- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Als je op "gebruikers" klikt, krijg je lijsten van de users met de meeste stemmen, berichten en toevoegingen. Waarom ook geen recensies eigenlijk?
Hier heeft Jordy eenmalig een lijst gepost van de users met de meeste recensies. Vooralsnog denk ik niet dat er een vaste lijst komt.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Ik heb dit probleem nog wel bij mijn privéberichten. Als ik op het linkje "naar laatste bericht" klik, kom ik zelfs op de verkeerde pagina uit (niet de laatste, maar de één-na laatste). Dit gebeurt overigens niet bij alle conversaties, maar slechts bij één, de meest frequente 
Edit: Zojuist een nieuwe PM verstuurd, en nu is het weer goed.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Als je op "gebruikers" klikt, krijg je lijsten van de users met de meeste stemmen, berichten en toevoegingen. Waarom ook geen recensies eigenlijk?
Inmiddels is dat als tablad bij Gebruikers wél toegevoegd zie ik. Een Top 250 zelfs, waarin je met 2 recensies dus al in de lijst komt 
Vooralsnog denk ik niet dat er een vaste lijst komt.
Nog nooit de toto gewonnen zeker?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Inmiddels is dat als tablad bij Gebruikers wél toegevoegd zie ik. Een Top 250 zelfs, waarin je met 2 recensies dus al in de lijst komt 
Leuk voor de mensen die de moeite nemen om iets fatsoenlijks te schrijven. Ik vrees echter dat het niveau van de recensies hierdoor omlaag gaat omdat sommigen nu zoveel mogelijk recensies gaan aanvinken om toch maar in die toplijst terecht te komen.
Ik hoop wel dat ik ongelijk ga krijgen.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Leuke extra functie inderdaad. Misbruik zal wel meevallen denk ik, je moet wel behoorlijk diep in de site zitten wil je die lijst uberhaupt tegenkomen. 
En respect voor Onderhond, die op zo'n 100 films na al zijn stemmen van commentaar heeft voorzien. 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Nog nooit de toto gewonnen zeker?
Totally awesome dude! 
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Leuk voor de mensen die de moeite nemen om iets fatsoenlijks te schrijven.
Ik vrees echter dat het niveau van de recensies hierdoor omlaag gaat omdat sommigen nu zoveel mogelijk recensies gaan aanvinken om toch maar in die toplijst terecht te komen.
Ik ben in ieder geval blij dat ik daar geen gebruik van maak, maar tegelijkertijd ook blij dat het anderen de mogelijkheid biedt zich belangrijker te voelen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik zal proberen om hier na nu niet meer op te reageren, maar nog een keer dan:
Het woord recensie is alleen voor het gemak / opmaaktechnische redenen gekozen. Elk bericht met een mening mag aangevinkt worden, ik (persoonlijk) wil juist graag korte meningen lezen, jij blijkbaar lange, dus een filter met alle berichten die een mening verwoorden is iets waar we allebei iets aan hebben ten opzichte van het lezen van de volledige discussie.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Goede toevoeging
, een stuk interessanter dan meeste berichten (=wie speelt de meeste spelletjes).
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Dat is nog eens toegevoegde waarde.
Absoluut, zo krijg je nog steeds een lijst waar je snel ieder's mening in kan terugvinden, los van alle discussies en voor- en nadwijlerij over bioscoop en DVD releases.
Als iemand een film in 8 woorden kan samenvatten is dat wat mij ook best. Genoeg mensen die daar meer aan hebben dan de ellenlange recensies van anderen.
Leuk dat de lijst er toch is gekomen Jordy 
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Het woord recensie is alleen voor het gemak / opmaaktechnische redenen gekozen.
Elk bericht met een mening mag aangevinkt worden, ik (persoonlijk) wil juist graag korte meningen lezen, jij blijkbaar lange,
dus een filter met alle berichten die een mening verwoorden is iets waar we allebei iets aan hebben ten opzichte van het lezen van de volledige discussie.
(enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk).Maar begrijp me niet verkeerd. Het is zeer zeker van toegevoegde waarde. Alleen mist het blijkbaar de controle die andere zaken op de site wel krijgen, zoals bijv geen gebruik van breezertaal, geen stortvloed aan spelletjes (dat er nu wel een beetje is), etc... En dat is mijn enige punt van kritiek.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als iemand een film in 8 woorden kan samenvatten is dat wat mij ook best. Genoeg mensen die daar meer aan hebben dan de ellenlange recensies van anderen.
