• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.913 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.959 gebruikers
  • 9.370.054 stemmen

Veelgemaakte taalfouten op MM

zoeken in:

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Het enige waar ik begrijp dat er ergernis over is , dan is het als het gaat over onleesbare dialecten en jongerentaal zoals quido er een perfect voorveeld gaf.Maar gaan muggenziften op foutjes zoals verrassend, afkortingen en soms verkeerd gebruik van leestekens ... vind ik echt wat overdreven. Die fouten zijn menselijk, zolang de berichten leesbaar en duidelijk zijn zonder veel fouten , hoeft die muggenzifterij voor mij niet. Een topic is echt niet nodig naar mijn mening maar ik kan wel sommige reacties begrijpen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Muggenziften ? Hey, ik vraag gewoon aandacht voor veel gemaakte fouten. Lees het rijtje even door, en, een volgende keer maak 'je' de fout waarschijnlijk niet meer.

Als fouten ingeburgerd raken, denkt iedereen nog dat het zo hoort. Dat is mijn punt. Klaar.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

kappeuter schreef:

Als fouten ingeburgerd raken...

krijg je de taal die de burger wil! simpel.

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

In het eerste berich staat er "frustatiemodus" over foutjes zoals verassend , als ik door een tekst lees en dan ga ik daar wel overlezen omdat ik weet dat dat bij ieder kan gebeuren. Maar gefrustreerd zijn over kleine taalfoutjes noem ik een kleine vorm van muggenziften. Maar dat is uiterst persoonlijk , deze discussie loopt waarschijnlijk toch op niets uit.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Sterker nog de discussie is al afgelopen. Dus terug naar het oorspronkelijke doel van dit topic: het maken van een gigantische lijst met veel voorkomende fouten, opdat wij daar allen veel van mogen leren

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

deze lijst bestaat al en heet Woordenboek of Groene Boekje

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

/me begint met lezen.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

iK eRgUhHhHhH mE eG gIgAnTiScH aAn jOnGeReN dIe zO sChRyVeN... Leiduhhhhhhh

Heet dit breezer-taal?

Ook erger ik me gigantisch aan mensen die geen hoofdletters en interpunctie gebruiken...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Als het echt te gortig wordt, kan ik me aan slecht taalgebruik ergeren. Maar het is niet aan iedereen gegeven om de Nederlandse (of Vlaamse) taal correct te beheersen.

Ik tracht alles zoveel mogelijk zonder afkortingen neer te zetten en twijfel ik aan één of ander woord, het is maar een paar seconden werk om de van Dale op mijn pc eventjes aan te klikken en te kijken wat de juiste schrijfwijze is.

Als men iets schrijft in een topic blijft het er vaak voor jaren staan, dus ik tracht mijn best te doen zo weinig mogelijk fouten te maken. Ik heb trouwens nog een Nederlandse spreuk gevonden die dit topic goed kan gebruiken...

Van fouten maken leer je.

Hoe meer fouten je maakt des te slimmer je word.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

speedy23 schreef:

Van fouten maken leer je.

Hoe meer fouten je maakt des te slimmer je word.

eh...

RolfWolf

• 1016 berichten
  • 1230 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

eh...

Heb jij geen gevoel voor ironie?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

(afbeelding) Ik ga het niet verbeteren. En ik heb enkel die spreuk gekopieerd...

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

U-96 schreef:

Leiduhhhhhhh

Heet dit breezer-taal?

Moet haast wel, want in het leids is het:

Leijuuuh

titan

• 1609 berichten
  • 4411 stemmen

kappeuter schreef:

Als fouten ingeburgerd raken, denkt iedereen nog dat het zo hoort. Dat is mijn punt. Klaar.

Dat heb ik nou met het onnodige gebruik van Engelse woorden.

Pitbull

• 558 berichten
  • 1424 stemmen

Even muggenziften; het is niet per se (ook lastig)dat je van fouten maken wat leert.

Het gaat er om dat je van je fouten leert, dat leren dus.

Dat je dat doet is geen vaststaand feit, maar een logische gevolgtrekking van het maken van de fout, ook wel: van je fouten 'moet' je leren.

Hûh?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Verder alles goed met je ?

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Temperatuur al gemeten?

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Het is maar waar je je druk over maakt.

Melkor

• 357 berichten
  • 706 stemmen

Zelf ben ik geen taalpurist (wat overigens niet iemand is die spelfouten e.d. corrigeert), maar ik erger me ook wel eens aan breezer-taal, barbarismen, etc ...

Maar waar ik me eigenlijk meer aan erger, zijn die verschrikkelijk moeilijke woorden (die in het dagelijkse leven zo goed als nooit gebruikt worden) zoals je soms leest in topics zoals 'evolutie vs. creationisme', etc ...

Nou ja, dat laatste is waarschijnlijk ook een beetje omdat ik veel jonger ben dan de meesten hier, en dus (nog) niet zo'n uitgebreide woordenkennis heb.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Melkor schreef:

Nou ja, dat laatste is waarschijnlijk ook een beetje omdat ik veel jonger ben dan de meesten hier, en dus (nog) niet zo'n uitgebreide woordenkennis heb.

vocabulaire.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Melkor schreef:

'evolutie vs. creationisme'

Welke andere woorden had je hier voor in plaats willen zien?

Melkor

• 357 berichten
  • 706 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Welke andere woorden had je hier voor in plaats willen zien?

Bijvoorbeeld de helft van de woorden die cornelis gebruikt (no offense, cor).

Melkor

• 357 berichten
  • 706 stemmen

Hobbes schreef:

(quote)

vocabulaire.

Woordenschat dan

RolfWolf

• 1016 berichten
  • 1230 stemmen

Melkor schreef:

(quote)
Woordenschat dan

Of woordenschatje.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Melkor schreef:

Maar waar ik me eigenlijk meer aan erger, zijn die verschrikkelijk moeilijke woorden (die in het dagelijkse leven zo goed als nooit gebruikt worden) zoals je soms leest in topics zoals 'evolutie vs. creationisme', etc ...

Vindt je dat niet leerzaam dan ?

Melkor

• 357 berichten
  • 706 stemmen

FisherKing schreef:

(quote)
Vindt je dat niet leerzaam dan ?
Tjah ... Soms is het wel een beetje TE ... En ik ben heus niet van plan om om de vijf woorden de Dikke Vandale erbij te halen.

En het is vakantie natuurlijk

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Ik maak altijd d-t fouten. Al die regeltje die ervoor bedoeld zijn vergeet ik na een tijdje weer. Ik ben niet zo goed in Nederlands.

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Melkor schreef:

Tjah ... Soms is het wel een beetje TE ... En ik ben heus niet van plan om om de vijf woorden de Dikke Vandale erbij te halen.

En het is vakantie natuurlijk

Mijn God, die jeugd van tegenwoordig...

Verhoog je cognitieve capaciteiten omtrent de Nederlandse linguïstiek en steek je ignorante medemens de ogen uit met meedogenloze linguale alsmede schriftelijke masturbatie!

RolfWolf

• 1016 berichten
  • 1230 stemmen

Dionysos schreef:

Verhoog je cognitieve capaciteiten omtrent de Nederlandse linguïstiek en steek je ignorante medemens de ogen uit met meedogenloze linguale alsmede schriftelijke masturbatie!

Freriks, ben jij het?

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Dionysos schreef:

Och ik zie het al fout gaan. Het enige wat Melkor leest is: Verhoog je capaciteiten en steek je medemens de ogen uit met meedogenloze masturbatie. Krijg geen verkeerde ideeën Melkor. Als er één moment is om het woordenboek erbij te pakken dan is het nu.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.