• 15.741 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.900 stemmen

Veelgemaakte taalfouten op MM

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

[frustratiemodus]

verassend

Moet zijn verrassend. (dubbel r!)

(van verassend is sprake bij een crematie)

geweldadig

Moet zijn gewelddadig (dubbel d).

me fiets

Moet zijn m'n fiets.

[/frustratiemodus]

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Het vervoegen van werkwoorden is inmiddels ook tot een elitaire kunst verheven, zo lijkt .

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

is mijn fiets dan nu ook al fout

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Ik erger me niet vaak aan taalfouten maar als je licht typt ipv ligt of ik werdt dan moet je echt terug naar de basisschool.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

neo schreef:

is mijn fiets dan nu ook al fout

Als je ''m niet hebt gestolen mag dat ook ja.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Als we dan toch bezig zijn, dan pleit ik ook voor het verdwijnen van ROTFLEMAOEMFa etc...

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Als je ''m niet hebt gestolen mag dat ook ja.

''m, die fietsen van me werdten juist steeds gestolen

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

tovenaar schreef:

Als we dan toch bezig zijn, dan pleit ik ook voor het verdwijnen van ROTFLEMAOEMFa etc...

Ja, laten we voortaan in plaats daarvan FLOEP zeggen.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Of KNAROPELA.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

kappeuter schreef:

verassend

Moet zijn verrassend. (dubbel r!)

(van verassend is sprake bij een crematie)

De frustratie bij verassend heb ik je waarschijnlijk bezorgd. Ik zat nog te twijfelen toen ik het typte, maar ik heb vannacht toch als een blok geslapen. Jij blijkbaar niet, aangezien je er heel topic over opent. Ik vind dat ik nog niet eens zo heel slecht typ voor een dyslect, maar als je toch de taalpurist wil gaan uithangen zorg er dan eerst voor dat je eigen tekst er tip-top uit ziet.

Verassend moet zijn: verrassend (dubbel r!)

(Van verassend is sprake bij een crematie.)

Ziet er iets beter uit.

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Je bent de punt achter '(dubbel r!)' vergeten .

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Er staat een uitroepteken, dan is een punt teveel van het goede

*Edit* en misschien zit ik wel fout, maar dat interesseert me geen hol

Locutus

• 606 berichten
  • 5881 stemmen

Ik word hier wel gewelddadig van.

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Yekezzez schreef:

Neenee, de punt dient achter de haakjes geplaatst te worden, zie.

Wat neuken die mieren lekker, he?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Yekezzez schreef:

Stoer hoor.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Yesss! Eindelijk een taalpolitie-topic!

Ik kan hier dus niet tegen:

"Zodra ik thuis ben zal ik 't woordenboek 'r wel ffjes bijpakken..

Vrdrz vind ik opzich de film heel erg goed, de muziek maakt eigenlijk ook heel veel goed, maar jah.. Wel 'n formule..! Toch zkrz wel 'n 4..".

Alsof iemand met zijn nagels over het schoolbord krast.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Yekezzez schreef:

De frustratie bij verassend heb ik je waarschijnlijk bezorgd. Ik zat nog te twijfelen toen ik het typte, maar ik heb vannacht toch als een blok geslapen. Jij blijkbaar niet, aangezien je er heel topic over opent.

Nee hoor, dit was al de triljardste keer. Wees gerust ik had het niet op jou gemunt ofzo.

En nee, ik heb prima geslapen.

Als ik een keer iets zeg van veelgemaakte taalfouten op MM maakt mij dat nog geen taalpurist. K.U.T.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

kappeuter schreef:

Stoer hoor.

