• 12.163 nieuwsartikelen
  • 165.385 films
  • 10.674 series
  • 30.845 seizoenen
  • 622.705 acteurs
  • 194.850 gebruikers
  • 9.092.571 stemmen

Kwaliteit van dvd's en blu-rays

zoeken in:

U-96

• 11870 berichten
  • 1855 stemmen

xangadix schreef:

En waarom moeten we hem Nick Kang noemen..?

Nick Kang

kappeuter (crew films)

• 73599 berichten
  • 5854 stemmen

chevy93

• 12709 berichten
  • 1265 stemmen

Is er iemand die een mooie site heeft waarin (liefst met plaatjes) het verschil tussen de kwaliteit van .avi-bestanden en DVD5/DVD9-bestanden?

jawaka

• 162 berichten
  • 3310 stemmen

Ik heb een vraag.

Hoe wordt een analoge speelfilm digitaal gemaakt?

Ik heb zelf altijd het idee dat er met een digitale camera van een bioskoopscherm wordt gefilmt.

Is dit zo?

DVD-T

• 15378 berichten
  • 2966 stemmen

Even dit topic nieuw leven inblazen.

Ik heb het idee dat veel mensen gewoon een blu-ray aanschaffen zonder zich te verdiepen in de beeld/geluid kwaliteit, en zo niet het beste uit hun set-up van beeld en geluid halen.

Ik weet niet hoe het met andere users zit maar ik schaf eigenlijk bijna alleen blu-ray's aan die ook de moeite waard zijn op dat medium. Zelf gebruik ik daar heel veel http://www.highdefdigest.com voor om een beeld te krijgen van de kwaliteit van beeld/geluid.

Misschien een idee om hier ervaringen met blu-ray's discs te delen of een top 10/lijstje te plaatsen om zo een beeld te krijgen welke disc's must haves zijn en welke je absoluut moet vermijden.

Zelf vind ik de kwaliteit van de RCV/EOne disc erg slecht. Vaak geen verbetering ten opzichte van dvd kwaliteit. Al brengen de grotere studio's ook erg slechte transfers op de markt. Zo wacht ik nog steeds op een goede transfer van bijv. Predator.

Enkele van mijn favorieten die aan te raden zijn op blu-ray voor de videophile:

- Avatar(3D), de 3D versie is op dit moment het beste wat je op de 3D home video kunt krijgen.

- Transformers: Dark of the Moon

- The Dark Knight

- The Tree of Life

- The Incredibles (Disney Blu-ray's zijn vaak het perfecte demo materiaal)

- Mission Impossible: Ghost Protocol

- Miami Vice

- Gravity

- LotR: Extended editions

- Only God Forgives

- Star Wars saga

- Alien Anthology

- Star Trek (2009)

- Looper

- Pacific Rim

- 2012

- Tron: Legacy

- The Girl with the Dragon Tatoo (Fincher versie)

- Planet Earth (iets wat in elke high-def collectie thuis hoort)

Brix

• 19369 berichten
  • 4793 stemmen

Dank voor de tip.

Ik gebruik gewoonlijk deze site:

http://www.dvdbeaver.com/film/compare.htm

j0enne

• 9580 berichten
  • 3629 stemmen

Ik heb er hier een aantal liggen van E-One, The New World, The Way Back, Law Abiding Citizen, American Psycho.

Maar wanneer ik deze erin stop dan speelt die ze af in een soort van 1x vooruitspoelen, zo'n haperende beelden. Ik snap daar niets van, want wanneer ik ze in de PS3 stop spelen ze wel normaal af.

Da's trouwens alleen 't geval bij E-One, en heel erg soms bij A-Film.

Andere blu-rays speelt die namelijk wel gewoon moeiteloos af.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Heb ik ook af en toe gehad met mijn spelert.. Heb je er toevallig één van Samsung?

Blijkt een veelvoorkomend probleem te zijn. Tipje: paar keer pauze/play herhalen, meestal ''herpakt'' de film zich dan vanzelf Works for me.

Brix

• 19369 berichten
  • 4793 stemmen

Sommige spelers zijn "gevoeliger" dan andere is mijn ervaring.

Die skippen/haperen dan wel eens, terwijl een minder gevoelige dat niet doet met bepaalde DVD's of Blu-rays.

Wat ook wel eens wil helpen is het schijfje uit de speler nemen en met de rug van een hand erover strijken (een wis-beweging maken a.h.w.)

Dat heeft bij mij vaker het effect gehad dat een schijf die eerst niets wilde doen, op haperde, plots weer gewoon afspeelde.

(Die tip kreeg ik ooit van een vriend)

j0enne

• 9580 berichten
  • 3629 stemmen

Tonypulp schreef:

Heb ik ook af en toe gehad met mijn spelert.. Heb je er toevallig één van Samsung?

Blijkt een veelvoorkomend probleem te zijn. Tipje: paar keer pauze/play herhalen, meestal ''herpakt'' de film zich dan vanzelf Works for me.

Samsung inderdaad.

Achteruitspoelen helpt soms ook, bij de intro zie je 't al vaak dat 't weer zo'n hapering is, dan spoel ik 'm achteruit en duw weer op play en dan doet die 't soms weer.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Dk2008 schreef:

Nou ja, tweedehands... zien er soms gewoon als nieuw uit, zelfs nog in plastic. Het is natuurlijk wel leuk om nieuwe titels te ontdekken, maar daartussen zitten ook veel en die vallen min of meer tegen.

