• 15.950 nieuwsartikelen
  • 178.904 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.387.019 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

vwtune

• 249 berichten
  • 1378 stemmen

Dank u!

Jeroen123

• 40 berichten
  • 42 stemmen

Bij Diary of Anne Frank, The (1959):

Waarom kan je op deze site gewoon geen berichten van jezelf verwijderen als je dat zelf wil? Wat is dat voor onzin.

Als ik nu persoonlijk wil dat MIJN bericht van de site gegooid wordt, is dat toch mijn volste rechts, zeker?!

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

In het begin van het bestaan van de site kon dat nog wel en toen kwam het voor dat iemand al zijn berichten uit een discussie verwijderde, waardoor de betreffende discussie onleesbaar en zinloos werd.

Om dat soort vervelende toestanden te voorkomen is die mogelijkheid verdwenen.

Je kunt je bericht overigens de eerste 12 uur na plaatsing nog wel verwijderen / wijzigen.

Mocht er na die tijd nog dringende zaken zijn, dan kan je eventueel terecht bij een van de moderators.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Jeroen123 schreef:

Als ik nu persoonlijk wil dat MIJN bericht van de site gegooid wordt, is dat toch mijn volste rechts, zeker?!

Denk er aan, op het ogenblik dat u uw bericht plaatst is het niet meer UW bericht maar een bericht van MM. U verklaart zich bij inschrijving toch akkoord met de regels van MM? Als ik uw logica wil volgen, dan kan iedereen die films geplaatst heeft ook eisen om die films te verwijderen telkens hij of zij zin heeft. Komt op hetzelfde neer.

Zuzuu

• 557 berichten
  • 757 stemmen

Zou het niet handig zijn om tijdelijk een mogelijkheid te hebben voor crewleden om recensies door te geven aan de mods zodat zij oude berichten met eigen meningen handmatig kunnen wijzigen in recensies. Op die manier komen er meer recensies op de site te staan, zelfs bij oude films.

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

Ik kan 'Mijn Films' niet meer beheren: films naar andere mappen slepen is blijkbaar niet langer mogelijk...

Hannibal

• 9359 berichten
  • 3284 stemmen

Zuzuu schreef:

Zou het niet handig zijn om tijdelijk een mogelijkheid te hebben voor crewleden om recensies door te geven aan de mods.

Crewleden die recensies doorgeven aan mods? Vind je dat niet wat omslachtig?

http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_reviews/

Daar kan iedereen gewoon zijn eigen recensies aanvinken zonder dat er crewleden of moderators aan te pas hoeven te komen.

JJ_D schreef:

Ik kan 'Mijn Films' niet meer beheren: films naar andere mappen slepen is blijkbaar niet langer mogelijk...

Hier werkt alles nog prima, je moet wel iets naast de titel het vakje vastpakken. (als het handje verschijnt)

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Hoe kan je een prentje van een avatar op de site zetten? Of van een filmposter?

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2245 stemmen

Quote mij bericht en je ziet het vanzelf

(afbeelding)

Het is [ img ] URL [ /img ] (zonder spaties)

De URL van een afbeelding kun je vinden via rechtermuisklik op afbeelding --> eigenschappen

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

Hannibal schreef:

(quote)

Hier werkt alles nog prima, je moet wel iets naast de titel het vakje vastpakken. (als het handje verschijnt)

Dank voor de reactie, hier lijkt alles eveneens terug goed te gaan...

Zuzuu

• 557 berichten
  • 757 stemmen

Hannibal schreef:

(quote)

Crewleden die recensies doorgeven aan mods? Vind je dat niet wat omslachtig?

http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_reviews/

Daar kan iedereen gewoon zijn eigen recensies aanvinken zonder dat er crewleden of moderators aan te pas hoeven te komen.

Bedankt.

GinolaEHV

• 2127 berichten
  • 2611 stemmen

In De Site > Algemeen > Veel gemaakte taalfouten op MM:

Ik weet niet of dit de juiste topic is voor hetgeen ik nu ga typen, maar ik heb een klein vraagje.

De speelduur die bij de films op deze site staat, klopt vrijwel nooit met hoelang de film werkelijk duurt.

Een klein voorbeeld: 16 Blocks moet volgens MM 105 minuten duren, maar deze film houdt na zo'n 92 minuten toch echt op met spelen.

Hoe komt men op deze site tot het bepalen de speelduur (telt aftiteling mee, of niet?) en hoe komt het zo dat ze op deze site er 9 van de 10 keer (vrij ruim) naast zitten?

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Is er een manier, dat ik alle films uit de database op een 'rij' kan krijgen om zo in 1 klap mijn ontbrekende stemmen alsnog kan plaatsen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

GinolaEHV schreef:

De speelduur die bij de films op deze site staat, klopt vrijwel nooit met hoelang de film werkelijk duurt.

Wij in Europa kijken naar PAL en PALSECAM.

NTSC is een voornamelijk in Noord-Amerika, een deel van Zuid-Amerika en Japan gebruikte analoge norm voor kleurentelevisie.

PAL wordt haast altijd gecombineerd met de televisiesystemen B en G of een ander systeem met 625 lijnen per beeld en 25 beelden per seconde.

In de digitale wereld betekent NTSC een beeldformaat van 720 × 480 beeldpunten en 29,97 beelden per seconde.

