• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.284 films
  • 12.566 series
  • 34.761 seizoenen
  • 656.031 acteurs
  • 200.430 gebruikers
  • 9.464.299 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

cornelis

• 4744 berichten
  • 682 stemmen

Jordy schreef:

En die manier vergt wat disciple, nl. alles dat je interessant vindt even met één druk op de knop "naar je updates verplaatsen".

Maar het is toch niet zo vreemd om van een geautomatiseerd systeem te verwachten dat het dergelijke routines voor mij uitvoert, of een stukje van die discipline overneemt? Dan kan ik zelf idd nog van alles toevoegen om te lezen/volgen, maar als ik gepost heb, kan het toch automatisch naar 'mijn films'/'mijn topcis'?

blijf je bij voor al je persoonlijke discussies.

Dat is nou juist wat ik jammer vind.

Ik geloof oprecht dat met een beetje gewenning de nieuwe manier van updates "bedrijven" veel handiger is.

Ik zal het nog es proberen.

cornelis

• 4744 berichten
  • 682 stemmen

Jordy schreef:

Alles met een oranje icoontje heeft nieuwe berichten sinds je laatste bezoek.

Maar waarom zou ik de rest willen zien (al die films/topics zonder icoontje)? Zojuist zag ik 17 pagina's nieuwe updates.

Maar misschien doe ik het gewoon fout...?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ze staan op datum laatste bericht gesorteerd. Zodra je een wit icoontje tegenkomt kun je dus stoppen.

cornelis

• 4744 berichten
  • 682 stemmen

Jordy schreef:

Ze staan op datum laatste bericht gesorteerd. Zodra je een wit icoontje tegenkomt kun je dus stoppen.

En wat is dan eigenlijk het nut van het tonen van de niet-nieuwe films/topics?

Ik begrijp het nog niet. Als ik door de nieuwe updates blader, en een titel aanklik, daar wat lees, en vervolgens weer updates opvraag, dan staan er nog steeds heel veel films met 'nieuwe' berichten sinds mijn laatste bezoek. Maar die waren bij mijn vorige bezoek nieuw, niet nu.

Hoe kan ik dan aangeven dat ik alles 'gelezen' heb (of wil discarden)?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

dan staan er nog steeds heel veel films met 'nieuwe' berichten sinds mijn laatste bezoek.

Je zit dan ook nog steeds in je zelfde bezoek.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Ik geloof oprecht dat met een beetje gewenning de nieuwe manier van updates "bedrijven" veel handiger is.

[zanikmodus]Dat vind ik in ieder geval niet. Op MuMe moet ik ze natuurlijk wel gebruiken maar ik blijf ze onhandig vinden. Vooral omdat dat icoontje voor geen meter werkt. Als ik op updates klik staat het er overal waar er nieuwe berichten bij zijn gekomen maar als ik even op wat andere sites rondkijk en dan weer op updates klik staat dat icoontje overal nog vrolijk voor.

Het is ook irritant als er erg veel berichten bij zijn gekomen, moet je eerst helemaal het laatste bericht gaan zoeken dat je al gelezen hebt.[/zanikmodus].

cornelis

• 4744 berichten
  • 682 stemmen

Jordy schreef:

Je zit dan ook nog steeds in je zelfde bezoek.

Hoe kom ik daar uit dan?

En waarom kan ik niet zeggen: alles gelezen?

Het systeem gaat dus altijd uit van 1 enkele updatesessie per bezoek?

Het is toch logisch om daar als user enige ordening in aan te brengen?

Bijvoorbeeld hij http://www.htforum.nl/yabbse/index.php kan je kijken naar

1. reacties in topic waarin je gereageerd hebt

2. alle topics die zijn gewijzigd sinds je laatste bezoek

En je kan bij die laatste categorie aangeven dat je alles gelezen hebt (zoals "Mark all as read" in een mail client).

Hannibal

• 9407 berichten
  • 3338 stemmen

Is jullie geheugen zo slecht, dat je bij één bezoek aan Moviemeter bent vergeten wat je wel en niet hebt gelezen?

cornelis

• 4744 berichten
  • 682 stemmen

Hannibal schreef:

Is jullie geheugen zo slecht, dat je bij één bezoek aan Moviemeter bent vergeten wat je wel en niet hebt gelezen?

Nee, maar hoe kan ik nou zien of daar inmiddels iets bij gepost is of niet?

Ik wil gewoon weten wat er op het moment dat ik klik nieuw is ten opzichte van het vorige moment dat ik klikte.

Dat is toch niet zo heel gek? Werkt zo in elke mail client en newsreader.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

(quote)

Hoe kom ik daar uit dan?

