- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Grenzen aan grappen op moviemeter
Grenzen aan grappen op moviemeter
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Heeft weinig zin om met jou hierover verder te gaan.
Ik wacht tot een moderator zich hierover uitspreekt.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Gevoel voor humor?
Personen kunnen steeds minder functioneren door hun ziekte en aftakeling.
Whahaha, wat grappig, laten we daar een paar grappen over maken.
Volgens mij vind jij sowieso niet veel grappig, heb ik het onjuist?
En ach, kom. Als iemand mij vraagt wat ie moet doen als ik een aanval krijg, zeg ik altijd dat ze nooit mn rits open moeten doen van mn broek want dan pis ik ze recht in hun smoel.
Lachen man, wat maakt het uit.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
MovieMeter gerelateerd natuurlijk
Gevoel voor humor?
Personen kunnen steeds minder functioneren door hun ziekte en aftakeling.
Whahaha, wat grappig, laten we daar een paar grappen over maken.
Op dezelfde manier bekijk je zo grappen over homo's:
Personen stoppen hun *** liever in een man dan in een vrouw. Dit vinden wij raar/vies/onacceptabel/heiden (of welk negatief woord dan ook), dus laten we grappen over ze maken, zodat ze zich niet geaccepteerd voelen!
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij vind jij sowieso niet veel grappig, heb ik het onjuist?
Maar met dit soort zaken kan ik gewoon niet lachen. Spotten met zieke mensen, dat vind ik niet kunnen.
Met jouw manier van redeneren kunnen we ook grappen gaan maken over zwaar gehandicapte kinderen. Is dat dan de bedoeling van humor?
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Wat ik grappig of niet-grappig vind doet er niet toe
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Yeah right. Ook met jou heeft het weinig zin om hierover door te gaan.
Daarom wacht ik liever tot een moderator zich hierover uitspreekt.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Maar die zijn nergens te bekennen, blijkbaar. Moderator 1 denkt: ik laat het aan moderator 2 over, die discussie. En visa versa. 
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
@Nomak Sorry hoor, maar dit vind ik buitengewoon zwak. Humor gaat in zeker 1 op de 2 gevallen ten koste van anderen. Dit kan op vele verschillende manieren.
Op den duur zal je niks meer mogen plaatsen.
Met jouw manier van redeneren kunnen we ook grappen gaan maken over zwaar gehandicapte kinderen. Is dat dan de bedoeling van humor?
Maar die zijn nergens te bekennen, blijkbaar. Moderator 1 denkt: ik laat het aan moderator 2 over, die discussie. En visa versa.

vice versa
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Jij begint erover dat je vind dat je niet met Parkinson kan spotten en om je gelijk proberen te halen ga je het vergelijken met terminale kanker en kinderen die zwaar gehandicapt zijn.
Respectloos imo. 
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3284 stemmen
Dus grappen over terminale kanker en zwaar gehandicapte kinderen gaan jou ook te ver? Just curious: waar ligt jouw grens?
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Zolang niet één specifieke persoon of groep direct getarget wordt zouden er niet teveel grenzen nodig zijn.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Jij begint erover dat je vind dat je niet met Parkinson kan spotten en om je gelijk proberen te halen ga je het vergelijken met terminale kanker en kinderen die zwaar gehandicapt zijn.
Respectloos imo.
Ik maak geen vergelijking. Ik geef gewoon op een duidelijke manier aan dat ik grappen over mensen met ernstige ziektes of aandoeningen zwaar ongepast vind.
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3284 stemmen
Wat je grappig vindt moet je zelf weten.
Mijn grens ligt bij respect / disrespect. Ik vind grappen over terminale kanker ook te ver gaan. Zodra de woorden "Marokkaan" of "Turk" worden gebruikt heb ik er nog geen problemen mee, maar meestal draaien die moppen uit op racisme en daar walg ik nou eenmaal van.
Een grap over bijv. schoonmoeders vind ik prima, maar je hoort ze niet van gebouwen af te gooien, of een marteling te laten ondergaan. In veel schoonmoedermoppen moeten ze dood en dat gaat mij te ver.
