Veelgemaakte taalfouten op MM
herder
[permalink] geplaatst op 12 oktober 2011, 19:32 uurZelfs hier worden er veel fouten gemaakt. Niemand is betrouwbaar merk ik:P
[permalink] geplaatst op 14 oktober 2011, 22:52 uurWat bedoel je met 'zelfs hier'?
[permalink] geplaatst op 15 oktober 2011, 10:50 uurIn dit topic, zal die bedoelen.
Waar ik veel moeite mee heb is de stammen, dus inderdaad de stam+e, stam+t, enz. Tijdens het schrijven van berichten probeer ik er zo goed op te letten, maar ze zullen toch altijd een fout of meerdere bevatten.
Dus het komt erop neer dat ik met zulke dingen moeite mee heb. Voorbeeld: een mooi(e?) huis of wat een lelijk(e?) fiets. Meestel tik ik de 'e' er op, maar of dit altijd goed is is bijna zeker van niet.
[permalink] geplaatst op 26 november 2011, 22:40 uurBij Tree of Life:
Ik maak zelf veel slordige typfouten en ik stoor me ook niet snel aan zulke fouten van anderen, maar drie (of eigenlijk zelfs vier) taalfouten van verschillende aard in een zin van zes woorden is toch ook best knap:
- een verhaspelde uitdrukking
- een d/t fout
- een spelfout (tweemaal dezelfde)
lagaiske schreef:
Nog boter nog vis vindt ik.
[permalink] geplaatst op 26 november 2011, 22:56 uurDit vind ik eerder iets voor de memorabele quotes

. Die van lagaiske bedoel ik dan.
[permalink] geplaatst op 1 december 2011, 16:03 uurDe Site >> Gebruikers >> Vakantie
jarno1975 schreef:
Haha, dat had inderdaad erg toevallig geweest!
Had je ook naar Orlando gegaan dan?
Weer iets van onder de rivieren? Had i.p.v. was gebruiken?
[permalink] geplaatst op 1 december 2011, 16:30 uurMochizuki Rokuro schreef:Bij Tree of Life:
Ik maak zelf veel slordige typfouten en ik stoor me ook niet snel aan zulke fouten van anderen, maar drie (of eigenlijk zelfs vier) taalfouten van verschillende aard in een zin van zes woorden is toch ook best knap:
- een verhaspelde uitdrukking
- een d/t fout
- een spelfout (tweemaal dezelfde)
lagaiske schreef:
(quote)

hahaha. Mijn Nederlands is ook niet erg sterk maar dat is echt geniaal!
[permalink] geplaatst op 1 december 2011, 17:08 uur
Ik heb het, zeker in een zin als deze, nog nooit gehoord.
[permalink] geplaatst op 1 december 2011, 19:04 uur
Ik als ex-Brabantse heb dit ook nog nooit gehoord. Ik denk dat het meer iets persoonlijks is dan dat het regiogebonden is.
[permalink] geplaatst op 1 december 2011, 19:32 uurHad ik dat geschreven?
Geen idee of het correct Nederlands is, maar blijkbaar niet dus.
[permalink] geplaatst op 26 december 2011, 13:46 uurIk heb een opmerking: Wat ik hier vaak lees is een reactie met "kijkt lekker weg". Kan iemand me helpen met uitleg wat dat tegenwoordig betekent? Ik dacht dat wegkijken het zelfde was als niet kijken/wegdraaien/de andere kant uit kijken. Dus hoe kan lekker wegkijken hetzelfde zijn als prettig, interesse behouden in een film?
[permalink] geplaatst op 26 december 2011, 13:55 uurGoeie vraag eigenlijk. Het lijkt me een typisch Nederlands uitdrukking. Met die lekker erin zal het wel positief zijn zeker?
[permalink] geplaatst op 26 december 2011, 13:58 uurHet is eigenlijk hetzelfde als het gebruik van "leest lekker weg" bij boeken of "luistert lekker weg" bij muziek. Niet te ingewikkeld, vermakelijk, prettig, enz. Het is dus niet de persoon die lekker wegkijkt, maar de film kijkt lekker weg. Dat is dus nogal een verschil in betekenis.
[permalink] geplaatst op 26 december 2011, 14:01 uurIn Vlaanderen worden 'leest lekker weg' en 'luister lekker weg' niet (standaard) gebruikt. Lekker is bij ons enkel gerelateerd aan eten. In Nederland heeft het ook de betekenis van 'leuk'.
[permalink] geplaatst op 26 december 2011, 14:02 uurEr is wel een nuanceverschil tussen lekker en leuk hoor. Lekker heeft ook met een bepaalde mate van gemak (kost niet teveel inspanning) te maken.
Lekker is bij ons enkel gerelateerd aan eten.
Dus jullie Belgen vinden (bijvoorbeeld) seks niet 'lekker'?
[permalink] geplaatst op 26 december 2011, 14:13 uurWe 'vinden' het wel lekker (de Nederlandse lekker dan) maar zullen over seks niet meteen zeggen dat het lekker is.

[permalink] geplaatst op 26 december 2011, 14:15 uur
[permalink] geplaatst op 27 december 2011, 5:48 uurTja, die Vlamingen noemen neuken of vrijen dan weer "poepen". Bedenkelijk...