• 13.460 nieuwsartikelen
  • 170.831 films
  • 11.285 series
  • 32.138 seizoenen
  • 632.875 acteurs
  • 196.721 gebruikers
  • 9.201.382 stemmen

Dvd database software - je filmcollectie beheren

zoeken in:

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Ik gebruik Movie Collector, een applicatie van Collectorz.com.

Het heeft een uitgebreide 'loan manager' waarin je kan aangeven wat uitgeleend is, aan wie en de duur (en evt. tijdsoverschrijding).

Daarnaast maakt het je leven ook wat gemakkelijker doordat je barcodes kan invoeren (handig voor alt. edities van films) en haalt het haar info uit imdb.

Ik hoop niet dat dit als spam wordt aangezien...

Ik ben momenteel bezig met een online dvd database...

dvdcollector

Momenteel is het mogelijk om jezelf voor een testaccount aan te melden, heb je serieus interesse, mail me dan op [email protected]

Pipoo!

• 446 berichten
  • 2635 stemmen

Hah! DVD collectie up to date houden. Al jaren beoefen ik deze sport zeer fanatiek.

Vroeger alleen in word. Voor elke film de poster met daaronder een nummer en de titel.

Later, toen nog met intervocative dvd profiler gestart. Dat verliep niet zo succesvol door licentieproblemen enzo.

Tegenwoordig hou ik het op veschillende manieren bij, aangezien in de loop der jaren verschillende keren collecties zijn zoekgeraakt door crashes en dat soort dingen. Ik heb dat word documentje jaren geleden opnieuw moeten maken, ik gebruik een simpel accessbestand, natuurlijk heb ik mijn collectie hier op moviemeter staan en ik ben onlangs begonnen met, nu onder invelos, dvd profiler.

Denk niet dat ik ooit nog opnieuw moet beginnen hehe

handelaar

• 268 berichten
  • 79 stemmen

Ik begrijp niet dat er niet zoveel gebruik van Ant Movie Catalog gebruik maken. Het is gratis en zeer gebruiksvriendelijk, ik heb er mijn hele collectie mee aangelegd en dat zijn er vele, vele duizenden!

Werkt perfect met oa. moviemeter maar ook andere sites, je kunt ook op diverse sites informatie over films inwinnen en het copieren/plakken in Ant Movie Catalog als er geen info in betreffende film sites te vinden is bijv. natuur series, tv series of adult films.

Verder kun je de aangemaakte info weer opzoeken onder steekwoorden, jaartal, acteur, director, genre of zelfs bekijken aan wie je een bepaalde dvd hebt uitgeleend en dat allemaal met een gratis programma die overzichtelijker is dan zijn betaalde.

Micromaniac

• 5 berichten
  • 16 stemmen

In Filmdragers > Apparatuur > GEZOCHT: Software voor dvd collectie:

Ik ben op zoek naar software om een (flinke) dvd collectie in op te slaan.

- Liefst gratis

- Mogelijkheid om online informatie op te halen (Moviemeter.nl?)

- Bij voorkeur Nederlandstalig

Tevens wil ik graag dat filmtitels die beginnen met 'A' of 'The' gewoon bij de A of de T terechtkomen. Dus "A midsummer murder" graag bij de A en niet opgeslagen als 'Midsummer murder, a"

En "10 things I hate about you" bij de T (Ten things I hate about you).

Lastig? Ik weet het, daarom roep ik jullie expertise ook in..

Elineloves

• 24062 berichten
  • 3620 stemmen

Wat dacht je van moviemeter zelf? Geen optie?

Anders ken ik nog collectorz en allmymovies.

L_T_B

• 266 berichten
  • 504 stemmen

Niet gratis, wel online gegevens ophalen; Collectorz. Ik gebruik het zelf ook (de muziek-variant).

Beste,

Is er iemand van jullie die weet hoe je zelf filmgegevens kan maken' b.v. in word of excel of een ander programma, en deze dan koppelen aan windows media center. Zou handig zijn om zelf gemaakte films te voorzien van bijkomende gegeven,s of gegevens die je alleen in het engels vindt, te veranderen in het nederlands.

Met dank,

Groetjes....Johnny

fubar82

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Eric's Movie Database is gratis software waarin je een filmcollectie kan beheren. Gebruik het zelf al 2 jaar en bevalt perfect. Het programma maakt gebruik van vooral gebruik van de imdb site om informatie op te halen, maar je kan in de instellingen ook kiezen voor moviemeter.

Verder heb je de mogelijkheid om voorvoegsels (the, a etc.) bij filmtitels wel of niet weer te geven en kan je ook allerlei gegevens exporteren naar bv. word. Kortom prima programma dat heel simpel werkt en toch vele mogelijkheden biedt. Mijn collectie bevat inmiddels ruim 700 films en toch is het makkelijk zoeken in de database.