En waarom kan ik niet zeggen: alles gelezen?

Het systeem gaat dus altijd uit van 1 enkele updatesessie per bezoek?

Het is toch logisch om daar als user enige ordening in aan te brengen?

Bijvoorbeeld hij http://www.htforum.nl/yabbse/index.php kan je kijken naar

1. reacties in topic waarin je gereageerd hebt

2. alle topics die zijn gewijzigd sinds je laatste bezoek

En je kan bij die laatste categorie aangeven dat je alles gelezen hebt (zoals "Mark all as read" in een mail client).

"Alle topics waar je gereageerd hebt" krijg ik niet voor elkaar zonder een veel te zware aanslag op de server te moeten doen. Dat "mark all as read" is wel een goed idee, gaat op de lijst. Maar als je de updates pagina's leest tot je een wit icoontje tegenkomt, en je gaat 10 minuten later weer naar de eerste update pagina, dan staan er toch nog maar max. 5 of 10 nieuwe films? Dat onderscheid kun je aan de hand van de datum toch wel maken, welke je daarvan bij je updates-bezoek van 10 minuten geleden al bekeken hebt?

Het vergt gewoon een andere kijk op de updates, dat is denk ik het enige probleem. *edit* als je op 101 van teletekst kijkt na een dag werken, vind je het toch ook niet vervelend dat alleen kop 1 t/m 5 nieuw is, en dat je bericht 6 t/m 10 vanochtend al gelezen hebt?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Jordy schreef:

Maar bij de nieuwe toevoegingen kleurt het icoontje niet oranje bij mij, maar blijft gewoon wit.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Maar bij de nieuwe toevoegingen toevoegingen kleurt het icoontje niet oranje bij mij, maar blijft gewoon wit.

Bug, gaat op de lijst.

cornelis

• 4744 berichten
  • 682 stemmen

Jordy schreef:

"Alle topics waar je gereageerd hebt" krijg ik niet voor elkaar zonder een veel te zware aanslag op de server te moeten doen.

Heb er geen enkel verstand van, maar het klinkt raar. Elke reactie kan toch worden opgeslagen?

Dat "mark all as read" is wel een goed idee, gaat op de lijst.

Lijkt me essentieel. De meeste mensen die ik ken houden het niet bij een enkele updatesessie per 'bezoek'.

Maar als je de updates pagina's leest tot je een wit icoontje tegenkomt, en je gaat 10 minuten later weer naar de eerste update pagina, dan staan er toch nog maar max. 5 of 10 nieuwe films?

En wat als ik een minuut later naar de eerste updatepagina wil? Ik zie dan dezelfde nieuwe updates bij dezelfde films. Ik snap niet hoe dat werkt en waarom.

Dat onderscheid kun je aan de hand van de datum toch wel maken, welke je daarvan bij je updates-bezoek van 10 minuten geleden al bekeken hebt?

Kom zeg, dat moet het systeem me vertellen, dat hoef ik toch zelf niet te gaan filteren. Wat is er nieuw? Dat is de vraag die ik stel als ik updates vraag.

Het vergt gewoon een andere kijk op de updates, dat is denk ik het enige probleem.
Dat is zeker niet het enige probleem. Het lijkt erop alsof jij denkt in een enkele updatesessie die het begin vormt van een bezoek. Tijdens dat bezoek zijn de updates niet fatsoenlijk te refreshen, voor zover ik begrijp.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

En wat als ik een minuut later naar de eerste updatepagina wil? Ik zie dan dezelfde nieuwe updates bij dezelfde films.

Zie mijn teletekst-101-vergelijking

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

(quote)

Heb er geen enkel verstand van, maar het klinkt raar. Elke reactie kan toch worden opgeslagen?

Elke reactie wordt ook opgeslagen, maar het is veel te zwaar om "real-time" al jouw duizenden berichten te moeten vergelijken met al die duizenden berichten bij al die duizenden films.

cornelis

• 4744 berichten
  • 682 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Zie mijn teletekst-101-vergelijking

Teletekst 101 bevat max 20 regels ofzo.

En er is niet voor niets ook pag 102.

En teletekst is niet interactief. En teletekst geeft helemaal niet aan dat iets een oranje icoontje is.

Moviemeter geeft nu met grote regelmaat aan dat iets nieuw/ongelezen is, terwijl dat niet het geval is.

Het is toch heel legitiem? Ik wil het systeem gewoon kunnen vragen "wat is er nieuw sinds moment X"? Waarbij X mijn laatste bezoek is, of de laatste keer dat ik 'Alles Gelezen' heb geklikt. En dan hoef ik persoonlijk geen films/topics te zien waarin niets nieuws is gebeurd. Zou zoiets instelbaar kunnen zijn?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

Teletekst 101 bevat max 20 regels ofzo.

