• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.972 gebruikers
  • 9.370.364 stemmen

MovieMeter in de media

zoeken in:

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Hehe, leuk

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Lachen. Hoewel ik de bijdrages van Dragje wel waardeer, is het natuurlijk belachelijk op de poster van een nieuwe film een quote van een nietszeggende internetgebruiker (net zoals ik dat zou zijn, mochten ze mij aanhalen ) met veel bombarie te onthalen en dat uit een stuk dat maar heel gematigd positief is. Zelfs die zin waaruit het gebruikt is, wordt niet positief beeindigt. Riekt naar misleiding. Een gebruiker is geen Moviemeter en Moviemeter is meer dan één gebruiker. Gelukkig krijgt ie liefst een ster in NRC. Ze moeten het toch ergens vandaan halen als er verder niets positiefs te vinden is in de serieuze media. Wordt tijd voor wat ingezonden brieven vanuit deze hoek... Hopelijk dat iedereen hier nu door krijgt wat voor stompzinnige opmerkingen dat zijn....

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Over selectief quoten gesproken maar wel vet!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik begrijp je punt mister blonde, maar in dit geval is dragje op uitnodiging van de distributeur voor MovieMeter naar de persvoorstelling geweest en heeft daarna deze uitgebreide recensie geschreven. Toch wel nuanceverschil.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Mooi dragje .

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

kappeuter schreef:

Toch wel nuanceverschil.

Zeker. Wist ik niet. Leuk i.i.g.

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

kappeuter schreef:

Ik begrijp je punt mister blonde, maar in dit geval is dragje op uitnodiging van de distributeur voor MovieMeter naar de persvoorstelling geweest en heeft daarna deze uitgebreide recensie geschreven.

Een heuse eer. Felicitaties, dragje!

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Erg leuk inderdaad! Dragje in medialand! Klinkt als een Sjors & Sjimmie aflevering. Altijd prettig als je geschreven stukken waardering krijgen, ook zonder bron vermelding

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Logisch dat je het leuk vind Zou ik ook vinden. Vind je het niet 'vervelend' dat je stukje nogal uit zijn verband wordt gerukt door zo selectief een paar woorden uit een zin op een poster te rammen?

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Dat vind ik in zekere zin wel jammer. Ik kan daar echter vrij weinig aan veranderen. Ik ben zelf matig positief over de film, wat betreft de cinematografie is het een prachtige film en dat vermelden doet verder geen onrecht aan dat aspect. Maar de nuance ontbreekt inderdaad, of anders gezegd, de kritische kanttekening.

De film moet vanzelfsprekend geld opleveren en daarom begrijp ik het ook wel. Afijn, iedereen moet natuurlijk zelf maar beoordelen hoe de film uiteindelijk overkomt.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

@ dragje

Spetie

• 38871 berichten
  • 8145 stemmen

Leuk hoor Dragje! Dat is nog eens waardering.

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Hangt daar geen © copyright aan?

Als ik ergens een recensie plaats (MovieMeter ofzo) en ik zie deze later terug op een cover van een dvd, dan zou ik me wel vereerd voelen, maar tegelijkertijd zou ik het niet erg netjes vinden dat ze me niet hebben gevraagd of ze mijn stukje mochten gebruiken.

Of is alles wat je hier plaatst gelijk toebedeeld aan MovieMeter?

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Quoten staat sowieso vrij volgens de Nederlandse wet. Als je in het openbaar iets publiceert mag je gewoon altijd geciteerd worden (met bronvermelding). Iets anders is het overnemen van een hele tekst.

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Ik kwam laatst toch iets vreemds tegen.

In het gratis te verkrijgen CineFEEL (een uitgave van VN-Productions te Belgie en een blaadje dat in Belgische en Nederlandse cultvideotheken te verkrijgen is), staat in de editie van november 2008 (nr. 60) op pagina 12 een advertentie met daarop de poster van de film The Children of Huang Shi.

Op die poster staat een Quote, die als volgt gaat:

"Eén van de meest opmerkelijke verhalen uit de tweede wereldoorlog."

- Moviemeter.nl -

Misschien is dit al eerder gepost, ik volg het forum de laatste jaren nauwelijks tot niet. Ik vond het wel interessant om te melden.

Maar hoe kan een quote van een site die zelf geeneens reviews fabriceerd nou in hemelsnaam op een filmposter terechtkomen?

