- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Hoeveel dvd's kopen jullie gemiddeld per maand?
Hoeveel dvd's kopen jullie gemiddeld per maand?
Cowboy5
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Niet heel veel (meer), momenteel 1 a 2 per maand.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Grofweg zo'n 10 blu-rays (niet blu-ray's, foei ) per maand. Dvd's vrijwel niet meer, ik ben volop in m'n blu-raycollectie aan het investeren. Zit nu op een kleine 500.
Ik vind het dan ook frustrerend dat je de laatste tijd juist weer titels hebt die in deze regio alleen op dvd uitkomen, zoals Very Good Girls, Lost River en Magic In The Moonlight. Voelt toch alsof het nieuwe album van je favoriete artiest alleen op cassettebandje uitkomt.
SergioMalick
-
- 1057 berichten
- 1638 stemmen
Ik heb vroeger in een 4 jaar tijd zeker 100 Blu-rays en 300 dvds gekocht. Nu ik studeer en geen bijbaan meer heb staat dit aantal op 0 per maand. Meeste films kocht ik ook in de winkel, maar na een tijdje kon je die beter gewoon via internet kopen. Toch verlang ik nog wel naar mijn tripjes door de boudisque en de FRS.
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Gemiddeld zo'n 1x per dag de afgelopen jaren. Maar nu houd ik er mee op...
Dk2008
-
- 10473 berichten
- 769 stemmen
De laatste keer was in oktober 2014, gaat dus goed. Over niet al te lange tijd is het Koningsdag, ben benieuwd hoe het dit keer gaat.
6 dvd's, valt mee.
De laatste maanden toch wel weer redelijk veel dvd's gekocht. O.a. door de vele rommelmarkten, opruiming bij Blokker, enorm aanbod bij Used Products.... Met heel lage prijzen vaak. Een aantal films heb ik weer opnieuw aangeschaft, nadat ik ze heb weggedaan. Boxen en series koop ik dan weer niet, hoogstens een dvd met een aantal afleveringen of het moeten van die special interest dingen zijn.
Ik ben nu al zo'n twee jaar "klaar" met films, dus een eis is toch vaak wel dat ik het minstens vier, vijf keer moeten kunnen zien en ook binnen vier, vijf jaar. Hoewel bij de meeste lukt het wel binnen de drie jaar. En verder als eerder opgemerkt:
Staat leuk in de kast, maar er zit een gaatje in het midden dus die dingen moeten wel draaien.
Het meeste wat ik nu koop, had ik wel al van tv of download, maar dat is .
[Blu-rays begin ik denk ik niet aan, ik ben wel tevreden met dvd, zeker vergeleken met die vhs-banden (niet alleen beeldkwaliteit maar vooral het gebruiksgemak).
Ik vind het wel prettig met ondertitels, en kijkt rustiger dan tv en wat beeldkwaliteit betreft ben ik niet zo van dat perfecte. Ik vind dvd goed genoeg, en extra's vind ik vaak ook een pluspunt, bijvoorbeeld making of's. (Ik vond dat terugspoelen van videobanden ook zwaar irritant of dat ze vastliepen).
Dk2008
-
- 10473 berichten
- 769 stemmen
Met prijzen van zo'n 2-3 Euro ben ik sinds vorige week ook over de streep wat Blu-ray betreft en zal die nu vooral kopen. Ik vind eigenlijk alles beter, beeld, geluid, formaat (ze passen zelfs in de kast waar eerst cd's in stonden, cd's heb ik ook nog maar toch de helft minder dan vroeger), doosjes zelf vind ik ook mooier dan die lelijke zwarte doosjes... Ik heb er nu (al) 10, dan zie je het verschil in ruimte. Wel zal ik me vooral concentreren op de voor mij bekende/betere titels en dus niet hele ladingen kopen omdat het zo goedkoop is.
(Cd's heb ik destijds ook een enorme verbetering gevonden. Sommige mensen zullen zeggen ja maar lp-hoezen zijn veel mooier. Ja maar ja, het gebruiksgemak vond ik toch niet zo geweldig. Het merendeel van lp's heb ik ook al weggedaan. Als je het niet meer draait hoef je het ook niet te bewaren. Dit is meer iets voor echte verzamelaars).
Dk2008
-
- 10473 berichten
- 769 stemmen
Gemiddeld nu wel zo'n 5 à 10 Blu-rays per week. Ik heb eigenlijk nooit zoveel gekocht als de laatste tijd in zo'n korte tijd. Mijn streven is tot de zomer daarna zal het rustiger worden. Veel titels zijn ook niet te vinden als je met Nederlandse ondertitels wil. De animatiefilms gelukkig wel. Dit was destijds ook de reden om dvd's aan te schaffen. (Natuur) documentaires zien er overigens ook prachtig uit.
Dvd's koop ik ook nog wel wat, maar mijn reactie is dan meestal gematigd. Dus dat is een aflopende zaak.
TornadoEF5
-
- 5574 berichten
- 1545 stemmen
1-2 per maand. Laat ik zeggen dat ik er rond de 20 zal kopen per jaar.
Basto
-
- 10455 berichten
- 6960 stemmen
Ik denk zo’n 30-50 titels per maand. Met sommige boxen gaat het hard en ook in mei en november met de (black friday) sales.
Er komt gewoon te veel moois uit (veel upgrades naar 4k of blu ray) en veel gaat verdwijnen (oop), dus beter nu inkopen.