• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.953 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.983 gebruikers
  • 9.370.755 stemmen

mini-series (/serials) op de site

zoeken in:

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Ik had geschreven als reactie op een verwijderde post van FK:

Luister, als we willen dat mensen hier zaken toevoegen, dan moet er helderheid zijn over wat er op mag. Dan moet er discussie mogelijk zijn op grond van heldere criteria.

Iemand die een titel toevoegt, het ding staat er een week, leuke discussies op het bijbehorende forum, één mod die besluit dat het toch geen miniserie is, en weg is alles. Is dat leuk/werkbaar/uitnodigend/gezellig?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Sorry vond me doordraven.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

FisherKing schreef:

Chat zou beter werken.

Oneens. Ben ook erg benieuwd naar Queto's betoog pro miniseries.

Niet omdat ik tegen miniseries ben, maar wel omdat ik benieuwd ben naar waarom we wat wel en niet willen hebben.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

FisherKing schreef:

Sorry vond me doordraven.

Ik draaf veel harder, als ik de lengte van de posts zo zie

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Gaf ik aan. Alhoewel ik mijn post onterecht gedelete heb.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Mijn belangrijkste argument is een doortimmert scenario. Daar sluit alles mee.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

FisherKing schreef:

Mijn belangrijkste argument is een doortimmerd scenario. Daar sluit alles mee.

Kom nou, of een scenario doortimmerd is of niet, daar verschillen de meningen volslagen over. Deze site stikt van de bewijzen dat men daarover voortdurend van mening verschilt.

Wat moet iemand met een miniserie die afgewezen wordt op grond van een 'niet doortimmerd' scenario, of 'niet interessant'?

t_v_b

• 296 berichten
  • 734 stemmen

Dus als ik het goed heb kan mijn jeugdsentiment er ook op:

Bassie en Adriaan!!!

Het verhaal heeft een gesloten einde.

Het is een aaneenlopend verhaal, dus niet elke aflevering heeft een eigen verhaal.

De series hebben een speelduur van ongeveer 180-280 min.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Waarom ? Dat is toch makkelijk te bewijzen ?

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

FisherKing schreef:

Waarom ? Dat is toch makkelijk te bewijzen ?

Wat is te bewijzen, en hoe dan? Ik volg je niet.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Of een mini uit één verhaal bestaat, of niet.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

FisherKing schreef:

(quote)

Dan heb je het niet goed begrepen.

Zelfs op basis van alle vage criteria zie ik het bezwaar niet.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

FisherKing schreef:

Of een mini uit één verhaal bestaat, of niet.

Nu gebruik je miniserie als aanduiding voor serial. Ook best, maar daarom zei ik dus ook: waarom niet alle serials erop.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Misschien even verder onder nieuw topic?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Scene- adaptaties. Speciaal voor een serie geschreven. Doortimmert Scenario. ? Nee, dus. Wat is dan het probleem. ? Goed lezen ?

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Hier dan maar even verder?

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Scene- adaptaties. Speciaal voor een serie geschreven. Doortimmert Scenario. ? Nee, dus. Wat is dan het probleem. ? Goed lezen ?

Wat zijn scene-adaptaties?

Welke miniserie, welke scenes is/zijn niet speciaal voor die serie geschreven?

Wanneer is een scenario doortimmerd?

Waneer is iets een serial (dus niet op de site?) en wanneer een miniserie (dus wel op de site?)?

Wanneer is een (mini-)serie 'interessant'?

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Mijn God, wat neemt men de site toch serieus. Afrondingen bij omrekenen aantal minuten? Alsof niet hele stapels dvd's verkeerde lengtes opgeven, evenals imdb. Alleen miniseries, maar geen gewone afgeronde series. Een vervolg op een miniserie mag dan ook weer niet. (V is bijv. toch echt pas een afgerond verhaal geworden in die tweede serie...)

Wat is er zo erg als er iets meer op de site staat? Ik vind moviemeter soms handig als naslagwerk. handig zou dus bijv. zijn als alle dvd's die te koop zijn hier te vinden zijn. Zodat ik kan zien of bijv. het tweede seizoen van Friends of South Park de moeite waard is om te kopen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Wouter schreef:

Mijn God, wat neemt men de site toch serieus.

Het probleem, wat mij betreft, is dat we duidelijke richtlijnen moeten stellen. Had gehoopt dat dat door aanpassen van regels zou gebeuren, maar dat blijkt tegen te vallen.

Ik wil bioscoopfilms absoluut wél op de site, en GTST en Friends absoluut níet op de site. Waar (daartussen) de precieze grens komt te liggen maakt me niet zo heel veel uit, maar ik zou graag een duidelijke grens willen opgeven. Of er op imdb "mini" of "tv-serie" staat lijkt me momenteel de beste oplossing. Het is niet erg als er "iets meer" op de site staat, maar ik zou het gewoon een slechte beurt vinden voor de site als soaps of geacteerde computerspelletjes straks op dezelfde manier beoordeeld zou worden als een bioscoopfilm, dat was gewoon mijn doel niet met deze site.

hugohei

• 2149 berichten
  • 2347 stemmen

Dat begrijp ik.

