• 15.737 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.843 stemmen

Positieve waarderingen in berichten vs laag stemgemiddelde

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik weet niet of de titel duidelijk is, maar wat ik bedoel is of je al vaker bent tegengekomen dat de berichten bij een film overwegend positief zijn met een dito cijfer maar dat het algemene gemiddelde van de film toch een heel stuk lager ligt.

Zelf ben ik dat al enkele keren tegen gekomen bij films van Russ Meyer.

Voor ik zelf een bericht en stem had gegeven had Lorna (1964) een gemiddelde van 3,5 van de 4 mensen die een of meer berichten hadden geplaatst tov 2,89 algemeen gemiddelde.

Nog opvallender was het bij Mudhoney (1965), (weer mijn waardering niet in rekening gebracht) kreeg een 3,6 van de 5 mensen die 1 of meer berichten plaatsten en een gemiddelde van 2,76.

Wat ik wil zeggen is dat als je vooral afgaat op de grotendeels positieve berichten en niet op het algemene gemiddelde je een vertekend beeld krijgt. Uiteindelijk blijkt de meerderheid zeker bij Mudhoney de film toch niet zo erg te hebben gewaardeerd. Vind ik best wel vervelend, ik zou eigenlijk ook wel eens willen horen van die zwijgende meerderheid waarom ze het niet zo goed vonden (en dat ik niet als een van de enige een bericht moet zetten die tegen de lovende berichten in gaat).

En ach ik zie dat ik deze beter in het de sectie Site - Algemeen had geplaatst, sorry kappeuter

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Ik schrijf juist een recensie als ik de film vind tegenvallen en het gros van de mensen het een goede film vindt en andersom. Het lijkt wel alsof de meeste dat liever niet doen..., tegen de 'stroom' ingaan, om wat voor reden(en) dan ook. Met de 'stroom' meegaan als er al zoveel over geschreven is, vind ik als ik naar mezelf kijk, een klein beetje nutteloos waardoor ik het ook niet vaak doe.

Als ik een film goed wil beoordelen of het wat voor mij is, dan kijk ik (naast de trailer) naar beide, zowel het gemiddelde en de recensies / berichten. Beide zijn in mijn ogen belangrijk. Maar uiteindelijk is het een kwestie van smaak.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

alexspyforever schreef:

(en dat ik niet als een van de enige een bericht moet zetten die tegen de lovende berichten in gaat).

Dat vond die zwijgende meerderheid waarschijnlijk ook vervelend

Feit blijft dat het een minderheid is die effectief berichten typt op een forum, dus dat je die mismatch hier en daar gaat tegenkomen is niet meer dan logisch. Ik vind het zelf vooral vervelend wanneer een film 10 stemmen en een bovengemiddeld gemiddelde heeft (3.5+), maar er verder niemand de moeite heeft gedaan wat bij de film te plaatsen.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Belangrijk is wanneer je tegen de stroming ingaat, wat ik vaak doe als ik eenmaal een recensie plaats, dat je neutraal of beter gezegd netjes reageer. Dus gewoon eerlijk blijven wat je van de film vind, maar wel netjes houden zodat je niet snel een hoop mensen over je heen krijgt.

Krijg je toch nog geklaag, dan zien ze jou mening als een feit / ze nemen je heel serieus blijkbaar... want een recensie is eigenlijk slechts een mening en niet meer dan dat.

Een leuke quote: 'Opinions are like assholes, everyone has one'

Scene uit de film The Big Lebowski: Yeah, well, that's just, like, your opinion, man. - YouTube

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Wat ik wil zeggen is dat als je vooral afgaat op de grotendeels positieve berichten en niet op het algemene gemiddelde je een vertekend beeld krijgt.

Sorry, maar moet daar echt een topic voor aangemaakt worden? Waarom zou je enkel op de berichten op MM afgaan? OF enkel op het stemgemiddelde op MM? Ik neem aan dat het moderne, nieuwe publiek met een Russ Meyer flick gaat kennismaken nadat ie in een boek of online iets over het oeuvre van de man gelezen heeft: dat het een cultfiguur is, of dat zijn films nou niet bepaald bekend staan als meesterwerken, maar eerder als gemixt ontvangen sleaze te boek staan? For the record: ik vind het oeuvre van Meyer ook erg wisselend van kwaliteit. Maar ik heb destijds die box gekocht omdat de auteur me interesseerde en niet omdat ik positieve berichten op MM zag... of een hoog stemgemiddelde. En ik liet me ook niet afschrikken door een laag stemgemiddelde. Ik schrok wel toen ik de eerste Meyer flick uit de box achter de kiezen had (Supervixens): dat was gewoon een slappe, Amerikaanse Tirolerprent!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ja dat gevoel had ik ook dat die zwijgende users zoiets hadden van dat zou ik als eenling tegen de positieve berichten ingaan en me dan misschien moeten verantwoorden nah geen zin in Sommige mensen gaan niet graag in discussie of komen gewoon om een stem te plaatsen en niet meer dan dat.

