- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Spoilers!
Spoilers!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Oorspronkelijk is deze categorie opgestart toen de spoiler-tag nog niet bestond. Nu is het, om de reden die kapp noemt, inderdaad af en toe nog wel handig (maar minder dan oorspronkelijk bedoeld)
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Maar het nadeel van dit topic is dat je niet kunt zien over welke film de spoiler gaat.
Dat lees je pas op t moment als je spoiler zelf aan t lezen bent.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
in de titel van het topic moet staan over welke films het gaat
bij spoilertopics over meerdere film wordt het als volgt gezegd:
Titanic: hij zinkt
Rocky IV: hij wint
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Jordy, dat zou dus ook moeten bij het Meest onbevredigende einde-topic!
Ik heb daar ooit als forum-beheerder werk van gemaakt, maar sindsdien zijn er al veel nieuwe berichten gepost.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Jordy, dat zou dus ook moeten bij het Meest onbevredigende einde-topic!
Ik heb daar ooit als forum-beheerder werk van gemaakt, maar sindsdien zijn er al veel nieuwe berichten gepost.
dat gaat daar juist toch goed?
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
dat gaat daar juist toch goed?
Nee hoor.
Lees de twee na laatste post van amv@123 maar s!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ok, dan zal daar een beetje onderling op gecontroleerd moeten worden
mr_erp
-
- 163 berichten
- 1756 stemmen
dus je moet iets tussen 'en' zetten om het te spoilen..
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Het makkelijkste is om de spoiler te selecteren en op alt+s te drukken. Dan staan de tags meteen goed.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3218 stemmen
Weet nog steeds niet hoe je een spoiler kan neerzetten.. :$ 
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Weet nog steeds niet hoe je een spoiler kan neerzetten.. :$
Als je iemand bv quote moet je een stuk tekst selecteren waarvan jij denkt dat dat spoilers zijn en dan drukken bovenaan op de ! toets
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Spoiler-fourums zijn een aanwinst volgens mij, vooral bij films als Mulholland Dr.
Lekker napraten en elkaars eigen interpretatie uitleggen.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Inderdaad .. disscuseren over het einde, je denkbeelden loslaten etc staat toch vaak los van de recensie zelf.
Prima dat daar een ander topic voor is. Zeker op een filmforum natuurlijk.
Kiros
-
- 607 berichten
- 1327 stemmen
Users die zich schuldig maken aan het verklappen van spoilers op de filmpagina zelf, verdienen een levenslange permaban.
Of -laat ik heel schappelijk zijn- na èèn waarschuwing. 
Maar niets is zo vervelend als je voor het kijken van een film even wat reakties wilt peilen en je dan een kleine of grote spoiler tegenkomt.
'Zoo, echt jammer dat hij toch doodging op het einde'
'Beter dat op het einde die bom niet afging'
'Had totaal niet verwacht dat A de moordenaar van B was'
Grrrhhh!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Wees blij dat je geen moderator bent. Dan moet je duizenden spoilers weghalen en spoilermeldingen behandelen en kom je over veel films spoilers te weten...
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Ja Kapp, 'it's a dirty job..." 
Kiros
-
- 607 berichten
- 1327 stemmen
Gelukkig houden jullie er een knap salaris aan over. Neem die paar spoilers dan maar voor lief. 
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5824 stemmen
Nooit over nagedacht, dat lijkt me inderdaad behoorlijk vervelend.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Wees blij dat je geen moderator bent. Dan moet je duizenden spoilers weghalen en spoilermeldingen behandelen en kom je over veel films spoilers te weten...
Herkenbaar 
Sukantara
-
- 95 berichten
- 102 stemmen
effe testen hallo hallo dit is een test
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Misschien een gekke vraag, maar wat is het nut van dit forum?
Waarom zou je de eindes van films niet bij de film zelf bespreken? Is toch veel logischer, of zie ik iets over het hoofd?
-aad-
-
- 23 berichten
- 74 stemmen
Ik heb een probleem met de weergave van spoilers. Als ik ben ingelogd worden die namelijk gewoon weergegeven. (Bij de films, in dit topic vreemd genoeg niet) Zodra ik uitlog kan ik de spoilers niet meer lezen. Ik heb bij de instellingen gekeken, maar daar kom ik het niet als optie tegen. Iemand een idee hoe dit komt?
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Waarschijnlijk heb je die films dan al gezien waar je kijkt. Zodra je op een film gestemd hebt worden bij die film de spoilers zichtbaar (in een kleiner lettertype). Probeer eens te kijken bij een film waar je niet op gestemd hebt.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Heb je een link naar een bericht waar dat nog het geval is?
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Je plaatst de spoilertags verkeerd. Zo moet het: [spoiler ]hier komt de spoiler[/spoiler ]. En dan de spatie voor het laatste haakje weglaten.
Dus: hier komt de spoiler.
Ik Doe Moeilijk
-
- 1145 berichten
- 197 stemmen
Is het heel moeilijk of veel werk om bij de persoonlijke instellingen een optie toe te voegen als: 'spoilers altijd weergeven'? Voor degene die niet gestemd heeft op een film, maar die hem wel heeft gezien en die geinteresseerd is in interpretaties of besprekingen door mede users.
Demeter
-
- 261 berichten
- 1662 stemmen
Het is mij opgevallen dat spoilers die tussen spoilertags geplaatst staan tegenwoordig van hetzelfde lettertype zijn als de rest van de tekst. Dit ziet er natuurlijk beter uit dan die kleine letters, maar er kleeft één groot nadeel aan: degenen die de film al gezien hebben zien geen verschil meer tussen spoilers en niet-spoilers, waardoor ze ook niet meer kunnen signaleren of er een spoiler onterecht niet tussen spoilertags is geplaatst. Terwijl zij degenen zijn die dat moeten signaleren om er melding van te kunnen maken. Alleen degenen die de film nog niet gezien hebben kunnen nog zien of een spoiler niet tussen spoilertags is geplaatst, terwijl zij dat juist niet willen zien en daarnaast ook niet zo goed kunnen beoordelen of iets een spoiler is of niet.
Kan hier wat aan gedaan worden? Wellicht toch weer een kleiner lettertype voor de spoilers, of door middel van selecteren (wat ik persoonlijk toch het duidelijkst vond)?
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Als je op de film hebt gestemd staat er boven het bericht: ''je hebt gestemd, spoilers zijn automatisch leesbaar''. Dus je weet altijd of er een spoiler in zit. Als je er een melding van wilt maken en je weet niet zeker of iets in spoilertags is gezet kun je altijd de quote-optie gebruiken.
Demeter
-
- 261 berichten
- 1662 stemmen
Dat is waar, maar als die tekst niet boven een bericht staat, mis je het ook niet en zal het dus niet opvallen dat er wordt gespoiled, terwijl dat voorheen meteen opviel omdat de spoiler zelf meteen te lezen was in kleinere letters of door selecteren.