• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.399 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Metalfist schreef:

(quote)
Niet echt interessant of is dit bericht aan iedereen voorbij gegaan?

Dit zie ik ook wel zitten. De site laat soms wat dingen links liggen als het gaat om noteren, je moet veel zelf uitzoeken. Zo zie ik nog steeds dat je pagina's moet invoeren in je filmlijsten, het is naar mijn mening tien keer handiger als je dit op alfabet rekent, minder zoektijd voor de gebruiker en veel overzichtelijker naar mijn mening.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

rep_robert schreef:

Wat is eigenlijk de reden waarom de mobiele site minder functionaliteiten heeft dan de volledige site?

Om de site overzichtelijk en bruikbaar te houden op een klein scherm. Dat werkt volgens mij op elke mobiele website en app zo. Functionaliteiten die niet tot de kern behoren worden weggelaten. Welke functionaliteiten belangrijk zijn is natuurlijk subjectief.

Misschien is het wel goed om nog eens kritisch te kijken naar wat wordt weggelaten. Aangezien de mobiele site nu ongeveer net zoveel gebruikt wordt als de volledige.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Jordy schreef:

Welke functionaliteiten belangrijk zijn is natuurlijk subjectief.

Daarvoor bestaan systemen (zoals de toptaken methodiek enzo), maar dat zijn doorgaans nogal dure trajecten die een maand of 3 in beslag nemen

Verder is men toch al een tijdje af van het idee dat een mobiele site "minder" moet kunnen. Het mag wat eenvoudiger en met wat minder toeters en bellen, maar doorgaans wordt toch gestreefd om alle functionaliteit te behouden. Het oude idee van "mobiel wil men enkel snel wat checken" is niet meer zo realistisch.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Gelukkig geeft Jordy ook aan dat de mobiele site zo'n beetje gelijkstaat met browserversie. Een site hoeft inderdaad niet aan kracht in te boeten als je het op een mobiel bezoekt.

Worden veel sites overigens ook niet gemaakt dat ze aanpasbaar zijn op zowel het mobiele platform als de computer en hier in de standaard layout rekening mee gehouden wordt? Ik heb de juiste term hier niet even voor.

Overzichtelijk op een klein scherm is vaak ook geen must meer, omdat minimaal 5,2 inch al de norm is geworden bij flagship smartphones.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

rep_robert schreef:

Worden veel sites overigens ook niet gemaakt dat ze aanpasbaar zijn op zowel het mobiele platform als de computer en hier in de standaard layout rekening mee gehouden wordt? Ik heb de juiste term hier niet even voor.

Responsive? Of adaptive?

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Adaptive

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Dat staat nog steeds op de wensenlijst. Zo is er op grote telefoons momenteel wel plek voor meer info dan nu getoond wordt. Misschien eens werk van maken binnenkort ?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

rokkenjager schreef:

Exactly my point. Dat topic is het bewijs dat het wel goed kan gaan. Daarom zou het fijn zijn om het terug te zien hier. Hier heb je dan toch een groter bereikt dan 70 members en daardoor is wat mij betreft het topic veel interessanter/leuker.

Vind het persoonlijk zoals het nu gaat veel prettiger. Wij geen gedoe met de crew hier en andersom ook niet. Vond dat het op MM destijds ook wel prima ging, dat zie je ook wel aan het feit dat we nu al jaren op de andere site prima met elkaar over voetbal babbelen, maar als de crew daar anders over denkt dan moet je dat respecteren. Accountje aanmaken bij onze site is zo gedaan. Denk dat iedereen van MM die interesse had in meepraten over voetbal ook wel actief daar is.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

rokkenjager schreef:

Wellicht vergeefs deze poging, maar het is alweer 3 jaar geleden dat het voetbaltopic op slot ging en sindsdien is er hoop veranderd.

ik weet dat er een aparte link is voor de mensen die toen verder wilden, maar is het misschien niet tijd om na wat beraadslaging het topic een nieuwe kans te geven?

Ik begrijp de wens goed en ik snap dat je het nog eens voorlegt. Ik vind het ook jammer dat het zover gekomen is.

We hebben echter jarenlang onevenredig veel op het topic moeten modereren, met steeds aanhoudende persoonlijke aanvallen en 'geruzie' en het verwijderen van berichten.

Voor ons was de maat vol, omdat er maar geen verbetering in gedragingen zichtbaar waren. Ook ontvingen we over en weer steeds misbruikmeldingen van verschillende 'kampen' met verwijten naar elkaar.

De gekozen optie om op een apart forum het topic voort te zetten vinden we een mooi compromis.

