• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.904 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.233 gebruikers
  • 9.387.074 stemmen

Grenzen aan grappen op moviemeter

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Elineloves schreef:

Mwoah. Vaak kunnen in grapjes flinke 'steken onder water' zitten hoor.

Ligt dan imo meer aan de mensen die zich aangesproken voelen.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Nomak schreef:

Geeft dat jou dan het recht om grappen te maken over zwaar zieke patiënten die steeds verder aftakelen?

Wat geeft jou het recht van anderen te vragen zulke grapjes niet meer te maken?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

Ik heb het over de vergelijking die jij trekt met terminale kanker.

Lezen is blijkbaar een kunst. Ik heb in een vorig bericht al uitgelegd dat ik geen vergelijking maak. Ik ga niet in herhaling vallen omdat jij erlangs leest.

En om op de rest van jouw bericht (dat je hebt verwijderd) te reageren.

Gehandicapte kinderen hoeven ook niet dood te gaan van hun aandoening, maar daarover grappen maken gaat voor jou ook te ver. Wat wil je nu?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Het gaat voor mij om persoonlijke voorkeur. Aan zo'n 'grappen' kan ik mij ook ergeren, maar je moet er rekening mee houden dat iedereen zijn soort humor heeft. Het is lachem 'om' en niet 'met'.

Ik kan er mij aan ergeren dal, als Nederlanders vloeken, zij er altijd een of andere lelijke ziekte bij moeten betrekken.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Wat geeft jou het recht van anderen te vragen zulke grapjes niet meer te maken?

Ben je nu aan het trollen?

Ik beledig niemand, ik vraag enkel om anderen ook niet te beledigen. Mag dat, meneer Onderhond?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Gehandicapte kinderen hoeven ook niet dood te gaan van hun aandoening, maar daarover grappen maken gaat voor jou ook te ver. Wat wil je nu?

Ik wil graag dat je niet meer Parkinson gaat vergelijken met terminale kanker of zwaar gehandicapte kinderen, dat vind ik echt respectloos. En bovendien een vergelijking die slaat als een lul op een drumstel.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

Ik wil graag dat je niet meer Parkinson gaat vergelijken met terminale kanker of zwaar gehandicapte kinderen, dat vind ik echt respectloos.

Begint echt vervelend te worden. Nogmaals, en deze keer voor het laatst. Ik maak GEEN vergelijking. Ik kan niet begrijpen dat grappen over ernstige ziektes of aandoeningen zomaar worden geduld. Boeit me niet over welke ziektes of aandoeningen het gaat, het gaat me erom dat men uit respect dat soort grappen achterwege moet laten.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Nomak. .

Vechten tegen de bierkaai, maar toch chapeau. .

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Nomak schreef:

Ik beledig niemand, ik vraag enkel om anderen ook niet te beledigen. Mag dat, meneer Onderhond?

Ja, alleen wordt er niemand beledigd ... moesten er nu persoonlijke aanvallen gelanceerd worden dan heb je een punt.

Dat onderscheid niet kunnen maken is in ieder geval geen voorbeeld van beschaving.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Ja, alleen wordt er niemand beledigd ... moesten er nu persoonlijke aanvallen gelanceerd worden dan heb je een punt.

Deze man wordt hier beledigd. En nu jij!

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond bedoelt dat er geen sprake is van een persoonlijke aanval op een user van deze site.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Sorry speranza, maar een user van deze site staat bij mij niet hoger aangeschreven dan een patiënt van deze vreselijke ziekte.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Nomak schreef:

De grap is duidelijk niet rechtstreeks aan Fox gericht maar gaat over een bekend persoon (bekend genoeg om handtekeningen uit te delen) die leidt aan Parkinson. Fox is nu eenmaal zowat de bekendste en staat enkel symbool voor de combinatie van beide kenmerken.

Je had er ook de Belgische vorst op kunnen plaatsen (ook bekend om z'n bibber), maar die is niet zo universeel bekend.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Al deed je dat wel.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Vind hier wel een hoop ophef om niets. Laat de moderators lekker beoordelen wat te ver gaat en wat niet.

Ik heb zelf geen moeite met harde humor. Integendeel. Zoiets relativeert em bespreekt ook meteen de problemen die in zon mop besproken worden. Meer als geintje in een iets te serieuze discussie. Ik vind humor altijd het beste medicijn.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Onderhond schreef:

Je had er ook de Belgische vorst op kunnen plaatsen (ook bekend om z'n bibber), maar die is niet zo universeel bekend.

Dit is slechts één maal gebeurd, namelijk tijdens zijn eedaflegging. Dit nadat volksvertegenwoordiger Jean-Pierre Van Rossem de vorst in verlegenheid bracht toen hij riep: "Vive la république d'Europe. Vive Julien Lahaut." Er werd nooit enig verband gelegd met een of andere ziekte, enkel door de extreme stress.

