• 155.439 films
  • 9.298 series
  • 27.662 seizoenen
  • 604.333 acteurs
  • 346.565 gebruikers
  • 8.762.512 stemmen

Veel te dure dvd's (/blu-rays)

zoeken in:

The Oceanic Six

• 57692 berichten
  • 3779 stemmen

Bij Filmdragers en apparatuur > Winkels en webshops > Prijzen huren films:

Bij gebrek aan een beter topic zet ik mijn kritiek maar hier neer:

Het valt me op dat films als ze net uit zijn op DVD of Bluray nog steeds peperduur zijn. Films als Jurassic World 2 of M:I Fallout kosten gewoon €24 per film. Echt niet normaal, da's bijna 2 keer je bioscoopkaartje voor diezelfde film.

Welke gek betaalt zo'n bedrag anno nu nog voor voor een enkele titel, zeker als je weet dat de meeste films een paar maanden later wel op iets als Netflix staan of na een paar maanden alweer voor de helft van het geld te koop zijn of bij sites als bol.com voor acties als 3 voor 25. Ik kan me voorstellen als je helemaal gek van iets als Star Wars bent dat je het direct bij release koopt, maar verder? Ik heb zulke titels graag in mijn collectie, maak reeksen graag compleet, maar niet tegen zulke bedragen. Dan kan ik prima maanden wachten. Heb ze toch dan al in de bios gezien. Maar zakelijk gezien lijkt me de eerste 2 maanden of iets in die buurt het belangrijkste, dan is de interesse nog het grootst in je titel.

kappeuter (crew films)

• 69462 berichten
  • 5540 stemmen

Ik koop om die reden nog zelden films op dvd of blu-ray.

Met name als ik een cadeaubon heb die ik kan verzilveren, wil ik nog wel iets aanschaffen. En als ik een OOP titel zie die 2e hands in goede staat wordt aangeboden voor een redelijke prijs.

Ik ben heel blij met mijn collectie maar ik heb er niet zoveel geld meer voor over om deze uit te breiden, met het huidige prijsniveau.

Ik heb Netflix, Film1 en MUBI, maar ook dan mis ik toch nog een boel films en ze zullen er tijdelijk op te zien zijn.

Ik denk dat ik door de VOD 'revolutie' nu ook minder met fysieke dragers heb, maar wel meer met dvd en blu-ray dan met cd's. Die laatste hebben voor mij eigenlijk al jaren geen waarde meer.

Buiten de die hard filmliefhebbers zullen dvd's ook vrijwel geen waarde meer hebben voor de meeste mensen.

En dat zal wel invloed hebben op De toekomst van de dvd

Onderhond

• 86949 berichten
  • 11546 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Welke gek betaalt zo'n bedrag anno nu nog voor voor een enkele titel

Ik, maar dan gaat het vaak om titels die niet meteen bij bol.com of MediaMarkt te bestellen zijn. Sowieso koop ik wel eens een Japanse release, dan ik 24€ gewoon een koopje.

The Oceanic Six

• 57692 berichten
  • 3779 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ik, maar dan gaat het vaak om titels die niet meteen bij bol.com of MediaMarkt te bestellen zijn. Sowieso koop ik wel eens een Japanse release, dan ik 24€ gewoon een koopje.

Daar heb ik begrip voor, zulke titels zijn vaak al heel moeilijk te krijgen, laat staan goedkoop. Zelf doelde ik meer op de bekendere, commerciëlere titels. Ik betaalde begin van deze eeuw soms wel eens 30 gulden voor een nieuwe film, maar dat is omgerekend naar nu nog veel goedkoper. 24 Euro, zit je gewoon over de 50 gulden. En nee, ik ben geen ouwe zak die nog terug rekent, maar vreemd is het wel.

thunderball

• 5592 berichten
  • 1341 stemmen

Vroeger in de jaren '80/90 kostten koopvideo's ook gewoon 50 gulden en rond 1999/20000 waren de nieuwste dvd's zo'n 65 gulden (de James Bond films etc.), dus echt duurder is het niet geworden.

