• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.092 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.317 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Welgemeende excuses als m'n reactie wat kortaf was, deze punten zijn al vaker besproken, dus vandaar waarschijnlijk. Ik ken bijna geen grote fora waar je je gebruikersnaam kunt wijzigen, mijn voornaamste bezwaar is (ook) dat dit de discussies op site verwarrend zou maken. Ik denk niet dat het vermelden van oude gebruikersnamen in het profiel hier veel aan verandert. Daarnaast ondersteunt de huidige techniek van de site dit niet voldoende, bv. rond het quoten van oude berichten.

Het ignoren van gebruikers vind ik om diverse redenen ongewenst. Ik denk dat het verwarrend werkt, dat het een vervelende sfeer in de hand werkt ("oh zei je wat? Ik heb je op ignore staan hoor") en dat het onnodig is omdat reacties die niet door de beugel kunnen worden gemodereerd.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Uit mijn IMDB ervaring weet ik dat een discussie heel goed te volgen is als er iemand op ignore staat, zeker als er reacties te lezen zijn van mensen die (wel) zinnige opmerkingen plaatsen.

Alleen kan je die reacties helemaal niet plaatsen als je iemand ignored. Of als je de gequote reacties toch toont, krijg je een incompleet beeld van het geïgnorede bericht. Dat blijkt vaak uit mijn MM ervaringen.

Los daarvan is IMDb een erg povere discussiesite die zeker op dat vlak niet echt als voorbeeld moet genomen worden.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Laat ik nou in de naieve veronderstelling verkeren dat het niet om het poppetje gaat maar om de inhoud. Het interesseert me geen iota welk ID erachter schuil gaat.

Dat is natuurlijk je goed recht, maar ik ben bang dat die vlieger voor de meeste andere users niet opgaat.

Waar deze schatting (helft?) vandaan komt, mag Joost weten. Dan nog weet ik dat het technisch geen enkel probleem oplevert, en de gevolgen voor de oriëntatie van de gebruikers zijn minimaal, omdat het grootste deel er geen gebruik van zal maken (zie IMDB). Bovendien is het heel makkelijk in het gebruikersprofiel vast te leggen onder welke namen de gebruiker in het verleden bekend stond. IT dient de mens en niet andersom.
Ik zit zelf niet zoveel op IMDB, maar ik weet wel dat dat natuurlijk een veel grotere site is, waar de discussies veel uitgebreider zijn en waar je om die reden om veel minder vaak dezelfde users tegenkomt. MovieMeter heeft een veel sterker profielenkarakter (avatars e.d.), waar je bij specifieke genres of regisseurs steeds dezelfde gebruikers terugziet. Vandaar dat een verandering op MM ook ingrijpender is, dan op IMDB. Hoeveel gebruikers hun naam zouden willen veranderen weet ik niet, ik weet wel dat als daar geen drempel ligt, users doet veel vaker en veel eerder zouden doen als noodzakelijk is.

Volgens mij zijn er juist voorbeelden gegeven door mensen, die spijt hebben van hun keuze en nu van hun gebruikersnaam af willen. Wat kan daar nu tegen zijn?
Ik zou graag de vergelijking willen trekken met het invoeren van de uitschrijffunctie op de site. Al tientallen keren hebben users zich uitgeschreven, om vervolgens een tijdje later te vragen om het account weer te activeren. De beweegredenen zijn daarbij divers, maar het is mij wel duidelijk dat zoiets niet zo rechtlijnig is en dat meningen zich (regelmatig) veranderen.

Overigens is het wat mij betreft best iets waar je over discussiëren kan, dus ik begrijp je punt wel. Maar ik vind het huidige beleid wel een juiste reactie op het misbruik van de uitschrijffunctie. En in afzonderlijke gevallen waar de gebruikersnamen om de een of andere echt problemen oplevert, kan daar wat mij betreft ook best over gesproken worden.

(verwijderd)

• 1010 berichten
  • 0 stemmen

Voordat ik mijn voorstellen indiende, heb ik met de zoekfunctie gezocht op "negeer" en "ignore", wat geen resultaat opleverde. Dus, ik ga ervan uit dat dit een nieuw idee is. Kan je me trouwens laten zien waar dit idee al eerder besproken werd?