Maar dan is het toch heel simpel ?

De instructies zijn :

geen soaps (dat zijn series met een begin, een midden en geen einde)

en

geen computerspelletjes (dat zijn computerspelletjes).

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

hugohei schreef:

Dat begrijp ik.

Maar dan is het toch heel simpel ?

De instructies zijn :

geen soaps (dat zijn series met een begin, een midden en geen einde)

en

geen computerspelletjes (dat zijn computerspelletjes).

En geen sitcoms dus? (anders Friends, immers...)

Een manier zou kunnen zijn een minimale lengte per (gemiddelde) aflevering van 30 of 35 minuten te hanteren. Daarmee gooi je alle (sit)coms eruit en ook alle soaps, alle typische 23-28 min/aflevering-werk, alle typische korte TV-TV.

Dan geen South Park, geen Simpsons, geen As the world turns, geen 12 steden, 13 ongelukken. Wel Buffy, A-team, Knight Rider, Charmed, 24...

Nogmaals, het gaat mij er niet om dat dat er van mij wel of niet op mag, maar om helderheid van wat wel en niet wordt toegevoegd.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

cornelis schreef:

Misschien even verder onder nieuw topic?

Als we toch hier blijven reageren, dan misschien genoemd topic maar verwijderen.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

Of er op imdb "mini" of "tv-serie" staat lijkt me momenteel de beste oplossing.

Maak je je wel erg afhankelijk van een andere partij, die, zoals ik al eerder schreef, een kleiner 'probleem' heeft, omdat die categorisering bij hun geen gevolgen heeft voor al dan niet opnemen in de database. Hier wel.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Jemig wat een discussie. Na lezing snap ik er nog minder van dan daarvoor

Om het hele verhaal voor iedereen helder te houden lijkt me toch het handigst om de aanduiding 'mini-serie' van IMDb aan te houden. Dat dan IMDb fouten maakt waardoor sommige series onterecht op de site staan of sommige mini's onterecht er niet op staan, dat is dan jammer.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dustyfan schreef:

Jemig wat een discussie. Na lezing snap ik er nog minder van dan daarvoor

Om het hele verhaal voor iedereen helder te houden lijkt me toch het handigst om de aanduiding 'mini-serie' van IMDb aan te houden. Dat dan IMDb fouten maakt waardoor sommige series onterecht op de site staan of sommige mini's onterecht er niet op staan, dat is dan jammer.

Dat is het beste uitgangspunt Dusty.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Probleem is dat het aantal fouten daarin niet meer sporadisch te noemen zijn. Bovendien worden er dingen uitgesloten die hier toch best welkom zouden moeten zijn. (Twin Peaks, bijvoorbeeld.)

Geen langlopende series, geen sitcoms, geen soaps, geen games, lijkt me dan inderdaad een betere oplossing

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Probleem is dat het aantal fouten daarin niet meer sporadisch te noemen zijn. Bovendien worden er dingen uitgesloten die hier toch best welkom zouden moeten zijn. (Twin Peaks, bijvoorbeeld.)

Geen langlopende series, geen sitcoms, geen soaps, geen games, lijkt me dan inderdaad een betere oplossing

Nog nooit Twin Peaks gezien, dus daarover kan ik niet oordelen.

Maar wanneer is een serie dan langlopend volgens jou?

En hoe beoordeel ik als liefhebbende en goedbedoelende leek die andere criteria die je noemt? Of moet ik eerst filmwetenschappen gestudeerd hebben voordat ik hier nog een film kan toevoegen?

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Dustyfan schreef:

(quote)

Nog nooit Twin Peaks gezien, dus daarover kan ik niet oordelen.

Maar wanneer is een serie dan langlopend volgens jou?

laat dat de mods maar gewoon in de gaten houden. Geen Dallas, Westenwind, etc. Maar liever af en toe iets verkeerds wel op de site dan iets wat er wel op zou moeten, niet.

En hoe beoordeel ik als liefhebbende en goedbedoelende leek die andere criteria die je noemt? Of moet ik eerst filmwetenschappen gestudeerd hebben voordat ik hier nog een film kan toevoegen?

Dat beoordelen de mods. Iedereen weet volgens mij precies welke dingen Jordy hier niet wil.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

cornelis schreef:

Dat begrijp ik.

Dan geen South Park, geen Simpsons, geen As the world turns, geen 12 steden, 13 ongelukken. Wel Buffy, A-team, Knight Rider, Charmed, 24...

Is iemand in staat alle afleveringen van bijvoorbeeld een Buffy te nemen en daar dan een coherent cijfer uit te laten rollen dat representatief is voor de gehele serie?

Ik kan het niet, met Band of Brothers of The Stand wel.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Beide 0.5* ?

Zo moeilijk is het niet

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.