Ik koop nog steeds alles op blu ray, of dvd als het nog niet verder uit is en kijk nooit te veel naar prijzen.

Netflix, downloaden etc. doe ik niet aan, ik wil alles fysiek en origineel hebben.

Net dus idd de laatste M.I. film aangeschaft en vanacht zitten kijken.

j0enne

• 9541 berichten
  • 3454 stemmen

Ik koop nooit, maar dan ook nooit titels voor de hoofdprijs. Geduld hebben loont.

Zo'n titels van Marvel bijvoorbeeld zakken nooit in prijs, die dan aangeschaft als d'r bij Mediamarkt een 3 halen, 2 betalen is waardoor ze omgerekend €6,66 waren op Blu-ray wat nog te doen is.

Alleen voor een release van Arrow of een steelbook wil ik nog wel eens wat meer betalen.

Ik koop voornamelijk ook nog DVD's, 90% daarvan op Marktplaats voor een schijntje.

kappeuter (crew films)

• 69462 berichten
  • 5540 stemmen

Dit soort achterlijke prijzen krijg je, als distributeurs als Cinéart en Lumière snel uitverkochte recente titels niet opnieuw uitbrengen:

En Duva Satt på en Gren och Funderade på Tillvaron (2014)

Syngué Sabour, Pierre de Patience (2012)

Welt am Draht (1973)

Le Voyage Extraordinaire (2011)

€ 50,- voor een dvd... voor een 2e hands dvd...

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Bol.com (tweedehands) heeft er een handje in. Regelmatig kom ik titels tegen die 50 euro zijn en het zijn niet eens bijzondere titels. Met een beetje geluk kun je het op marktplaats veel goedkoper krijgen.

kappeuter (crew films)

• 69462 berichten
  • 5540 stemmen

Ik ben al eens opgelicht op Marktplaats. Ik vind dat geen prettige site.

j0enne

• 9541 berichten
  • 3454 stemmen

Ik wel. Ik heb door de jaren heen honderden bestellingen gedaan en zelf verkocht.

Eén keer iets niet aangekomen, het bedrag keurig teruggestort door de verkoper en één keer opgelicht en niets ontvangen en ook niet meer reageerde op berichten.

Warp

• 923 berichten
  • 2569 stemmen

Marktplaats vind ik ook een fijne website. Enkel een keer gehad dat niets was aangekomen, verder alleen maar goede ervaringen gehad.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Sinds de verzendkosten vaak hoger zijn dan de prijzen van de producten is MP grotendeels verleden tijd voor me. Als verkoper krijg je ook de meest onrealistische biedingen inclusief verzendkosten.

Lang Poot

• 204 berichten
  • 0 stemmen

Ik houd altijd in de gaten of er film advertenties zijn bij mij in de buurt, geen verzendkosten en geen kans op oplichting. Soms koop ik ook nog wel eens iets van iemand ver weg maar dan alleen als die meerdere dingen hebben die mij interesseren, soms vul ik dat dan ook op met blurays die ik bij de CEX voor meer in kan ruilen dan de verkoper er voor vraagt.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Zwolle84 schreef:

Sinds de verzendkosten vaak hoger zijn dan de prijzen van de producten is MP grotendeels verleden tijd voor me. Als verkoper krijg je ook de meest onrealistische biedingen inclusief verzendkosten.

Op Marktplaats heb je volgens mij veel handelaren die 'onzin' biedingen plaatsen op de hoop het heel goedkoop te kunnen krijgen, om het vervolgens door te verkopen. Daarnaast heb je nog veel armoedzaaiers die amper Nederlands kunnen spreken, en die willen alles ook zo goedkoop mogelijk krijgen. Heel af en toe krijg je serieuze mensen. Ik ben het daarom zat en verkoop niks meer.

