- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het hoeft niet perse om cijfertjes te gaan, maar je hebt wat dat betreft wel een werkbare regel nodig.
En als je de reacties ziet van zo goed als alle gebruikers hier, kom ik tot de slotsom dat deze regel niet werkbaar is. Simpel.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
De regel is prima werkbaar. Of je het ermee eens bent is een tweede.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Inderdaad, de regel is nu werkbaar. Probleem is, dat niet iedereen het er mee eens is, maar dat hou je toch. Als er nu regels worden veranderd, denk ik juist dat er meer problemen gaan komen.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Natuurlijk kun je nadenken om de regels aan te passen, en de eventuele gevolgen daarvan, maar ik ben ervan overtuigd dat jullie dat ook doen. 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Zeker
Nu nog zien of de gevolgen dan groter zijn en meer problemen met zich mee brengen, dan dat de situatie nu doet.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
De enige 'nare' gevolgen van de regels die er nu zijn, is dat er films van de site verdwijnen en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Met die te arbitraire grens van maximaal 7 afleveringen voor mini-series (ongeacht hoe lang één aflevering duurt) ben ik het nooit eens geweest, maar dat is een ander verhaal.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Wat is dan een juiste grens voor miniseries?
Misschien gaan er veel zeggen dat dat 10 moet zijn. Waarschijnlijk omdat Band of Brothers uit 10 afleveringen bestaat.
Dan zou ik persoonlijk zeggen 13 afleveringen moet ook kunnen, want dan kan ik op de Ninja Scroll: The Series stemmen.
Nog iemand anders zal met nog andere voorstellen komen. Dus dat die regel van 7 afleveringen er is, is eigenlijk wel goed.
Eigenlijk zou ik ervoor te vinden zijn om geen miniseries meer toe te laten. Maarja, dan verdwijnen dingen als Rose Red, Storm of the Century en The Stand. Ik zie die dingen eigenlijk meer als film dan als miniserie.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Zoals ik al steeds aangeef, ben ik geen voorstander van een bepaald aantal afleveringen (zowel in het geval van bioscoopfilms, tv-films en afleveringen van miniseries (oftewel: verlengde films).
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Waarom niet gewoon alles erop. Dan ontstaat er ook geen discussie en is iedereen blij.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Ja natuurlijk, maar het ging mij om de zin ¨Als site kan je het in elk geval niet maken...¨ alsof de site een publieke functie heeft. Als jij een website hebt mag je ook zelf weten wat je er op zet toch? Dat anderen info van je site halen en er ¨gebruik¨ van maken is alleen maar een pré. Discussie kan natuurlijk altijd en hoewel de crew er vaak van is beschuldigd, ze hebben geen oogkleppen op.
Als je een filmsite opricht en die MovieMeter noemt ga ik er van uit dat je een filmfan bent en een zo compleet mogelijke site nastreeft. Hier ontbreken gewoon veel te veel zaken die duidelijk tot film gerekend worden door alle andere "betrouwbare" filmsites en het wordt steeds erger.
Filmliefhebbers wensen een site die volledig is zodat ze een overzicht hebben en zoveel mogelijk informatie op één plaats kunnen vergaren, niet een half afgewerkt produkt met gigantische hiaten.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Maar dat is nu niet echt het geval. Als er met een nieuwe film die uitkomt ineens van alles van de site af moet is de regel wat mij betreft helemaal niet werkbaar.
Inderdaad totaal niet werkbaar. In principe kan elke tv-film plots een aantal vervolgen krijgen. Enkel hier op MM wordt het dan plots een serie en wordt de hele zooi maar verplaatst naar het forum. Onlogisch en absurd dat tv-films geen vervolgen mogen hebben en andere "categorieën" wel.
Geen idee hoe dit als werkbaar kan aanzien worden. Wanneer je door een zelfverzonnen regeltje titels die gewoon film zijn van de site moet gooien, lijkt het mij logisch dat er iets niet klopt.
Vier tv films volgen elkaar op daarvoor en daarna zitten er stv films bij. Die vier films zijn gewoon een reeks en zouden er dus af moeten. Mocht dat niet het geval zijn is de situatie helemaal onwerkbaar. Het zou betekenen dat als er nog een Librarian film zou komen die stv is, de andere films ook weer op de site zouden mogen.
Tja, dan gooien ze de rest er beter ook maar af. Wie heeft er nu iets aan zo'n incomplete overzichten en info.
En noem het dan ook geen MovieMeter maar WatWijFilmpjesVindenMeter ofzo.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Inderdaad, de regel is nu werkbaar. Probleem is, dat niet iedereen het er mee eens is, maar dat hou je toch.
Langs de ene kant zeg je dat hij werkbaar is en langs de andere kant geef je dan weet toe van niet. 
Zeker acht op de tien is het er mee eens dat de huidige regels van geen kanten kloppen.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Als je
gebruikt, dan kijkt die smiley de verkeerde kant op als je de nieuwste berichten bovenaan hebt ingesteld. 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Langs de ene kant zeg je dat hij werkbaar is en langs de andere kant geef je dan weet toe van niet. 
Waar maak je dat uit op?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Waar maak je dat uit op?
Als je zelf zegt dat een deel van de gebruikers (het overgrote deel) het niet eens is met de werkbaarheid deze regel, dan werkt hij toch niet?
Films als The Librarian kunnen niet, alhoewel er slechts drie delen van zijn gemaakt, maar wat doe je dan met de enkele honderden documentaires die op de site staan? Ook zo maar afgooien?