Feit blijft dat het een minderheid is die effectief berichten typt op een forum, dus dat je die mismatch hier en daar gaat tegenkomen is niet meer dan logisch. Ik vind het zelf vooral vervelend wanneer een film 10 stemmen en een bovengemiddeld gemiddelde heeft (3.5+), maar er verder niemand de moeite heeft gedaan wat bij de film te plaatsen.

ja, ook ambetant ik zou dan ook wel eens willen weten wat ze daar zo goed of in het omgekeerde geval waarom ze er niets aan vonden.

Alexander1900 schreef:

Belangrijk is wanneer je tegen de stroming ingaat, wat ik vaak doe als ik eenmaal een recensie plaats, dat je neutraal of beter gezegd netjes reageer. Dus gewoon eerlijk blijven wat je van de film vind, maar wel netjes houden zodat je niet snel een hoop mensen over je heen krijgt.

Krijg je toch nog geklaag, dan zien ze jou mening als een feit / ze nemen je heel serieus blijkbaar... want een recensie is eigenlijk slechts een mening en niet meer dan dat.

Wel in voornoemde gevallen is de kans al klein dat er snel een reactie op zal komen (als er al ooit een op komt) omdat er al zo weinig berichten bij stonden

Maar het was gewoon grappig dat die enkelingen vooral positief waren en het gemiddelde toch een ander verhaal vertelde.

Nu heb ik recentelijk nog 2 redelijk obscure gezien van Russ Meyer die ik afschuwelijk vond en weer zijn hetzelfde verhaal, een handvol die reageren vooral positief. Heb ik gewoon maar een lage stem gegeven zonder bericht gewoon omdat ik niet meer weet wat ik er nog op moet zeggen. Een commentaar als: "wederom zelfde setting, saai verhaal, slaapverwekkend, 1-dimensionale karakters" tja daar heeft niemand nog wat aan.

Ramon K je vond het toch interessant genoeg om te reageren dus...

Ja, ik ben me bewust van de cultstatus van Meyer. In een ver verleden ooit Up! gezien. Afgelopen jaren zijn nudies bekeken die ik wel amusant vond. Dus ja toch ook eens zijn wat serieuzere en kennelijk populairdere films proberen. Dat is totnogtoe nog geen succes gebleken, integendeel. Op Faster Pussycat na lijken de verhaaltjes erg veel op elkaar en steeds die dorre setting. Feit is dat ik al een hoop exploitatiefilms heb gezien uit de Something Weird stal die budgettair vaak nog minder waren dan die van Meyer. Ook daar een hoop troep tussen, maar er zijn er zeker een dozijn die ik persoonlijker veel vermakelijker vond dan alles van die roughies die ik van Meyer tot nu toe heb gezien. Men lijkt van Meyer zo een beeld op te hangen: super sleaze met veel naakt en geweld maar uiteindelijk vind ik het allemaal erg mak zeker als ik de vergelijking maak met al die andere exploitatiefilms uit dezelfde periode die ik eerder heb gezien.

Neen plezier heb ik er nog niet echt aan beleefd, maar ik blijf volharden wie weet ligt zijn latere werk net zoals zijn vroege films me toch beter. Op die manier kan ik ook een eerlijk eindoordeel vellen, volkomen subjectief natuurlijk

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Alexander1900 schreef:

Ik schrijf juist een recensie als ik de film vind tegenvallen en het gros van de mensen het een goede film vindt en andersom. Het lijkt wel alsof de meeste dat liever niet doen..., tegen de 'stroom' ingaan, om wat voor reden(en) dan ook. Met de 'stroom' meegaan als er al zoveel over geschreven is, vind ik als ik naar mezelf kijk, een klein beetje nutteloos waardoor ik het ook niet vaak doe.

Als ik een film goed wil beoordelen of het wat voor mij is, dan kijk ik (naast de trailer) naar beide, zowel het gemiddelde en de recensies / berichten. Beide zijn in mijn ogen belangrijk. Maar uiteindelijk is het een kwestie van smaak.

Volkomen mee eens. Ik probeer zoveel mogelijk mijn mening te geven maar als iemand anders al een bericht heeft geschreven waar ik het grotendeels mee eens ben dan meld ik dat ook en vul indien nodig aan. En tegen de stroom ingaan tja ik maak mij er niet meer ongerust in, zoals je zegt het blijft een mening en die zijn allemaal subjectief ook die van de 'professionele' recensenten.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Ramon K schreef:

Ik schrok wel toen ik de eerste Meyer flick uit de box achter de kiezen had (Supervixens): dat was gewoon een slappe, Amerikaanse Tirolerprent!

Thx voor de tip. Ziet eruit als exact mijn ding.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.