Sorry, maar ik heb momenteel een beetje dit gevoel:

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Waarom wil je eigenlijk een ignore functie?

Heb je aan bepaalde leden hier zo'n hekel dat je niks van hun wil lezen?

disneystore

• 1760 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

Ik ken bijna geen grote fora waar je je gebruikersnaam kunt wijzigen, mijn voornaamste bezwaar is (ook) dat dit de discussies op site verwarrend zou maken.

Het is niet zo verwarrend als het maar één keer gebeurd? En je hebt nog altijd de keus... Niet iedereen zal zijn gebruikersnaam willen veranderen. Het is gewoon irritant dat je soms gewoon rap iets zoekt als je je inschrijft op de site terwijl je niet weet dat je het niet kunt veranderen. Eén keer is toch niet te veel gevraagd? En ik ken anders wel veel websites waar je je username kan veranderen. Al is er een limiet op ( zoals bv. om de maand ).

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Dit wat jij vraagt is in het verleden ook diverse keren gevraagd. Dat is op zich geen punt. Ik denk dat er alleen heel veel misbruik van wordt gemaakt. Kijk maar hoe vaak mensen proberen op de site terug te komen onder een andere naam terwijl ze permant geband zijn.

Hier staat toch heel duidelijk over de gebruikersnaam: Inschrijven - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Knisper schreef:

Overigens is het wat mij betreft best iets waar je over discussiëren kan, dus ik begrijp je punt wel. Maar ik vind het huidige beleid wel een juiste reactie op het misbruik van de uitschrijffunctie. En in afzonderlijke gevallen waar de gebruikersnamen om de een of andere echt problemen oplevert, kan daar wat mij betreft ook best over gesproken worden.

Bij een site of Ajax Netwerk kan je dacht ik een keer je username veranderen, vanwege dus o.a. de bovenstaande redenen. Bijkomstigheid is wel dat daar dan een bepaalde periode in het klein nog de oude username erbij vermeld staat om verwarring te voorkomen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Misschien toestaan dat een naam wel mag veranderen, maar alleen als de naam niet enorm gaat veranderen?

Jeroentjuuuuuh wordt dan bv Jeroen.

Zou zoiets ook niet mogen?

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Of Onderhond wordt Bovenhond/Onderkat...

maxroelofs

• 2838 berichten
  • 1659 stemmen

Mee eens, het is toch wel begrijpelijk dat ik mijn eigen naam te persoonlijk vind voor als steeds groter wordende gebruiker op MM en natuurlijk snap ik dat het lastig is en dat er misschien misbruik van gemaakt wordt, ik ontken dat ook zeker niet alleen er zal toch wel mogelijk zijn?

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Ik zou er persoonlijk van balen als iedereen opeens gaat switchen want zo wordt het een chaos.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

John Lee Hooker schreef:

Ik zou er persoonlijk van balen als iedereen opeens gaat switchen want zo wordt het een chaos.

Jij kan je naam dan toch ook aanpassen naar wat herkenbaars. Maak je er bv Hooker van

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

De naam moet gewoon blijven. Je zit hier tenslotte niet op facebook. Ik wil graag weten wie welke gebruiker is om zo ook meningen te volgen. Als 'disneystore' volgende maand 'starwarsman' heet en de maand daarop 'yogibear' weet ik niet meer dat het over dezelfde persoon gaat als ik een discussie volg of recensies lees.

En die 'ignorefunctie' is al helemaal associaal. Als je problemen hebt met een gebruiker moet je dat melden aan de moderator of zelf opstappen. Maar niet via het negeren van iemand. En dan nog de mogelijkheid om enkel bij films te negeren en niet bij KO's zeker?

Blijkbaar is het moeilijk om effe na te denken voor je iets schrijft of een naam kiest en bij problemen de moeite te doen om een moderator te contacteren. Zou in veel gevallen al een hoop oplossen denk ik.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Inderdaad. Gewoon nadenken voordat je je nickname kiest. Sommige mensen gaan blijkbaar voor het eerste dat er in ze opkomt

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Wat zijn KO's?.