PS, inscannen kan ik het niet (geen scanapparatuur). Zoek zelf naar de CineFEEL van november 2008.

www.debeterevideotheek.nl

www.debeterevideotheek.be

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Dragje schreef een recensie voor die film toendertijd. Die quote komt ook van hem, kijk maar een paar berichten verder.

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Leland Palmer schreef:

Dragje schreef een recensie voor die film toendertijd. Die quote komt ook van hem, kijk maar een paar berichten verder.

HarmJan, ik heb zojuist gekeken naar de recensies bij de film en ik zag inderdaad dat ook déze quote in de CineFEEL van de recensie van dragje afkomstig is.

Ik heb op de vorige pagina van dit topic zonet gelezen dat dragje "op uitnodiging van de distributeur voor MovieMeter naar de persvoorstelling geweest is" (naar kappeuter).

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Bezoekers per land:

Nederland 85.3%

België 7.7%

Duitsland 1.1%

Verenigde Staten 0.8%

Oostenrijk 0.6%

Bezoekers per woonplaats:

Amsterdam 7.2%

Rotterdam 5.2%

Utrecht 3.6%

Den Haag 3.4%

Groningen 2.2%

Arnhem 2%

Bron: http://whois.domaintools.com/moviemeter.nl

Op deze website staan nog meer statistieken.

Of het accuraat is weet ik niet, leuk is het wel.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Altijd al gedacht dat MovieMeter hot was in Oostenrijk.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Natuurlijk! Even op wintersport moviemeter checken.

doodah

• 1538 berichten
  • 1232 stemmen

Ik zag overlaatst op een dvd-hoesje een quote van moviemeter staan.

Echt een adembenemend spektakel

-moviemeter-

Iets in dien aard was het.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Welke film was dat?

doodah

• 1538 berichten
  • 1232 stemmen

Dat weet ik niet meer. Ik zag hem liggen in de bakken van de makro.

De volgende keer dat ik er kom, zal ik er nog eens naar uitzien. Maar ik vrees dat dat niet snel zal zijn.

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

doodah schreef:

Ik zag overlaatst op een dvd-hoesje een quote van moviemeter staan.

Echt een adembenemend spektakel

-moviemeter-

Iets in dien aard was het.

Dat zal wel ''The Children of Huang Shi'' geweest zijn.

Daarop staat:

Eén van de meest opmerkelijke verhalen uit de Tweede Wereldoorlog

- Moviemeter.nl -

Martijnnn

• 2248 berichten
  • 2407 stemmen

In het meest recente filmprogramma van Cinestar (bioscoop in Enschede) staat bij de film Edge of Darkness deze beschrijving:

Drie groepen mensen zitten gevangen in een appartementencomplex tijdens een zombieplaag. In één van de appartementen is een geobserdeerde schrijver bezig met het afronden van zijn laatste verhaal, hierdoor verwaarloost hij zijn vrouw. In een ander appartement neem een vampierskoppel een jonge vrouw gevangen, dit doen ze omdat ze bijna door hun voedselvoorraad heen zijn.

Van de moviemeter site dus, jammer genoeg hebben ze hem bij de verkeerde film weggehaald .

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Dat meen je niet? Van welke film kom dat plot dan?

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Edges of Darkness

Wel heel slordig van zo'n bioscoop.

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Knisper schreef:

Al komt het soms wel voor dat toevoegers opeens hun eigen plotomschrijving terugvinden op de achterkant van een dvd.

narva77 schreef:

Ha, leuk!

Ik ken hier óók een voorbeeld van;

De synopsis van mijn eigen toevoeging "Der Himmel Über Berlin" staat letterlijk op de hoes van de NL DVD!!

De reden dat ik dat bijna zeker weet, is dat toen ik de film toevoegde op MM, er nog lang géén Nederlandse DVD van de film uitgebracht was!

Ik heb toendertijd de synopsis van "Der Himmel Über Berlin" gewoon vertaald uit het Engels, en die synopsis kwam van IMDB!

Inclusief type-fout volgens mij! Want oorspronkelijk schreef ik:

"Dan ontmoet hij circusacrobate, en nu weet hij zeker dat hij liever tot de levenden wil behoren."

Maar tussen "hij" en "circusacrobate" hoort nog een "een", en dat heb ik pas véél later veranderd!

Ik had de dvd gisteren nog in mijn handen. Ben altijd wel een beetje trots als ik dat zie...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.