Als een ander dat wel grappig vind moeten ze zelf weten maar bij mij hoeven ze niet met zulke grappen aan te komen.
Wat mij betreft mogen dat soort grappen ook van de site gehaald worden door de mods.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Mits het met beleid en respect gedaan wordt, zie ik geen bezwaar.
Geen bezwaar zeg je? Wacht jij maar eens tot je wat ouder bent en zelf kinderen hebt.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Wat mij betreft mogen dat soort grappen ook van de site gehaald worden door de mods.
Vind ik dan altijd wel jammer. 't Is niet omdat je zelf iets niet apprecieert dat je er maar mee akkoord moet gaan dat het verboden of gecensureerd zou worden.
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3284 stemmen
Nee, ik zei ook: Wat mij betreft. Ik zit hier niet alleen op de site. Gelukkig hoef ik er niet over te beslissen. Ik heb geleerd over smakeloze grappen heen te lezen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Van mij mag je overal grappen over maken. Humor relativeert en er kan nooit genoeg gelachen worden. Ik kan soms heel hard lachen om racistische moppen of moppen over ernstige en terminale ziektes. En natuurlijk zijn er ook momenten dat ik ze minder leuk vind, maar meestal is zo'n grap een extreme uitvergroting. Dat moet kunnen wat mij betreft, zo lang je maar door hebt dat het om een grap gaat en het niet daadwerkelijk iemand toewenst. Dan ben je wel fout bezig. (Afhankelijk van wie het is natuurlijk.
)
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Het is gewoon een moeilijke kwestie, de een vind zo'n grap wel kunnen en kunnen wat makkelijker relativeren en een paar kunnen dat niet zo goed.
Het zijn er echter maar een paar, ik heb niet het idee dat er veel users met negatieve reacties op die grap zijn geweest.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Ik vind dikke-meisjes-grappen niet leuk want dan word ik onzeker! Afschaffen die handel.
Nee, ik vind sommige grappen ook vervelend, maar ik probeer er niet teveel bij stil te staan of aandacht aan te besteden. Zolang het niet over iemand gaat die ik persoonlijk ken probeer ik het met een korrel zout te nemen, maar het blijft makkelijk scoren. Of het nou over allochtonen, moeders, schoonmoeders, presidenten, midgets, tientonners of domme mensen gaat.. Het zegt meer over mensen die telkens dat soort grappen maken, dan over de rest.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dikke-meisjes-grappen niet leuk want dan word ik onzeker! Afschaffen die handel.
Te dik: Slik pillen, ga sporten, eet minder, zet een maagring,.....
Parkinson: Tja, wat dan?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Nee, dat is nou net het punt Nomak!
Het ging helemáál niet over ongeneeslijke ernstige ziektes maar daar kwam jij plots mee aanzetten.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Nee, het ging over mensen beledigen in het algemeen. Anders had het allochtonen gedoe er ook niet bij betrokken hoeven te worden, en grappen over andere mensen (dik, dun, lelijk, klein, groot) ook niet. En dat is er ook allemaal bijgehaald, vandaar dat ik nu in het algemeen spreek en niet over grappen over ziektes alleen.
Het topic heet immers 'grenzen aan grappen' en niet 'grenzen aan grappen met ziektes'.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Vond ik toen triest dat het wel over Belgen mag, maar zodra het woord "Marokkaan" of "Turk" wordt gebruikt gaat het te ver en gaat men verwijderen. Dat is met twee maten meten.
Maar geef toe, met Belgen valt er dikwijls te lachen, niet?
En zeker de laatste drie, vier jaar. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het ging helemáál niet over ongeneeslijke ernstige ziektes maar daar kwam jij plots mee aanzetten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
We zijn toch niet van suiker? Wat een bejaardensoos. Alsof er bij een grapje enige vorm is van kwade intenties.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
We zijn toch niet van suiker?
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Mwoah. Vaak kunnen in grapjes flinke 'steken onder water' zitten hoor.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Waar heb je het over? Het gaat over Parkinson, als dat al niet meer ernstig is dan weet ik het ook niet meer.
Ik heb het over de vergelijking die jij trekt met terminale kanker.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.