Een film samenvatten in 8 woorden is onmogelijk, je mening geven over een film in 8 woorden, dat kan wel.
Niet dat ik van plan ben om veel van die filter gebruik te maken. Maar als ik dus bij een film het volgende schrijf:
Bah, wat een domme film was dit, ik vond het helemaal niets!
Dan zou dit mogen aangevinkt worden als recensie. Want ik geef mijn mening over de film met dit bericht.
Maakt natuurlijk weinig uit wat ik vind, maar ik ben toch van mening dat dit recensie-onwaardig is.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Voor jou wel, voor een hoop andere mensen op de site dan weer niet. Het blijft in ieder geval altijd zo dat de filter een veel beter overzicht geeft van de meningen van deverschillende mensen die de film gezien hebben.
-fal
-
- 2028 berichten
- 2290 stemmen
Een film samenvatten in 8 woorden is onmogelijk
Hobbit maakt reis om gevaarlijke ring te vernietigen 
Edit: recensie top 250 vind ik ook tamelijk zot.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Hobbit maakt reis om gevaarlijke ring te vernietigen 
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Plekje 221 met 3 recensies 
Geweldig zo'n lijst, zo staan gelijk alle recenserende user's op een rijtje. Makkelijker kan het niet als je zoekt naar goede recensies.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Geweldig zo'n lijst, zo staan gelijk alle recenserende user's op een rijtje. Makkelijker kan het niet als je zoekt naar goede recensies.
Kan nog makkelijker hoor.
Ik kijk soms naar berichten bij een film van bepaalde users (via zoek bericht). Werkt dus ook als een soort filter dan krijg je ook berichten te zien die niet zijn aangevinkt als recensie. En het grote voordeel is dat je de berichten van users die bevooroordeeld naar een film kijken niet hoeft te lezen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
In de hoop de oneindige discussie en verwarring te stoppen is overal het woord "recensie" door het lelijke "mening" vervangen.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3092 stemmen
Meningen toplijst.. uh.. is inderdaad wat lelijk. Vind recensie zelf ook beter, mja.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Mening is wat mij betreft ook veel te ruim, en geeft bepaalt niet beter aan wat je net mag aanvinken. Zo kan ik best mijn mening over een trailer als "recensie" gaan aanduiden.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Het zijn er altijd weer een paar die het voor de rest moeten verpesten.
neo
-
- 15435 berichten
- 10038 stemmen
Fijn inderdaad... Recensie/mening was precies goed.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Misschien is het iets om in de welkomsmail te zetten ... even kort uitleggen wat op MM als recensie aanzien wordt.
En er zijn betrekkelijk weinig berichten zonder mening, dus de scheiding wordt er zeker niet duidelijker op.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Mening is wat mij betreft ook veel te ruim, en geeft bepaalt niet beter aan wat je net mag aanvinken. Zo kan ik best mijn mening over een trailer als "recensie" gaan aanduiden.
Wat wil je dan wel? 
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Ik heb bijna 600 meningen! 
Recensie is toch gewoon prima? Staat in ieder geval veel beter en is helder.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Ik vind recensie gewoon duidelijk genoeg. Dat de berichten hier niet aan vakbladrecensies voldoen zal wel, het is in ieder geval een veel duidelijkere omschrijving dan "mening".
Ik begrijp gewoon niks van het hele gezeur.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Ik vind recensie gewoon duidelijk genoeg. Dat de berichten hier niet aan vakbladrecensies voldoen zal wel, het is in ieder geval een veel duidelijkere omschrijving dan "mening".
Ik begrijp gewoon niks van het hele gezeur.
Ja ik ook niet, waarom het 101 keer veranderen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5983 stemmen
Naar mijn mening is recensie ook beter / duidelijker.
Lui (crew films)
-
- 3491 berichten
- 11897 stemmen
Recensie is inderdaad beter dan meningen. Ik vind het trouwens niet nodig dat er een top 250 voor is gekomen, dat is een beetje teveel van het goede.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.