• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.264 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.080 gebruikers
  • 9.376.374 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

neo

• 15435 berichten
  • 10038 stemmen

Zie ook de discussie op musicmeter...

http://www.musicmeter.nl/forum/1/71/

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

danuz schreef:

Ik heb bijna 600 meningen!

Waar zie je dat staan? Bij een film kun je nu de meningen filteren (meningen over de film dus), en verder staat er als het goed is overal voluit "persoonlijke mening of recensie". Dit is naar mijn mening (...) de minst slechte oplossing die hopelijk voorkomt dat sommigen hier gebruikers die het lef hebben om een kort bericht aan te vinken de les komen lezen.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Was alleen om aan te geven dat ik 'mening' een niet lekker woord vind. Ik zie het toch echt als recensies, hoe klein die berichten dan soms ook mogen wezen. Een mening is een veel ruimer begrip, me dunkt.

Vind 'recensie' verder ook wat officiëler en serieuzer klinken, waar niets mis mee is.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Ik vind mening ook erg lelijk staan. Wat mij betreft zetten we gewoon weer recensie neer.

Arnie

• 1082 berichten
  • 1882 stemmen

Ik heb even geteld, en geconstateerd dat ik in mijn leven zo'n 16.764 meningen heb/heb gehad. Graag zou ik dan ook mijn aantal in de toplijst gewijzigd zien.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Wat heeft een woord als recensie of mening nu hiermee te maken? Een onnodige (en lelijke) verandering. Recensie was gewoon prima imo.

Jordy schreef:

Dit is naar mijn mening (...) de minst slechte oplossing die hopelijk voorkomt dat sommigen hier gebruikers die het lef hebben om een kort bericht aan te vinken de les komen lezen.

En ik altijd maar denken dat een forum ook bedoeld was voor zaken als bijvoorbeeld discussies, opinies etc...; ongeacht of ze nu positief of negatief zijn.

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Tsja, hang er natuurlijk ook een beetje vanaf wat de bedoeling precies is. Als je enkel de meningen van de slowchat wil onderscheiden, dan kun je best "mening" gebruiken. Als de bedoeling is om wat meer gegronde meningen (dus niet zomaar "kutfilm, niets aan") te filteren, dan gebruik je het best "recensie"...

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3092 stemmen

JoeCabot schreef:

wat meer gegronde meningen (dus niet zomaar "kutfilm, niets aan") te filteren, dan gebruik je het best "recensie"...

Behalve dat het beter klinkt, vooral hier om. Zit niet echt te wachten op kansloze 'kutfilm'-meningen (praktische reden dus vooral).

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

JoeCabot schreef:

Als je enkel de meningen van de slowchat wil onderscheiden, dan kun je best "mening" gebruiken

Dat is inderdaad precies de bedoeling. Het is het idee dat ELK bericht waar een mening in te ontdekken valt, ook berichten van 1 regel, een sterretje krijgt. Wil je lange verhalen lezen? Dan lees je alleen de lange verhalen en sla je de rest maar lekker over. Ik wil graag korte meningen lezen en sla de lange verhalen over. Het begrip "recensie" impliceerde blijkbaar hoogwaardige schrijfsels, wat de bedoeling van het filter niet is, dus vandaar dan maar deze wijziging.

Nou dat was weer genoeg weggegooide energie voor een non-issue, prettige avond allemaal nog en bedankt voor de feedback.

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Jordy schreef:

Nou dat was weer genoeg weggegooide energie voor een non-issue, prettige avond allemaal nog en bedankt voor de feedback.

Zolang de filter maar blijft bestaan, nog steeds een fijne oplossing om snel een aantal meningen te lezen.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12849 stemmen

Het eerstvolgende "ik vind de trailer kut" bericht kan van mijn kant in ieder geval rekenen op een sterretje. Solide mening.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Vind het daarom geen non-issue, want zoals Onderhond zegt lijkt het met nogal vreemd als dat soort berichten worden gefilterd. Vond het vooralsnog prima werken als recensie-filter.

Maargoed, 'what's in a name' dan maar Ik blijf het een puike filter vinden!

OlafK

• 955 berichten
  • 1817 stemmen

Hehe, staat toch op een zeer respectabele 70e plaats .

En zolang de gebruikers toch weten waar t sterretje voor staat, maakt t toch allemaal weinig uit welke naam de functie draagt.

En ja, ook ik vind 'recensie' een mooier woord. Ik denk dat iedereen dit wel vindt. Jordy's uitleg waarom hij voor 'mening' heeft gekozen, is in mijn ogen prima en daarom vind ik dat er niet zo'n issue van moet worden gemaakt.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Lijkt me ook.

Er wordt door menigeen vooruitgelopen op problemen die zich niet hebben voorgedaan, terwijl er wel problemen waren met de oude benaming. Jordy's verhaal is helder; einde discussie, lijkt me.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Ik snap er niks van. Recensie klonk veel mooier, en was vooral ook veel duidelijker. Nu kan elke zin van 5 woordjes zo aangevinkt worden.

