film in de reeks is en tevens moet het aanklikbaar zijn om er gelijk heen te gaan.

- veld toevoegen met het filmbudget

- veld voor de top 250 toevoegen welke automatisch wordt aangepast bij iedere nieuwe filminput

- velden 'Top 10' en 'Flop 10' aanpassen zodat automatisch de desbetreffende genre (bijv 'Animatie') verschijnt bij de desbetreffende film o.b.v. de score

- veld 'Status' uitbreiden met de optie 'Nog In Productie' (5 seconden werk ).

'bugjes':

- bij invoeren data in de formulier wordt de teken ' niet geaccepteerd. Dus Jordy 'Moviemeter' De Jong accepteert die niet. En aangezien ik toch echt de ' wil gebruiken, moet ik het in de tabel zelf invoeren. Waarschijnlijk (en hopelijk) een simpele wijziging in de programmeercode, en zo niet, dan gewoon op de simpele manier namelijk de " gebruiken . Dus Jordy "Moviemeter" De Jong

- de tabellen, bijv 'Personages', laten alleen een waarde zien als alle desbetreffende velden zijn ingevuld met precies dezelfde gegevens. Dus als er bij 'Personage' niet 4x Harry Potter staat, dan staat de naam wel gewoon in de tabel 'Personage' maar staat er niet bij in welke films die personage voorkwam. Staat op nr 1 van mijn lijst om te fixen!

En dit is dan mijn eigen gebrouwde database .

kos

• 46508 berichten
  • 8700 stemmen

Bedankt voor de uitwerking. Als het vakantie is zal ik het eens proberen. .

Observator

• 18281 berichten
  • 3546 stemmen

Inderdaad dank voor je uitgebreide uitwerking. Is een hoop werk, maar het resultaat mag er wezen. Het handige is dat je eigen baas bent over je database en dat je niet alles in een voorgeprogrammeerde standaard hoeft te stoppen. Je kunt het naar eigen wens uitbreiden en wijzigen. Als je een beetje met Access om kan gaan kun je er ook nog allerlei aan elkaar gelinkte informatie uithalen in een nieuw formulier (bijvoorbeeld alle films met waarde-oordeel 5*, alle films uit Duitsland waar je op gestemd hebt, alle films met een 0,5* waar George Clooney in speelt. Kunt het zo gek niet verzinnen).

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Interessant, maar ik heb alles gewoon in een simpel excelbestand verwerkt. Ik kan dus zoveel regels toevoegen als ik zelf wil, zonder rekening te houden met de formaten van het programma. Bovendien is een hoop informatie overbodig (voor mij): gezien, bezit, cast, etc. Zo uitgebreid hoeft het voor mij allemaal niet. En Excel gaat erg lang mee. Als het verouderd is dump je het gewoon in een nieuw bestand.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Heb nog steeds alles (LP's, Cassettes, CD's, VHS, [music]DVD) in Excel staan, werkt prima.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Dogie Hogan schreef:

Heb nog steeds alles (LP's, Cassettes, CD's, VHS, [music]DVD) in Excel staan, werkt prima.

Kort door de bocht gezegd, is het in feite gewoon 1 excel bestand (zie maar het eerste plaatje) met een extra optie om het te bekijken zoals op Moviemeter. Verder heeft het allerlei voordelen zoals:

Cosmetisch

- het oogt veel beter

- je kan het net zo mooi/lelijk maken als je wilt (plaatjes, etc...)

Overzichtelijkheid erg belangrijk!

- alle info zie je in 1 ogenblik overzichtelijk in je scherm; krijg dat maar eens gedaan in excel!!! Mij is dat nooit gelukt in al die jaren.

Betere functies

- zoeken/sorteren is een stuk makkelijker (ik hoef maar 1 knop in te drukken om bijvoorbeeld alle films uit 2006 te zien, of alle films van 1 regisseur, etc...)

- het is uit te breiden / in te korten net zo veel als je wilt (wie zegt dat je cast erin moet hebben? je bepaald zelf de info)

- je kan de info die je wilt transporteren naar wat dan ook (excel, tekstbestand, ...)

- je kan info snel en simpel combineren (bijvoorbeeld als je wilt weten welke films Tim Burton heeft gemaakt met Johnny Depp, ...)

Dit alles is natuurlijk ook van toepassing op andere zaken zoals boeken, muziek,games, etc... Je kan het zo gek niet bedenken.

Eigenlijk is de enigste reden om er niet aan te beginnen het werk dat verzet moet worden (hoewel er ook mensen zijn die houden van 'sharen' ). Dit en het feit dat de mens niet van veranderingen houdt .

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

@Legan

Moet 'men' zo'n database nu zelf opnieuw ontwikkelen? Is het niet mogelijk dat je het gewoon geeft?

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

dragje schreef:

@Legan

Moet 'men' zo'n database nu zelf opnieuw ontwikkelen? Is het niet mogelijk dat je het gewoon geeft?

Legan schreef:

(hoewel er ook mensen zijn die houden van 'sharen' ).

Ik dacht dat ik hiermee mijn opinie erover duidelijk had gemaakt . Alleen nog de kleine rimpels eruithalen (deze maand nog) en dan is het wat mij betreft 100% klaar. Natuurlijk wil ik de database best geven hoe het nu is mocht iemand ermee willen spelen. Gewoon een beetje rondkijken (klooien) of het wat voor je is, zelf dingen aanpassen, etc... Een PM met email is genoeg, hoewel ik toch even zou wachten op die laatste rimpeltjes voor een eventuele uiteindelijke overzetting.

606

• 23834 berichten
  • 12044 stemmen

hoe krijg ik een regristratiesleutel

snap er niks van elke keer als ik wil vragen moet ik er een invullen

hoeft niet kom ik net achter

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

@Legan

Duidelijk! Sorry, ik had je reactie over het weggeven van de database eerder niet gelezen.

MXO

• 1449 berichten
  • 532 stemmen

Heel duidelijk Legan. Ik ben ontzettend benieuwd en ik zou het programma graag willen gebruiken zodra de rimpels eruit zijn!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik heb nu ook al een paar maanden Personal Video Database.

Ik ben er zeer tevreden over, maar ik zoek nog naar één ding: hoe moet ik mijn gegevens updaten?

Voor mijn films is het niet zo erg maar ik ben ook een database van acteurs en regisseurs aan het opbouwen en die zou ik toch regelmatig eens vernieuwen.

Kilianh

• 1 berichten
  • 1 stemmen

Wow, dat ziet er erg handig en overzichtelijk uit. Heb je uitwerking gelezen, maar kom er nog niet helemaal uit. Heb je toevallig nog een link van het forum of een andere website waarop het uitgelegd staat. Alvast bedankt!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.