En er is niet voor niets ook pag 102.

Het principe is in theorie precies hetzelfde. Een redacteur bewerkt pagina 132? er komt een nieuw item boven aan "de updates pagina" 101 waarin gemeld wordt dat dat nu de meest recente pagina is.

Moviemeter geeft nu met grote regelmaat aan dat iets nieuw/ongelezen is, terwijl dat niet het geval is.

Dat jij die icoontjes interpreteert als "dat heb ik blijkbaar nog niet gelezen" kan ik niet helpen. Die icoontjes zijn een indicatie, die je kunt gebruiken bij je eerste update-bezoek in een bepaalde sessie. Daarna moet je, a la TT101, zelf bijhouden welke berichten je al gelezen hebt, bovenaan de updates. Dit systeem is inderdaad niet bedoeld om 8 uur lang live bij te houden wat er gebeurt op de site, zo zal 99% van de mensen deze site dan ook niet gebruiken, bij die mensen zullen de bezoeken in sessies gaan.

Het is toch heel legitiem? Ik wil het systeem gewoon kunnen vragen "wat is er nieuw sinds moment X"? Waarbij X mijn laatste bezoek is, of de laatste keer dat ik 'Alles Gelezen' heb geklikt.

Dat snap ik, je omschrijft nu de oude updates. Maar ik denk dat voor de gemiddelde bezoeker deze gigantische stroom nieuwe informatie (na 24 uur de site niet bezocht te hebben) veel beter door middel van een "inhoudsopgave"-systeem samen te vatten is dan door een gigantische, ongelofelijk grote pagina met daarop een paar honderd berichten.

Charon

• 6 berichten
  • 611 stemmen

Ten eerste mooie nieuwe site.

ten tweede een vraag; wat betekend de standaarddeviatie ? Ik weet dat bij een lage deviatie, de spreiding rondom het rekenkundige gemiddelde ook laag is. Maar wat heb ik aan die informatie ? Behalve het feit dat ik niet extreem stem, weinig 0.5 en 5. Maar dat is ook

al aan de sremgrafiek te zien.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Overigens zie ik dit gewoon als een leuke theoretische discussie hoor, wees niet bang, blijf maar lekker die oude updates gebruiken. Ik probeer alleen uit te leggen waarom ik meer in de nieuwe updates geloof, waarom ik dat persoonlijker veel fijner vind om te gebruiken.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Charon schreef:

Maar wat heb ik aan die informatie ? Behalve het feit dat ik niet extreem stem, weinig 0.5 en 5.

Behalve dat niets, het enige dat je met die informatie kunt aflezen is hoe extreem je stemt.

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1079 stemmen

cornelis schreef:

Op zich wil ik best andere updates gebruiken, maar zie niet hoe ik de normale updates kan gebruiken en toch nog verrast kan worden door topics die ik niet zelf uitzoek en commentaar op films die ik niet (her)ken.

Ja, dat vind ik inderdaad een nadeel aan de 'nieuwe updates' (voor mij zijn ze al heel lang niet nieuw meer.) Ik merk wel dat ik mezelf erg snel door de updates worstel, en inderdaad kijk ik vooral bij films die ik van naam ken. Ik heb het idee dat ik veel leuke discussies mis.

Aan de andere kant: het zou een enorme lijst met berichten worden wanneer je een dag niet op de site geweest bent. En de server trekt het niet, een snelle site is ook fijn natuurlijk Misschien ben ik wel te lui, en moet ik gewoon wat meer klikken als ik meer discussies wil zien.

Wat wel fijn zou zijn, is dat je in het profiel in kunt stellen, of je alle discussies waarbij je hebt gepost, al dan niet bij "Mijn Films" ziet. Misschien valt het dan mee met de aanslag op de server, omdat het meerendeel van de users dat op standaard laat staan (uit dus.)

cornelis

• 4744 berichten
  • 682 stemmen

Jordy schreef:

Dat jij die icoontjes interpreteert als "dat heb ik blijkbaar nog niet gelezen" kan ik niet helpen.

Hoe moet ik ze dan interpreteren?

Dit systeem is inderdaad niet bedoeld om 8 uur lang live bij te houden wat er gebeurt op de site

Dat zou ik ook niet hoeven.

je omschrijft nu de oude updates.

Volgens mij niet. Ik omschrijf een lijst met film/topictitels waarin is aangegeven wat nieuw is sinds mijn laatste bezoek. De nieuwe updates zijn dat nu al bijna, maar bevatten ook onveranderde topics/films. Ik zou graag zien dat dat te personaliseren was.