Sowieso, elke film waarop ik gestemd heb is voorzien van een verklaring. Maar tot zover ben ik zeer selectief geweest in wat ik aanduidde alszijnde recensie, omdat het a) ofwel te kort was of b) niet zo deftig opgesteld is/waar niemand iets aan heeft (de berichten uit mijn beginperiode). Maar ja, nu met die onbegrijpelijke wijziging zal ik alles maar een sterretje geven he...

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 berichten
  • 5449 stemmen

Jammer dat de naam veranderd is, recensie was in mijn ogen vrij duidelijk. Die enkelingen die er telkens een ellenlange discussie over moeten beginnen om te vitten over de naam 'recensie' schrijven er zelfs geen en zullen die vast ook niet lezen. Hopelijk vallen in de toekomst evengoed 'recensies' en geen meningen over de trailer of de poster naar het voorbeeld dat Onderhond sarcastisch naar voren bracht.

@ Onderhond, proficiat trouwens voor zoveel recensies/meningen. De functie is een echte toevoegingen en ben blij dat er toch genoeg mensen zijn die de tijd willen maken om iets te schrijven en dat dan aan te vinken.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

djelle schreef:

Ik snap er niks van.

Je hebt het juist helemaal begrepen, djelle.

djelle schreef:

Sowieso, elke film waarop ik gestemd heb is voorzien van een verklaring. Maar tot zover ben ik zeer selectief geweest in wat ik aanduidde alszijnde recensie, omdat het a) ofwel te kort was of b) niet zo deftig opgesteld is/waar iemand iets aan heeft (de berichten uit mijn beginperiode). Maar ja, nu met die onbegrijpelijke wijziging zal ik alles maar een sterretje geven he...

Dat was precies het misverstand met de oude formulering.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Film Pegasus schreef:

Jammer dat de naam veranderd is, recensie was in mijn ogen vrij duidelijk. Die enkelingen die er telkens een ellenlange discussie over moeten beginnen om te vitten over de naam 'recensie' schrijven er zelfs geen en zullen die vast ook niet lezen.

Ik ben dus waarschijnlijk ook zo iemand die er een discussie over maakt. Ale, zo voel ik het toch, want het lijkt wel zo alsof elk bericht wat iemand erover schrijft uitmondt in een discussie.

Ik schrijf bij zoveel mogelijk films mijn mening over de film. Als het kan uitgebreid, soms ook kort. Maar ik heb nog nooit iets als recensie aangevinkt. Zelf schrijf ik dus geen recensies, maar ik lees ze wel. Ik lees echter niet enkel de recensies maar ik lees zoveel mogelijk, en als het enigszins kan lees ik alles.

Bij films waar 50 paginas of meer aan berichten staan, daar zoek ik berichten op naam van bepaalde users die altijd wel iets zinnig te zeggen hebbe. Een heel handige manier om de beste info over een film te krijgen.

Het gaat me niet om de naam recensie of mening. Daar wil ik niet eens over discussiëren. Het gaat me enkel erom dat ik ervoor vrees dat nu met die top 250 er mensen misbruik van de functie gaan maken en gewoon berichten gaan aanvinken om hoog in die ranglijst te staan. Iemand als Onderhond heeft nu heel veel recensies of meningen, maar hij heeft dan ook altijd onderbouwde kritiek en geen onzinnige oneliners, mooi is dat.

Er zijn ook korte recensies of meningen waar je iets aan hebt. Zolang het over de inhoud van de film gaat is het geweldig.

Maar een recensie waarin iemand in 2 zinnen vertelt dat Jessica Alba een lekker ding is en dat de film daarom 5 sterren moet krijgen, daar zit niemand op te wachten.

"Kritieken" lijkt me wel een mooie benaming. Dan ben je verplicht om kritiek te leveren over de film, kan positief of negatief zijn.

Of wat denk je van "filmbesprekingen"? Om zoiets aan te vinken MOET men het wel over de film hebben en niet over allerlei randzaken die er weinig of niets mee te maken hebben.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Nomak schreef:

Het gaat me niet om de naam recensie of mening. Daar wil ik niet eens over discussiëren. Het gaat me enkel erom dat ik ervoor vrees dat nu met die top 250 er mensen misbruik van de functie gaan maken

Wederom: er wordt vooruitgelopen op problemen die zich niet hebben voorgedaan, terwijl er bij de oude formulering wel bezwaren waren.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Koekebakker schreef:

Dat was precies het misverstand met de oude formulering.

Het woord recensie wijst nog altijd op iets ruimers, iets dat uit meer bestaat dan een korte mededeling.