Maar soms kom je evengoed juweeltjes tegen, letterlijk voor een paar centen. Zo lag Gouden Beer en Golden Globe-winnaar Central do Brasil (1998) bij de CeX voor 20 cent in de schappen

j0enne

• 9580 berichten
  • 3629 stemmen

Die heb ik hier ook al jaren liggen, wou 'm echter een keer kijken, had die zo'n verschrikkelijk beeldformaat (een derde van de tv is beeld en bij uitrekken verdwijnen de ondertitels uit beeld) dat ik 'm direct heb uitgezet.

Zo heb ik d'r wel meerdere, The Frighteners, Wasabi, Backdraft en Armageddon bijvoorbeeld.

Dk2008

• 10473 berichten
  • 769 stemmen

Het kost vaak allemaal niks meer maar ik bedoel de tijd die je erin stopt om uit te vinden of het goede films zijn. Dat ze tegenvallen is verder niet zo erg maar het kost gewoon heel wat tijd. Ik heb nog zo'n 7 films liggen, maar het idee van 400. Nou, nee bedankt.

welke uitgave. (Ik heb die van A-film)

j0enne

• 9580 berichten
  • 3629 stemmen

Ik ook. Geen flauw idee hoe 't komt.

Dk2008

• 10473 berichten
  • 769 stemmen

j0enne schreef:

Ik ook. Geen flauw idee hoe 't komt.

Je kan wel gelijk hebben hoor. Ik weet het verder niet. Ik lees wel vaker over verkeerde beeldformaten bij dvd's. Dat laat ik dan maar zo, als het beeld/geluid dan maar goed is en met ondertitels en niet zoals bij veel van die oude Nederlandse films.

John Milton

• 21882 berichten
  • 11876 stemmen

Ik heb het maar één keer gehad dat het echt aan de dvd lag, met een uitgave van La Dolce Vita. Andere keren was het toch de beeldinstelling van de Blu-ray of de televisie die (al dan niet opeens) iets anders deed dan hij hoorde te doen, wellicht door de subs.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

'Verkeerd' beeldformaat dvd's heb je alleen bij de cheap ass Dutch uitgevers... en de onbekende uitgevers.

Dk2008

• 10473 berichten
  • 769 stemmen

Ik lees anders allerlei berichten, geluid wat niet synchroon loopt, slecht geluid of beeld en dat zijn o.a. ook R1 uitgevers dus duidelijk geen Dutch.

En dan nog, wat is 20 cent, wat is 50 cent, wat een Euro. Als je nou 8 Euro hebt betaald en je gaat dan daarover klagen vind ik het wel terecht. Met gezoek naar betere versies (als die er al zijn) ben je nog meer tijd kwijt i.p.v. dat je kijkachterstand minder wordt.

24 uur online shopping, had je vroeger niet, 5 of 6 uur winkels gesloten. Kortom, als je niet uitkijkt ben je nog meer tijd kwijt aan kopen dan daadwerkelijk films kijken.

John Milton

• 21882 berichten
  • 11876 stemmen

En in mijn ervaring is een hoop ellende uiteindelijk een gebruikersfout. Wat mijn goede oude vader typeert als RTFM... Maar ik heb weinig ervaring met cheap-ass dvd's, dat zal gerust op kunnen treden!

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Met Central do Brasil had ik nergens last van, maar een enkele keer kom ik wel matige DVD's tegen. Zo ontbrak in mijn DVD van Pelle Erobreren de originele soundtrack, dat belooft al op zich niet veel goeds natuurlijk, de diverse dubs die er wel op stonden liepen allen niet synchroon. Verder heb ik alleen bij verzamelDVD's een enkele keer last van een 'gestreept beeld', dat zijn dan van die (legale) DVD's waar ze 3 films op één single layer DVD proppen.

Maar goed, we dwalen (alwéér) af van het forumtopic .

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Bij Filmdragers en apparatuur > Algemeen > Kijkachterstand:

Heel soms en toevallig een paar dagen geleden nog kreeg ik om de 30 seconden ofzo een vertraagd beeld te zien. Niet het hele beeld maar vaak de personen en eigenlijk alles dat wat beweegt. En nee, het hoort niet bij de film zoals The Matrix ofzo maar het is ook niet hetzelfde.

Dk2008

• 10473 berichten
  • 769 stemmen

arno74 schreef:

Met Central do Brasil had ik nergens last van, maar een enkele keer kom ik wel matige DVD's tegen. Zo ontbrak in mijn DVD van Pelle Erobreren de originele soundtrack, dat belooft al op zich niet veel goeds natuurlijk, de diverse dubs die er wel op stonden liepen allen niet synchroon. Verder heb ik alleen bij verzamelDVD's een enkele keer last van een 'gestreept beeld', dat zijn dan van die (legale) DVD's waar ze 3 films op één single layer DVD proppen.

Over het algemeen ben ik dik tevreden met de dvd's die ik heb. Ben ook wel vaak matige dvd's tegenkomen, maar meestal konden die na 1 à 2 keer kijken toch weer weg.

Verder is het gewoon waar je eisen liggen. Ik vind het wel vreemd soms dat een film uit de 1930's er vaak nog beter uitziet dan uit bijvoorbeeld de 1970's maar verder maak ik me er niet druk om. Zeker niet als je films van nog geen twee, drie jaar oud al voor een 1 à 2 euro kunt kopen.

blackwolves

• 642 berichten
  • 634 stemmen

Brix schreef:

Dank voor de tip.

Ik gebruik gewoonlijk deze site:

DVDBeaver.com - Redirect to Contest

niet zo goede site als je zoekt naar de film backdraft en ze geven foute dvd's terug en voor de rest niets dan vind ik dat geen goede informatie

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.