Voor een recensie, zie:

EMDB (Eric's Movie Database) - Computer!Totaal - computertotaal.nl

Het eindoordeel van computertotaal:

EMDB heeft een eenvoudige en overzichtelijke interface.

EMDB 0.59

Prijs Gratis

Taal Nederlands

Medium 824 KB download

OS Windows 2000/XP/Vista

Systeemeisen Pentium 667 MHz, 64 MB geheugen, 2 MB harde-schijfruimte

Maker Wicked & Wild Inc

Oordeel 9/10

Pluspunten

Volledig gratis

Gebruiksvriendelijk

Nederlandse versie

Uitgebreide database

Minpunten

Geen datum instellen bij uitleenfunctie (inmiddels opgelost)

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Legan schreef:

Voor wie er zelf eentje wil bouwen of wat dan ook (volledig op eigen risico natuurlijk ), is de database hier te downloaden (Access 2007 bestand).

Aangezien deze link niet werkt en Legan zich uit heeft geschreven, iemand misschien een link waar ik een dergelijke database in elkaar kan zetten?

U-96

• 11870 berichten
  • 1945 stemmen

Aangezien deze link niet werkt en Legan zich uit heeft geschreven, iemand misschien een link waar ik een dergelijke database in elkaar kan zetten?

Ik doe het in Excel. Het leuke daarvan is dat je alles eigenhandig kunt bewerken en leuke statistiekjes kunt maken. Zo is het gemiddelde jaartal van mijn films bomfortioneel genoeg mijn geboortejaar.

elcé

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind de database van "Legan" een schitterende tool om alle gegevens over film te stockeren. Jammer genoeg werkt de link niet meer. Heeft iemand toch nog de gegevens van deze database ?

elcé

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Heeft u ondertusssen meer gegevens kunnen ontvangen mbt de filmdatabase van"LEGAN" ?

elcé

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Heeft iemand raad m.b.t. een hyperlink naar IMDB zodat de afbeelding zichtbaar is en niet enkel de http in access

Hwijker

• 3 berichten
  • 0 stemmen

MariekevdV schreef:

Ik zoek een programma waarmee ik een hele collectie dvd's kan toevoegen, ook per categorie.

En dan dat ik de collectie op bijv. internet kan zetten, of een andere mogelijkheid dat andere mensen de collectie ook kunnen bekijken.

Welk programma kan ik dan het beste gebruiken?

EMTB maakt een kant-en-klaar HTML site-je voor je aan ... ff de index aanpassen en uploaden maar!!

Ik hoop dat dit niet wordt aangezien als dikke vette spam, maar ik heb momenteel versie 2 van mijn website gelanceerd! Op mijn website kun je online je dvdcollectie beheren en daarom overal waar je ook ben bekijken en/of updaten. Je hebt dus geen eigen website nodig om je collectie te beheren. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden? Echt!

Neem maar even een kijkje op www.dvdcollector.nl

DjPhantom

• 11 berichten
  • 2 stemmen

Jurruh schreef:

Ik ben al een tijdje op zoek naar een handige site / programma (nee niet MM ) om je dvd-collectie online te showen. Dus het moet eigenlijk makkelijk zijn om films toe te voegen, top-lijstjes te maken, informatie er bij te geven, subcategorieën te maken en dergelijke. Ook moet de site natuurlijk een externe url krijgen, omdat ik dan de link naar vrienden kan sturen.

Wie kan me hieraan helpen?

Ik maak gebruik van DOBS

DoBs - dobs.cyberde.nl

Hierin kun je zelfs een klantenbestand o.i.d . aanmaken door op de desbetreffende naam te klikken kun je aangeven dat hij de film in bezit heeft.

Kijk maar even of je het wat vindt... ikzelf maak er al enige jaren gebruik van en kan zowel via imdb als moviemeter films in je database toevoegen.... en nu het mooiste ... 't is gratis....

Pokje

• 4 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Database:

Hallo,.

Ik ben op zoek naar een database waarmee ik een grote verzameling films

kan inlezen en catalogiseren. Dit natuurlijk het liefst, volledig automatisch, dus

niet handmatig alle gegevens invoeren !

Het gaat om veel films op DVD - CD - HDD

Tevens gaat het om veel verschillende bestands extensies

.avi - divx - video_ts en alle nieuwe formaten

Het zou prettig zijn wanneer deze database ook instaat is gegevens op te

halen van b.v. IMDB en misschien zelfs Moviemeter.nl, hierbij denk ik aan

film inhoud en foto´s

iemand een goeie tip ?

grtz

Pokje

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Hoi Stinissen,.

Bedankt voor de tip

Ik ken deze, het programma bestaat al heel lang en inmiddels moet

er voor betaald worden.

