- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Aan de andere kant: het zou een enorme lijst met berichten worden wanneer je een dag niet op de site geweest bent.
Dat valt bij mij onder de 'heimelijke genoegens'
Eindelijk weer thuis, de katten zitten aan de brokken en dan met een natje, droogje en rokertje lekker scrollen, lezen, scrollen, lezen.... etc.
Ik wordt daar een erg gelukkig mens van 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2149 stemmen
het was echt fout
zojuist gefixed, na het plaatsen van een bericht ging 'ie naar de oudste pagina
Bij de films is het nog zo.
V
-
- 8369 berichten
- 3383 stemmen
Dustyfan: Wat is een natje?
Drank!
Ik vraag mij af waarom de jaknikkende smiley een Somaliër is geworden?? Iemand een verklaring? Alvast bedankt
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Haha, dat had ik ook V. Refreshen hielp.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Overigens:: op basis waarvan komen die topics dan wel in de lijst?
Tja nogmaals, de meest recente discussie staat bovenaan, en iets minder recente discussie daar onder, enz. Je ziet die volgorde toch wel? anders lijkt het met inderdaad onduidelijk
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dustyfan: Wat is een natje?
Om te weten wat een natje is moet je wel droog achter je oren zijn...

cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
Tja nogmaals, de meest recente discussie staat bovenaan, en iets minder recente discussie daar onder, enz.
Dus het is een lijst met ALLE films/topics? Of alle films en topics van.....de laatste week?....de laatste drie dagen....?
De vraag is: hoe haalt een topic/film de updatespagina's? Niet alleen door vernieuwd te zijn, maar waardoor dan wel?
Sorry voor het gezeur, zeker ook aan de meelezende Belgen, maar ik ben daar gewoon oprecht benieuwd naar en snap het niet.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Misschien een ongelukkig moment om nu ook weer over de oude updates te beginnen, maar heb ik het goed begrepen dat het nu helemaal niet meer mogelijk is om oude updates van langer dan 24 uur geleden te zien? In het oude systeem hield de pagina tot 36 of 48 uur (niet precies vast kunnen stellen) het tijdstip vast waarop de pagina het laatst bekeken was, en kon bij langere afwezigheid met updates per dag gewerkt worden.
Maar nu rijkt het selectiescherm niet verder dan 24 uur geleden, en kan ik dus niet eens de updates vanaf zondagavond opvragen als ik een keer een dag niet geweest ben? Ik red het echt niet om hier elke dag updates door te nemen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dus het is een lijst met ALLE films/topics? Of alle films en topics van.....de laatste week?....de laatste drie dagen....?
Ik zou zeggen kijk eens op de laatste pagina van de updates, ik geloof dat het tot maximaal een week doorloopt, zie niet in waarom dat zo interessant is eerlijk gezegd
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
In het oude systeem hield de pagina tot 36 of 48 uur (niet precies vast kunnen stellen) het tijdstip vast waarop de pagina het laatst bekeken was
Ik weet 95% zeker dat het bij de oude site altijd ook al max 24 uur was.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
De vraag is: hoe haalt een topic/film de updatespagina's? Niet alleen door vernieuwd te zijn, maar waardoor dan wel?
Wel dus, dat is toch te zien aan de "laatste bericht" tekst die je onder elk item ziet? Zodra er een bericht wordt geplaatst bij een discussie staat ie bovenaan de updates. De updates zijn gesorteerd op datum-laatste-bericht
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Q bedoelt dat je per dag kon selecteren.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Nu de discussie er toch over gaat, is het misschien wel interessant nog even kort te herformuleren waarom de nieuwe updates in mijn ogen zo onhandig zjin. In grote lijnen komt het neer op twee punten, even afgezien van het triviale feit dat het veel meer geklik is dan de oude updates en het dus veel meer tijd en moeite gaat kosten om evenveel te kunnen blijven lezen:
Ten eerste is er het probleem dat ik, als ik een topic open, niet snel kan zien waar de nieuwe berichten beginnen. Dat is an sich niet moeiljik te bepalen, ik weet immers wat ik al gelezen heb en zie bovendien de data/tijdstippen, maar het vereist steeds het globaal doorbladeren van een pagina, soms een pagina terug moeten stappen, daar weer doorheen bladeren, etc. Te meer omdat ik van tevoren niet weet of er één nieuw bericht is gepost of dertig.
Ten tweede is er de misvatting dat de titel van de film / van het topic het voornaamste selectiecriterium zou zijn bij bepaling wat ik wel en niet wil lezen; dat is weliswaar een factor (bij forums meer dan films), maar niet de belangrijkste. Doorgaans selecteer ik voornamelijk op user (en dan gaat het dus niet om de vermelde schrijver van het laatste bericht, maar om de schrijver van het eerste bericht in een discussie), de lengte van een discussie (lange discussies wil ik bijna altijd volgen), en de aard van de berichten (is het een recensie van een film waar ik weinig van weet? is het een spoilertagrijke discussie bij een film die ik niet gezien heb (en dus niets mee kan)? is het een interessante achtergrondtrivia? is het een halve off-topic discussie die op een onverwachte plaats optreedt (bv. een discussie over een acteur regisseur bij een specifieke film, een discussie over een imdb-richtlijn bij een film waarbij dat toevallig een apart effect oplevert, etc.)?
