• 155.441 films
  • 9.298 series
  • 27.662 seizoenen
  • 604.333 acteurs
  • 346.570 gebruikers
  • 8.762.550 stemmen

Spoilers!

zoeken in:

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

Er is niets veranderd aan de grootte van de letters van spoilers, deze zijn nog steeds kleiner dan normale tekst.

Mochizuki Rokuro

• 18911 berichten
  • 13969 stemmen

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Een suggestie voor de spoiler-alert:

Ik diende net een spoiler-alert in en kan dan eventueel in het commentaar vak aangeven waar de spoiler staat of de hele spoiler-regel(s) overnemen. Dit is voor de behandelende crew-leden natuurlijk vervelend, want die lezen de hele dag spoilers van films die ze misschien nog gaan kijken.

Is het een optie dat de indiener van het alert zelf de spoilertekst in het bericht kan markeren, zodat het crew lid alleen nog maar hoeft goed te keuren zonder dat hij/zij zelf ook de hele tekst moet lezen? Dit gaat er wel vanuit dat het crewlid voldoende vertrouwen moet hebben in de juistheid van de alert en dat ook de goede tekst is gemarkeerd - maar dat is op basis van het verleden misschien door de crew al aan te geven, hoe nauwkeurig/nuttig de alerts zijn

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

Is dat inderdaad iets dat door crewleden als erg vervelend wordt ervaren? heb dat nog niet eerder gehoord

kos

• 45739 berichten
  • 8268 stemmen

Ik heb het vroeger wel eens meegemaakt ja, maar da's een beetje de risico van het vak.

Mochizuki Rokuro

• 18911 berichten
  • 13969 stemmen

Ik kreeg dat terug na het behandelen van een spoiler

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

Ik vind het een mooi idee, maar het is het een beetje te veel werk voor iets wat volgens mij niet heel dringend speelt

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Dan zouden de mods wat betreft de spoiler alerts het onderling kunnen verdelen op genre waar ze niet of nauwelijks naar kijken...

Dick2008

• 9980 berichten
  • 805 stemmen

Jordy schreef:

Is dat inderdaad iets dat door crewleden als erg vervelend wordt ervaren? heb dat nog niet eerder gehoord

Ja, dat staat hier De Site >> Algemeen >> spoilers!

Het is wel wat kos zegt, risico van het vak. Je zou het inderdaad kunnen verdelen onder de mods.

Dick2008

• 9980 berichten
  • 805 stemmen

Ik heb zelf ook wel eens spoilermeldingen ingediend. Al heb ik er zelf ook niet zoveel problemen mee.

Mochizuki Rokuro

• 18911 berichten
  • 13969 stemmen

Alexander1900 schreef:

Dan zouden de mods wat betreft de spoiler alerts het onderling kunnen verdelen op genre waar ze niet of nauwelijks naar kijken...

Klopt, maar het lijkt me bij spoilers dat iets zo snel mogelijk behandeld wordt en niet pas als crewlid A of B op een gegeven moment online is.

Maar goed, 't is maar een suggestie. Het lijkt me zelf in elk geval niet zo plezierig. Maar het is niet de enige reden om niet bij de crew te willen

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Wat ik me altijd afgevraagd heb, is of iemand een waarschuwing krijgt als ie een bericht met spoilers heeft achtergelaten, wanneer de moderator de spoiler markeert. Ik neem aan dat dat zo is, maar ik zou het eigenlijk niet weten. Ik zie heel vaak spoilers, voelt een beetje aan als roeien tegen de stroom in.

Wat voorgaande discussie betreft, ik denk wel dat het zoveel spoilers zijn dat ze moeten corrigeren dat de crew uiteindelijk vrijwel al die spoilers snel weer vergeten is.

Baggerman

• 10525 berichten
  • 7850 stemmen

Ja, je krijgt een waarschuwing. Ik heb wel eens per ongeluk een spoiler laten zitten en toen kreeg ik een nette waarschuwing.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Een waarschuwing heb ik niet gehad (zo zou ik het niet noemen). Wel een melding via PM dat het een spoiler bevat.

Doe je dat te vaak dan denk ik wel dat je een echte waarschuwing krijgt en een ban als je vrolijk doorgaat.

Verder vraag ik me af of de moderators hun eigen 'hoekje' hebben, waar de moderators zaken worden besproken en die afgeschermd zijn van de normale leden?

Dick2008

• 9980 berichten
  • 805 stemmen

arno74 schreef:

Ik zie heel vaak spoilers, voelt een beetje aan als roeien tegen de stroom in.

Ik vind wat is een spoiler en wat niet wel vaag. Bij twijfel kun je het beter wel doen. Maar ik zie ook wel eens users en die zetten zoveel regels in spoilers die kunnen dan beter het hele bericht in spoilers zetten, dat leest wat prettiger.

(Maar je mag rustig aan mij vertellen dat de hoofdpersoon aan het einde dood gaat, want anders lees ik het toch wel in Wiki . Dus zelf vind ik het niet erg. Maar het is gewoon het reglement hier.).

Alexander1900 schreef:

Verder vraag ik me af of de moderators hun eigen 'hoekje' hebben, waar de moderators zaken worden besproken en die afgeschermd zijn van de normale leden?

Ik meen dat ze via pm overleggen. Wel is de ene moderator veel vaker op de site dan de ander. Sommige zaken horen sneller behandeld worden, vind ik ook, maar het wisselt nogal.