Fortune

• 4314 berichten
  • 2772 stemmen

KO's zijn Knock Outs.

MM is wel een site die je voor de rest van je leven kan gebruiken maar van te voren denk je daar ben ik snel op uitgekeken dus ik begrijp wel dat je niet de rest van je leven als 'disneystore' op MM wil heten.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ok bedankt.

Maakt mij verder niks uit, het is alleen in het verleden al diverse keren gevraagd. Als het nu opeens wel kan, dan vind ik ook dat je dan je eerste berichten bij een film ook mag corrigeren want ja in het begin wist je ook niet hoe lang je op MM zou blijven en dan komt de volgende met weer wat anders,... dan wordt het inderdaad wel een chaos.

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

In het geval van disneystore zou hij nog kunnen beslissen om zijn account te laten verwijderen en een nieuwe op te starten. Hij heeft immers geen film toevoegingen of waardevolle eigen gemarkeerde meningen. Enige nadeel is dat hij +/- 300 stemmen opnieuw moet plaatsen, maar als hij die van nu even in een Excel bestandje opslaat dan is ook dat zo gepiept!

Het is maar een idee!

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Dat kunnen er dan meer doen. Je aangevinkte meningen bewaar je op de computer dan haal je het vinkje weg. Ik zit alleen met mijn ene toevoeging anders zou ik het ook kunnen doen.

Hoe vaak mag je je trouwens uitschrijven (en eventueel na enige tijd onder dezelfde naam weer inschrijven)??.

(verwijderd)

• 1010 berichten
  • 0 stemmen

Vooropgesteld IMDB heeft heel veel meer gebruikers dan MM, biedt meer functionaliteit (neem alleen al de display opties voor een 'thread'), is gebruikersvriendelijker (opzeggen account is geen enkel probleem, wijzigen ID idem dito, biedt signature onderaan bericht, heeft uitgebreide opmaakmogelijkheden voor berichten, etc ) en bevat veel meer waardevolle data en discussies (soms op het scherpst van de snede en zonder interventie van een scheidsrechter.). En ja, ik ben daar dan ook regelmatig te vinden.

Is IMDB een "soep"? Nee.

Is IMDB "asociaal" omdat het een "ignore-functie" faciliteert? Nee.

Is de gebruiker, die ignore toepast "asociaal"? Nee. De bemoeienis van moderators op IMDB is minimaal en daarmee kan de gebruiker 'zelf' bepalen wat hem wel of niet aanstaat. Er bestaat een "report abuse" optie om excessen te voorkomen. Vrijheid blijheid; ik wens niet beknot te worden door mensen, die als een soort moraalpolitite denken te moeten ingrijpen (over 'honden banen' gesproken). Woorden als "fuck" en "shit" worden langs een automatische meetlat gehouden en vervangen door ****, wat natuurlijk een schijnoplossing is, want de mens is heel creatrief in het omzeilen van scheldwoorden.

Okay, MM biedt de mogelijkheid van 'avatars' (voor mij geen enkele toegevoegde waarde). Bovendien kan je op de MM forum-topics plaatjes en videootjes tonen (leuk, maar een link werkt net zo goed).

Kortom, doe mij alles wat IMDB biedt ook hier op MM, volgaarne, zodat ik zonder beperkingen van gedachten kan wisselen met anderen over films, in de Nederlandse taal.

(afbeelding)

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik zie de toegevoegde waarde van een ignore knop TOTAAL niet.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

SnakeDoc schreef:

In het geval van disneystore zou hij nog kunnen beslissen om zijn account te laten verwijderen en een nieuwe op te starten. Hij heeft immers geen film toevoegingen of waardevolle eigen gemarkeerde meningen. Enige nadeel is dat hij +/- 300 stemmen opnieuw moet plaatsen, maar als hij die van nu even in een Excel bestandje opslaat dan is ook dat zo gepiept!

Het is maar een idee!