Zo'n onderscheid kan ik bij de oude updates eenvoudig maken op grond van vorm van bericht, lengte van het bericht, aantal berichten etc., terwijl dat soort factoren in de nieuwe updates volledig onzichtbaar worden. Daarbij moet ik overigens toegeven dat ik geen handig systeem kan bedenken waarbij dat soort informatie overzichtelijk gepresenteerd kan worden om wel een goed selectiecriterium te kunnen bieden, maar daarom vind ik die oude updates dan ook zoveel beter 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ten eerste is er het probleem dat ik, als ik een topic open, niet snel kan zien waar de nieuwe berichten beginnen.
Het linker oranje icoontje opent (als de bug gefixed is) het topic op het eerste bericht dat voor jou nieuw is.
V
-
- 8369 berichten
- 3383 stemmen
Haha, dat had ik ook V. Refreshen hielp.
Verdomd, je hebt gelijk! Bedankt. 
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
ik geloof dat het tot maximaal een week doorloopt, zie niet in waarom dat zo interessant is eerlijk gezegd
Omdat ik probeer te snappen wat ze reflecteren.
Mais bon, ik snap het geloof ik wel, al kan ik geen chocola maken van het daadwerkelijke criterium om van de lijst te worden geduwd (de oudste die er nu bij staat dateert van 2 mei, 22 uur nogwat). Dat is 7 dagen en een paar uur. Misschien flusht-ie eens in de 4 uur ofzo?
Met die 'alles gelezen'-toets zou ik er denk ik wel uitkomen, al zou ik denken dat het eenvoudig zou moeten kunnen om enkel de oranje posts te tonen (desnoods met persoonlijke voorkeur). Die witte kosten nu toch ook bandbreedte, of zie ik dat verkeerd?
Ik snap ook wel wat Q schrijft, soms wil je ook kunnen zien welke users gepost hebben.
Zou dat te doen zijn, dat je i.p.v. enkel de laatste poster alle 'nieuwe' posters in een draad ziet?
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Ik weet 95% zeker dat het bij de oude site altijd ook al max 24 uur was.
Volgens mij hield de oude site de datum/tijd langer vast dan 24 uur, ondanks dat de maximaal handmatig instelbare tijd wel 24 uur was, maar dat maakt verder niet uit. Waar het mij om gaat is dat ik in het oude systeem ten minste nog per dag de updates kon doorbladeren als ik langer 'afwezig' was geweest; die optie lijkt nu vervallen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Waar het mij om gaat is dat ik in het oude systeem ten minste nog per dag de updates kon doorbladeren als ik langer 'afwezig' was geweest; die optie lijkt nu vervallen.
Ik kan me echt NIET voorstellen hou dat gewerkt zou moeten hebben
maar ik zal vanavond eens in de oude code duiken.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Jordy de Jong jongen. Heb jij geduld zeg. Ik had de boel al lang in de fik gestoken. 
iivan
-
- 86 berichten
- 208 stemmen
Vanaf woensdag 11 mei, 0:00 uur is Without a Paddle (2004) te zien in de Nederlandse bioscopen.
woensdag 11 mei om 12 uur 's nachts.
waarom dan niet gewoon donderdag 12 mei? dat is wel iets logischer lijkt mij 
Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Ik heb vaak dat een naam van de poster onzichtbaar is, even erop klikken en hij 'komt tevoorschijn' 
Het selecteren gaat alles behalve vlekkenloos, maar zal reeds bekend zijn.
En nog iets.. Maar ben ik even vergeten.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
Jordy de Jong jongen. Heb jij geduld zeg.
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 1079 stemmen
Wat wel fijn zou zijn, is dat je in het profiel in kunt stellen, of je alle discussies waarbij je hebt gepost, al dan niet bij "Mijn Films" ziet. Misschien valt het dan mee met de aanslag op de server, omdat het meerendeel van de users dat op standaard laat staan (uit dus.)
Goed idee?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nee, dat is (zoals gezegd) te zwaar, ook als "maar" een paar honderd mensen dit gebruiken
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Je hebt trouwens gelijk over die updates-dagen, Queto, zal ik hier ook even bouwen
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Overigens werkt een dubbele quote heel raar. Haalt wel de dubbele quote weg, maar niet de tweede quote-tag.
Quotes worden nog maar één niveau diep getoond
gotti
-
- 14091 berichten
- 5947 stemmen
Weet niet of het al gemeld was, maar ik zie nu dat de films in het "televisie" lijstje op alfabetische volgorde staan. Ik zou het handiger vinden als dit, net als voorheen, op "tijd" gerangschikt kunnen worden. Zo is het iets duidelijker welke film wanneer begint.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.