Maar ik denk dat voor de gemiddelde bezoeker deze gigantische stroom nieuwe informatie (na 24 uur de site niet bezocht te hebben) veel beter door middel van een "inhoudsopgave"-systeem samen te vatten is dan door een gigantische, ongelofelijk grote pagina met daarop een paar honderd berichten.

Daar vraag ik ook niet om. Ik vraag om een optie om zeg maar 'ingeklapte' oude updates te zien. Dat is toch niet zwaarder dan de huidige updates?

cornelis

• 4744 berichten
  • 682 stemmen

Jordy schreef:

Overigens zie ik dit gewoon als een leuke theoretische discussie hoor, wees niet bang, blijf maar lekker die oude updates gebruiken. Ik probeer alleen uit te leggen waarom ik meer in de nieuwe updates geloof, waarom ik dat persoonlijker veel fijner vind om te gebruiken.

Dank, ben blij dat je er op in gaat. En het wordt me ook wel wat duidelijker, maar blijf onlogische dingen zien. Ik probeer slechts uit te leggen wat ik niet snap/begrijp of onhandig vind.

lngrid

• 1234 berichten
  • 554 stemmen

Ik ken de 'oude updates' niet, maar de nieuwe zijn echt prima. Het enige nadeel is, dat ik wel eens vergeet om ook bij alle updates te kijken en niet alleen bij mijn eigen films en topics, zodat ik er soms pas na een week achter kom dat ik een leuke discussie heb gemist. Het zou idd wel leuk zijn als je ergens kan zien welke nieuwe films en forumtopics er bij zijn gekomen sinds je laatste bezoek.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

Hoe moet ik ze dan interpreteren?

nieuwe berichten sinds je laatste bezoek

Ik omschrijf een lijst met film/topictitels waarin is aangegeven wat nieuw is sinds mijn laatste bezoek. De nieuwe updates zijn dat nu al bijna, maar bevatten ook onveranderde topics/films

Die onderverandere topics/film zijn weggezakt naar beneden, zodra je een onveranderd topic tegenkomt kun je stoppen met lezen (zie 101 vergelijking).

nou goed, morgen meer

cornelis

• 4744 berichten
  • 682 stemmen

Overigens werkt een dubbele quote heel raar. Haalt wel de dubbele quote weg, maar niet de tweede quote-tag. En dan komt er iets heel raars te staan, zoiets:

(quote)

Dit is quote 2

cornelis

• 4744 berichten
  • 682 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

nieuwe berichten sinds je laatste bezoek

Ook goed, maar hoe begin ik een nieuw bezoek? Hoe lang moet ik weg zijn om een tweede bezoek te veroorzaken?

Die onderverandere topics/film zijn weggezakt naar beneden, zodra je een onveranderd topic tegenkomt kun je stoppen met lezen (zie 101 vergelijking).

Maar daarna zou ik opnieuw willen kunnen vragen wat nieuw is (en dat zou dus kunnen met mark all read). Als je dat ooit zou kunnen implementeren zou dat voor mij die updates hanteerbaarder/overzichterlijker maken.

Overigens:: op basis waarvan komen die topics dan wel in de lijst? Zijn het actieve topics van de afgelopen 7 dagen ofzo? En is dat dan niet zwaarder dan een update van een dag of twee?

lngrid

• 1234 berichten
  • 554 stemmen

lngrid schreef:

(quote)

O, wacht, de nieuw toegevoegde films zijn op de nieuwe site weer terug van weggeweest . Maar zou ik dus ook leuk vinden voor nieuwe forumtopics.

U-96

• 11875 berichten
  • 2149 stemmen

BoordAppel schreef:

Het is ook irritant als er erg veel berichten bij zijn gekomen, moet je eerst helemaal het laatste bericht gaan zoeken dat je al gelezen hebt.

Heb ik ook last van gehad. Totdat ik na het lezen van de updates de tijd van de laatst geplaatste post opschreef.

Velen zullen 't stupide vinden, maar toch zeg ik dat mijn forumupdate-methode erg handig is. Je mist niets. Topicnummers overschrijven en direkt van topic naar topic gaan. Wel jammer dat de rubriekindelingen nu in de links verwerkt zitten; ik kende alle belangrijke topicnummers uit m'n hoofd.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Vind ik inderdaad (oprecht) erg vervelend, maar ik zie op korte termijn geen oplossing.

Dit begrijp ik niet. Netscape 7 onder Windows heeft vwb. MovieMeter dan wel wat rare fratsen, maar het is niet zo heel erg dramatisch allemaal en al helemáál niet dat je de site überhaupt niet op komt. Is Netscape op OS 9.2 dan zo radicaal anders?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.