Het is op MovieMeter niet toegestaan een nieuw account aan te maken, om op deze wijze een andere gebruikersnaam te verkrijgen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Kortom, doe mij alles wat IMDB biedt ook hier op MM, volgaarne, zodat ik zonder beperkingen van gedachten kan wisselen met anderen over films, in de Nederlandse taal.

Deze site die je voor ogen hebt is niet hoe MovieMeter is of ooit zal worden. Wellicht is het een idee om een andere filmsite te bezoeken, of er zelf een te beginnen, want het klinkt alsof je hier weinig plezier beleeft.

wildebert

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Eerst dit nog.Ik heb nl. een product aangekocht via deze site op 17-11-2011 alles is betaald,maar mijn bestelling is nooit geleverd. Ik heb al een mail verstuurd. ONBEANTWOORD. Ik heb deze site altijd vertrouwd. Waarom krijg ik geen antwoord waar mijn bestelling blijft?. Of hoe kan ik er iets aan doen. Het is toch niet zoals het gezegde"ALS JE VAN EEN NEDERLANDER NIET BENT GEKLOOT IS HIJ HET VERGETEN". Het is al de tweede keer dat ik via Internet in Nederland iets koop en weeral problemen.Een ezel stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen maar ik(DOMME BELG)blijkbaar wel.Dank u gebuur.

24-11-2011 Daarvoor 0 punten

(verwijderd)

• 1010 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Deze site die je voor ogen hebt is niet hoe MovieMeter is of ooit zal worden. Wellicht is het een idee om een andere filmsite te bezoeken, of er zelf een te beginnen, want het klinkt alsof je hier weinig plezier beleeft.

Bedankt voor de inhoudelijke reacties.

PS. Zoals je ziet werkt de quote-functie nu al niet. Ooit luidde een oud ICT motto: Elke klacht is een gratis advies. Doe er je voordeel mee.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

wildebert schreef:

Eerst dit nog.Ik heb nl. een product aangekocht via deze site op 17-11-2011 alles is betaald,maar mijn bestelling is nooit geleverd. Ik heb al een mail verstuurd. ONBEANTWOORD. Ik heb deze site altijd vertrouwd. Waarom krijg ik geen antwoord waar mijn bestelling blijft?. Of hoe kan ik er iets aan doen. Het is toch niet zoals het gezegde"ALS JE VAN EEN NEDERLANDER NIET BENT GEKLOOT IS HIJ HET VERGETEN". Het is al de tweede keer dat ik via Internet in Nederland iets koop en weeral problemen.Een ezel stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen maar ik(DOMME BELG)blijkbaar wel.Dank u gebuur.

24-11-2011 Daarvoor 0 punten

Dat is vervelend. MovieMeter.nl verkoopt echter geen producten. Wel linken we bij sommige films naar winkels die de dvd verkopen, deze winkels horen echter niet bij MovieMeter.

wildebert

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad deze winkels horen ZEKER niet bij moviemeter,maar ze schaden toch the site. En waarom worden ze op moviemeter getoond. OMDAT ZE DONEREN.Dus verbied ze.Het is namelijk via moviemeter"die ik zéér waardeer en plezier aan beleef" dat ik op die aankoop ben ingegaan.Verklaar me dat eens?. N.B. IK UIT GEEN BESCHULDIGINGEN AAN "MOVIEMETER" integendeel,een dikke 10/10.

.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

wildebert schreef:

Inderdaad deze winkels horen ZEKER niet bij moviemeter,maar ze schaden toch the site. En waarom worden ze op moviemeter getoond. OMDAT ZE DONEREN.Dus verbied ze.Het is namelijk via moviemeter"die ik zéér waardeer en plezier aan beleef" dat ik op die aankoop ben ingegaan.Verklaar me dat eens?. N.B. IK UIT GEEN BESCHULDIGINGEN AAN "MOVIEMETER" integendeel,een dikke 10/10.

.

True!

Ik zeg: we verbieden Google ook!

wildebert

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Zeg XAV ken,ge zijt wel een pezenwever hé.en een beetje concecroiks(tegenstrijdig en tegen uzelf niet eerlijk maar met de bedoeling op alles negatief te reageren)dus er zijn véél kosten aan U.Sorry

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.