• 12.163 nieuwsartikelen
  • 165.379 films
  • 10.673 series
  • 30.842 seizoenen
  • 622.705 acteurs
  • 194.844 gebruikers
  • 9.092.271 stemmen

Grenzen aan grappen op moviemeter

zoeken in:

Elineloves

• 24051 berichten
  • 3597 stemmen

Zo, Joep heeft gesproken.

joepp

• 149 berichten
  • 1143 stemmen

hèhè daar hadden we allemaal al op gewacht

AGE-411

• 10278 berichten
  • 730 stemmen

mikey schreef:

(quote)
Racisme mag inderdaad niet. Maar sexisme... tja... Mogen er geen grappen over vrouwen worden gemaakt??

Waarom zou racisme niet mogen en seksisme wel?

Er zijn meer vrouwen in Nederland dan allochtonen.

wimnoot

• 3962 berichten
  • 3799 stemmen

joepp schreef:

Vind dat het probleem vaak ligt bij de mensen die zich beledigd voelen.. die hebben ook een mond gekregen en wat hersenen om iets terug te zeggen/schrijven

Hier wil ik even op reageren.

Ik hoorde onlangs een grap over een doodgeboren baby. Ik weet zeker dat als mijn vrouw die grap een paar jaar geleden gelezen had, ze in huilen uitgebarsten zou zijn. Ligt dat probleem dan bij haar?

Zo zijn er ook grappen over kanker. Zou je zo'n grap waarderen als je zelf of een naast familielid net geconstateerd bent met die ziekte? Ik denk van niet

Of over kindermisbruik en ga zo maar door.. Daarom dient men gewoon rekening met een ander te houden en zo'n grap niet het net op te slingeren. Als je zo nodig dat soort grappen wil vertellen doe dat bij vrienden waarvan je weet dat ze dat grappig vinden, maar niet op een forum waar iedereen ze kan lezen.

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Die mensen hebben anders best gevoel voor tumor hoor. Kun je zeggen oh oh wat hard, maar die mensen zelf zien dat vaak anders. Juist de mensen die er ietsje vanaf staan zijn bang om er luchtig mee om te gaan, omdat ze er zelf niet goed mee om kunnen gaan (de verwerking), begrijpelijk natuurlijk.

wimnoot

• 3962 berichten
  • 3799 stemmen

Dat zijn maar veronderstellingen,maar als je zo'n grap plaatst dan bepaal je voor een ander hoe ze daar mee om moeten gaan, en dat recht heb je niet. Als iemands natuurlijke reactie verdriet of verontwaardiging is na een harde grap, dan kan die persoon daar niets aan doen. Daarom moet je rekening met elkaar houden.

mikey

• 28532 berichten
  • 5018 stemmen

AGE-411 schreef:

Waarom zou racisme niet mogen en seksisme wel?

Er zijn meer vrouwen in Nederland dan allochtonen.

Er is een verschil tussen mannen, vrouwen of allochtonen (die natuurlijk ook mannen of vrouwen zijn ). Van mij mag je best een grap maken over de man hoor. En de vrouw.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1699 stemmen

kappeuter schreef:

Enkele berichten verwijderd.

Dit is geen testtopic om uit te proberen of een grap te ver gaat.

kappeuter (crew films)

• 73598 berichten
  • 5854 stemmen

Het is aan de moderators om te bepalen of grappen te ver gaan.

Mocht er weer een actuele aanleiding zijn, kan serieuze discussie voortaan in het opmerkingen / feedback topic topic geplaatst worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.