- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Stemmen zegt niets over de film...
Stemmen zegt niets over de film...

alexspyforever
-
- 20764 berichten
- 2328 stemmen
Ja, het valt mij op dat onze smaken verschillen, maar dat we mekaar wel steeds vinden in dezelfde topics. Ik merk dat we vaak overeenkomen in hoe zal ik het noemen, frustraties gerelateerd aan film?
Als je tegen mij zegt musical, dan denk ik spontaan aan oudere films. Een musical heeft voor mij iets klassieks dat ik niet relateer aan films uit de 21ste eeuw. De laaste goede musical voor mij is Annie uit 1982, maar het kan zijn dat ik er enkele over het hoofd zie. In de Cannon movie Tales uit de periode 1986-1989 wordt ook nog aardig wat gezongen al zie ik dat eerder als sprookjesfilms dan musicals. En Disney tekenfilms daar zit altijd wel muziek in. Soms zijn er tekenfilms die ik graag kijk juist omwille van die catchy songs.

Dick2008
-
- 9968 berichten
- 805 stemmen
Ja, het valt mij op dat onze smaken verschillen, maar dat we mekaar wel steeds vinden in dezelfde topics. Ik merk dat we vaak overeenkomen in hoe zal ik het noemen, frustraties gerelateerd aan film?
Het valt toch wel mee "frustraties"? We denken er hetzelfde over dat wel. Ik doe alleen film- en site-gerelateerd. Mensen zullen me hier zelden in andere topics tegenkomen.
Als je wat langer op de site zit, kom je ook steeds meer (dezelfde) mensen tegen. Het stemmen op zich vind ik dan ook niet zo belangrijk. Het is handig om bij te houden wat je hebt gezien.
Maar wie er stemt vind ik wel belangrijk. Vooral om te kijken of je zelf goed zit met je beoordeling. Het stemmen geeft dus meer je smaak weer, maar het zegt verder niets over de film.

spirit2011
-
- 41 berichten
- 367 stemmen
Ik zie bij elke film netjes hoeveel sterren deze film heeft. Mijn vraag is of de 0-ster stemmen die bij de meningen staan in dit gemiddelde worden meegewogen?

Mochizuki Rokuro
-
- 18911 berichten
- 13969 stemmen
0-ster stemmen? Waarschijnlijk doel je op de mensen die wel een mening aanvinken, maar niet stemmen (dus niet 0 - want dat kan namelijk niet). Die tellen niet mee. Op het tabblad statistieken en het tabblad stemmen kun je gedetailleerde info zien over standaardafwijking en de opbouw van de stemmen.

alexspyforever
-
- 20764 berichten
- 2328 stemmen
Gelukkig dat 0 stemmen niet kunnen want als het zo kunnen, reken maar dat mensen het zouden gebruiken om gemiddeldes naar omlaag te halen

n1d0
-
- 35 berichten
- 634 stemmen
Niet zo lang geleden zag ik nog eens Bin-jip (2004), en ik stond er veel positiever tegenover dan eerst. Maar om echt eerlijk te zijn lag het niet aan externe factoren of aan de sfeer/stemming. Ik zag de film anders, met meer begrip. Ik had een link gemaakt die ik bij de eerste kijkervaring niet had.