Op het gebied van discriminatie word hier heel zwaar gedaan. Er worden in het uiterste geval zelfs een ban opgelegd en nu wordt er mijn 'handicap' aangevallen. Dit raakt mij op een of andere manier even. De toon van jouw bericht en dit topic is alsof de mensen die deze fouten maken dommer en minderwaardig zijn. En terwijl ik mijn best doe om die fouten niet te maken, word ik naar mijn gevoel toch genadeloos afgemaakt. Ja ik typ wat langer en ja ik lees mijn teksten drie keer na, maar ik ben niet dom. En ik weet niet eens meer wat eigenlijk wilde zeggen...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nou ja zeg, waar slaat dit op.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Wat is dan eigenlijk het doel van het openen van dit topic? Ik snap niet wat je wil bereiken? Erger dan aan mensen die in onbegrijpelijke breezer taal reageren. Deze fouten zijn menselijk en ik voel mij in het bijzonder aangevallen (ook al is het niet persoonlijk bedoelt).

ps. Ik moest ook een topic hebben om mijn frustratie kwijt te kunnen. Ik erger mij al tijden aan mensen die denken te moeten verbeteren, waardoor de essentie van een bericht teniet wordt gedaan. Dit topic was de druppel die de emmer van ergernis deed overlopen, helaas.

stinissen (crew films & series)

• 23433 berichten
  • 76917 stemmen

Yekezzez schreef:

Wat is dan eigenlijk het doel van het openen van dit topic? Ik snap niet wat je wil bereiken? Erger dan aan mensen die in onbegrijpelijke breezer taal reageren. Deze fouten zijn menselijk en ik voel mij in het bijzonder aangevallen (ook al is het niet persoonlijk bedoelt).

ps. Ik moest ook een topic hebben om mijn frustratie kwijt te kunnen. Ik erger mij al tijden aan mensen die denken te moeten verbeteren, waardoor de essentie van een bericht teniet wordt gedaan. Dit topic was de druppel die de emmer van ergernis deed overlopen, helaas.

Helemaal mee eens.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dit topic is bedoeld om mensen op veelgemaakte fouten te wijzen. Want men is zich daar vaak niet van bewust.

Als je weet hoe een woord geschreven dient te worden, doe je het hopelijk niet weer fout een volgende keer.

De frustratiemodus-tag moet je met een korreltje zout nemen. Zo is het bedoeld althans.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Fouten zal ik altijd blijven maken en het was ook niet zo zeer die tag, maar meer het woordje verassend dat even op de zere plek drukte. Maar goed, mijn hart is gelucht en back on-topic...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Die 'verassend' fout wordt bijna dagelijks gemaakt.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Yak schreef:

Ik kan hier dus niet tegen:

"Zodra ik thuis ben zal ik 't woordenboek 'r wel ffjes bijpakken..

Inderdaad, iedereen weet toch dat het 'ffkes' is.

Pitbull

• 558 berichten
  • 1424 stemmen

sowieso

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Gebruikelijke internet afkortingen kan ik mij niet echt aan ergeren. Hoewel ik ffkes zo min mogelijk zelf gebruik. Waar ik me wel aan erger is het gebruik van het woordje 'is' als afkorting voor 'eens'. Maak er dan in godsnaam 'es' van, wat logischer is (ondanks dat het fout is).

enigste en ongelovelijk (enige en ongelofelijk) valt mij ook regelmatig op.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dis eg een toffe film! Moe je eg 's ga kijkuh. Me ouwe moe um ook kope, vink.

(Betekent: Dit is echt een toffe film! Moet je echt eens gaan kijken. M'n vader moet 'm kopen, vind ik.)

Dom voorbeeld, maar ja...:P

Zoiets is gewoon (vrijwel) onleesbaar. Taalfouten e.d. erger ik me niet aan. Als het geheel er maar verzorgd uitziet.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

en het is een saaie bedoening, geen bedoeling!

Verder erger ik me niet zo aan taalfouten, kan gebeuren. Wel aan breezer-taal, doelbewuste pogingen om onleesbare teksten te plaatsen zit ik niet zo op te wachten hier.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Niet echt een taalfout maar mensen die geen interpunctie gebruiken zijn ook strontvervelend, het is toch niet zo'n moeite om hier en daar een punt of komma te gebruiken? En als je toch bezig bent gewoon HOOFDLETTERS op de juiste plekken. Dan is een tekst ook meteen een stuk duidelijker.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.