• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.264 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.079 gebruikers
  • 9.376.030 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 berichten
  • 5449 stemmen

Volgens mij zijn er ook nog geen problemen geweest met de recensiefilter. Waarom dit systeem al opblazen als het probleem zich nog niet voordoet? Nu is er trouwens meer verwarring als men de twee knoppen berichten/mening naast elkaar ziet staan. Bij recensie weet je tenminste dat het bericht dat je aanvinkt een recensie bevat of een kritische mening over de film (wat op hetzelfde neerkomt). Mening is te algemeen. Jammer dat we nu een stap achteruit zetten. De recensiefilter is een handige toepassing en werkt goed zoals het was.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 berichten
  • 5449 stemmen

Vinokourov schreef:

Ik ben wel eens recensies tegengekomen van 4 woorden . Soms kun je over een film echt niet veel meer zeggen dan een paar korte zinnen. Op zich niet erg, want ik vind recensies van zo'n 5-8 zinnen het prettigst om te lezen, hoewel ik voor langere lappen tekst ook niet terugdeins.

Zoveel komt dat niet voor en dan nog kan er maar één recensie per gebruiker per film staan. Dat probleem los je zeker niet op met het woordje recensie te veranderen in mening. In tegendeel denk ik zelfs.

Vinokourov

• 3143 berichten
  • 2909 stemmen

Film Pegasus schreef:

(quote)

Zoveel komt dat niet voor en dan nog kan er maar één recensie per gebruiker per film staan. Dat probleem los je zeker niet op met het woordje recensie te veranderen in mening. In tegendeel denk ik zelfs.

Inderdaad integendeel . Een andere benaming die misschien beter zou zijn is 'review', maar goed...

OlafK

• 955 berichten
  • 1817 stemmen

Hm, kan me toch ook wel in de argumenten van de tegenstanders vinden.. Aan de andere kant: laten we eerst eens afwachten hoe de 'mening-filter' zich nu ontwikkelt. Ik ga er zelf eigenlijk niet vanuti dat iedere niet-vaste-gebruiker nu zomaar lukraak op het meningsterretje gaat klikken. Volgens mij valt het allemaal reuze mee. Op t moment dat t dan wel misgaat, kunnen we deze discussie toch opnieuw voeren? Misschien dat Jordy er dan nog eens naar wil kijken, maar nu lijkt het zo doelloos om hierover door te gaan.

Over de toplijst: wel grappig om te zien, maar het gevaar dat mensen nu van alles gaan aanklikken om hoger op de lijst te komen, is zeer zeker aanwezig. Aan de andere kant: dan weet je meteen dat je die desbetreffende user minder serieus hoeft te nemen. Denk ook eigenlijk dat t allemaal wel mee zal vallen; veel mensen is de filter nog altijd onbekend.

En zoals Nomak ook al zei; van de mensen die je enigszins volgt (bij mij o.a. Onderhond, Halcyon, HarmJanStegenga en nog enkele anderen), houdt je de 'meningen/recensies' toch wel in de gaten. Daarom vind ik het tabblad 'meningen' bij ieders profiel ook zo super handig !

Wel hoop ik dat mensen die wel iets zinnigs over een film te melden hebben, wat meer gebruik gaan maken van de functie.

@ Nomak: als je je eigen berichten (en je kunt vaak zelf wel bepalen of die zinnig zijn of niet) bij een film nou eens wél aanvinkt, dan werkt de filter toch juist beter? Nu doe je dat niet omdat je een bericht van 6 regels te kort vindt. Anderen vinden dit misschien echter niet en zodoende kunnen zij misschien wél iets met jouw bijdrage !

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Vergeet ook niet dat de toplijst er voor kan zorgen dat meer mensen gemotiveerd raken om recensies (erhm.. meningen) neer te zetten bij een film.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

Stemmen - Dan zou er gestemd moeten worden op zo'n 1500 films (die men niet gezien heeft) om uberhaupt in de lijst terecht te komen.

Berichten - Dan zou men weet ik hoe veel nutteloze berichten moeten plaatsen.

Genoeg mensen die al stemmen na 15 minuten en/of op films die ze 10 jaar geleden een keertje gezien hebben. Ook genoeg mensen die elke dag generieke berichten in allerlei mijlpaal en verjaardagstopics plaatsen.

Het probleem is daar wmb groter dan bij de recensies momenteel. Wat de toevoegingen betreft is het inderdaad een andere zaak.

Extra punt is dat "meningfilter" een stuk enger klinkt dan "recensiefilter". Heeft meer weg van een censuurinstrument.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Knisper schreef:

Vergeet ook niet dat de toplijst er voor kan zorgen dat meer mensen gemotiveerd raken om recensies (erhm.. meningen) neer te zetten bij een film.