Een recensie is een kritische beschouwing (bespreking) van een boek/voorstelling/film, zo zegt ook de Van Dale. Nu verwacht ik niet dat iedereen zich hier strikt aan houdt en effectief enkel mooi opgestelde filmbesprekingen aanduidt, maar de meesten vinkten hun bericht tenminste aan alleen als het een effectieve toelichting gaf bij hun stem die iets was. Waar ik al heel blij om was.

Met het nieuwe label "mening" kan je het pietluttigste bericht aankruisen ('ik vind de film kut'), waardoor de filter nog nauwelijks meerwaarde heeft.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Meningen?

wtf!

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Koekebakker schreef:

Wederom: er wordt vooruitgelopen op problemen die zich niet hebben voorgedaan, terwijl er bij de oude formulering wel bezwaren waren.

Die vervuiling is er al, in alle lijsten. Hoeveel stemmen zijn gebaseerd op slechts 15 minuten film? Toch wel wat denk ik. Hoeveel berichten zijn gebaseerd op onzinzaken (games, ...)? Superveel denk ik. Maar ik zie het probleem niet daarmee.

Het probleem is eerder dat men de toplijsten gewoon veel meer waarde toekent dan dat ze feitelijk waard zijn. Het zijn gewoon simpele leuke wetenswaardigheden die totaal nutteloos zijn. Ik voel mijzelf niet belangrijk of ik nu (hoog) in de lijst sta of niet. Bij berichten juist het tegenovergestelde. Gewoonweg vreselijk om steeds hoger te komen.

In ieder geval voel ik mij bevestigd, kijkende naar de reacties, wat betreft mijn eerdere statement:

Legan schreef:

Ik ben in ieder geval blij dat ik daar geen gebruik van maak, maar tegelijkertijd ook blij dat het anderen de mogelijkheid biedt zich belangrijker te voelen.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12849 stemmen

Wat heeft dat hele ding nu met belangrijk zijn te maken

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

djelle schreef:

(quote)

Het woord recensie wijst nog altijd op iets ruimers, iets dat uit meer bestaat dan een korte mededeling.

Precies.

Een recensie is een kritische beschouwing (bespreking) van een boek/voorstelling/film, zo zegt ook de Van Dale. Nu verwacht ik niet dat iedereen zich hier strikt aan houdt en effectief enkel mooi opgestelde filmbesprekingen aanduidt,

En dat hoeft dus ook niet.

maar de meesten vinkten hun bericht tenminste aan alleen als het een effectieve toelichting gaf bij hun stem die iets was.

En nu niet?

guy

• 23 berichten
  • 829 stemmen

Onderhond schreef:

Wat heeft dat hele ding nu met belangrijk zijn te maken

Sommige mensen zullen het beschouwen als een soort competitie, het is nou eenmaal een toplijst. Hoe hoger ze op de ladder staan, des te 'beter' of 'belangerijker' ze zich voelen.

Wat mij betreft klinkklare onzin als iemand zichzelf op die manier als belangrijk beschouwt, maar ik kan me wel voorstellen dat er figuren zijn die zo redeneren.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12849 stemmen

Sommige mensen zullen het beschouwen als een soort competitie

Hetzelfde geldt ook voor de andere gebruikerslijsten, zelfs de Top 250 heeft daar last van als er weer eentje zich vereenzelvigd met z'n favoriete film.

Ik kom ze amper tegen eerlijk gezegd, en maak graag gebruik van de filter.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ik kom ook eigenlijk nooit loze kreten tegen in de recensiefilter, en de keren dat ik ze wel ben tegengekomen (drie keer of zo) heb ik dat even gemeld.

guy

• 23 berichten
  • 829 stemmen

Onderhond schreef:

Hetzelfde geldt ook voor de andere gebruikerslijsten

Geldt volgens mij juist niet voor de andere gebruikerslijsten:

Stemmen - Dan zou er gestemd moeten worden op zo'n 1500 films (die men niet gezien heeft) om uberhaupt in de lijst terecht te komen.

Berichten - Dan zou men weet ik hoe veel nutteloze berichten moeten plaatsen.

Toevoegingen - Lijkt me duidelijk waarom dat niet van toepassing kan zijn.

Ben het verder ook gewoon met je eens dat het niet handig is dat het woord 'recensie' vervangen is door de term 'mening' (en om er een toplijst van te maken).

Vinokourov

• 3143 berichten
  • 2909 stemmen

Ik ben wel eens recensies tegengekomen van 4 woorden . Soms kun je over een film echt niet veel meer zeggen dan een paar korte zinnen. Op zich niet erg, want ik vind recensies van zo'n 5-8 zinnen het prettigst om te lezen, hoewel ik voor langere lappen tekst ook niet terugdeins.

Imdb heeft trouwens ergens in 2002 geloof ik bepaald dat user comments uit een minimaal aantal woorden moet bestaan om het probleem met (te) korte recensies op te lossen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.