Er is veel oplichting op marktplaats, maar dat geldt meer voor de duurdere spullen. Zelf ben ik nog niet opgelicht, terwijl ik er vaak koop (vooral dvd's). Maar ik controleer de verkopers grondig...

Ook krijg je steeds meer advertenties van bedrijven te zien en deze zijn niet tweedehands. Terwijl marktplaats juist is opgericht om tweedehandse spullen te verkopen. Het is te commercieel geworden.

En dan nog het lompe recensie systeem. Je hoeft niks te kopen of te verkopen om een recensie bij iemand te mogen schrijven of te ontvangen. 3 mail wisselingen p.p. zijn genoeg. Er zijn veel gefrustreerde mensen op marktplaats (zie de doelgroep helemaal bovenaan) die je maar al te graag naar beneden willen halen zonder (goede) reden.

Warp

• 923 berichten
  • 2569 stemmen

Dat van die verzendkosten is inderdaad een dingetje. Met DVD's stel ik ook nog wel eens voor om alleen de cd en inschuifhoes op te sturen. Of ik kijk of de verkoper nog andere interessante DVD's of Blu-Rays heeft om het zo te compenseren met de verzendkosten. Verder zijn op eBay (of andere shops zoals Zavvi) vanuit de UK de verzendkosten evenveel als hier, dus daar kijk ik ook vaak rond.

Verder is dat recensie systeem op Martkplaats echt superkut inderdaad. Je kan elkaar al waarderen nadat je enkele berichten met elkaar hebt uitgewisseld, zonder iets te kopen. Dus je krijgt gelijk 1 ster te pakken als iemand het niet voor een paar eurootjes minder kan overnemen. Wel is het volgens mij zo dat je alleen die sterren krijgt als je elkaar beide gewaardeerd hebt. Maargoed, alsnog blijft Marktplaats wel een goedkoop platform om DVD's en Blu-Rays te scoren.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Dat rating systeem is inderdaad compleet ruk. Heb gelukkig een stevige 5* score staan, maar laatst was er zo'n debiel die in een uur tijd 4 ongeduldige berichten stuurde met een hele rij vol vraagtekens en vervolgens 1* uitdeelt omdat ik niet reageer. Op een werkdag Dat verzin je toch niet.

Merk tegenwoordig wel dat de verzendkosten voor twee dingen zorgen: meer afhakende klanten (vooral Belgen, een enkele DVD kost €8,70!!!) of juist veel grotere afname.

j0enne

• 9541 berichten
  • 3454 stemmen

Dat d'r een keer een rating systeem kwam was wel een goed idee, maar dat je personen al kan beoordelen na een paar berichten heen en weer zonder dat er een deal is gesloten slaat dan weer nergens op.

Heb een keer ruzie gekregen met één of andere kneus die beweerde dat de door mij opgestuurde Flodder 3 een kopie was, wat natuurlijk niet 't geval was. Daarna allemaal dreigen met o.a. dat die familie op 't kamp had hier vlakbij waarop ik antwoordde met: 'Da's ook toevallig, ik ook. Ik zal eens vragen of ze je kennen'. Daarna nooit meer wat van 'm gehoord.

Maar verder eigenlijk nooit echt problemen, op onzinbiedingen reageer ik sowieso niet.

Wat betreft de verzendkosten, naar 't buitenland zijn inderdaad echt absurd hoog.

Ik probeer zelf altijd meerdere dingen te bestellen bij één personen waardoor de verzendkosten wat gedrukt blijven.