Om nou weer van voren af aan te beginnen en actief een voetbalforum te gaan bijhouden zien we niet meer zitten. Maar gelukkig is er nu een alternatief voorhanden.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Wellicht een optie voor een moderator om een gesloten sticky topic te openen (net zoals het bantopic) met daarin een link naar het externe voetbalforum? Wellicht handig voor nieuwe(re) leden die ook graag over voetbal praten en er niet van op de hoogte zijn dat users zelf een voetbalforum hebben opgezet.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Volgens mij valt het met de interesse wel mee. Vaak zat de link geplaatst in het sporttopic en ook users berichtjes gestuurd aan het begin van een seizoen. Kwam nauwelijks wat uit.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Het viel me zojuist op in het topic Video Essay - MovieMeter.nl, dat enkele van de eerder gelinkte video's van (ik gok) Vimeo niet langer afspeelbaar zijn wegens een issue met de privacy settings. Ik snap dat zulks dáár ligt en niet bij MM, maar ik vroeg me af of iemand hier meer vanaf weet? Is er iets gewijzigd? Het gaat niet om alle video's, zie ik op diezelfde pagina.

Kunnen we hier iets aan doen om het te voorkomen bij het linken? of zijn we afhankelijk van de grillen en wijzigingen bij de uploader van die video?

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Volgens mij valt het met de interesse wel mee. Vaak zat de link geplaatst in het sporttopic en ook users berichtjes gestuurd aan het begin van een seizoen. Kwam nauwelijks wat uit.

Gaat meer om het idee. Hoef je het zelf niet de hele tijd te promoten en via privéberichten mensen linkjes te sturen. Lijkt me gewoon een win win situatie. Duidelijkheid op MM en mensen die zelf de weg naar het topic weten te vinden.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Bericht verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoeken op de site

Simon Smith (crew films)

• 1374 berichten
  • 4512 stemmen

Volgens mij kon je eerder op de mobiele versie van de site een stemtabel zien per regisseur en dat zie ik nu niet meer. Ik vraag me af waarom. Het is een erg fijne functie. Zo kun je overal in 1 oogopslag zien welke films van een bepaalde regisseur je nog niet hebt gezien.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Zie de discussie +/- 10 berichten terug.

Simon Smith (crew films)

• 1374 berichten
  • 4512 stemmen

Dank je Jordy, er is nog hoop dat de functie terugkomt .

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Keep on pushing. Hoe meer mensen vragen, hoe beter. Vooral met die regisseurs top 10 wel fijn om even je stemmen te kunnen inzien.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

rep_robert schreef:

Keep on pushing.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

My life feels so empty without it

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Illum Sphere

• 538 berichten
  • 904 stemmen

Is het trouwens niet mogelijk om de lijsten in 'Mijn Films' te sorteren op de Nederlandse releasedatum?

ElPablo

• 124 berichten
  • 871 stemmen

Hoi,

Ik gebruik deze site oa om te zien welke films er op tv komen.

Nou is het me opgevallen dat niet alle films in het overzicht terecht komen.

Het lijkt wel alsof jullie iets tegen sbs6 hebben wat ik me overigens goed kan voorstellen.

Film, reclame,film,reclame,film en dan nog eens een half uur hart van nederland om vervolgens het laatste kwartier van de film te kunnen zien.

Ik kijk het alleen als ik te lui voor iets anders ben en het viel me op, vandaarr.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Bij De Site > Algemeen > MovieMeter mijlpalen:

Jordy naar aanleiding van wat ik heb gepost in het Gebruikersmijlpalen topic ben ik eigenlijk gewoon in z'n algemeen nieuwsgierig naar de site.

Hoe verhouden het aantal users zich ten opzichte van bv 10 jaar geleden? Het aantal pageviews (per gebruiker).. Er zijn uiteraard meer leden, maar er zullen vast ook een aantal dode accounts zijn. Zijn er meer of minder online? Zie je een toename in het gebruik van de site? Of is alles stabiel? Mobiel gebruik neemt natuurlijk toe... Er zijn vele tips die op het lijstje staan om de site te verbeteren. Maar hoe zie je de toekomst zelf van de site? Ook omdat je dit natuurlijk al erg lang doet en er vast een leven buiten hebt... Een heleboel vragen.. Maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de achtergrond van de site. Het verleden, het heden, de toekomst en de verhoudingen tussen deze perioden.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wat betreft het forum is het ieder geval duidelijk rustiger geworden. Gelukkig nog wel veel berichten in de filmtopics zelf. Social media als Facebook hebben vast veel mensen weggekaapt die op FB pagina's van bv Pathé roepen dat ze een film gaaf vinden ipv hier. Ergens wel jammer, daar verdwijnt het geschreeuw, hier vallen nog mooie discussies terug te lezen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Qua bezoekersaantallen en activiteit is het momenteel ongeveer de helft van de top, dat was rond 2009/2010 denk ik.