Omdat film 24 frames per seconde heeft en NTSC 30 moeten ze op de DVD wel elke seconde 6 extra frames vinden, en dat wordt gedaan door hier en daar 2 frames te interlacen (half en half dus), wat een beetje kwaliteitsverlies tot gevolg heeft (kijk hier even)

PAL is 25 frames per seconde, en dat lost men op door gewoon de film een beetje sneller af te spelen, zo'n 4% sneller. Dat verklaart waarom films die 100 minuten duren op onze DVD's soms maar 96 minuten zullen duren...

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Nee, je kan ze wel importeren van imdb als je ze daar hebt.

Je kan trouwens wel snel stemmen met behulp van lijsten (top 250, of een bepaald land of genre via de zoekmachine), maar alle films uit de database op een rij krijgen, kan niet (zou ook een grote pagina worden).

Zuzuu

• 557 berichten
  • 757 stemmen

Mijn Films; onder de titel (zie foto, onder Wishlist #1) worden speciale tekens niet goed herkent.

De letters ï ö ü á etc. veranderen in vreemde letters. (Op het eerste moment lijkt het in orde, maar als je eventjes op een subfolder klikt en dan weer op datgene waar je de speciale tekens hebt ingevoerd, dan zie je dat pas).

Geïnteresseerd wordt ge[]eresseerd (zie foto)

(afbeelding)

Zuzuu

• 557 berichten
  • 757 stemmen

Als je bij de afgekeurde toevoegingen klikt op een film, dan zie je bovenaan wie de film heeft toegevoegd. De naam van de gebruiker heeft een hyperlink, maar die is verkeerd.

Zoals op de foto, is het hyperlink naar mijn naam helemaal verkeerd: http://www.moviemeter.nl/users/42374. Het goede link moet zijn: http://www.moviemeter.nl/user/46083. Het nummer 42374 is in dit geval afkomstig van de toegevoegde filmlink. Het is mij opgevallen dat dit ook voorkomt op de andere meter sites. (zie foto)

(afbeelding)

erwin04

• 2 berichten
  • 1 stemmen

In Overigen > Algemeen > Muziek DvD's:

mijn vraag of eigenlijk ook opmerking

waarom kan ik hier geen muziek dvd's vinden en als jullie het weten waar kan ik ze ander wel vinden om in mijn lijst te kunnen toe voegen

Groet Erwin04

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Wellicht kun je daarvoor terecht op MusicMeter.

Dit is MovieMeter. Je vindt hier wel documentaires over bands en muziekstromingen.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4555 stemmen

Het is wel al meerdere malen aangehaald, maar toch vreselijk irritant. Gebruikers als deze en zo zijn er redelijk wat:

http://www.moviemeter.nl/user/68289

Enkel 0,5* of 5*; geen tussenweg lijkt wel ; met films die van 0,5* worden herwaardeerd naar 5*. Dat beïnvloedt natuurlijk sterk de gemiddelden van een film. Bovendien zie je vaak dat dergelijke gebruikers slechts heel kort op de site actief zijn (soms zelfs maar één dag).

Maar ja, is hier iets aan te doen?

Moest er gewoon even uit. Iedereen mag zijn mening hebben en bepaalde films goed of slecht vinden, maar dergelijk stemgedrag is ronduit ridicuul.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Dat is misschien een matig voorbeeld, want deze user was 6 aug. nog online. En een foute stem 5.0 of 0.5 is zo gemaakt.

Dit komt ook maar 1 keer voor bij deze user. Toch zijn er wel genoeg andere voorbeelden, die veel langer offline zijn.

Hoe denk MM daarover?

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Vind het eigenlijk wel een goed voorbeeld. Er word bijvoorbeeld 5 sterren gegeven aan 100 Million BC

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Er zijn veel mensen die 10.00BCC geweldig vinden, sommigen huren hem vaker dan 1 keer, en andere bestellen hem, nadat ze hem in de bios hebben gezien.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Veel nieuwe users stemmen eerst / alleen op hun favorieten en de films die ze niets aan vinden.

Mocht iemand tientallen toplijsten films doelbewust omlaag stemmen om het gemiddelde te manipuleren, dan wordt daar tegen opgetreden.

Stuur als je dit ziet een moderator een PM.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Erwinner schreef:

Er zijn veel mensen die 10.00BCC geweldig vinden

Ik had het niet over 10,000 BC hé Die andere - 100 Million BC - film die over een tijdje binnenkomt op nummer één in de flop 100.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ok, foutje.

Maar ik zal eens iets vaker melden want ik zie wel eens iets.

Er staat zelfs iemand in de gebruikers top 200 die heel vreemd gedrag vertoond. Ik zal nog eens eens kijken wie dat is.

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2245 stemmen

Ik vind het eerder raar als iemand een film van 0,5 naar 5,0 verandert, of omgekeerd van 5,0 naar 0,5...

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

toen ik ooit stemde gebeurde dat bij mij ook wel eens, heel weinig maar volgens mij is dat euvel nu verholpen, net zoals ik zeker wist dat ik ergens op gestemd had en vervolgens bleek dat het niet zo was.

edit. heeft met scrollen te maken ofzo.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Zuzuu schreef:

(feedback)

bedankt, gaat op de lijst

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Wanneer ik in Mijn Films op de submap 'In Bezit' klik dan verdwijnt mijn bovenste map?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.