blackwolves

• 566 berichten
  • 576 stemmen

je hebt winkels die erg overdrijven met hun prijzen. ik koop mijn films bijna altijd bij bol.com de meeste zijn niet zo duur en je heb soms ook actie dat je er 3 heb voor maar 25 euro maar het is niet enkel bol.com maar ook staan er bij de partners zijn van bol.com en dat zijn de gene die soms erg duur zijn voor een film niet allemaal maar 79 euro voor een blu ray film is toch wel erg duur vind ik. ik heb dat bekend gemaakt aan bol.com ze zeiden dat ze kunnen vragen wat ze willen voor hun films. dan zijn er ook nog bij waar van ze onbetrouwbaar zijn rede je besteld een film maar hij komt nooit aan natuurlijk heb ik hem dan niet moeten betalen. maar het is gewoon je vraagt of koopt iets maar komt nooit op zijn bestemming aan. je wacht en wacht maar dan stuur je een bericht dat u de film nooit ontvangen hebt. vragen wat is er met de film gebeurt? hij is verloren gegaan. dan een film op blu ray op bol.com stond leverbaar oke ik bestel hem wachten na een week nog niets o maar hij is niet leverbaar? neen het beste is bij bol.com zelf kopen en je hebt 100 procent zekerheid in dien er een probleem proberen ze u zo goed ze kunnen u te helpen.

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

blackwolves bol.com niet zo duur? Als je dat echt vind, raad ik je aan om toch even verder te kijken. Veelal nieuwe films zijn bijvoorbeeld goedkoper bij boekenvoordeel dan bij bol.com. En wanneer je geen ondertiteling nodig hebt, dan kun je beter films gaan importeren. Vaak nog goedkoper en meer keus dan in Nederland.

blackwolves

• 566 berichten
  • 576 stemmen

importeren? oke maar ten eerste geen films uit amerika want die spelen niet op u dvd of blu ray ten tweede moet je ook al zien dat je kunt betalen gelijk bij bol.com 30 dagen bedenktijd achteraf betalen is voor mij een gemakkelijke winkel. ik heb geen speciale bankkaart waarmee je kunt betalen uit buitenland of zo. ik kan met de kaart die ik heb enkel betalen en geld afhalen tot het op is dan moet ik wachten tot binnen twee weken. ik heb enkel een budget van 200 euro dus geen speciale bankkaart. daarom koop ik liefst bij bol.com jammer dat de partners van hun soms wel erg veel geld vragen voor een film. en ook zeker de oude tv series uit mijn jeugd en deze zijn in gans belgie of nederland nergens te koop enkel uit het buitenland maar zoals reeds gezegd met mijn kaart kan ik het niet en ook zijn ze bijna allemaal uit amerika. hier in belgie of nederland zijn ze bijna nergens te koop. ik heb ze in de tijd goedkoop gekocht maar jammer slechte fabriek zeer slechte kwaliteit. en sommige kosten 80 euro en als je de serie verzameld zoals ik heb je graag de delen van 1 tot en met. ik had er nooit naar geken had ze gekocht en in de kast gestoken. nu de winkel is reeds al lang faliet dus kreeg ik dvd's voor niets maar die films bevalde mijn niet en de serie was niet meer verkrijgbaar.

VanRippestein

• 1178 berichten
  • 1052 stemmen

Ik importeer vooral uit de UK: zavvi.nl Stukken goedkoper dan nederland en een veeeeeel groter aanbod. Ik betaal met ideal dus easy. Ook lagere verzendkosten (!) Dan bol.com. importeren maakt films kopen stukken goedkoper dan overpriced bol.com. die vragen soms het driedubbele!! dat je er langer op moet wachten neem ik voor lief.

Dogie Hogan

• 13380 berichten
  • 788 stemmen

blackwolves schreef:

importeren? oke maar ten eerste geen films uit amerika want die spelen niet op u dvd of blu ray...

Onzin: collectie regiovrije multi-players, o.a. bij multiregio Blu-ray spelers - Stegen Electronics.

Alleen jammer dat DVDPacific en Play.com er niet meer zijn.