Dat lijkt me ook. De 'Toplijst' is natuurlijk ook helemaal niet interessant. Tenminste niet om interessante users te "ontdekken", daar zijn wel andere manieren voor. Het belangrijkste is het filter zelf en dat is een dankbare toevoeging geweest. Het enige nadeel ervan is dat users die vroeger actief waren en nu niet meer (zo vaak) op de site komen hun oude (maar nog steeds relevante of interessante) meningen via het filter niet meer naar voren komen, simpelweg omdat zij de sterretjes niet hebben aangevinkt.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

Enige term die in mij opkomt die de gewilde berichten een beetje goed omschrijft is "motivaties"/"motiveringen".

Ook niet bepaald de mooiste termen maar ze duiden wel aan wat je onder de filter kan vinden.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Onderhond schreef:

Enige term die in mij opkomt die de gewilde berichten een beetje goed omschrijft is "motivaties"/"motiveringen".

Ook niet bepaald de mooiste termen maar ze duiden wel aan wat je onder de filter kan vinden.

Misschien 'opinie'?

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat ik de enigste ben die het zich koud laat of er nu mening of recensie staat. Blijft voor mij beide gelijk, en veel verschil zie ik er ook niet in.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Aantal berichten: 1162 (waarvan 126 als mening gemarkeerd)

Hilarisch.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Browsend door het topic Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën) (om te kijken wat ik allemaal had gemist sinds de introductie van recensies) kwam ik op het spoor van de verborgen functionaliteiten. Is de lijst op wiki compleet of zijn er nog meer van zulke leuke & handige wetenswaardigheden?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Vinokourov schreef:

Ik ben wel eens recensies tegengekomen van 4 woorden .

Sorry hoor, maar is het niet beter om 4 woorden tekst NIET als recensie aan te vinken?

OlafK schreef:

@ Nomak: als je je eigen berichten (en je kunt vaak zelf wel bepalen of die zinnig zijn of niet) bij een film nou eens wél aanvinkt, dan werkt de filter toch juist beter? Nu doe je dat niet omdat je een bericht van 6 regels te kort vindt. Anderen vinden dit misschien echter niet en zodoende kunnen zij misschien wél iets met jouw bijdrage !

Misschien ga ik daar wel eens aan beginnen. Tenminste bij de films die ik ofwel heel goed of heel slecht vind iets gaan aanvinken waar de mensen wat handige info uit kunnen halen.

Legan schreef:

Is de lijst op wiki compleet of zijn er nog meer van zulke leuke & handige wetenswaardigheden?

Dit zou ik ook willen weten, die verborgen functionaliteiten zijn heel erg handig.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Nomak schreef:

Dit zou ik ook willen weten, die verborgen functionaliteiten zijn heel erg handig.

Er is toch ook zo'n aan te passen url voor de jaarlijsten van de afgelopen jaren?

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Vreemd. Sinds gisterennacht heb ik 1025 berichten aangeduid als mening. Op mijn profiel is dit zichtbaar, maar op de meningenlijst komen er maar 658 op.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

Sommige meningen waar zo kut dat ze er door de meningfilter uitgehaald zijn.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3092 stemmen

lol. Net als met stemmen/toevoegingen enz. wordt de lijst 1x per dag geupdate (rond 3/4 uur 's nachts ofzo dacht ik(?))

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Yups. Ik meen nog steeds om 00.00.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3092 stemmen

Oh, ik dacht dat het tegelijk met je stemmenoverzicht ging (gegeneerd 4:14 staat er in de mijne, maar is niet altijd precies dezelfde tijd).

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Goldenskull schreef:

Net als met stemmen/toevoegingen enz. wordt de lijst 1x per dag geupdate

Ahzo...

Onderhond schreef:

Sommige meningen waar zo kut dat ze er door de meningfilter uitgehaald zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5982 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5982 stemmen

HarmJanStegenga is aangesteld als nieuw crewlid voor het beoordelen en afhandelen van toevoegingen.

Hij zal de komende dagen inwerken op zijn functie en al hier en daar wat correcties en toevoegingen afhandelen. In de loop van deze week gaat hij volledig aan de slag!

HarmJanStegenga welkom bij de crew en veel succes!

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Tof voor je HarmJanStegenga .

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Plezier (en sterkte) HarmJan!

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Plezier en succes!

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Leuk voor je HarmJan! Veel plezier & succes.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Succes Harm Jan, en vooral veel plezier. Het is best een leuk crewteam!

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Succes HarmJanStegenga!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Wat leuk, Harmjan. Proficiat!

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Goed Harm!

Kan je eindelijk die rare stemmers verwijderen!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.