Ik heb niet echt ambities (meer) met de Meter-sites. Zolang er enthousiaste crewleden te vinden zijn, en de advertentie inkomsten niet nog veel verder zakken, wil ik m'n best doen om de sites in de lucht te houden. De sites zijn een paar jaar lang (een deel van) m'n werk geweest, waardoor ik er veel tijd aan heb kunnen besteden, maar daar zijn de inkomsten helaas niet meer naar. Dus nu probeer ik 1 of 2 avonden in de week, nog wat dingen aan de site te doen die ik echt leuk vind. En dat zit vooral in het opnieuw programmeren / moderniseren van de onderliggende techniek.

Fundamentelen aanpassingen aan hoe de site werkt (aanpassingen die wellicht nodig zijn om de boel up-to-date en modern te maken), daar heb ik eigenlijk niet meer zo'n zin in. Ik heb geen zin meer in die ellenlange verhitte discussies met mensen die boos zijn dat hun site op de schop is gegaan daar ben ik klaar mee. Dat heeft dan wel als gevolg dat ik m'n binding met de sites een beetje kwijt ben, omdat ze niet meer zo zijn zoals ik denk dat goed zou zijn. Maar goed dat heb ik inmiddels geaccepteerd

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Hm.. de helft van de top??? Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht..

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Als we dan mooi het midden pakken van beide jaren komt je uit op dik 800.000 pageviews en ruim 50.000 bezoeken. Wellicht niet zoveel als destijds, maar ik zie de periode 2008-2012 ongeveer ook als hoogepunt van het downloaden van films en series, waarbij social media en smartphones ook nog geen gigantische rol speelde.

Wat A&L ook zegt. Tegenwoordig pleuren we alles op social media en het daadwerkelijke browsen neemt af, dus ook de mensen op MovieMeter. Overal heb je apps voor. De gemakzuchtigheid neemt toe. Je kan makkelijk films en series streamen voor een laag tarief (Netflix), waardoor de drang om illegaal te downloaden ook afneemt en je daarvoor minder internet browsers gebruikt. Natuurlijk worden er nog downloadrecords verbroken door series als GoT, maar de toegang tot films en series streamen is veel makkelijker en goedkoper geworden.

De tijd dat je hele dagen achter de computer zat te msnen en te browsen zijn voorbij (ik had bv altijd een MovieMeter tabblad open).

Alleen op werk, school of voor het gamen zitten de meeste mensen nog vaak achter de pc.

Jordy schreef:

(quote)

Ook dit keer was de laatste zaterdag van de kerstvakantie de drukste

zaterdag 2 januari 2010

102407 bezoeken

1658398 pageviews

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Jordy schreef:

Ik heb niet echt ambities (meer) met de Meter-sites. Zolang er enthousiaste crewleden te vinden zijn, en de advertentie inkomsten niet nog veel verder zakken, wil ik m'n best doen om de sites in de lucht te houden. De sites zijn een paar jaar lang (een deel van) m'n werk geweest, waardoor ik er veel tijd aan heb kunnen besteden, maar daar zijn de inkomsten helaas niet meer naar. Dus nu probeer ik 1 of 2 avonden in de week, nog wat dingen aan de site te doen die ik echt leuk vind. En dat zit vooral in het opnieuw programmeren / moderniseren van de onderliggende techniek.

Fundamentelen aanpassingen aan hoe de site werkt (aanpassingen die wellicht nodig zijn om de boel up-to-date en modern te maken), daar heb ik eigenlijk niet meer zo'n zin in. Ik heb geen zin meer in die ellenlange verhitte discussies met mensen die boos zijn dat hun site op de schop is gegaan daar ben ik klaar mee. Dat heeft dan wel als gevolg dat ik m'n binding met de sites een beetje kwijt ben, omdat ze niet meer zo zijn zoals ik denk dat goed zou zijn. Maar goed dat heb ik inmiddels geaccepteerd

Stel je houdt het voor gezien. Zou je de site dan overdragen aan een enthousiast crewlid indien mogelijk , of houdt de site dan op te bestaan?

Het is ook niet meer dan logisch dat er in 17 jaar tijd ontzettend veel veranderd is, waardoor prioriteiten verschuiven in je leven. Je was dan 20 toen je hiermee begon... Een heel ander tijdperk bijna.

Maar dat gezegd hebbende, is tvmeter niet recentelijk opgericht door jou?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.