Ik heb net het proggie (free) emdb uitgetest (tip uit een ander forum)

en dit benaderd zo ongeveer wat ik zoek. helaas noch niet optimaal,

veel scanfouten en zeer traag.

Pokje

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Hi,..

Sorry voor de reply op m´n eigen posting

Op het filmforum heb ik dezelfde vraag gestelt en een antwoord gekregen welk ik

ook de leden van dit forum niet wil onthouden. Een filmdatabase die precies

datgene doet wat ik zoek :

1) Catalogiseren van eigen video's

2) Razendsnel Inlezen (scannen) van ALLE mogelijke bronnen

3) Filminfo (imdb)

4) Informatie over acteurs van de geselecteerde film

5) Movieposter

6) Uitleen info

7) Eigen waardering

en nog veel meer,..

http://www.coollector.com

Ik hoop dat ook jullie er wat aan hebben !

grtz

Thorak

• 6341 berichten
  • 1865 stemmen

Ooit heb ik een script gehad (en veelvuldig gebruikt) dat heel erg veel op DoBs lijkt, ook met zo'n 'klanten'/uitleen database er aan. Het zag er grafisch iets kaler uit, maar ik heb het dan ook over een jaar of 10 geleden. Nu ben ik eigenijk opzoek naar een soortgelijk iets, maar dat zowel online als offline gebruikt kan worden. Of een soortgelijk iets waarbij je zelf geen website hoeft te hebben. Iemand een idee? Ik heb hier een aantal dingen gezien die aantrekkelijk zijn, maar het toch weer net niet zijn voor mij. Het liefst iets dat op DoBs lijkt... (Hoewel ik collectorz.com toch ook wel als serieuze optie zie.)

Minotaures

• 7808 berichten
  • 2485 stemmen

Dit is eigenlijk mijn enige bron waar ik verschillende mappen heb waar alle titels staan die ik wil/heb/nog wil zien.

En voor de rest heb ik een Word doc. van de films die ik kan lenen + een A4'tje met leen-titels om even snel in te kijken en door te strepen.

Thorak

• 6341 berichten
  • 1865 stemmen

Ik ben nu een beetje aan het uitproberen met EMDB. Gewoon een offline programma dat HTML codes kan genereren. Morgen kijken of dat makkelijk aan te passen is en dan zien of ik Eric's Movie DataBase kan veranderen in Ed's Movie DataBase!

movierobert

• 168 berichten
  • 1789 stemmen

Waar ik nog niemand over heb gehoord is XBMC(gratis) dat gebruik ik sinds een tijdje.

Alle films die ik op me harde schijf zet, worden automatisch ingelezen in XBMC.

Met een hoop leuke informatie erbij, zo als welke acteurs erin spelen, de regisseur enz.(met foto's)

Dit pakt die allemaal van IMDB of MovieMeter en nog een aantal, ligt eraan welke je kiest.

Ook krijg je een mooi overzicht van alle films met de originele titel, beoordeling , jaar en de cover erbij. Op de achtergrond zie je nog een mooi plaatje van die film wat ze fan art noemen.

Films Selecteren om allerlei genres en de trailer bekijken, je eigen thuisbioscoop krijg je.

Sluit me laptop op de tv aan, doe hem dicht en je kan zo via je televisie door je films heen bladeren.

XBMC review | Consumentenbond

Maar....

Ik heb zelf nog een probleem, ik kan namelijk geen nieuwe video locatie toevoegen meer. Ook kan ik de afspeellijst die ik nu gebruik niet verwijderen. Dit wil ik omdat ik de filminformatie van MovieMeter wil toevoegen, nou staat het namelijk alles in het engels bij mij van imdb, iemand een oplossing?

DickBos

• 23 berichten
  • 4 stemmen

Ik werk met extreme movie manager en kon voorheen wanneer ik een bepaalde film intikte in MovieMeter en dan op Add Movie and Update NOW klikte altijd de film in de database van extreme movie manager zetten.

Sinds kort krijg ik de mededeling:

Sorry, no Movies found on this Webpage, try to navigate to another URL or download Updated scripts.

Nu ben ik op Google bij die scripts geweest, maar daar kom ik ook niet verder.

Weten jullie hiervoor een oplossing.

Want andere URL's vind ik zeer lastig en een hoop films staan er niet op.

Op jullie site is dit wel het geval!!!!!!!

Gr. J@n

Dr. Psycho

• 29 berichten
  • 0 stemmen

Waarom allemaal zo moeilijk doen?

Ik houd het bij in excel en op IMDB .

Thorak

• 6341 berichten
  • 1865 stemmen

Zou het geen goed idee zijn om op deze site het dvd beheersysteem wat uit te breiden en interessanter te maken? Eventueel zelfs tegen een schappelijke betaling?

GentlemanEd

• 1 berichten
  • 4 stemmen

Dobs online is dat er niet, zou wel zo makkelijk zijn.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.