Meer dan 85% van mijn DVD/Blu-ray collectie is uit R-1/Zone-A en spelen prima af. Verder veel meer keus en doorgaans een betere transferkwaliteit! En DVDBeaver geeft al bijna 2 decennia aan, welke regio de beste transfer heeft.

https://i.postimg.cc/PJQ2ds1B/region-free-dvd-blu-ray-warranty.jpg

kappeuter (crew films)

• 69462 berichten
  • 5540 stemmen

bol.com | Fletch Lives (D) (dvd) - nieuw voor € 49, 99

Quentin

• 10172 berichten
  • 8303 stemmen

Out of print natuurlijk, niet echt 'nieuw' dus.

kappeuter (crew films)

• 69462 berichten
  • 5540 stemmen

Ja dat zal het zijn, maar dan nog...

thunderball

• 5592 berichten
  • 1341 stemmen

Kan wel nieuw zijn, wanneer het nog steeds is geseald.

blackwolves

• 566 berichten
  • 576 stemmen

soms vind je wel goedkope blu rays zeker als je bij media markt ga deze zijn toch wel het goedkoopste van allen denk dat er bijna geen enkele online website zo goedkoop is als media markt.ik heb er al vele malen gekocht films die online duur zijn heb je soms voor een goedkopere prijs in mediamarkt. bol.com is ook niet slecht tenminste als er partners zijn die via hun dvd of blu ray verkopen. maar er zijn er dan ook die erg duur zijn en dan zoek ik of wel op internet naar de film of ik hem ergens goedkoper kan vinden. natuurlijk is dat niet altijd zo soms hebben ze de film niet of is hij uitverkocht. en je heb er goede maar ook slechte als je op een website zoekt naar een titel of je krijgt de verkeerde dingen of ze begrijpen het niet. zo is er een van nederland met de naam Zavie ze hebben wel films waarvan ik zeg je deze wil ik wel dat ze nergens anders te krijgen zijn en de prijs is niet zo duur. maar zeer slechte website op gebied van communicatie u stuurt wel 4 of 5 mails maar nooit een antwoord geen uitleg hoe je betaald met wat en zo verder. de enigste online waar ik meestal te vrede over ben is bol.com je heb een helder overzicht van je betalingen en je weet ook met wat je kunt betalen. je krijgt ook nog een na je bestelling een bericht wanneer je bestelling geleverd word en dan 30 dagen bedenktijd. bevalt het je niet is er wat fout geen probleem stuur je gewoon terug. je mail word steeds of toch soms beantwoord en dat is de enigste online waar ik dvd of blu ray koop. beter service of contact vind ik nergens.

BlueJudaskiss

• 11285 berichten
  • 4709 stemmen

Het Duitse JPC heeft prachtige prijzen, ik haal er vrij veel vandaan. Om de maand - soms zelf wel wat vaker - hebben ze geen verzendkosten.

starbright boy (moderator films)

• 20985 berichten
  • 4201 stemmen

Kende ik niet. Goede tip. Prijzen zien er netjes uit en vind de site erg sympathiek overkomen. Ga ik zeker nog eens wat bestellen.

BlueJudaskiss

• 11285 berichten
  • 4709 stemmen

starbright boy schreef:

Kende ik niet. Goede tip. Prijzen zien er netjes uit en vind de site erg sympathiek overkomen. Ga ik zeker nog eens wat bestellen.

Leuk! Fijn dat je het bevalt!

mister blonde

• 12261 berichten
  • 5176 stemmen

Goede tip. Ziet er goed uit! Goede zoekfunctie, redelijke prijzen en prima aanbod op het eerste gezicht.

BlueJudaskiss

• 11285 berichten
  • 4709 stemmen

mister blonde schreef:

Goede tip. Ziet er goed uit! Goede zoekfunctie, redelijke prijzen en prima aanbod op het eerste gezicht.

Ze hebben bijna alles. Ik kan nu toevallig net niet Albatross met Felicity Jones vinden, maar dat is een uitzondering. Blij dat je er blij mee bent!

Dogie Hogan

• 13380 berichten
  • 788 stemmen

starbright boy schreef:

Ook aldaar email-adres achterlaten. Zeer vaak dan info over porto-vrije acties. Dit nog los van de acties/aanbiedingen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.