• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.096 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.094 acteurs
  • 199.024 gebruikers
  • 9.373.024 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Bericht verplaatst naar De Site > Algemeen > Stemmen

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind het vrij onvoorstelbaar dat de site (/het forum) geen chat heeft met de aantal leden en bezoekers die online zijn tegelijkertijd. Het hoeft niets uitgebreid, gewoon een vrij simpel blok lijkt me voldoende. Dit kwam eigenlijk in mij op toen ik gisteravond een gouden televizierring topic zocht op het forum; al snap ik nog wel dat een speciaal topic daarvoor misschien niet genoeg animo heeft.

Mij lijkt het een garantie voor succes.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Sinds een paar dagen gaat het niet helemaal goed als je op het "Voorbeeld"-knop drukt tijdens het plaatsen van een bericht. In het voorbeeld wat je dan te zien krijgt schieten alle regels van het bericht naar rechts, alsof elke regel met een aantal tabs begint. Gebeurt i.i.g. met de explorer/edge en met Opera.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

(verwijderd) schreef:

Ik vind het vrij onvoorstelbaar dat de site (/het forum) geen chat heeft met de aantal leden en bezoekers die online zijn tegelijkertijd.

Die is/was er wel. MovieMeter-chatkanaal - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl. Geen idee of-ie nog bestaat. Maar anders wordt er volgens mij geen gebruik meer van gemaakt, of althans dan gaat dat langs mij heen

In elk geval mag de wiki op dat punt wel wat geactualiseerd worden.

Zie ook: De Site >> Algemeen >> de chat / mIRC

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Ben sowieso geen fan van chats (slap geouwehoer altijd...) ook doordat ik alles al op MM kan plaatsen, nou ja, bijna alles.

MIRC is ook niet echt uitnodigend om te chatten i.v.m. installatie en know-how van het programma. Beter is een ingebouwde chat ofzoiets. Maar voor mij is het niet nodig.

mjk87 (moderator films)

• 14516 berichten
  • 4514 stemmen

Nog even complimenten Jordy met de nieuwe exportfunctie. Gegevens komen ook een stuk overzichtelijker in Excel te staan zo. Dank.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Geeft de synopsis van deze film bij jullie ook vraagtekens, omdat hij bijzondere tekens niet goed weergeeft of ligt dat aan mijn browser: 4 Luni, 3 Săptămâni şi 2 Zile (2007) ?

jarno1975 (moderator series)

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Geeft de synopsis van deze film bij jullie ook vraagtekens, omdat hij bijzondere tekens niet goed weergeeft of ligt dat aan mijn browser: 4 Luni, 3 Săptămâni şi 2 Zile (2007) ?

Yep. En ook de titel is niet correct. Cyrillische tekens gebruiken we hier niet en ook niet op imdb.

Heb een correctie ingediend.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Klopt dit staat er: G?bi?a

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Die titel is bij dan weer wel goed , maar het lettertype van de bijzondere tekens verschilt met die van de 'gewone' letters.

Moet dan even naar gekeken worden, blijkbaar is het dus toch nog steeds 'gedoe' met die speciale tekens.

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

Die titel is bij dan weer wel goed , maar het lettertype van de bijzondere tekens verschilt met die van de 'gewone' letters.

Moet dan even naar gekeken worden, blijkbaar is het dus toch nog steeds 'gedoe' met die speciale tekens.

Het wordt alleen een gedoe als de titel niet op imdb staat. Anders kan je de titel kopieren van imdb en daar gebruiken ze geen cyrillische tekens. Wanneer de film niet op imdb staat wordt vaak de titel van een andere site gekopieerd en krijg je dit dus.

Eenzelfde "probleem" wat ik regelmatig zie is de spelling van Zuid-Koreaanse namen. De voor- en achternaam (voor zover je daarvan kan spreken, heb me er niet echt in verdiept) staat op imdb omgekeerd als op bijna alle andere sites. Wanneer de film dan niet op imdb staat wordt de naam vaak anders ingevoerd als op imdb.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Er zijn talloze titels uit Oost-Europa met dit soort karakters op de site, dat is iets anders dan Cyrillisch (Russisch) schrift.

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

Er zijn talloze titels uit Oost-Europa met dit soort karakters op de site, dat is iets anders dan Cyrillisch (Russisch) schrift.

Ik weet er verder ook niet veel van. Als je het naadje van de kous wilt weten moet je maar even bij een crewlid informeren.

Deze 4 Luni, 3 Saptamâni si 2 Zile (2007) is inmiddels opgelost

Uit de wiki:

Filmtitels die een ander alfabet gebruiken dan het Latijnse, kunnen door technische beperkingen echter niet direct ingevoerd worden. Voor titels in een volledig ander alfabet dient hierom een transliteratie te worden toegepast. Russische en Griekse titels kunnen vervolgens nog wel in andere character sets als alternatieve titel ingevoerd worden (in respectievelijk KOI8-R en ISO 8859-7); voor andere talen met een ander alfabet dan het Latijnse blijft de oorspronkelijke schrijfwijze volledig achterwege. Voor (oost-Europese) talen die een uitgebreider alfabet kennen met accenttekens (zoals Ä of Å‚), vervallen deze accenttekens in IMDb's schrijfwijze, waarbij men gewoonweg de letter eronder overhoudt (KanaÅ‚ wordt bijvoorbeeld Kanal, ondanks dat dat door een Pool heel anders uitgesproken zou worden). In het geval van titels in een Romaans alfabet (onder andere Pools en Tsjechisch) kan tegenwoordig de schrijfwijze met accenttekens als alternatieve titel worden ingevoerd (in ISO 8859-2).