Deze regels zijn gewoon verpouderd en passen niet meer bij de 'wensen en noden' van de huidige gebruikers.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Als je zelf zegt dat een deel van de gebruikers (overgrote deel) het niet eens is met de werkbaarheid deze regel, dan werkt hij toch niet?
Waarom niet? De regels moeten makkelijk hanteerbaar en werkbaar zijn voor de crew. Of iedereen het daar mee eens is, is een ander verhaal.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Waarom niet? De regels moeten makkelijk hanteerbaar en werkbaar zijn voor de crew. Of iedereen het daar mee eens is, is een ander verhaal.
En nu is het grote woord er eindelijk uit. Het is blijkbaar alleen de crew die telt, niet meer de gebruikers. Ik weet dat het hier geen democratie is, maar gebruiksvriendelijkheid is anders hoor.
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 berichten
- 76930 stemmen
Ik zou het juist toe juichen als ook de Tatorts er op kwamen zijn gewoon tv films met verschillende casts en eigen verhaal.
En wat maakt het nou uit als dit en bv The liberian 3 er op komen ,als je dit niet wil zien klik je er toch niet op....
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen
Ik begrijp het probleem niet.. Deze regel bestond al heel lang, maar omdat er nu twee titels van de site zijn verdwenen begint iedereen te schreeuwen dat wij niet soepel zijn.
De regels zijn om duidelijke redenen in werking genomen en hebben nooit voor problemen gezorgd.
Het is heel makkelijk om dan te zeggen dat wij alleen tellen.
Onthoudt wel dat Moviemeter geen database is (hoewel hij daar wel voor gebruikt kan worden), maar gewoon een discussiesite!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen
Ik zou het juist toe juichen als ook de Tatorts er op kwamen zijn gewoon tv films met verschillende casts en eigen verhaal.
En wat maakt het nou uit als dit en bv The liberian 3 er op komen ,als je dit niet wil zien klik je er toch niet op....
Kom Henk, je weet dat dit zo niet werkt.
-
- 23443 berichten
- 76930 stemmen
Het is wel degelijk ook een database , ik heb ook jaren gepleit voor mini series en die mogen er nu onder voor behoud ook op. Ieder zijn mening ik zeg alles er op maar ja dat is mijn mening.
Ik hoorde dat sommige 700 tatorts te veel vinden , ik niet ze hebben allemaal een eigen titel etc etc.
En ik wou even benadrukken dat we niet aan het schreeuwen zijn .
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
En nu is het grote woord er eindelijk uit. Het is blijkbaar alleen de crew die telt, niet meer de gebruikers. Ik weet dat het hier geen democratie is, maar gebruiksvriendelijkheid is anders hoor.
Gebruiksvriendelijkheid is anders? Omdat er een paar filmpjes van de site zijn gehaald, omdat ze niet aan de criteria voldeden? Tsss...
Want daar ligt het fundament van deze discussie. De regel is er al lang en werkt gewoon. Dat twee titels daardoor niet meer op de site staan is jammer, maar kom op zeg. Het is wel terecht, aangezien de titels gewoon niet aan de criteria voldoen. Nu lijkt het net een ramp, dat de Librarian reeks van de site af is, wat gewoon totaal niet zo is!
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat Tatort en bijv. Baantjer televisieseries zijn lijkt me duidelijk ...
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12844 stemmen
Maar nu duidelijk wel, wanneer er films verdwijnen die toch echt wel thuishoren op een site als deze.
Maar waarom dan, het is zowel een straight-to-dvd release als een tv-film.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen
Het is wel degelijk ook een database , ik heb ook jaren gepleit voor mini series en die mogen er nu onder voor behoud ook op. Ieder zijn mening ik zeg alles er op maar ja dat is mijn mening.
Ik hoorde dat sommige 700 tatorts te veel vinden , ik niet ze hebben allemaal een eigen titel etc etc.
En ik wou even benadrukken dat we niet aan het schreeuwen zijn .
Ik bedoelde met mijn opmerking dat je weet dat een reeks als Tatort er niet op kan, omdat dit valt onder de regel zoals die nu is. En tja, ik weet dat jij dolgraag die 700 Tatorts op de site wil hebben.. En ik weet ook wie ze graag wil toevoegen! 
Maar, zo heeft iedereen wel iets wat hij of zij wil, maar zo werkt het nu eenmaal niet.
Zoals ik al eerder zei, de regel heeft heel lang gewerkt, maar omdat er nu opeens twee films van de site moeten lijkt het wel alsof er een bom is ontploft!
-
- 23443 berichten
- 76930 stemmen
Dat Tatort en bijv. Baantjer televisieseries zijn lijkt me duidelijk ...
Afleveringen van 90 min met een begin en einde , het zijn op zich bestaande tv films.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen
Maar nu duidelijk wel, wanneer er films verdwijnen die toch echt wel thuishoren op een site als deze.
Er zijn nu een paar mensen die er inderdaad een probleem van maken. Moeten we dan meteen alle regels aanpassen, zodat die mensen hun zin krijgen? Ben bang van niet, zo werkt de echte wereld namelijk ook niet!
Een film kan niet tegelijkertijd een TV-film zijn en een STV film!
We bekijken waar de film voor het eerst is vertoont of uitgebracht en dat is in het geval van The Librarian TV!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen
Afleveringen van 90 min met een begin en einde , het zijn op zich bestaande tv films.
Maar met dezelfde hoofdpersonages!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.