- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MovieMeter in de media
MovieMeter in de media
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Lachen. Hoewel ik de bijdrages van Dragje wel waardeer, is het natuurlijk belachelijk op de poster van een nieuwe film een quote van een nietszeggende internetgebruiker (net zoals ik dat zou zijn, mochten ze mij aanhalen
) met veel bombarie te onthalen en dat uit een stuk dat maar heel gematigd positief is. Zelfs die zin waaruit het gebruikt is, wordt niet positief beeindigt. Riekt naar misleiding. Een gebruiker is geen Moviemeter en Moviemeter is meer dan één gebruiker. Gelukkig krijgt ie liefst een ster in NRC. Ze moeten het toch ergens vandaan halen als er verder niets positiefs te vinden is in de serieuze media. Wordt tijd voor wat ingezonden brieven vanuit deze hoek... Hopelijk dat iedereen hier nu door krijgt wat voor stompzinnige opmerkingen dat zijn....
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Over selectief quoten gesproken
maar wel vet!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik begrijp je punt mister blonde, maar in dit geval is dragje op uitnodiging van de distributeur voor MovieMeter naar de persvoorstelling geweest en heeft daarna deze uitgebreide recensie geschreven. Toch wel nuanceverschil.
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Toch wel nuanceverschil.
JJ_D
-
- 3815 berichten
- 1344 stemmen
Ik begrijp je punt mister blonde, maar in dit geval is dragje op uitnodiging van de distributeur voor MovieMeter naar de persvoorstelling geweest en heeft daarna deze uitgebreide recensie geschreven.
Een heuse eer.
Felicitaties, dragje! 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Erg leuk inderdaad! Dragje in medialand! Klinkt als een Sjors & Sjimmie aflevering. Altijd prettig als je geschreven stukken waardering krijgen, ook zonder bron vermelding 
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Logisch dat je het leuk vind
Zou ik ook vinden. Vind je het niet 'vervelend' dat je stukje nogal uit zijn verband wordt gerukt door zo selectief een paar woorden uit een zin op een poster te rammen?
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Dat vind ik in zekere zin wel jammer. Ik kan daar echter vrij weinig aan veranderen. Ik ben zelf matig positief over de film, wat betreft de cinematografie is het een prachtige film en dat vermelden doet verder geen onrecht aan dat aspect. Maar de nuance ontbreekt inderdaad, of anders gezegd, de kritische kanttekening.
De film moet vanzelfsprekend geld opleveren en daarom begrijp ik het ook wel. Afijn, iedereen moet natuurlijk zelf maar beoordelen hoe de film uiteindelijk overkomt.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8145 stemmen
Leuk hoor Dragje!
Dat is nog eens waardering.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Hangt daar geen © copyright aan?
Als ik ergens een recensie plaats (MovieMeter ofzo) en ik zie deze later terug op een cover van een dvd, dan zou ik me wel vereerd voelen, maar tegelijkertijd zou ik het niet erg netjes vinden dat ze me niet hebben gevraagd of ze mijn stukje mochten gebruiken.
Of is alles wat je hier plaatst gelijk toebedeeld aan MovieMeter?
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Quoten staat sowieso vrij volgens de Nederlandse wet. Als je in het openbaar iets publiceert mag je gewoon altijd geciteerd worden (met bronvermelding). Iets anders is het overnemen van een hele tekst.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Ik kwam laatst toch iets vreemds tegen.
In het gratis te verkrijgen CineFEEL (een uitgave van VN-Productions te Belgie en een blaadje dat in Belgische en Nederlandse cultvideotheken te verkrijgen is), staat in de editie van november 2008 (nr. 60) op pagina 12 een advertentie met daarop de poster van de film The Children of Huang Shi.
Op die poster staat een Quote, die als volgt gaat:
"Eén van de meest opmerkelijke verhalen uit de tweede wereldoorlog."
- Moviemeter.nl -
Misschien is dit al eerder gepost, ik volg het forum de laatste jaren nauwelijks tot niet. Ik vond het wel interessant om te melden.
Maar hoe kan een quote van een site die zelf geeneens reviews fabriceerd nou in hemelsnaam op een filmposter terechtkomen?
PS, inscannen kan ik het niet (geen scanapparatuur). Zoek zelf naar de CineFEEL van november 2008.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Dragje schreef een recensie voor die film toendertijd. Die quote komt ook van hem, kijk maar een paar berichten verder.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Dragje schreef een recensie voor die film toendertijd. Die quote komt ook van hem, kijk maar een paar berichten verder.
Ik heb op de vorige pagina van dit topic zonet gelezen dat dragje "op uitnodiging van de distributeur voor MovieMeter naar de persvoorstelling geweest is" (naar kappeuter). 
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Bezoekers per land:
Nederland 85.3%
België 7.7%
Duitsland 1.1%
Verenigde Staten 0.8%
Oostenrijk 0.6%
Bezoekers per woonplaats:
Amsterdam 7.2%
Rotterdam 5.2%
Utrecht 3.6%
Den Haag 3.4%
Groningen 2.2%
Arnhem 2%
Bron: http://whois.domaintools.com/moviemeter.nl
Op deze website staan nog meer statistieken.
Of het accuraat is weet ik niet, leuk is het wel. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Altijd al gedacht dat MovieMeter hot was in Oostenrijk.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Natuurlijk! Even op wintersport moviemeter checken.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1232 stemmen
Ik zag overlaatst op een dvd-hoesje een quote van moviemeter staan.
Echt een adembenemend spektakel
-moviemeter-
Iets in dien aard was het.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1232 stemmen
Dat weet ik niet meer. Ik zag hem liggen in de bakken van de makro.
De volgende keer dat ik er kom, zal ik er nog eens naar uitzien. Maar ik vrees dat dat niet snel zal zijn.
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Ik zag overlaatst op een dvd-hoesje een quote van moviemeter staan.
Echt een adembenemend spektakel
-moviemeter-
Iets in dien aard was het.
Dat zal wel ''The Children of Huang Shi'' geweest zijn.
Daarop staat:
Eén van de meest opmerkelijke verhalen uit de Tweede Wereldoorlog
- Moviemeter.nl -
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2407 stemmen
In het meest recente filmprogramma van Cinestar (bioscoop in Enschede) staat bij de film Edge of Darkness deze beschrijving:
Van de moviemeter site dus, jammer genoeg hebben ze hem bij de verkeerde film weggehaald
.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Dat meen je niet? Van welke film kom dat plot dan?
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Wel heel slordig van zo'n bioscoop.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Al komt het soms wel voor dat toevoegers opeens hun eigen plotomschrijving terugvinden op de achterkant van een dvd.
Ha, leuk! 
Ik ken hier óók een voorbeeld van;
De synopsis van mijn eigen toevoeging "Der Himmel Über Berlin" staat letterlijk op de hoes van de NL DVD!!
De reden dat ik dat bijna zeker weet, is dat toen ik de film toevoegde op MM, er nog lang géén Nederlandse DVD van de film uitgebracht was!
Ik heb toendertijd de synopsis van "Der Himmel Über Berlin" gewoon vertaald uit het Engels, en die synopsis kwam van IMDB!
Inclusief type-fout volgens mij! Want oorspronkelijk schreef ik:
"Dan ontmoet hij circusacrobate, en nu weet hij zeker dat hij liever tot de levenden wil behoren."
Maar tussen "hij" en "circusacrobate" hoort nog een "een", en dat heb ik pas véél later veranderd!
Ik had de dvd gisteren nog in mijn handen. Ben altijd wel een beetje trots als ik dat zie...