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

O heet ze Gabriela (dat is toch wat anders dan G?bi?a )

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

(verwijderd) schreef:

Ik vind het vrij onvoorstelbaar dat de site (/het forum) geen chat heeft met de aantal leden en bezoekers die online zijn tegelijkertijd. Het hoeft niets uitgebreid, gewoon een vrij simpel blok lijkt me voldoende. Dit kwam eigenlijk in mij op toen ik gisteravond een gouden televizierring topic zocht op het forum; al snap ik nog wel dat een speciaal topic daarvoor misschien niet genoeg animo heeft.

Mij lijkt het een garantie voor succes.

Ik heb liever dat de interessante discussies bij de films / in het forum plaatsvinden, zodat mensen deze na kunnen lezen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

arno74 schreef:

Sinds een paar dagen gaat het niet helemaal goed als je op het "Voorbeeld"-knop drukt tijdens het plaatsen van een bericht. In het voorbeeld wat je dan te zien krijgt schieten alle regels van het bericht naar rechts, alsof elke regel met een aantal tabs begint. Gebeurt i.i.g. met de explorer/edge en met Opera.

bedankt, ga ik binnenkort even naar kijken

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Het gebruikte lettertype voor de titels ondersteunt niet alle speciale tekens, daarom wordt er dan automatisch teruggevallen op een alternatieve lettertype. Vind dat persoonlijk niet storend genoeg om er iets aan te doen. Als je vraagtekens ziet, oid, dan is dat een foutje aan "jouw" kant.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik ook niet, ging om de synopsis waar ik niet alleen het probleem had.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

excuus, te snel gelezen

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Ik heb liever dat de interessante discussies bij de films / in het forum plaatsvinden, zodat mensen deze na kunnen lezen.

Uitstekend punt. Ik vind het heerlijk om af en toe zo'n oude discussie tegen te komen, soms van mensen die allang niet meer actief zijn (Djelle, Reinbo). Met een chat zou dat (deels) verloren gaan wanneer mensen zeggen 'praat het lekker daar uit'.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

mjk87 schreef:

Nog even complimenten Jordy met de nieuwe exportfunctie. Gegevens komen ook een stuk overzichtelijker in Excel te staan zo. Dank.

leuk om te horen, graag gedaan

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Uitstekend punt. Ik vind het heerlijk om af en toe zo'n oude discussie tegen te komen, soms van mensen die allang niet meer actief zijn (Djelle, Reinbo). Met een chat zou dat (deels) verloren gaan wanneer mensen zeggen 'praat het lekker daar uit'.

Ja dat heb ik nou ook. Vaak zie je ook dat dezelfde onderwerpen weer steeds terugkomen. Ik vind het in ieder geval interessant te lezen hoe mensen zo hun eigen visie geven.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Een chat zou wel handig zijn, maar dan voor andere zaken. Bijvoorbeeld, ik wil over een half uurtje een film kijken van een bepaald genre. Heeft er iemand tips? Of gewoon wat chitchat met elkaar. Film en serie discussie dan wel op de pagina's houden. Maar eerlijk, ik mis de chat ook weer niet moet ik bekennen.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Is het niet handig(er) om bij de films ook de optie 'Mijn updates' te hebben zodat je automatisch updates krijgt? Nu moet ik per se bij de film een bericht plaatsen om de film automatisch te volgen. Deze optie wil ik gaan gebruiken bij de nieuwe films die nog moeten uitkomen.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4894 stemmen

Dat kan gewoon hoor. Linkerknop onder de poster.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Leland Palmer schreef:

Dat kan gewoon hoor. Linkerknop onder de poster.

thanks. Niet eerder gezien.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4894 stemmen

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Het zal wel weer een rare vraag zijn (zal ook wel weer eens gesteld zijn vermoed ik) maar hier komt die, één.., twee...,drie

Waarom is er gekozen om die regisseurs apart te doen en niet in het forum?

Bij films/forum staan de updates bovenaan. En regisseurs ook wel maar het is toch gescheiden van andere onderwerpen, cast, crew, lijstjes, etc. etc.

Dat is meer voor discussies (? apart). Voor lijstjes hier: Film >> Toplijsten en favorieten >> Het grote regisseurs stemlijstjes topic

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

We waren op zoek naar versterking van de crew voor het behandelen van toevoegingen en correcties.

We zijn verheugd dat HarmJanStegenga opnieuw wil toetreden tot de crew.

Harm-Jan, veel succes en veel plezier

Welkom terug bij de crew.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.