Maar Albert II heeft vanaf toen al dikwijls gezondheidsprobemen gehad: hij onderging urgente hartchirurgie, hij onderging ook chirurgie naar aanleiding van een acute hernia, sinds enige jaren heeft Albert een hoorapparaat, hij onderging oogchirurgie en in 2007 brak de koning de hals van zijn dijbeen.

Maar bibberen, neen, dat deed hij niet meer. Alhoewel hij er de bijnaam 'Bertje Bibber' aan overgehouden heeft.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Don Dijk schreef:

Je kan terminale kanker toch niet vergelijken met Parkinson?

Aan Parkinson ga je uiteindelijk ook dood. Alleen is het verloop langzaam en pijnlijk, want je zenuwcellen sterven langzaam af, met alle gevolgen van dien.

En Prins Bernard had geen Parkinson, Prins Claus echter wel. Beter je huiswerk doen Donnie.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Die bedoel ik inderdaad!

Van Parkinson kun je niet overlijden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Hij heeft wel een goed gevoel voor ritme.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Don Dijk schreef:

Die bedoel ik inderdaad!

Van Parkinson kun je niet overlijden.

Jij denkt dat je kunt leven als je zenuwcellen zijn afgestorven? De vader van een vriendin van mij is er een aantal jaar geleden aan overleden.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Fail.

Hoewel dat voor mij volkomen nieuw is overigens, kan het me ook niet echt voorstellen maar alla.

Volgens mij is Parkinson zelf niet dodelijk maar meer als je bijv. een longontsteking krijgt.

_Se7en_

• 2041 berichten
  • 1781 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Hij heeft wel een goed gevoel voor ritme.

Mag ik hier om lachen of niet? Kan me eigenlijk niet inhouden .

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Natuurlijk mag je ermee lachen. Maar zou je er ook mee lachen als het hier om een familielid van je zou gaan? Nee toch?

En Don Dijk, of het nu dodelijk is of niet, het is ernstig genoeg om er geen grappen over te maken. De doodsoorzaak is hoogstwaarschijnlijk gewoon een gevolg van Parkinson.

Maarja, wat maakt het uit, lachen man.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Mogen we er nou wel of niet om lachen van jou?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

De doodsoorzaak is hoogstwaarschijnlijk gewoon een gevolg van Parkinson.

Maarja, wat maakt het uit, lachen man.

Kom op zeg, niet zo respectloos. Daar ga je toch niet om lachen??

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Mogen we er nou wel of niet om lachen van jou?

Is het nu echt nodig om hier op een sarcastische manier de lolbroek te komen uithangen?

Ik probeer op een fatsoenlijke manier iets aan te kaarten. Grappen over mensen met een heel ernstige ziekte of aandoening vind ik ongepast. Als jij graag de spot drijft met ongeneeslijk zieke mensen die aftakelen dan moet je dat vooral doen.

Ik stelde mijn vraag hier niet om dit soort reacties uit te lokken. Mijn vraag was gericht aan de moderators. Tot nu toe reageert er helaas nog geen moderator.

Don Dijk schreef:

Kom op zeg, niet zo respectloos. Daar ga je toch niet om lachen??

Dat probeer ik je al de hele dag duidelijk te maken, maar jij vindt het blijkbaar één grote grap. Ik hoop echt dat je inziet dat Parkinson ernstig is, en dat grappen over patiënten van deze vreselijke ziekte ongepast zijn.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Nomak. .

Vechten tegen de bierkaai, maar toch chapeau. .

Ook van mij: chapeau

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Je antwoordde Se7en net met "natuurlijk mag je ermee lachen".

Vandaar dat ik niet helemaal snapte wat je nou eigenlijk wil.

Ik vind het heel grappig om die handtekening door de war te zien onder Fox. Maar daarom vind ik het nog wel erg voor die man. Die 2 dingen kan ik los van elkaar zien.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Dat probeer ik je al de hele dag duidelijk te maken, maar jij vindt het blijkbaar één grote grap. Ik hoop echt dat je inziet dat Parkinson ernstig is, en dat grappen over patiënten van deze vreselijke ziekte ongepast zijn.

Das niet waar, dat weet je zelf ook.

Het enige wat ik steeds beweer, en ik maak het nog 1x duidelijk , is dat ik Parkinson niet wil vergelijken met terminale kanker of zwaar gehandicapte kinderen.

Dat jij er dan van maakt dat ik grappen maak over Parkinson is voor jouw rekening, maar het is wel onjuist en bovendien kwetsend naar mij toe.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.