The Oceanic Six

• 57692 berichten
  • 3779 stemmen

Ik vind spoilers 1 van de grootste irritaties op deze site. Ik durf vaak bij een film of serie die ik nog niet (volledig) heb gekeken in de topics te kijken, want er lopen er altijd een paar rond die denken dat een ander niet verrast wil worden en spoilers plaatsen. Mag van mij wel strenger tegen worden opgetreden. Sowieso rapporteer ik regelmatig spoilers, dan past de crew dit aan. Maar het is een beetje water naar de zee brengen, want voor iedere gerapporteerde spoiler staan er weer 5 nieuwe op de site. Vaak bij nieuwe gebruikers. Misschien moet er bij aanmelden heel duidelijk worden aangegeven dat dit niet acceptabel is en ook even helder uitleggen hoe spoilertags werken?

Antonin

• 121 berichten
  • 474 stemmen

ik zoek me hier suf op de site hoe je spoilertags moet plaatsen, iemand met uitleg aub?

kappeuter (crew films)

• 69462 berichten
  • 5540 stemmen

Bericht - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Spoiler - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Je kunt overigens bij nieuw bericht plaatsen de ! knop gebruiken (! op rechthoek icoon).

chevy93

• 12600 berichten
  • 1187 stemmen

Interessant artikel. Ik merk het nu vooral bij de afleveringen van Game of Thrones. Hoewel ik het wel irritant vind als mensen gaan lopen wachten, 'zodat ze alle afleveringen in één keer kunnen kijken'. Ja, dan moet je niet zeuren als je een keer een week later wat leest/hoort.

Noud

• 513 berichten
  • 1024 stemmen

In Film > Spoilers > Tijdelijk ban voor spolieren:

Het komt best vaak voor dat ik in topics spoilers zie staan. Kunnen deze mensen tijdelijk een Moviemeter ban krijgen? 'Dat zal ze leren".

Noud

• 513 berichten
  • 1024 stemmen

Antonin schreef:

ik zoek me hier suf op de site hoe je spoilertags moet plaatsen, iemand met uitleg aub?

Heel makkelijk. Je selecteer de tekst die je wilt verbergen. Dan staan boven in je bericht naast je eigen username een aantal logo's. Hyperlink, schaartje, smiles, playknop etc

Klik op het Driehoekje met uitroepteken De 5e logo. Tada

Antonin

• 121 berichten
  • 474 stemmen

Noud schreef:

(quote)

Heel makkelijk. Je selecteer de tekst die je wilt verbergen. Dan staan boven in je bericht naast je eigen username een aantal logo's. Hyperlink, schaartje, smiles, playknop etc

Klik op het Driehoekje met uitroepteken De 5e logo. Tada

gelukt! bedankt!

Noud

• 513 berichten
  • 1024 stemmen

In Film > Spoilers > (The Game 1997) Spoilers berichten over een andere spoiler film:

Kan er iets aan gedaan worden naar het verwijzen van andere films in een spoiler bericht waarin een andere film ook wordt gespoilerd?

Überhaupt een idee, om mensen die de spoiler regel niet hanteren. 1 waarschuwing te geven. Bij de volgende keer een korte ban. Etc.

Het gebeurt nog te vaak dat mensen zich hier niet aanhouden.

Zo las ik in een andere film (A) dat er naar het cruciale einde van The Game wordt verwezen.

mrklm

• 6770 berichten
  • 7511 stemmen

Noud schreef:

In Film > Spoilers > (The Game 1997) Spoilers berichten over een andere spoiler film:

Kan er iets aan gedaan worden naar het verwijzen van andere films in een spoiler bericht waarin een andere film ook wordt gespoilerd?.

Dat lijkt me onverstandig en straffen moet je niet willen. De term 'spoiler' is sowieso al subjectief, bovendien zijn er situaties waarin een 'spoiler' zelfs gerechtvaardigd is. Recensies van sequels zijn moeilijk te schrijven zonder te verwijzen naar gebeurtenissen uit de voorafgaande film. Ik kan me voorstellen dat de recensent in kwestie er vanuit gaat dat iemand die "The Hunger Games" nog niet heeft gezien nog niet de recensies van "Catching Fire" gaat lezen. En als je heel strikt bent zou je bijvoorbeeld in de "Halloween"-franchise niet mogen melden dat Michael Meyers nog leeft.

Het einde van "The Game" verraden moet je natuurlijk niet doen, maar ik ben zelf ook aangesproken op spoilers die ik geen spoilers vind. Ik vind ik het huidige systeem, waarmee je de redactie kunt wijzen op een mogelijke spoiler, het meest rechtvaardige systeem. En minstens zo belangrijk: je kunt spoilers meestal alleen identificeren als je de film al gezien hebt... en dan is het (voor jou) al geen spoiler meer.

Ik vind het huidige systeem goed.

mrklm

• 6770 berichten
  • 7511 stemmen

Op de homepage van Moviemeter zag ik zojuist bij "Nieuwste Beoordelingen" in de eerste zin een enorme spoiler over "No Time to Die". Toen ik de volledig recensie bekeek zag ik dat Black Math het betreffende zinsdeel netjes als 'spoiler' had aangemerkt.

Is het technisch mogelijk om spoilers ook op de homepage onzichtbaar te houden?

Zo niet, dan zou ik alle recensenten willen adviseren om géén spoilers in de eerste twee zinnen te noteren.

Black Math

• 5336 berichten
  • 1704 stemmen

Ik was even bang dat ik iets verkeerd had gedaan, maar als ik dit had geweten, had ik het bericht anders geschreven. Ik zie dat het bericht niet langer zichtbaar is op de homepage, anders had ik het alsnog aangepast. Maar eens met mrklm, dit zou aangepast moeten worden en ik zie niet waarom dat technisch onmogelijk zou zijn.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.